Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2023

Ξεκίνησε ο διαγωνισμός υπογειοποίησης των αρδευτικών δικτύων στην Ηλεία

 κείμενο από το ypodomes.com

Σε δημοπράτηση βγήκε το μεγάλο αρδευτικό έργο για την υπογειοποίηση των δικτύων του ΤΟΕΒ Γαστούνης στο Νομό Ηλείας. Το έργο θεωρείται απαραίτητο για την περιοχή καθώς θα μπορούν να αρδεύονται περίπου 20.000 στρέμματα.

Το κόστος του έργου εκτιμήθηκε σε ποσό χωρίς ΦΠΑ 17,23 εκατ. ευρώ. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Με την υπογειοποίηση του δικτύου η άρδευση θα γίνεται με νερό μέσω δύο αντλιοστασίων ενώ θα επιτυγχάνεται εξοικονόμηση νερού. Σήμερα είναι μεγάλα τα προβλήματα άρδευσης λόγω της παλαιότητας του δικτύου και υπάρχουν πολλές διαρροές.

Η δημοπράτηση του έργου θα πραγματοποιηθεί στις 15 Μαρτίου ενώ η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει στις 22 του ίδιου μήνα. Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 24 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Στόχος είναι η ολοκλήρωση των έργων μέχρι το τέλος του 2025.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα "Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2014 - 2020" με συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Είναι ένα από έργα του προγράμματος ΥΔΩΡ 2.0. που υλοποιεί το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Ήδη σε διαδικασία διαγωνισμού βρίσκονται ακόμα δύο έργα.

Το αντικείμενο του έργου

Τα προτεινόμενα έργα κατασκευάζονται στην περιοχή της Γαστούνης του Δήμου Πηνειού του Ν. Ηλείας. Αναλυτικότερα, συνοψίζονται ως ακολούθως:

Στην περιοχή του ΤΟΕΒ Γαστούνης προτείνεται η κατασκευή δύο (2) ανεξάρτητων δικτύων, του Δυτικού και του Ανατολικού Δικτύου. Το Δυτικό Δίκτυο (Αντλιοστάσιο ΑΓ1) καλύπτει την περιοχή δυτικά της πόλης της Γαστούνης έως τον ποταμό Πηνειό και το Ανατολικό Δίκτυο (Αντλιοστάσιο ΑΓ2) καλύπτει την περιοχή ανατολικά της πόλης της Γαστούνης με βόρειο όριο τον ποταμό Πηνειό και ανατολικό όριο τον οικισμό Κόροιβος. Η υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή διασχίζει το Ανατολικό Δίκτυο στο ύψος της Γαστούνης χωρίζοντάς το σε δύο τμήματα.

Οι αγωγοί που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή των κλειστών σωληνωτών δικτύων θα είναι αγωγοί πολυαιθυλενίου HDPE, 3ης γενιάς, 12.5atm μέχρι και τη διάμετρο Φ400mm. Για μεγαλύτερες διαμέτρους εφαρμόζονται αγωγοί από χαλυβδοσωλήνες.

Η παροχή των υδροληψιών άρδευσης των δικτύων θα είναι ίση με 7,5l/sec. Επίσης οι υδροληψίες θα είναι τύπου Schlumberger τύπου ‘’Β’’ ενός στομίου.

Συνοπτικά τα χαρακτηριστικά των νέων αρδευτικών δικτύων υπό κατασκευή είναι τα ακόλουθα:

• Δυτικό Δίκτυο ΤΟΕΒ Γαστούνης (Α/Σ ΑΓ1): Το νέο δίκτυο θα καλύπτει καθαρή αρδευόμενη έκταση 10.200 στρεμμάτων και το συνολικό μήκος του δικτύου ανέρχεται σε 64.815,60m εκ των οποίων τα 61.530,60m αντιστοιχούν σε αγωγούς HDPE και τα 3.285,00m σε χαλυβδοσωλήνες.

• Ανατολικό Δίκτυο ΤΟΕΒ Γαστούνης (Α/Σ ΑΓ2): Το νέο δίκτυο θα καλύπτει καθαρή αρδευόμενη έκταση 7.840 στρεμμάτων και το συνολικό μήκος του δικτύου ανέρχεται σε 46.437,90m εκ των οποίων τα 42.914,50m αντιστοιχούν σε αγωγούς HDPE και τα 3.523,50m σε χαλυβδοσωλήνες.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα