Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025

Πώς προχωρούν τα 12 μεγάλα έργα υποδομών και μεταφορών σε όλη τη χώρα - Δείτε λίστα με τα έργα και τις εξελίξεις

κείμενο από το ypodomes.com

Με αναφορά σε όλα τα μεγάλα έργα υποδομών και μεταφορών που υλοποιούνται αυτή τη στιγμή σε όλη τη χώρα ολοκληρώθηκε η δημοσιογραφική ενημέρωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το "state of infrastructure".

Παρακάτω, παρατίθενται τα σημαντικότερα νέα που προέκυψαν από την ενημέρωση του Υπουργού, Χ. Δήμα:

  1. Έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία: η συμβασιοποίηση των έργων ήταν μια πρόκληση αλλά πλέον τα έργα προχωρούν, γίνονται διαρκώς αυτοψίες και καταβάλλονται προσπάθειες να ολοκληρωθούν όσο το δυνατόν νωρίτερα.
  2. Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ): σημαντική προτεραιότητα ήταν η συμβασιοποίηση του ΒΟΑΚ και στις 9 Μαΐου έγινε πραγματικότητα το έργο παραχώρησης. Ήδη, όποιος περάσει μπορεί να δει τα εργοτάξια στις άλλες δύο συμβάσεις (Χερσόνησος-Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος) αλλά και τα έργα οδικής ασφάλειας. Στα αντίστοιχα έργα οδικής ασφάλειας στην Πατρών - Πύργου επιτεύχθηκε σχεδόν μηδενισμός των τροχαίων δυστυχημάτων.
  3. Ολυμπία Οδός - Πάτρα - Πύργος: η ολοκλήρωση του Πάτρα-Πύργος και η θέση των 65 χλμ σε κυκλοφορία δεν ήταν εύκολη άσκηση. Τα υπόλοιπα 10 χλμ από τα Καμίνια μέχρι την Πάτρα θα δοθούν στο τέλος Νοεμβρίου. Έχουν ληφθεί κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για να παραδοθεί ο δρόμος.
  4. Αεροναυτιλία. Το Υπουργείο απευθύνθηκε στην Κομισιόν και στο πρώτο δίμηνο κατέληξε σε πολυσέλιδο σχέδιο δράσης που αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό των συστημάτων ασφαλείας.
  5. Σχολικές υποδομές. Προτεραιότητα είναι το πρόγραμμα "Μαριέττα Γιαννάκου" για την αναβάθμιση σχολικών μονάδων που έχει ανακοινώσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Υπάρχει μια λίστα σχολείων που χρηματοδοτήθηκε από τις ελληνικές τράπεζες (431 σχολικές μονάδες). Θα υπάρξουν άλλα 300 εκατ. ευρώ για σχολικές μονάδες και ετησίως άλλα 50 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ. Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών επίσης έκανε δωρεά για τα σχολεία που έπαθαν ζημιές από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias. Προχωρά επίσης το ΣΔΙΤ για τα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία. Αυτά θα λειτουργήσουν σε περίπου ένα έτος από σήμερα.
  6. Εγνατία Οδός: το Υπουργείο προχωρά με την ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, έχει γίνει καταγραφή και η ολοκλήρωση θα λάβει χώρα εντός του 2025.
  7. Μετρό Θεσσαλονίκης: προχωρά η επέκταση προς Καλαμαριά με ορίζοντα παράδοσης το τέλος του Α' τριμήνου του 2026. Σε σχέση με τη βασική γραμμή που βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, έχει μειωθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (σύμφωνα με στοιχεία) κατά 15%.
  8. Flyover Θεσσαλονίκης: Το έργο βρίσκεται ήδη στο 30%. Έχει έρθει το μπλε καλούπι και συναρμολογείται, γεγονός που θα επιταχύνει την διαδικασία κατασκευής του έργου.
  9. Αυτοκινητόδρομος Ε65: η ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος αναμένεται το Β' τρίμηνο του 2026. Αποτελεί έναν πολύ σημαντικό οδικό άξονα που τον περιμένουν στη Βόρεια Ελλάδα και τηνΉπειρο.
  10. Έργα ύδρευσης: έχουν υπογραφεί τα έργα στα Μπραμιανά στην Κρήτη και για το φράγμα του Ασωπού στην Κορινθία, ενώ ξεκίνησαν τα έργα στο Φραγμα Τσικνιά στη Λέσβο και προχωρά το έργο για το φράγμα Πλακιώτισσας στο Ηράκλειο.
  11. Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά: ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί μέσα στον Οκτώβριο και το έργο με την ολοκλήρωσή του θα συμβάλλει στην εξομάλυνση του κυκλοφοριακού στην πόλη της Αθήνας (με την αποφυγή κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων μέσα στην πόλη).
  12. Αττική Οδός: σχεδιάζεται το έργο στον ανισόπεδο κόμβο Μεταμόρφωσης. Εξετάζεται ο κλάδος εισόδου-εξόδου προς Λαμία. Εντός του 2026 εκτιμάται ότι θα μπορεί να έχει ολοκληρωθεί το έργο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα