Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2023

Ξιφαράς: Κομβική η Σιδηροδρομική Εγνατία για την ανάπτυξη σε Ανατολική Μακεδονία-Θράκη

 Tη σημασία της ενίσχυσης των υποδομών της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης με έμφαση στο σιδηροδρομικό σχεδιασμό της περιοχής, ανέδειξε στην παρέμβασή του ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς στο 1st East Macedonia & Thrace Forum το οποίο διοργανώνεται από το Ολυμπία Φόρουμ σε Συνεργασία με το Δήμο Αλεξανδρούπολης, το Energizing Greece και την Hellas Journal που πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στην Αλεξανδρούπολη.

Ξιφαράς: Ο κομβικός ρόλος της Σιδηροδρομικής Εγνατίας

“Κομβικό ρόλο στην ανάπτυξη της σιδηροδρομικής λειτουργίας της περιοχής έχουν τα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου για τη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο και την κατασκευή της “σιδηροδρομικής Εγνατίας”, υπογράμμισε. Επισήμανε πως υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός για την ολιστική προσέγγιση της σιδηροδρομικής ανάπτυξης, καθώς η κατασκευή των έργων συνδυάζεται με ένα λεπτομερές σχέδιο για τη συντήρηση και τη λειτουργία τους, που εντάσσεται στην ευρύτερη έμφαση που δίνεται στη στρατηγική των μεταφορών και τη ανάπτυξη της περιοχής.

Στη συζήτηση για τα μεγάλα έργα υποδομής και συνδεσιμότητας στην περιοχή συμμετείχαν επίσης ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΑ, Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου, η Institutional Affairs Officer της ΕΤΕπ, Μαριάννα Ναθαναήλ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, ο Διευθυντής Επικοινωνίας της Intrakat, Γιώργος Τσαπρούνης, ο Καθηγητής του ΔΠΘ, Δημήτριος Δημητρίου, ο Αερολιμενάρχης του Κρατικού Αερολιμένος Αλεξανδρούπολης "Δημόκριτος", Στέλιος Ζαντανίδης, ο βουλευτής της ΝΔ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, με συντονιστή τον δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη, από το ypodomes.com.

Ειδικότερα, ο κ. Χατζηκωνσταντίνου υπογράμμισε τη μεγάλη προσπάθεια που έγινε για να ενταχθεί το λιμάνι στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, πράγμα το οποίο ανοίγει μεγάλα κεφάλαια για χρηματοδότηση και διευκολύνει την προσέλκυση μεγάλων έργων. “Με τη δυναμική που αποκτά το λιμάνι με έναυσμα τη στρατιωτική διάσταση, αναδεικνύεται οι δυνατότητές του, η υποδομή του καθώς και τα εμπορικά χαρακτηριστικά της περιοχής που προσελκύουν επενδύσεις από μεγάλες εταιρείες”, σημείωσε, προσθέτοντας “πάμε πολύ στοχευμένα: κάθε έργο που ολοκληρώνεται πρέπει να παράγει άμεσο και οικονομικό αποτέλεσμα”.

Στο ίδιο πλαίσιο, η Μαριάννα Ναθαναήλ υπογράμμισε τη στήριξη της ΕΤΕπ στα μεγάλα έργα της Ελλάδας. Αναφέρθηκε ακόμα στη θαρραλέα στρατηγική που υιοθέτησε η ΕΤΕπ, που πλέον ως κλιματική τράπεζα της Ευρώπης επενδύει σε έργα που είναι εναρμονισμένα με την ευρωπαϊκή πράσινη συμφωνία. “Τα μέσα μεταφοράς πρέπει να είναι ασφαλή, πράσινα και προσβάσιμα από όλους”, ανέφερε.

Για τις υποδομές και τα πλεονεκτήματα που φέρνουν στην περιοχή μίλησε και ο CEO της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης. “Κατά την κατασκευή των έργων θα δημιουργηθούν 4000 θέσεις εργασίας”, σημείωσε, ενώ ανέδειξε τη σημασία που δίνεται στη Θράκη. “Με την κατασκευή του σιδηροδρόμου μειώνονται οι ώρες μεταφοράς των cargo σε σχέση με τις μεταφορές δια θαλάσσης. Υπάρχει κέρδος για τον επιχειρηματία, που φυσικά αποτυπώνεται στην τοπική κοινωνία”, ανέφερε χαρακτηριστικά συγκρίνοντας τους διαδρόμους μεταφοράς φορτίων.

Τσαπρούνης: Παρούσα η ΙΝΤΡΑΚΑΤ στην περιοχή

Αντίστοιχα, ο Διευθυντής Επικοινωνίας της INTRAKAT, Γιώργος Τσαπρούνης, έκανε αναφορά στην παρέμβαση της INTRAKAT στην περιοχή καθώς και στην ταχύτατη ανάπτυξή της σε επίπεδο υποδομών. Σημείωσε τη συμμετοχή της INTRAKAT σε δυο ανταγωνιστικούς διαλόγους, ενώ επισήμανε πως είναι ο προσωρινός ανάδοχος για τον φράχτη του Έβρου, υπογραμμίζοντας τη σημασία του έργου για την ασφάλεια τόσο της περιοχής όσο και της χώρας.

Μιλώντας για τα μεγάλα έργα υποδομών ανέδειξε τη σημασία του ανθρώπινου κεφαλαίου για την ολοκλήρωσή τους επισημαίνοντας πως υπάρχει έλλειψη εξειδικευμένων μηχανικών. “Τον τελευταίο μήνα έχουμε προσλάβει 40 μηχανικούς - είμαστε στο μομέντουμ πρέπει να το διατηρήσουμε και να το αξιοποιήσουμε”. Τέλος, αναφέρθηκε στις “σμαρτ υποδομές” και τη σημασία της βιώσιμης ανάπτυξης για τις κατασκευές.

Ο κ. Ζαντανίδης επισήμανε πως το αεροδρόμιο τη Αλεξανδρούπολης μπορεί να υποδεχθεί όλα τα αεροπλάνα που πετούν στον ευρωπαϊκό αέρα, ενώ σημείωσε πως είναι μια μεταφορική υποδομή που μπορεί να υποδεχθεί ακόμα περισσότερο κόσμο, ενώ σημείωσε χαρακτηριστικά πως γίνονται test flights από 50 μπλακ χωκ ελικόπτερα.

Ο κ. Δημητρίου μιλώντας από την πλευρά του ακαδημαϊκού υπογράμμισε τη συμβολή της ακαδημαϊκής κοινότητας στην ανάπτυξη των smart cities, των υποδομών υγείας και ασφάλειας, ενώ επανέλαβε την ανάγκη ψηφιοποίησης των υπηρεσιών. Τέλος, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Αναστάσιος Δημοσχάκης, υπογράμμισε την ανάγκη διεύρυνσης του οδικού, καθέτου άξονα στην περιοχή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, ενώ πρόσθεσε πως η αναβάθμιση του λιμένος της Αλεξανδρούπολης το μετατρέπει σε “νέα Σούδα”.

Το Συνέδριο διεξάγεται υπό την αιγίδα του Olympia Forum, του μεγαλύτερου συνεδρίου περιφερειακής ανάπτυξης στην Ελλάδα, και αποτελεί την πρώτη προσπάθεια εξαγωγής των αρχών και της φιλοσοφίας του Olympia Forum σε μια συγκεκριμένη ελληνική Περιφέρεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα