Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2023

Συνωστισμός μεγάλων ομίλων για τα 3 Νοσοκομεία από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος - Που θα γίνουν

 κείμενο από το ypodomes.com

ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΒΑΞ διεκδικούν μέσα από διαγωνισμό που διεξάγει το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος τα  τρία νέα νοσοκομεία που αναπτύσσονται στην περιφέρεια της Ελλάδας, μέσω της διεθνούς Πρωτοβουλίας για την Υγεία. Οι προσφορές των τριών σχημάτων δόθηκαν εχθές. Τώρα θα αξιολογθούν και εντός Άνοιξης θα αποφασιστεί ποιος θα είναι ο ανάδοχος των έργων κόστους 500 εκατ. ευρω. Τα νέα νοσοκομεία θα κατασκευαστούν σε Θεσσαλονίκη, Κομοτηνή και Σπάρτη.

Το πρωτοποριακό νέο πλαίσιο αναπτύσσεται παράλληλα με τα τρία νέα νοσοκομεία ΙΣΝ, τα οποία είναι: το -πρώτο στην πόλη- Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης ΙΣΝ, το Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής ΙΣΝ, και το Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης ΙΣΝ. Ο σχεδιασμός των οποίων επιδιώκει να υπερβεί τις προδιαγραφές της πιστοποίησης LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) στο επίπεδο της Πλατινένιας Πιστοποίησης (Platinum level). Αρχιτέκτονας των κτιρίων είναι ο, από παλιά γνώριμος, Renzo Piano.

O σχεδιασμός

Ο σχεδιασμός των νέων νοσοκομείων ΙΣΝ περιλαμβάνει χαρακτηριστικά που αποσκοπούν στη βιώσιμη λειτουργία τους. Στην κατασκευή του Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής ΙΣΝ, για παράδειγμα, θα χρησιμοποιηθούν προϊόντα ανανεώσιμης ξυλείας, η οποία θα έχει τη δυνατότητα να συμβάλει στη συγκράτηση διοξειδίου του άνθρακα.

Τα φωτοβολταϊκά πάνελ στην οροφή θα μπορούν να παράγουν 1,6 μεγαβάτ ηλεκτρικής ενέργειας, καλύπτοντας σχεδόν το ένα πέμπτο των ενεργειακών αναγκών του νοσοκομείου, καθώς και γεωθερμική ενέργεια που θα υποστηρίζει σχεδόν το σύνολο των λειτουργιών θέρμανσης και ψύξης των εγκαταστάσεων. Επιπλέον, η διαχείριση των λειτουργιών και των τριών Νοσοκομείων ΙΣΝ θα γίνει χωρίς χρήση χαρτιού (paperless), συμβάλλοντας στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακά τους.

Αυτή η προσπάθεια για την καθιέρωση νέων προτύπων μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ―όπως και η Πρωτοβουλία για την Υγεία του ΙΣΝ στο σύνολό της― βασίζεται στην έννοια της διεθνούς συνεργασίας.

Τα νέα νοσοκομεία στοχεύουν στην παροχή υψηλής ποιότητας υγειονομικής περίθαλψης σε ασθενείς, ενώ εφαρμόζουν πιλοτικά βέλτιστες πρακτικές στον τομέα της βιωσιμότητας. Το ΙΣΝ σε ένα από κοινού όραμα με τα αρχιτεκτονικά γραφεία που έχουν αναλάβει τον σχεδιασμό των νοσοκομείων, το Renzo Piano Building Workshop (RPBW) και τη Betaplan,συνεργάζεται με το U.S. Green Building Council (USGBC)για την ανάπτυξη ενός πλαισίου ετοιμότητας προς την επίτευξη μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, που μπορεί ναλειτουργήσει ως πρότυπο για μελλοντικά κατασκευαστικά έργα.

Οι συνεργάτες

Το USGBC, το οποίο ανέπτυξε το πρόγραμμα πιστοποίησης LEED, θα προσφέρει υποστήριξη για την ανάπτυξη ενός πλαισίου προτύπων που πρέπει να πληρούνται για την επίτευξη ετοιμότητας μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Παράλληλα με το USGBC, η GreenBusinessCertificationInc.(GBCI) θα αξιολογεί την εφαρμογή του πλαισίου LEED στα έργα προκειμένου να πιστοποιήσει ότι ο σχεδιασμός τους επιτυγχάνει τους στόχους βιωσιμότητας.

Η ArcSkoruInc. θα παρέχει τεχνογνωσία και εργαλεία για τη διαχείριση, την καταμέτρηση, την ανάλυση, τη βαθμολόγηση και την επικοινωνία δεδομένων επιδόσεων σε πραγματικές συνθήκες, ώστε να διασφαλίζεται η αποδοτικότητα του κτιρίου. Οι τρεις αυτοί οργανισμοί ένωσαν τις δυνάμεις τους μετο ΙΣΝ, με τη βοήθεια της ομάδας συμβούλων βιωσιμότητας DCarbon, υπογράφοντας ένα Μνημόνιο Συνεργασίας, με στόχο την πιλοτική εφαρμογή ενός πλαισίου για την αναγνώριση των νεόδμητων κτιρίων που πληρούν τις προδιαγραφές για να λειτουργούν με μηδενικές εκπομπές άνθρακα. Κάθε ένα από τα μέρη που εμπλέκονται στα έργα, από τους εργολάβους μέχρι τους αρχιτέκτονες, θα είναι μέρος αυτής της συλλογικής προσπάθειας.

Το αρχιτεκτονικό γραφείο RPBW υπήρξε η κινητήρια δύναμη πίσω από αυτήν την προσπάθεια να ανοίξει ένας δρόμος προς ένα μέλλον με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το RPBWέχει συνεργαστεί με το ΙΣΝ για τη δημιουργία του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ)στην Αθήνα, ενός διεθνούς εμβέλειας, περιβαλλοντικά βιώσιμου δημόσιου χώρου έκφρασης, πολιτισμού και ψυχαγωγίας, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη μεμονωμένη δωρεά του Ιδρύματος μέχρι σήμερα. Το έργο κατέκτησε την Πλατινένια Πιστοποίηση LEED, ένα σημαντικό ορόσημο για την Ελλάδα και όχι μόνο, όταν το Κέντρο άνοιξε τις πόρτες του για το κοινό το 2016.

Το γεγονός ότι τα νοσοκομεία αποτελούν υπόδειγμα για τα νέα πρότυπα είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Τα νοσοκομεία λειτουργούν όλο το εικοσιτετράωρο και πρέπει να έχουν αξιόπιστη και αδιάλειπτη παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για να εγγυηθούν την ασφάλεια των ασθενών, γεγονός που τα καθιστά ιδιαίτερα απαιτητικούς καταναλωτές ενέργειας. Η μελλοντική λειτουργία των νοσοκομείων ΙΣΝ με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα αποτελέσει πρότυπο για την αντιμετώπιση μιας τεράστιας πηγής εκπομπών και θα καταδείξει τη δυνατότητα καθορισμού φιλόδοξων στόχων βιωσιμότητας ακόμη και για δύσκολα και πολύπλοκα έργα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα