Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2025

Συγκοινωνίες Αθήνας: Κλείδωσε η χρηματοδότηση για 125 ηλεκτρικά και 50 λεωφορεία υδρογόνου - Το πλάνο ανανέωσης του στόλου

 κείμενο από το ypodomes.com

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πλάνο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ανανέωση του στόλου λεωφορείων που δρομολογούνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με την προσθήκη σε νέα ηλεκτρικά και λεωφορεία υδρογόνου. Το πλάνο του υπουργείου για την θέση σε λειτουργία συνολικά 950 λεωφορείων μέχρι το τέλος του φετινού καλοκαιριού φαίνεται πως προχωρά όμως γίνονται κινήσεις και για την επόμενη ημέρα που αφορά την νέα παραγγελία 700+50 νέων λεωφορείων και τρόλεϊ.

Σε σχέση με τα 700 επιπλέον λεωφορεία σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com το υπουργείο εξασφάλισε χρηματοδότηση 71,25 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για την προμήθεια 125 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η σχετική πρόσκληση έχει ήδη δημοσιευθεί και η όλη διαδικασία θα ενεργοποιηθεί το επόμενο διάστημα.

Ο διαγωνισμός αυτός αναμένεται να τρέξει άμεσα καθώς θα πρέπει να ολοκληρωθεί σύντομα και να έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια τους μέχρι τον Ιούνιο του 2026. Αυτό θα συνδράμει περισσότερο στην βελτίωση και το πρασίνισμα του στόλου της ΟΣΥ καθώς ο συγκεκριμένος διαγωνισμός αφορά τον στόλο της Αθήνας.

Πως θα τρέξουν οι νέοι διαγωνισμοί

Από τα υπόλοιπα 575 λεωφορεία και τρόλεϊ η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως θα βγει η πρόσκληση μέσα στον Φεβρουάριο, ωστόσο δεν έχει αποφασιστεί ακόμα για πόσα λεωφορεία καθώς εξετάζονται όλες οι διαθέσιμες λύσεις καθώς υπάρχει και το πρόβλημα της έλλειψης οδηγών, όπως ανέφερε πρόσφατα και ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Χρήστος Σταϊκούρας. Οι σχετικές αποφάσεις αναμένεται να γίνουν γνωστές μέσα στις επόμενες εβδομάδες και ανάλογα με την συνολική χρηματοδότηση η οποία τελικά θα μπορέσει να εξασφαλιστεί.

Μέχρι σήμερα φαίνεται πως έχει κλειδώσει χρηματοδότηση 156 εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ 2021-2027 για την προμήθεια περίπου 240-250 λεωφορείων και τρόλεϊ, δηλαδή περίπου τα μισά των 575 λεωφορείων που αφορούν και την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα τρέχει και η διαδικασία για την προμήθεια των πρώτων 50 λεωφορείων υδρογόνου για την Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο ΥΠΟΜΕ έχει ολοκληρώσει τον σχετικό φάκελο και τον έχει παραδώσει στο υπουργείο Περιβάλλοντος προκειμένου να μπορέσει να εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση από το modernization fund. Το κόστος για αυτά τα 50 λεωφορεία εκτιμάται σε περίπου 40 εκατ. ευρώ. Εφόσον ολοκληρωθεί τότε θα μπορέσει να τρέξει ο σχετικός διαγωνισμός.

Στην περίπτωση αυτή, η Αθήνα θα γίνει από τις πρώτες πόλεις της Ευρώπης που εντάσσει στον στόλο της λεωφορεία με την τεχνολογία του υδρογόνου, σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά λεωφορεία που ήρθαν στην πρωτεύουσα και την Θεσσαλονίκη μετά από αρκετά χρόνια από την εμφάνιση τους σε πολλές άλλες πόλεις.

Εφόσον όλα τα παραπάνω αρχίζουν σταδιακά να υλοποιούνται, μέχρι το 2027 θα έχει ολοκληρωθεί η ανανέωση των στόλων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και μάλιστα με οχήματα πολύ χαμηλών ή μηδενικών ρύπων, η ηλικία δε των οχημάτων θα πέσει δραματικά καθώς η Αθήνα εξακολουθεί παρά τις προσθήκες που έχουν γίνει να διαθέτει έναν από τους πιο γερασμένους στόλους στην Ευρώπη.

Σήμερα από την ΟΣΥ κυκλοφορούν περίπου 400 νέα οχήματα πολλά εκ των οποίων είναι ηλεκτρικά ενώ τα επόμενα που αναμένονται στην πρωτεύουσα είναι εκείνα του φυσικού αερίου. Ήδη έχουν έρθει περίπου 30 τα οποία είναι σε δοκιμές και θα μπουν το επόμενο διάστημα στην κυκλοφορία και στη συνέχεια ανά 50 θα εντάσσονται στον στόλο. Συνολικά αναμένονται 300 λεωφορεία φυσικού αερίου.

Τα πλάνα του ΟΑΣΑ

Από την πλευρά του ο ΟΑΣΑ έχει ξεκινήσει διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλου για να καταρτιστεί -για πρώτη φορά- ένα Στρατηγικό Σχέδιο με ορίζοντα το 2035. Η σύμβαση κόστους 1,24 εκατ. ευρώ αναμένεται να κινητοποιήσει τις εταιρείες συμβούλων ενώ η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 9 μήνες. Ουσιαστικά αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις το Στρατηγικό Σχέδιο θα μπορέσει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος το έτους.

Ο ΟΑΣΑ ουσιαστικά θέλει να διαμορφώσει μια μακροπρόθεσμη στρατηγική με την οποία να υπάρχει διαρκής εκσυγχρονισμός και προσαρμογή στην αλλαγές που δέχεται το σύστημα μεταφορών της Αττικής, κυρίως από την επέκταση του Μετρό και του Προαστιακού Σιδηρόδρομου και από την επέκταση του πολεοδομικού συγκροτήματος, των επιλογών μετακίνησης των επιβατών κ.α.

Επίσης έχει θέσει ως στόχο την βελτίωση λειτουργίας των εταιρειών που απαρτίζουν τον Όμιλο Συγκοινωνιών Αθηνών και να προσδιορίζεται η οικονομική και εμπορική του λειτουργία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα