Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 14 Μαΐου 2025

Το 2027 σε λειτουργία το Flyover στη Θεσσαλονίκη και το Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο

 κείμενο από το ypodomes.com

Το 2027 θα αποτελέσει μια χρονιά-σταθμό για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Σε εκείνο το χρονικό διάστημα, δηλαδή σε δύο χρόνια από τώρα, θα έχουν ολοκληρωθεί δύο μεγάλα έργα – που και στα δύο συμμετέχει ο Όμιλος ΑΒΑΞ, το FLYOVER και το Παιδιατρικό Νοσοκομείο του ΙΣΝ, στο Φίλυρο, τόνισε ο κ. Αντώνης Μιτζάλης, εντεταλμένος σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ.

Μιλώντας σε forum της εφημερίδας «Μακεδονία», ο κ. Μιτζάλης αναφέρθηκε στο Παιδιατρικό Νοσοκομείο που η ΑΒΑΞ κατασκευάζει για λογαριασμό του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, σημειώνοντας ότι εκτός της κοινωνικής σημασίας του, «αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα καινοτομίας, σύγχρονης τεχνολογίας και φιλικού στο περιβάλλον σχεδιασμού, στην αιχμή των πιο απαιτητικών διεθνών προδιαγραφών».

Ο κ. Αντώνης Μιτζάλης, υπενθυμίζοντας τις ιστορικές καταβολές της ΑΒΑΞ στην πόλη της Θεσσαλονίκης, μέσω της θυγατρικής της ΕΤΕΘ, εξέφρασε την ελπίδα ότι η Θεσσαλονίκη θα εμφανιστεί προετοιμασμένη ώστε νέα γενιά έργων να διαδεχθεί αυτά που ολοκληρώνονται, και να μη συμβεί αυτό που συνέβη στην Αθήνα μετά το 2004, που τον πυρετό των ολυμπιακών έργων διαδέχθηκε η καθίζηση, που η πρωτεύουσα σήμερα πληρώνει με ελλείψεις στις υποδομές.

Ποια είναι τα δύο μεγάλα έργα που κατασκευάζει η ΑΒΑΞ

Το Flyover υπεγράφη στις 19 Δεκεμβρίου 2022 με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί μέχρι τις 17 Μαϊου 20227. Ανάδοχο είναι το σχήμα ΜΕΤΚΑ-ΑΒΑΞ το οποίο στη συνέχεια θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση όλης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Το κατασκευαστικό έργο αφορά στην αναβάθμιση / κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Α.ΕΣ.ΠΕΡ.), συνολικού μήκους 13 km. Ειδικότερα: Το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Νοσοκομείου «Γένεσις», με μήκος 9,5 km, προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (Υ.Τ.Λ.) και το τμήμα «Γένεσις» – Α/Κ Κ12, μήκους 3,5 km, προβλέπεται να διευρυνθεί κατά 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση (8, από 6 λωρίδες συνολικά). Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σήμερα τα έργα είναι σε εξέλιξη με όλα τα εργοτάξια να είναι ενεργά. Ο σκελετός πάνω στον οποίο θα εδράζεται η γέφυρα ήδη χρησιμοποιείται και τα πρώτα βάθρα έχουν αρχίσει να ανυψώνονται κατά μήκος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Το παιδιατρικό νοσοκομείο

Η ανέγερση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου αποτελεί δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο πλαίσιο της Διεθνούς Πρωτοβουλίας για την Υγεία.

Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027, αποτελεί μία σημαντική εξέλιξη στην παροχή υπηρεσιών υγείας για τα παιδιά στην Ελλάδα.

Το νοσοκομείο θα βρίσκεται στο Φίλυρο, στα περίχωρα της Θεσσαλονίκης, και θα προσφέρει όλες τις βασικές κλινικές υπηρεσίες, από επείγοντα περιστατικά και πλήθος χειρουργικών ειδικοτήτων, μέχρι τμήματα καρδιολογίας, αιμοκάθαρσης και ογκολογίας, καθώς και νεογνική και παιδιατρική εντατική φροντίδα.

Η ΑΒΑΞ μέσω της ίδιας σύμβασης έχει επίσης αναλάβει την ανέγερση του Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής και του Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης. Η συγκεκριμένη εργολαβία σήμερα αποτελεί το μεγαλύτερο έργο υποδομής στον χώρο της υγείας στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα