Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 28 Μαΐου 2025

Υπογράφεται το έργο οδικής σύνδεσης του νέου νοσοκομείου Σπάρτης - Ανάδοχος η Δομοτεχνική

 κείμενο από το ypodomes.com

Ακόμα ένα έργο μπαίνει σε φάση υλοποίησης και αυτή τη φορά αφορά στο έργο οδικής σύνδεσης του νέου νοσοκομείου Σπάρτης. Σύμφωνα με πληροφορέις, σήμερα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα υπογραφεί η σύμβαση με ανάδοχο την εταιρεία ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ με ποσοστό έκπτωσης 12,07%.

Το κόστος του έργου ανέρχεται στο ποσό των 5,24 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Η διάρκεια των έργων είναι 18 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Αυτό σημαίνει πως αν δεν έχουμε καθυστερήσεςι κατά τη διάρκεια της κατασκευής, τότε μέχρι τα τέλη του 2026 θα μπορεί να έχει ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη εργολαβία.

Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός ξεκίνησε στις 17 Δεκεμβρίου 2024 και αντίστοιχα στις 18 Δεκεμβρίου, έγινε η αποσφράγιση των προσφορών. Φορέας Υλοποίησης του διαγωνισμού είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Πρόκειται για ένα απαραίτητο συνοδό έργο της κατασκευής του νέου νοσοκομείου που υλοποιεί το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (μέσω του μνημονίου με το υπουργείο Υγείας). Τα έργα εκτελεί η AVAX και περιλαμβάνουν επίσης την ανέγερση νέων νοσοκομείων σε Κομοτηνή και Θεσσαλονίκη.

Το έργο αφορά στα έργα βελτίωσης της χάραξης υφιστάμενης οδού η οποία θα εξυπηρετεί την οδική σύνδεση του Νέου Νοσοκομείου Σπάρτης βόρεια της ομώνυμης πόλης. Το Νέο Νοσοκομείο Σπάρτης, το οποίο προβλέπεται να αντικαταστήσει τις υφιστάμενες υποδομές στο ίδιο οικόπεδο, χωροθετείται 1 km περίπου βόρεια του ορίου σχεδίου πόλεως της Σπάρτης, εκτός των ορίων του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, και υπάγεται διοικητικά στη ΔΕ Σπάρτης του Δήμου Σπαρτιατών της ΠΕ Λακωνίας.

Η οδική πρόσβαση στο Νέο Νοσοκομείο Σπάρτης μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω του υφιστάμενου ισόπεδου κόμβου που συνδέει την Επαρχιακή Οδό Σπάρτης-Μεγαλόπολης και κατ’ επέκταση την Ευρωπαϊκή Οδό Τρίπολης-Σπάρτης (Ε961) και το κάθετο τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη (Α71) του αυτοκινητόδρομου Μορέα, με την υφιστάμενη οδό πρόσβασης στο νοσοκομείο.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Η Οδική Σύνδεση του Νέου Νοσοκομείου Σπάρτης αποτελείται από τα ακόλουθα επιμέρους οδικά τμήματα:

-Βελτίωση Υφιστάμενης Οδού Πρόσβασης Νοσοκομείου (ΒΥΟΠΝ)
-Νέος Συνδετήριος Άξονας (ΝΣΑ)
-Οδός Πρόσβασης Ψυχικής Υγείας (ΟΠΨΥ)
-Νέος Ισόπεδος Κυκλικός Κόμβος 1 (ΝΙΚΚ 1)
-Νέος Ισόπεδος Κόμβος 2 (ΝΙΚ2)
-Νέος Ισόπεδος Κόμβος 3 (ΝΙΚ3)
-Νέος Ισόπεδος Κόμβος 4 (ΝΙΚ4)
-Τροποποίηση Επαρχιακής Οδού Σπάρτης-Μεγαλόπολης (ΤΕΟΣΜ)

Τα έργα βελτίωσης αυτά αφορούν στα εξής:

Βελτίωση της υφιστάμενης Οδού Πρόσβασης Νοσοκομείου η οποία ακολουθεί κατά βάση την υφιστάμενη Διαδημοτική Οδό σύνδεσης του Νέου Νοσοκομείου Σπάρτης με την Τροποποίηση της Επαρχιακής Οδού Σπάρτης – Μεγαλόπολης μέσω του Νέου Ισόπεδου Κυκλικού Κόμβου 1, ώστε να μην προκληθεί μεγάλη όχληση των παρόδιων γεωτεμαχίων. Διατήρηση και αποκατάσταση υφιστάμενων προσβάσεων παρακείμενων ιδιοκτησιών και αγροτικών οδών επί του τμήματος.

Την εξυπηρέτηση μέσω του τμήματος «Οδός Πρόσβασης Ψυχικής Υγείας» αφενός της απευθείας πρόσβασης στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας του Νέου Νοσοκομείου Σπάρτης και αφετέρου της πρόσβασης στο νοσοκομείο από τη βόρεια είσοδο αυτού, μέσω τοπικής ασφαλτόστρωτης οδού.

Κατασκευή τεσσάρων νέων ισόπεδων κόμβων: ένας Νέος Ισόπεδος Κυκλικός Κόμβος 1 που αναφέρεται ως ξεχωριστό τμήμα της Οδικής Σύνδεσης, ένας Νέος Ισόπεδος 2, μορφής Τ, ο οποίος θα εξυπηρετεί κυκλοφοριακή σύνδεση του τμήματος «Οδός Πρόσβασης Ψυχικής Υγείας» με το τμήμα «Βελτίωση Υφιστάμενης Οδού Πρόσβασης Νοσοκομείου» περί τη Χ. Θ. 0+219,88, ένας Νέος Ισόπεδος 3, μορφής Τ ο οποίος θα εξυπηρετεί την είσοδο και έξοδο του Νέου Νοσοκομείου Σπάρτης από και προς την Βελτίωση της υφιστάμενης Οδού Πρόσβασης Νοσοκομείου, και ένας Νέος Ισόπεδος 4, μορφής Τ, ο οποίος διαμορφώνεται στην αρχή της χάραξης του ΝΣΑ στη θέση ΧΘ 0+000, με κάθετη συμβολή του στην ΟΠΨΥ, στη θέση ΧΘ 0+436,36

Κατασκευή πέντε (5) νέων Τοίχων Αντιστήριξης, διατήρηση και επέκταση τεσσάρων (4) υφιστάμενων οχετών και κατασκευή 11 νέων οχετών.

Τροποποίηση της υφιστάμενης Επαρχιακής Οδού Σπάρτης -Μεγαλόπολης στην περιοχή του υφιστάμενου κόμβου που εξυπηρετεί το Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης.

Βελτίωση της κυκλοφορίας στην περιοχή μελέτης

Το μήκος των επί μέρους οδικών τμημάτων έχει ως εξής:

-Βελτίωση Υφιστάμενης Οδού Πρόσβασης Νοσοκομείου (ΒΥΟΠΝ): 854,9 m
-Νέος Συνδετήριος Άξονας (ΝΣΑ): 492,38 m
-Οδός Πρόσβασης Ψυχικής Υγείας (ΟΠΨΥ): 1110,29 m
-Τροποποίηση Επαρχιακής Οδού Σπάρτης-Μεγαλόπολης (ΤΕΟΣΜ): 135,96 m
-Νέος Ισόπεδος Κυκλικός Κόμβος (ΝΙΚΚ 1): 65,97 m

Το συνολικό μήκος των επί μέρους οδικών τμημάτων ανέρχεται στα 2,66 km.

Το υπό μελέτη έργο χωροθετείται βόρεια της πόλης της Σπάρτης, ανατολικά της Επαρχιακής Οδού Σπάρτης-Μεγαλόπολης. Η χάραξη της υπό βελτίωση οδού θα εξυπηρετεί την πρόσβαση στο Νοσοκομείο Σπάρτης, μέσω της οδού Ορθίας Αρτέμιδος βόρεια της Σπάρτης και κατευθυνόμενοι αριστερά στη Διακλάδωση Νοσοκομείου.

Το υπό μελέτη έργο ανήκει διοικητικά στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και στην Περιφερειακή Ενότητα (ΠΕ) Λακωνίας. Σε επίπεδο Καλλικρατικών Δήμων, το εξεταζόμενο έργο υπάγεται διοικητικά στον Δήμο Σπάρτης, στην Τοπική Κοινότητα (ΤΚ) Μαγούλας της Δημοτικής Ενότητας (ΔΕ) Μυστρά, και στη Τοπική Κοινότητα (ΤΚ) Αφισίου της Δημοτικής Ενότητας (ΔΕ) Σπαρτιατών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα