Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023

Υπεγράφη το μεγάλο οδικό έργο Μπράλος-Άμφισσα

 κείμενο από το ypodomes.com

Υπεγράφη πριν από λίγο το μεγάλο οδικό έργο Μπράλος-Αμφισσα. Ανάδοχος του έργου είναι η ΑΒΑΞ η οποία έδωσε έκπτωση 10,1% επικρατώντας στον σχετικο διαγωνισμό. To έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Μεταφορές".

Αναθέτουσα αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 285,50 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 230,24 εκατ. ευρώ). Η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2022 όπου έγινε και η αποσφράγιση των προσφορών. Πρόκειται για οδικό έργο που αποτελεί μέρος πακέτου που δημοπράτησε εκείνη την περίοδο του υπουργείο ΥΠΟΜΕ.

Ένα σπουδαίο έργο

Πρόκειται για ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και η υλοποίηση του ανοίγει τον δρόμο για την μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρίζουν αναβάθμισης. Ο διαγώνιος άξονας ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία-Καρδίτσα-Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα), την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος).

Ο άξονας αυτός θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή κυρίως για τις διαδρομές μεταξύ Δυτικής Ελλάδας και Κεντρικής Ελλάδας. Επιπλέον βγάζει από την οδική απομόνωση πολλές περιοχές σε Φθιώτιδα, Φωκίδα και Αιτωλοακαρνανία.

Η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027. Θα είναι από τα πρώτα οδικά έργα που εντάσσονται στη νέα προγραμματική περίοδο.

Κώστας Καραμανλής: «Το έργο επιβεβαιώνει το κεντρικό μας σύνθημα, που είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς: “Η Ελλάδα αλλάζει”.

«Είναι μεγάλη η χαρά μου που σας υποδέχομαι σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Και ακόμη μεγαλύτερη που, σήμερα, φτάνουμε στην υπογραφή της σύμβασης κατασκευής «Μπράλος-Άμφισσα». Διότι προστίθεται ένα ακόμη κομμάτι στο συνολικό χάρτη του οδικού δικτύου της χώρας. Διότι και αυτό το έργο επιβεβαιώνει το κεντρικό μας σύνθημα, που όμως είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς: “Η Ελλάδα αλλάζει”».

Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής το «Μπράλος- Άμφισσα», μήκους περίπου 24 χιλιομέτρων, με δύο σήραγγες, επτά γέφυρες, και έξι ισόπεδους κόμβους, αφορά την κατασκευή του τμήματος από το Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς, και από τον ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα.

Επίσης «το έργο αυτό είναι τμήμα του διαγώνιου άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο», ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του Ε65, που συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό και φέρνει πιο κοντά τη νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία».

Επισήμανε, δε, ότι: «Μειώνει το χρόνο της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως τη Λαμία. Δηλαδή, είναι ένα έργο που θα αλλάξει εντελώς τις οδικές μεταφορές και μετακινήσεις. Γιατί, όχι μόνο θα επιτρέψει την ταχύτερη μετακίνηση από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και θα συνδέσει το λιμάνι της Πάτρας με αυτό του Βόλου. Και θα αναβαθμίσει τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου».

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, όλα αυτά σημαίνουν: «Καλύτερη και ευκολότερη καθημερινότητα για χιλιάδες πολίτες. Νέες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης για τα βόρεια παράλια του Κορινθιακού και του Πατραϊκού κόλπου. Αλλά και νέα, σημαντική οικονομική προοπτική. Για όλη τη χώρα και ιδίως -φυσικά- για την ευρύτερη περιοχή».

Όσον αφορά το έργο, ο κ. Καραμανλής είπε ότι το κόστος κατασκευής του έργου φθάνει, σχεδόν, τα 260 εκατομμύρια, είναι συγχρηματοδοτούμενο από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 54 μήνες.

«Οι δύο πυλώνες των έργων»

Στη συνέχει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών περιέγραψε τους δυο μεγάλους πυλώνες , που υπηρετούν την αντίληψη, τόσο της Κυβέρνησης, όσο και του Υπουργείου που βασίζεται στον Εθνικό Σχεδιασμό και τον Σαφή Σχεδιασμό.

Πρώτος Πυλώνας: Εθνικός Σχεδιασμός

«Προεκλογικά είχαμε εκπονήσει συνολικό πλάνο έργων σχεδόν 13 δισ. Ως Κυβέρνηση δημοπρατήσαμε έργα που ξεπερνούν τα 10 δισ. κι από αυτά συμβασιοποιήσαμε, δηλαδή ήδη υλοποιούνται, έργα άνω των 5 δισ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πλάνο έργων που έχει γίνει στη χώρα μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Όλα τα έργα, πλέον, εντάσσονται σε ένα συνεκτικό σχέδιο. Με στόχο να κάνουμε την Ελλάδα έναν σύγχρονο κόμβο υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Κι όλα αυτά όταν η προηγούμενη Κυβέρνηση, σε 4,5 χρόνια συμβασιοποίησε έργα 800 εκατομμυρίων».

Μάλιστα, στο σημείο αυτό, ο κ. Καραμανλής, υπενθύμισε το πόσα έργα ξεμπλόκαρε η κυβέρνηση της ΝΔ, αναφέροντας το Πάτρα-Πύργος, τον ΒΟΑΚ, τον Ε65 και όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Προχωράμε με τέτοιους ρυθμούς, που είναι ίσως από τις ελάχιστες φορές που ο κατασκευαστικός κλάδος τρέχει να προφτάσει τα έργα που δημοπρατεί το Υπουργείο».

Δεύτερος πυλώνας: Σαφής Σχεδιασμός

Στη συνέχεια εξήγησε τον δεύτερο πυλώνα, που είναι ο Σαφής Σχεδιασμός: «Σε αντίθεση με ορισμένους στο παρελθόν, εμείς δεν εξαγγέλλουμε έργο αν δεν διαθέτει, πρώτον εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και δεύτερον συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Όχι λόγια, λοιπόν, αλλά έργα».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σημείωσε ότι «κεντρικό στοιχείο αυτού του σχεδίου, είναι η πεποίθηση ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα. Η σημαντικότερη δε παράμετρος των έργων, η οποία χαρακτηρίζει και το συγκεκριμένο έργο, το “Μπράλος- Άμφισσα”, είναι η κοινωνική τους διάσταση. Πάρτε για παράδειγμα αυτόν τον δρόμο: Θα διευκολύνει την καθημερινότητα τόσων πολιτών. Θα δώσει νέα ώθηση στην τοπική οικονομία. Αλλά και με την κατασκευή του, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας. Δημιουργεί δηλαδή έναν ενάρετο κύκλο ανάπτυξης και προόδου για ολόκληρη την τοπική κοινωνία».

Καταλήγοντας είπε: «Είμαστε εδώ για να αξιοποιήσουμε κάθε ευρωπαϊκό και εθνικό πόρο, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των πολιτών, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη και προωθώντας τη δίκαιη κοινωνική κατανομή αυτού του μερίσματος ανάπτυξης. Άλλωστε, το σχέδιό μας δεν υπηρετεί κομματικές επιταγές, αλλά το κοινό καλό».

Χρήστος Σταϊκούρας: «Εργαζόμαστε συστηματικά, μεθοδικά και υπεύθυνα, για βιώσιμη ανάπτυξη, ισόρροπα, σε όλες τις περιοχές της πατρίδας μας

Από την πλευρά του ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας υπογράμμισε: «Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο υποδομής για ολόκληρη τη χώρα, ειδικά για τη Στερεά Ελλάδα, που καθίσταται πλέον συγκοινωνιακός κόμβος, με την ολοκλήρωση των – εθνικής και ευρωπαϊκής εμβέλειας – οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων, μαζί με την ολοκλήρωση του Ε65 και το ξεμπλοκάρισμα τμήματος του οδικού άξονα “Λαμία – Καρπενήσι”».

Επισήμανε ακόμα ότι «το συγκεκριμένο έργο, το οποίο εντάχθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση, ως δημόσιο έργο εθνικής σημασίας, με χρηματοδότηση από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, ξεκινά να παίρνει “σάρκα και οστά”, με όρους οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής ανταποδοτικότητας».

Ο κ. Σταϊκούρας υχαρίστησε και συνεχάρη τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, για τις σημαντικές προσπάθειες που καταβάλλει για την πρόοδο των έργων στην επικράτεια, προς όφελος της κοινωνίας, της οικονομίας, της περιφερειακής ανάπτυξης, σημειώνοντας ότι «τα αποτελέσματα τον δικαιώνουν», και κατέληξε: «Η Κυβέρνηση αποδεικνύει, για μία ακόμη φορά, ότι εργάζεται συστηματικά, μεθοδικά και υπεύθυνα, για τη διαμόρφωση όρων βιώσιμης ανάπτυξης, ισόρροπα, σε όλες τις περιοχές της πατρίδας μας».

Γιάννης Οικονόμου: Συνδέουμε τη Νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά Ελλάδα

Ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, Κυβερνητικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Φθιώτιδας, Γιάννης Οικονόμου, δήλωσε: «Η υπογραφή της σύμβασης για το Μπράλος-Άμφισσα αποδεικνύει ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με συντονισμένες ενέργειες κάνει πράξεις τις δεσμεύσεις που ανέλαβε. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που θα συνδέσει την ελληνική Περιφέρεια και θα αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμά του στην περιοχή μας, στον τόπο μας, και θα μείνει κληρονομιά στις επόμενες γενιές.

Πρακτικά, θα συνδέσει τη Νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά Ελλάδα, μειώνοντας σημαντικά τη χιλιομετρική απόσταση και το χρόνο ταξιδιού. Το Μπράλος-Άμφισσα αναμένεται να κάνει πιο ασφαλή τη διαδρομή τόσο για τους διερχόμενους οδηγούς, όσο και για τους κατοίκους της περιοχής. Θα δώσει πρόσθετη αναπτυξιακή διάσταση στον τόπο μας, επιβεβαιώνοντας τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να παίξει η Λαμία ως διαμετακομιστικό κέντρο πανελλήνιας και πανευρωπαϊκής κλίμακας. Θα ενισχύσει τις οικονομικές προοπτικές της περιοχής, αλλά και των γειτονικών νομών, προσφέροντας νέες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης, ενισχύοντας τη θέση της περιοχής μας ως πόλο έλξης και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας».

Γιάννης Τσακίρης: Βγαίνει η Φωκίδα από την απομόνωση

Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Γιάννης Τσακίρης ανέφερε: «Μετά από ένα περίπου χρόνο από τη δημοπράτησή του ένα έργο πνοής, όπως ο άξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο αρχίζει να υλοποιείται. Ένα έργο που εγκρίθηκε μετά από πολύμηνες διαβουλεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα υλοποιηθεί με ευρωπαϊκούς πόρους, αφού εντάσσεται στο ΠΔΕ του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027.

Πρόκειται για ένα έργο μείζονος σημασίας για ολόκληρη την Κεντρική Ελλάδα και ένα από τα σημαντικότερα για τη Φωκίδα, αφού πλέον τη βγάζει από την απομόνωση και βοηθάει τον νόμο να γίνει πιο εξωστρεφής.

Η υλοποίηση και αυτής της σημαντικής υποδομής, αποδεικνύει για ακόμη μια φορά την αποφασιστικότητα της Ελληνικής Κυβέρνησης για τη διαμόρφωση ίσων όρων βιώσιμης ανάπτυξης, για όλες τις περιοχές της χώρας μας. Θα ήθελα προσωπικά, να ευχαριστήσω το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για την άριστη συνεργασία σε όλο τα κρίσιμα θέματα της χώρας όπως είναι οι υποδομές αλλά και τους βουλευτές των νόμων Φωκίδας, Φθιώτιδας και Αχαΐας για την επιμονή τους και τη στήριξη τους στις τοπικές κοινωνίες. Τέλος θα ήθελα ευχαριστήσω τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΣΠΑ αλλά και τον Ειδικό Γραμματέα Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ και ΤΣ κ. Γιώργο Ζερβό για την άρτια συνεργασία όλο αυτό το χρονικό διάστημα».

Φάνης Σπανός: Τεράστια αναπτυξιακή ώθηση, όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο, αλλά και την Περιφέρειά μας

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνης Σπανός τόνισε: «Το έργο αυτό δίνει μια τεράστια αναπτυξιακή ώθηση, όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο, αλλά και την Περιφέρειά μας. Για τη Φωκίδα που την φέρνει πιο κοντά σε όλα τα κέντρα, αλλά και για τη Φθιώτιδα και την έδρα μας, τη Λαμία, η οποία εμπεδώνεται έτσι περισσότερο ως ένας εθνικού επιπέδου χωροταξικός πόλος. Και βέβαια είναι μία από τις τρεις κορυφαίες προτεραιότητες οδικών υποδομών της Στέρεας Ελλάδας, οι οποίες και οι τρεις και πρέπει να τονιστεί αυτό, υλοποιούνται από το Υπουργείο Υποδομών και οι άλλες δύο βέβαια είναι το Λαμία – Καρπενήσι, που ειπώθηκε νωρίτερα, αλλά και οι οδικοί άξονες της Εύβοιας. Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας θα βρίσκεται δίπλα στο Υπουργείο και δίπλα στον ανάδοχο, ούτως ώστε να συμβάλλει με όλες της τις δυνάμεις στην ταχεία και κυρίως άρτια υλοποίηση αυτού του τόσο σημαντικού έργου».

Γιάννης Μπούγας (Γραμματέας Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΝΔ, βουλευτής Φωκίδας): Τεράστια τα οφέλη για την περιοχή μας από ένα τόσο μεγάλης εμβέλειας έργο υποδομής

«Πρόκειται για το πρώτο μεγάλο έργο το οποίο εκτελείται στην Κεντρική Στερεά εδώ και περίπου πενήντα χρόνια. Δυστυχώς η Φωκίδα, αλλά και η Κεντρική Στερεά γενικότερα τα τελευταία χρόνια δεν είχαν δει σημαντικό έργο από άποψη υποδομών. Αυτό είναι το πρώτο έργο το οποίο θα υλοποιηθεί και ελπίζουμε ότι θα γίνει εντός του χρονοδιαγράμματος, στο οποίο προβλέπεται με βάση τη σύμβαση και θα μπορέσουμε, από δω και στο εξής, το σύνολο των κατοίκων της Κεντρικής Στερεάς όχι μόνο να αντλήσουμε τα οφέλη από την κατασκευή του, αλλά να προγραμματίσουμε μελλοντικά και σε ένα βάθος χρόνου τα οφέλη τα οποία μπορεί να προκύψουν για την περιοχή μας από ένα τόσο μεγάλης εμβέλειας έργο υποδομής».

Γιώργος Κοτρωνιάς (Βουλευτής Φθιώτιδας): Ευρωπαϊκός οδικός κόμβος και για την ανάπτυξη

«Για τη Φθιώτιδα και για τη Λαμία ο διαγώνιος αυτός άξονας έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία. Με αυτό το έργο γίνεται πλέον ένας πρώτης τάξεως ευρωπαϊκός οδικός κόμβος και αυτό έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία για την ανάπτυξη».

Ελένη Μακρή Θεοδώρου (Βουλευτής Φθιώτιδας): Αίρει την οδική απομόνωση Φθιώτιδας -Φωκίδας

«Δηλώνω την ικανοποίησή μου για ένα έργο που πλέον θα υλοποιηθεί, που αίρει την οδική απομόνωση σημαντικών περιοχών και της Φθιώτιδας και της Φωκίδας. Και πρέπει να σας συγχαρώ κύριε Υπουργέ για το ξεμπλοκάρισμα όλων των μεγάλων έργων που λίμναζαν τόσο μεγάλα διαστήματα».

Ποια τμήματα θα κατασκευαστούν

Αντικείμενο της παρούσας σύμβασης είναι μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και τη δημοπράτηση για το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα. Το τμήμα αυτό διακρίνεται στα υποτμήματα:

-1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)

-2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)

Το ενδιάμεσο τμήμα του άξονα (Χ.Θ. 7+300 – Χ.Θ. 9+300) αντιστοιχεί στην παράκαμψη Γραβιάς, το οποίο είναι κατασκευασμένο και δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας. Το τμήμα του άξονα από Χ.Θ. 9+300 έως τον Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη στη Χ.Θ. 14+000 έχει δημοπρατηθεί και δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας.

Ταυτότητα του έργου

Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η κατασκευή ενός αριθμού ισόπεδων κόμβων, καθώς και ενός δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παροδίων χρήσεων.

Το έργο αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», το οποίο υπάγεται στον διευρωπαϊκό άξονα Ε65. Βάσει της υπ’ αρίθμ. ΔΜΕΟ/ε/ο/1308/15-12-95 (ΦΕΚ 30Δ/19-01-96) απόφασης του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (νυν ΥΠΟΜΕ) η οδός έχει καταταχθεί στο δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο.

Η οδός έχει χαρακτήρα σύνδεσης, ευρισκόμενη στο σύνολο του μήκους της εκτός σχεδίου, παρακάμπτοντας τους οικισμούς από την περιοχή των οποίων διέρχεται και συνδέοντας την Π.Ε. Φθιώτιδας με τις Π.Ε. Φωκίδας και Αιτωλοακαρνανίας. Ως εκ τούτου ανήκει στην κατηγορία Α με λειτουργική βαθμίδα ΙΙ (οδική σύνδεση νομών / επαρχιών) με αρχή και πέρας τον ΠΑΘΕ και την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ αντίστοιχα, που ανήκουν στην λειτουργική βαθμίδα ΑΙ.

Το έργο περιλαμβάνει συνοπτικά:

-Την εκτέλεση κάθε είδους χωματουργικών έργων (γενικές εκσκαφές σε γαιώδες-ημιβραχώδες και βραχώδες έδαφος, εκσκαφές χαλαρών εδαφών, εκσκαφές θεμελίων τεχνικών έργων, εκσκαφές τάφρων, διανοίξεις σηράγγων, επιχώσεις με προϊόντα εκσκαφών, επιχώσεις με κοκκώδη υλικά και θραυστά υλικά λατομείου κλπ)

-Εργασίες για την κατασκευή κάθε είδους τεχνικών έργων (οχετοί, γέφυρες, σήραγγες, τοίχοι αντιστήριξης, οπλισμένο επίχωμα)

-Εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης

-Εργασίες ασφάλισης και σήμανσης

-Η/Μ εργασίες οδοφωτισμού και υπογείων έργων (σηράγγων)

-Λοιπές εργασίες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της οδού, όπως κατασκευή και τοποθέτηση κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεις, εργασίες αποχέτευσης και απ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα