Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 21 Μαΐου 2025

Μέσα στον Ιούνιο ξεκινούν να "σηκώνονται" τα κτίρια για τα 3 νέα νοσοκομεία από το ΙΣΝ σε Θεσσαλονίκη, Κομοτηνή και Σπάρτη

 κείμενο από το ypodomes.com

Ξεκινά το επόμενο διάστημα η ανέγερση των κτιρίων για το τριπλό έργο των νοσοκομείων Κομοτηνής, Θεσσαλονίκης  και Ξάνθης με τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com πλέον τα κτιριακά έργα περνούν στην φάση όπου αναμένεται να αρχίσουν να "σηκώνονται" και να γίνονται ορατά στις παραπάνω περιοχές.

Αυτή την εποχή προχωρά η προμήθεια των μεταλλικών στοιχείων από το Κατάρ και των ξύλινων στοιχείων από την Αυστρία. Η ανάδοχος του έργου AVAX προχωρά με ένα σχεδιασμό που περιλαμβάνει την ανέγερση με ρυθμούς rotation, δηλαδή μια εναλλαγή στις φάσεις κατασκευής.

Παράλληλα τρέχουν και τα mockups που θα οδηγήσουν και σε κάποιες αλλαγές από τις αρχικές μελέτες, βήμα ιδιαίτερα σημαντικό καθώς κλειδώνει το κόστος των έργων. Οι θεμελιώσεις και οι σκυροδετήσεις έχουν ολοκληρωθεί και στα τρία νοσοκομεία.

Αρχικά αυτό που θα αρχίσουμε να βλέπουμε είναι να σηκώνεται ο μεταλλικός σκελετός των τριών κτιρίων με πρώτο στο νοσοκομείο Κομοτηνής που ούτως ή άλλως είναι το πιο προχωρημένο έργο από τα τρία κτίρια. Αυτό προσδιορίζεται μέσα στον Ιούνιο.

Στη συνέχεια η σκυτάλη θα περάσει -με διαφορά περίπου 10 ημερών- το νοσοκομείο Παίδων Θεσσαλονίκης και με την ίδια χρονικότητα εκείνο της Σπάρτης.

Στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους, δηλαδή σε μια περίοδο περίπου έξι μηνών, αυτή η φάση με την δημιουργία των σκελετών να έχει ολοκληρωθεί.

Ταυτόχρονα η επόμενη φάση που θα είναι η κάλυψη των εξωτερικών τοίχων με τα ξύλινα στοιχεία -με τα timber frame- πάλι ξεκινώντας από την Κομοτηνή, μετά την Θεσσαλονίκη και θα κλείσει με τη Σπάρτη.

Επόμενο βήμα θα είναι το "ντύσιμο" των κτιρίων δηλαδή το facade όπου θα κυριαρχεί το γυαλί. Εκεί τα τρία κτίρια θα λάβουν την οριστική τους μορφή, σύμφωνα με τις σχεδιαστικές αρχές του Renzo Piano.

Από εκεί και έπειτα θα αρχίσει η εσωτερική διαμόρφωση των κτιρίων, τα ηλεκτρομηχανολογικά για να μπορέσουν τα κτίρια να ολοκληρωθούν.

Επειδή μιλάμε όμως για νοσοκομεία, τα έργα πολιτικού μηχανικού δεν είναι το τέλος του project. Θα ακολουθήσει η εγκατάσταση των νοσοκομειακών μηχανημάτων και φυσικά ο εξοπλισμός κρεβατιών κλπ που θα συμπληρώσει την εικόνα της κατασκευής.

Στόχος είναι τα τρία νοσοκομεία να παραδοθούν "με το κλειδί στο χέρι" από τα τέλη 2026 μέχρι τις αρχές του 2027. Πρόκειται για το μεγαλύτερο συνδυαστικό έργο υποδομών υγείας που ενισχύει ιδιαίτερα την εικόνα σε Κομοτηνή, Θεσσαλονίκη και Σπάρτη.

Στην Κομοτηνή το νέο γενικό νοσοκομείο βρίσκεται εντός της πόλης. Το πρώτο Νοσοκομείο Παίδων Θεσσαλονίκης, κατασκευάζεται στο Φίλυρο. Εκεί παράλληλα προχωρά και μια εργολαβία από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που αφορά την δημιουργία οδικής πρόσβασης που να συνδέει το νέο νοσοκομείο με το οδικό δίκτυο της πόλης.

Αναφορικά με το νοσοκομείο Σπάρτης είναι στη θέση του παλιού γενικού νοσοκομείου. Με την ολοκλήρωση του θα είναι το πιο σύγχρονο νοσοκομείο σε όλη την Πελοπόννησο παρέχοντας υψηλές προδιαγραφές και το σύνολο του project, τόσο για το νοσοκομείο στη Σπάρτη όσο και για τα άλλα δύο σε Κομοτηνή και Θεσσαλονίκη θα πιστοποιηθούν με LEED Platinum που είναι η κορυφαία διάκριση για τον σχεδιασμό και την κατασκευή των κτιρίων.

Σε εξέλιξη είναι όμως σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com και μια εργολαβία γεωθερμίας με την οποία θα τοποθετηθούν πάσσαλοι σε βάθος 150 μέτρων μέσα στη γη και με ένα ειδικό σύστημα θα μπορεί να κατεβάζει νερό και ανάλογα με την εποχή θα επιτυγχάνεται η ψύξη ή η θέρμανση του με φυσικό τρόπο. Το νερό αυτό θα είναι έτοιμο για χρήση κατά την λειτουργία του νοσοκομείου.

Σημαντικό στοιχείο του έργου είναι πως μέχρι τώρα όλα κινούνται εντός χρονοδιαγράμματος και δεν αναμένονται καθυστερήσεις. Συνολικά σήμερα άμεσα και έμμεσα απασχολούνται περίπου 600 άτομα στα τρία εργοτάξια.

Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα timber frame κτίρια (δηλαδή με κύριο δομικό στοιχείο το ξύλο) είναι ιδιαίτερα σύνηθες ως είδος κατασκευής στην Ευρώπη και την Αμερική, έχει καλύτερη επίδοση στους σεισμούς  και γενικά θεωρείται ως μέθοδος φιλικότερη προς το περιβάλλον. Για τα τρία κτίρια έχει τεθεί υψηλός στόχος να πιστοποιηθούν με LEED Platinum που είναι η κορυφαία διάκριση και η πρώτη για υποδομή υγείας στη χώρα μας. Επίσης επιδιώκεται και η πιστοποίηση με Leed Platimun stake holders καθώς έχει γίνει υποδειγματική δουλειά στην επαφή των έργων με τις τοπικές κοινωνίες και τους φορείς αυτών.

Τα νέα νοσοκομεία σε Θεσσαλονίκη, Κομοτηνή και Σπάρτη, αποτελούν νέες νοσοκομειακές υποδομές που κατασκευάζονται με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας στα πλαίσια της "Πρωτοβουλίας για την Υγεία" μέσα από τη σύμβαση που υπεγράφη με το Ελληνικό Δημόσιο τον Φεβρουάριο του 2020.

Συνολικά το project των 442 εκατ. ευρώ (περίπου 500 εκατ. δολάρια) που υπεγράφη στις 4 Αυγούστου 2023, έχει διάρκεια 40 μήνες. Σε αυτό το διάστημα θα δούμε να ολοκληρώνονται σταδιακά οι νέες κτιριακές εγκαταστάσεις και οι περιβάλλοντες χώροι για τα τρία νοσοκομεία. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η συνολική ολοκλήρωση θα έχει συμβεί -αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις- στους πρώτους μήνες του 2027 με κάποια κτίρια να έχουν παραδοθεί και νωρίτερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα