Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2025

Νίκος Ταχιάος: Στο στόχαστρο οι επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης προς βορειοδυτικά και αεροδρόμιο και ο Δυτικός Προαστιακός

 κείμενο από το ypodomes.com

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη παραχώρησε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος στον δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη για το ypodomes.com. Σε αυτήν μίλησε για τα πρώτα στοιχεία από την λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης ενώ ήταν καθυσηχαστικός για τα προβλήματα που έχουν εμφανιστεί σε αυτές τις πρώτες 40 ημέρες λειτουργίας και διαβεβαίωσε πως "δεν υπάρχει περίπτωση καμία απρόβλεπτη αστοχία να επηρεάσει την ασφάλεια του μέσου".

Παράλληλα ο κ.Ταχιάος μίλησε για την αναδιάταξη των λεωφορειακών γραμμών και την προσθήκη χώρων στάθμευσης κάνοντας λόγο για συλλογική προσπάθεια.

Αναφερόμενος στις επόμενες επεκτάσεις του μέσου, ο υφυπουργός σημείωσε πως η προσοχή έχει στραφεί στην επικείμενη έναρξη λειτουργίας της επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά στα τέλη του έτους. Για τις επόμενες επεκτάσεις ο κ.Ταχιάος τόνισε ότι αναζητούνται χρηματοδοτικά εργαλεία και ως επόμενους στόχους ξεκαθάρισε ότι πρόκειται για τις βορειοδυτικές συνοικίες και το αεροδρόμιο.

Επίσης αποκάλυψε ότι υπάρχει κινητικότητα στον διαγωνισμό για τον Δυτικό Προαστιακό. Όπως είπε ολοκληρώνεται η Β`1 φάση της δημοπράτησης και μέσα στο 2025 θα περάσουμε στην πρόσκληση υποβολής προσφορών.

Για τα έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που εκτελούνται η προωθούνται για την περιοχή της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, ο κ.Ταχιάος ανέφερε πως το σημαντικότερο έργο αφορά στο flyover, έργο που είναι υπό κατασκευή.

Υπό κατασκευή επίσης όπως σημείωσε, είναι η οδική σύνδεση του παιδιατρικού νοσοκομείου στο Φίλυρο, τα 17 σχολεία, ενώ για τα άλλα μεγάλα έργα υπενθύμισε ότι είναι σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί για τους άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη, τα σιδηροδρομικά έργα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και η σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το δίκτυο.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε όλη την συνέντευξη:

Ερώτηση: Υφυπουργέ πριν λίγες εβδομάδες ξεκίνησε η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις σε αυτό το διάστημα λειτουργίας και τι αλλάζει για την πόλη;

Νίκος Ταχιάος: Νομίζω ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων στην Θεσσαλονίκη είναι εντυπωσιασμένη, καθώς περίμενε με ανυπομονησία την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, κι εγώ δεν αποτελώ εξαίρεση. Για την ακρίβεια, είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος από την αποδοχή του έργου την οποία διαπιστώνω και ειδικά από τους νέους ανθρώπους που δίνουν ζωντάνια στην πόλη. Ακόμα και μετά από τα πολυσυζητημένα «προβλήματα», τις «παιδικές ασθένειες» όπως λέμε, που παρουσιάστηκαν, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι πρόκειται για ένα τεράστιο έργο, κομψό και υπερσύγχρονο. Ένα έργο που αλλάζει την κλίμακα της πόλης.

Αν και είναι ακόμα πολύ νωρίς, τα αποτελέσματα στα οποία στοχεύαμε ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ήδη εμφανή. Οι πρώτες ενδείξεις εμφανίζουν πάνω από 1 εκατομμύριο επιβάτες τις πρώτες μέρες και ποσοστό μείωσης της κίνησης στους κεντρικούς οδικούς άξονες του μητροπολιτικού κέντρου που είναι παράλληλοι με το Μετρό, της τάξεως του 10 % κατά τις ώρες αιχμής. Φαντάζεστε πόσο μπορεί αυτό το νούμερο να αυξηθεί όσο ο κόσμος θα συνηθίζει στον νέο τρόπο ζωής με το Μετρό.

Ερώτηση: Βλέπουμε αυτές τις πρώτες εβδομάδες και τις παιδικές ασθένειες που παρουσιάζει το νέο σύστημα. Τι διάστημα πιστεύετε ότι χρειάζεται για να ομαλοποιηθεί η λειτουργία;

Νίκος Ταχιάος: Είναι αλήθεια ότι, παρότι είχαν προηγηθεί εξονυχιστικές δοκιμές, μπορεί να υπάρχουν μικρές αστοχίες που ήταν αδύνατον να εντοπιστούν σε οποιαδήποτε τυπική συνθήκη. Πάντα η πραγματικότητα είναι διαφορετική από τις «σκηνοθετημένες» προσομοιώσεις των δοκιμών. Σε κάθε περίπτωση, όλοι οι εμπλεκόμενοι, δηλαδή τόσο η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. όσο και οι ανάδοχοι της κατασκευής και της λειτουργίας, εργάζονται με πυρετώδεις ρυθμούς, ώστε τέτοιου τύπου προβλήματα να επιλυθούν και να εκλείψουν. Θεωρώ ότι θα χρειαστεί ακόμα λίγος χρόνος, ώστε οι πρώτες πιέσεις να αποδυναμωθούν και κυρίως να εξοικειωθούν και οι Θεσσαλονικείς με το νέο τους μέσο. Εκείνο όμως που μπορώ να διαβεβαιώσω είναι ότι δεν υπάρχει περίπτωση καμία απρόβλεπτη αστοχία να επηρεάσει την ασφάλεια του μέσου. Όλα τα συστήματα έχουν μία, δύο ή και περισσότερες δικλίδες ασφαλείας.

Ερώτηση: Πως σκέφτεστε να εισαγάγετε περισσότερο την έννοια της μετεπιβίβασης στη Θεσσαλονίκη. Η έλευση του Μετρό δημιουργεί νέες συνθήκες μετακίνησης και χρειάζεται ένας επαναπροσδιορισμός στο πως κινείται ο επιβάτης στην ευρύτερη πόλη;

Νίκος Ταχιάος: Η Θεσσαλονίκη έχει αλλάξει σελίδα και οι πολίτες καλούνται εκ των πραγμάτων να ανταποκριθούν σε νέα δεδομένα. Σε αυτή η την πρόκληση, το Υπουργείο στέκεται δίπλα στον πολίτη. Η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών, που εκτελείται δυναμικά από τον τομέα των Μεταφορών του Υπουργείου μας, θα βοηθήσει ακόμα περισσότερο στην εύρυθμη μετακίνηση των πολιτών. Το ίδιο θα μπορούσε να κάνει και η δημιουργία χώρων στάθμευσης, η οποία είναι βέβαια αρμοδιότητα του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται, λοιπόν, για μία συλλογική προσπάθεια που γίνεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τους εποπτευόμενους φορείς του, υπό τον συντονισμό του Υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα και με την άμεση εμπλοκή του αρμόδιου για τις μεταφορές Υφυπουργού Βασίλη Οικονόμου και στην οποία πρέπει να προστεθούν και οι πρωτοβουλίες της αυτοδιοίκησης της πόλης. Και σίγουρα, ο μεγαλύτερος παράγοντας είναι ο ίδιος ο πολίτης και το πώς θα αγκαλιάσει τις επερχόμενες αλλαγές που σχεδιάζονται για τη βελτιστοποίηση της καθημερινότητάς του. Και μολονότι το αντικείμενο αυτό δεν βρίσκεται στο πεδίο των αρμοδιοτήτων μου, ως Θεσσαλονικιός είμαι διατεθειμένος να συνδράμω όπου χρειαστεί.

Ερώτηση: Ήδη έχει ξεκινήσει η κουβέντα για τις επεκτάσεις. Ποια είναι η πρώτη σας προτεραιότητα; Επίσης έχουμε και το θέμα του Δυτικού Προαστιακού, τι έχουμε να περιμένουμε;

Νίκος Ταχιάος: Η επόμενη μέρα της παράδοσης της βασικής γραμμής, μεταθέτει τις προτεραιότητές μας στη Θεσσαλονίκη κατά ένα στάδιο. Πλέον, η προσοχή μας στρέφεται στην επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά. Οι πέντε σταθμοί της επέκτασης, θα παραδοθούν μέσα στον επόμενο χρόνο, κατά το δεύτερο δηλαδή εξάμηνο του 2025. Μέχρι τότε, είμαστε σε αναζήτηση των κατάλληλων χρηματοδοτικών εργαλείων για τις επόμενες επεκτάσεις, αυτές προς Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη και Αεροδρόμιο.

Όσον αφορά στον Δυτικό Προαστιακό, ο διαγωνισμός προχωράει. Η Β.Ι φάση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου ολοκληρώνεται και πλέον έχουμε παραλάβει από τους φορείς τις τεχνικές λύσεις που θα οριστικοποιήσουν το βασικό σχέδιο. Επόμενο βήμα είναι η υποβολή του φακέλου Τροποποίησης για τις Αποφάσεις Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, που θα γίνει το επόμενο διάστημα και η οποία θα μας επιτρέψει να προχωρήσουμε και στα επόμενα στάδια, ώστε μέσα στο 2025, να έχει ολοκληρωθεί και η Β.ΙΙ φάση του Διαλόγου με την πρόσκληση υποβολής προσφορών.

Ερώτηση: Ποια άλλα νέα έργα προωθεί το υπουργείο για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και εν γένει της Κεντρικής Μακεδονίας;

Νίκος Ταχιάος: Η Κεντρική Μακεδονία αποτελεί πλούσιο πεδίο δραστηριοποίησης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Μετά την παράδοση της βασικής γραμμής του Μετρό και την προτεραιοποίηση των επεκτάσεών του, ένα από τα κυριότερα έργα που θα συντελέσουν στην αποσυμφόρηση του κέντρου της Θεσσαλονίκης είναι η Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής με το flyover.

Στα οδικά έργα της ατζέντας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται επίσης, η αναβάθμιση του άξονα ΕO2, Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκιδόνας και η λειτουργία και συντήρηση του τμήματος Γέφυρα Αξιού – Έδεσσας. Πρόκειται έργο Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) που θα εξοικονομήσει χρόνο και κόστος λειτουργικότητας οχημάτων και ταυτόχρονα, θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια στην περιοχή.

Ακόμα, εκσυγχρονίζεται ο σιδηρόδρομος, με το τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη να μπαίνει σε πρώτο πλάνο, ενώ, καθώς έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους για την σύνδεση του 6ου Προβλήτα και του Δυτικού Προαστιακού, μπαίνουν και αυτά σε τροχιά υλοποίησης στοχεύοντας στην αναβάθμιση πέραν των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών και των εμπορικών δραστηριοτήτων στην περιοχή, συνδέοντας την Θεσσαλονίκη με τα Δυτικά Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη.

Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκεται και η οδική σύνδεση παιδιατρικού νοσοκομείου Φιλύρου, ενός έργου με πολλαπλά οφέλη για την Κεντρική Μακεδονία και τους πολίτες της, όπως επίσης και το ΣΔΙΤ για την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία δεκαεπτά σχολικών μονάδων στις Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης και Πιερίας και συγκεκριμένα στους Δήμους Νεάπολης – Συκεών, Παύλου Μελά, Λαγκαδά, Ωραιοκάστρου, Θέρμης, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Καλαμαριάς, Πυλαίας – Χορτιάτη, και Κατερίνης, του οποίου η σύμβαση υπεγράφη τον περασμένο Οκτώβριο.

Το ypodomes.com ξεκίνησε σήμερα 8.1.2025 τριήμερο αφιέρωμα στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο για τις εντυπώσεις από το νέο μέσο της Θεσσαλονίκης. Αύριο ακολουθεί συνέντευξη του Τάσου Αρανίτη εκ μέρους του σχήματος AKTOR-WEBUILD-HITACHI που κατασκεύασαν το έργο καθώς και του Carlo Bianco, Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας λειτουργίας THEMA του Μετρό Θεσσαλονίκης. Την Παρασκευή το αφιέρωμα ολοκληρώνεται με την συνέντευξη του Νίκου Κουρέτα, Διευθύνοντος Συμβούλου της Ελληνικό Μετρό, βίντεο και φωτογραφίες από τους 13 σταθμούς του μέσου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα