Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 19 Μαΐου 2025

"Λήξη συναγερμού" για τη Διπλή Σύνδεση Λευκάδας - Προς επανεκκίνηση τα έργα στο τμήμα Βόνιτσα - Λευκάδα

 κείμενο από το ypodomes.com

Τις επόμενες ημέρες φαίνεται πως τελικά θα επανεκκινήσουν οι εργασίες για την ολοκλήρωσης της εργολαβίας για την διπλή σύνδεση Λευκάδας με την Αμβρακία Οδό. Τα έργα είχαν διακοπεί εδώ και περίπου δύο μήνες καθώς υπήρχε λόγω καθυστέρησης πληρωμών συνολικού ύψους 3.070.898,06 ευρώ.

Μετά από την διακοπή υπήρξε κινητοποίηση των τοπικών φορέων καθώς το έργο θα συμβάλλει στην εύρυθμη κυκλοφορία από και προς το νησί της Λευκάδας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες όπου η κυκλοφορία οχημάτων πολλαπλασιάζεται.

Για την επανεκκίνηση των έργων χρειάστηκε να βάλει απόφαση το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών στις 17 Απριλίου ύψους 3.786.801,57 ευρώ από τον Αναπληρωτή Υπουργό Νίκο Παπαθανάση.

Στη συνέχεια με χθεσινή της απόφαση η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων, αίρει την υπ’αριθμ.59978/04-04-2025 απόφαση αποδοχής της Ειδικής Δήλωσης Διακοπής Εργασιών και καλεί την ανάδοχο εταιρεία του έργου του διπλού οδικού άξονα Βόνιτσας – Λευκάδας και Ακτίου – Αγίου Νικολάου σε άμεση επανεκκίνηση εργασιών.

Σε δελτίο τύπου που εξέδωσε ο βουλευτής Λευκάδας με την Νέα Δημοκρατία, Θανάσης Καββαδάς, αναφέρει μεταξύ άλλων πως όλες οι πιστοποιημένες εργασίες έχουν αποπληρωθεί ενώ μετά από επικοινωνία που είχε με τον Υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο, έλαβε τη διαβεβαίωση ότι το έργο θα επανεκκινήσει τις επόμενες ημέρες.

H oδική σύνδεση Λευκάδας διευκολύνει από δύο διαφορετικούς άξονες την πρόσβαση στο νησί του Ιονίου. Η αναβάθμιση των αξόνων αυτών έγινε επιτακτική ανάγκη από την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού (δηλαδή του δρόμου Άκτιο-Αμβρακία) και την αλματώδη αύξηση που ακολούθησε στην προσέλευση οχημάτων στην περιοχή.

Η πρώτη παράδοση και το υπόλοιπο

Στις 12 Απριλίου 2024 δόθηκε στην κυκλοφορία ο ένας από τους δύο οδικούς άξονες που κατασκευάζονται. Πιο συγκεκριμένα, ο οδικός άξονας Άκτιο – Άγιος Νικόλαος, μήκους 5 χιλιομέτρων, ο οποίος κατασκευάστηκε στα πλαίσια του έργου της διπλής οδικής σύνδεσης της Λευκάδας με τη Βόνιτσα και το Άκτιο.

Το έργο κόστους 48,1 εκατ. ευρώ με ανάδοχο την ΑΚΤOR, ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις 9 Σεπτεμβρίου 2020 όταν υπεγράφη η σύμβαση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που είναι και η αναθέτουσα αρχή του έργου.

Τώρα σε κατασκευή παραμένει η αποπεράτωση του τμήματος Βόνιτσας – Λευκάδας, μήκους περίπου 16 χιλιομέτρων και η εγκατάσταση αγωγού ύδρευσης μήκους 7,85 χλμ. Ο αγωγός προβλέπεται να ενωθεί με τον μεγάλο αγωγό Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας, ώστε να βελτιωθεί η υδροδότηση του νησιού. Η ολοκλήρωση των έργων πιθανολογείται για φέτος αλλά ακόμα δεν έχει κλειδώσει ο χρονικός ορίζοντας.

Τα έργα χρηματοδοτούνται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020» του ΕΣΠΑ 2014-2020. Το έργο θα διευκολύνει και θα συντομεύσει τις μετακινήσεις από και προς τη Λευκάδα, καθώς βεβαίως και τη σύνδεση με την Ιόνια και την Αμβρακία Οδό.

Η σύνδεση Αγρινίου

Με την ολοκλήρωση του έργου ουσιαστικά το υπουργείο ΥΠΟΜΕ έχει συμπληρώσει το παζλ των μεγάλων έργων στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Πλέον το κύριο και βασικό αίτημα των φορέων της περιοχής εστιάζεται στην περιοχή του Αγρινίου, όπου η τοπική κοινωνία ζητά εδώ και χρόνια μια βελτιωμένη σύνδεση με την Ιόνια Οδό.

Το έργο της σύνδεσης Αγρινίου αφορά σε ένα νέο συνδετήριο δρόμο 13,3χλμ ενώ περιλαμβάνεται και η αποπεράτων δυτικής περιφερειακής οδού μήκους  6,8χλμ. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας πλάτους 3,5 μέτρων εκάστη. Το μήκος του συνδετήριου αυτού δρόμου είναι 13,3χλμ ενώ το μήκος της δυτικής περιφερειακής οδού είναι 6,8χλμ. Το έργο έχει εκτιμώμενο κόστος 80 εκατ. ευρώ.

Στα έργα της οδικής σύνδεσης περιλαμβάνονται ένα ανισόπεδο κόμβο, πέντε κυκλικούς κόμβους, τρεις άνω διαβάσεις, πέντε κάτω διαβάσεις, τέσσερις γέφυρες, 14 οχετούς, ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών και αποκατάσταση αρδευτικού δικτύου 14χλμ.

Για την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού περιλαμβάνεται νέος άξονας 6,8χλμ. Περιλαμβάνονται τέσσερις κυκλικοί κόμβοι, δυο γέφυρες, μια άνω διάβαση, δυο κάτω διαβάσεις, 4 οχετούς, ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών και κατασκευή ποδηλατοδρόμου συνολικού μήκους 3χλμ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα