Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 30 Μαΐου 2025

Μετρό Θεσσαλονίκης: κλείνει 6 μήνες λειτουργίας με πάνω από 10 εκατ. επιβιβάσεις και 100.000 κάρτες

 κείμενο από το ypodomes.com

Με αποκλειστικό αφιέρωμα στο Μετρό Θεσσαλονίκης κύλησε το έβδομο επεισόδιο του «Building the Future», που είναι μια παραγωγή της «Ημερησίας», σε συνεργασία με το ypodomes.com και την στήριξη του Ομίλου εταιρειών AKTOR.

Η ομάδα του Building the future ταξίδεψε στη Θεσσαλονίκη και μίλησε με πολλούς από τους πρωταγωνιστές του μέσου που έχει κατακτήσει την πόλη και αποτελεί το επίκεντρο του ενδιαφέροντος κλείνοντας πλέον έξι μήνες λειτουργίας.

Σε αυτό το ταξίδι το BTF επισκέφθηκε τα εργοτάξια της επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά και συγκεκριμένα τους σταθμούς Αρετσού και Μίκρα όπου συνομίλησε με τον Διευθυντή των έργων Μετρό της AKTOR, Σπύρο Καλαϊντζή και τον υποδιευθυντή του Μετρό Θεσσαλονίκης Νίκο Δένη.

Στη συνέχεια συναντήσαμε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της THEMA, εταιρείας λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, Carlo Bianco όπου μας μίλησε για το πως κύλησαν αυτοί οι πρώτοι μήνες ενώ αποσπάσαμε και δηλώσεις και από τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη.

Στην Αθήνα δηλώσεις για τους έξι μήνες του Μετρό Θεσσαλονίκης μας παραχώρησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας. O Νίκος Κουρέτας, μιλώντας στο Building the future σημείωσε πως τo Μετρό Θεσσαλονίκης έχει φέρει πολλαπλά οφέλη στην πόλη και στο κυκλοφοριακό. Συνολικά τους έξι πρώτους μήνες έχουμε πάνω από 10 εκατ. επιβιβάσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης ενώ έχουν εκδοθεί πάνω από 100.000 κάρτες στο Μετρό.

Στον υπό κατασκευή σταθμό "Αρετσού" ο Σπύρος Καλαϊντζής, Διευθυντής έργου της AKTOR μας εξήγησε γιατί η σημαντικότερη πρόκληση για το έργο στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν το σφιχτό χρονοδιάγραμμα της 30ης Νοεμβρίου.

Σήμερα, όπως μας είπε, είναι στο 95% η πρόοδος στα οικοδομικά, ενώ προχωρούν τα Η/Μ. Παράλληλα παρελήφθη και το πρώτο τρένο, από την συνολική προμήθεια των 15 νέων συρμών.

Ως μεγάλη πρόκληση σημείωσε πως είναι να συντονιστούν οι 6 διαφορετικές εργολαβίες για να λειτουργήσει η επέκταση προς Καλαμαριά ενώ και το κούμπωμα με τη βασική γραμμή είναι μια περιπλοκή διαδικασία. Στο έργο σήμερα απασχολούνται περίπου 150 άτομα

Από την πλευρά του ο Νίκος Δένης υποδιευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης για την Ελληνικό Μετρό, σημείωσε πως αποτελούν πρόκληση οι πολλαπλές εργολαβίες και όπως είπε υπάρχει η πίστη πως το έργο θα μείνει εντός χρονοδιαγράμματος.

Στις αρχές Μαΐου όπως ανέφερε, ήρθε ο πρώτος συρμός και έχει ήδη συναρμολογηθεί και αρχίσει τις στατικές δοκιμές ενώ μέχρι τέλος του έτους θα έρθουν και οι επόμενοι συρμοί.

Ο κ.Δένης ξεκαθάρισε πως η επέκταση προς Καλαμαριά έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με την βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης ενώ ο σταθμός Μίκρα θα λειτουργήσει ως σταθμός ανταπόκρισης με γραμμές του ΟΑΣΘ. Με την επέκταση προς Καλαμαριά θα προστεθούν 100.000 επιβάτες

Σχετικά με την λειτουργία της επέκτασης, μεγάλος στόχος είναι να ηλεκτροδοτηθεί η επέκταση προς Καλαμαριά μέσα στον Σεπτέμβριο και εξετάζεται πως θα γίνει η διακοπή της βασικής γραμμής.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης μας μίλησε για το Μετρό Θεσσαλονίκης και όπως υπογράμμισε, με τη λειτουργία του αλλάζει τη φυσιογνωμία της πόλης και την κυκλοφοριακή συμπεριφορά μέσα στο κέντρο. Απόδειξη είναι πως υπάρχει μείωση στο κυκλοφοριακό κατά 15% λόγω του Μετρό. "Το Μετρό έδωσε και την αίσθηση μιας ευρωπαϊκής πόλης" είπε χαρακτηριστικά.

Όπως ανέφερε με τη λειτουργία και της επέκτασης προς Καλαμαριά εκτιμάται ότι θα φτάσουμε σε μείωση κατά 25% ενώ τόνισε πως πρέπει να τρέξουν γρήγορα οι μελέτες για την επέκτασης προς τα δυτικά. Σχετικά με τις βελτιώσεις του συστήματος είπε πως πρέπει να λειτουργήσει η χρήση πιστωτικής κάρτας, του ενιαίου εισιτηρίου και των σταθμών μετεπιβίβασης το επόμενο διάστημα.

Ο Carlo Bianco CEO της THEMA όπως μας είπε ήταν όπως αναμενόταν αυξημένη η κίνηση κατά τους πρώτους μήνες λειτουργίας. Σήμερα 75.000-80.000 επιβάτες χρησιμοποιούν καθημερινά στο Μετρό Θεσσαλονίκης ενώ εκτιμάται πως θα υπάρξει μείωση της κίνησης το καλοκαίρι.

Πλέον ανά 2,5-3 λεπτά είναι η συχνότητα των συρμών ενώ υποστήριξε πως το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι από τα πιο σύγχρονα και ασφαλή μετρό. Επίσης ανέφερε πως είναι λογικό να υπάρξουν παιδικές ασθένειες το πρώτο διάστημα και χαρακτήρισε ως απαραίτητη την αντίδραση του συστήματος για λόγους ασφαλείας σε περιπτώσεις δυσλειτουργιών. "Οι επιβάτες νιώθουν υπερήφανοι για το Μετρό που απέκτησαν" είπε ο κ.Μπιάνκο κλείνοντας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα