Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025

Dimand: Προχωρούν τα εμβληματικά έργα για το Cambas, Fix και Γούρνες - Στα 164,2 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις

 κείμενο από το ypodomes.com

Aυτό που έχει ουσία είναι να αφήνεις αποτύπωμα στη γειτονιά, καλλιεργώντας μία θετική μικροοικονομία και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών», υπογράμμισε ο Νικόλαος Ιωάννης Δήμτσας, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της DIMAND, παρουσιάζοντας τα εμβληματικά έργα της εταιρείας σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Κρήτη, στο πλαίσιο του 8ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2025.

Ο κ. Δήμτσας εξήγησε ότι η φιλοσοφία της εταιρείας βασίζεται στη δημιουργία ολοκληρωμένων γειτονιών μέσω αστικών αναπλάσεων. Αναφέρθηκε ειδικά στο μεγάλο έργο της ανάπλασης του πρώην εργοστασίου Fix στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι οι άδειες αναμένονται μέσα στο 2025, με το έργο να ολοκληρώνεται στα τέλη του 2027 ή στις αρχές του 2028. «Όταν ολοκληρωθεί και λειτουργήσει και το Μουσείο Ολοκαυτώματος, θα δείτε την αλλαγή» σημείωσε.

Μεγάλα έργα σε Κρήτη και Παλλήνη

Έναν χρόνο αργότερα (τέλη 2028 – αρχές 2029) αναμένεται να ολοκληρωθούν οι μεγάλες επενδύσεις στις Γούρνες στο Ηράλειο Κρήτης αλλά και το Cambas Project στην Παλλήνη.

«Εξετάζουμε πάντα τις υποδομές πριν αποφασίσουμε οποιαδήποτε νέα επένδυση» τόνισε ο κος Δήμτσας, αναφέροντας ότι και τα δύο έργα θα έχουν εύκολη πρόσβαση σε δίκτυα μεταφορών.

Σε ό,τι αφορά στις τιμές των ακινήτων, ο κος Δήμτσας σημείωσε ότι οι τιμές στη Θεσσαλονίκη παραμένουν χαμηλότερες σε σχέση με την Αττική, καθώς σε ένα νεόδμητο κτίριο το κόστος βρίσκεται στα 18 ευρώ/τμ στη Θεσσαλονίκη, έναντι 30 ευρώ/τμ στην Αθήνα.

Επενδύσεις 164,2 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο

Καθαρά κέρδη 11,5 εκατ. ευρώ κατέγραψε η Dimand το πρώτο εξάμηνο του 2025, με τον κύκλο εργασιών να ανέρχεται σε 27,4 εκατ. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 23% στα 14,4 εκατ. ευρώ, από 11,7 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2024, ενώ η εύλογη αξία επενδύσεων σε ακίνητα διαμορφώθηκε στα 164,2 εκατ. ευρώ επιβεβαιώνοντας τη δυναμική πορεία της εταιρείας στον κλάδο.

Επενδυτικό χαρτοφυλάκιο

Στις 30.06.2025, το χαρτοφυλάκιο υπό ανάπτυξη και διαχείριση της Dimand περιελάμβανε 14 επενδυτικά έργα σε διάφορα στάδια ολοκλήρωσης, με χρήσεις που εκτείνονται από γραφεία και logistics μέχρι οικιστικά και ξενοδοχειακά συγκροτήματα.

Η συνολική εκτιμώμενη ακαθάριστη αξία ανάπτυξης (GDV) κατά την ολοκλήρωσή τους ανήλθε σε περίπου 1,03 δισ. ευρώ, από 1,02 δισ. ευρώ στις 31.12.2024.
Η εύλογη αξία επενδύσεων σε ακίνητα διαμορφώθηκε σε 164,2 εκατ. ευρώ, από 141,8 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024.

Οι επενδύσεις σε κοινοπραξίες ανήλθαν σε 95,6 εκατ. ευρώ, έναντι 87,1 εκατ. ευρώ.

Κατά το α΄ εξάμηνο, ο Όμιλος προχώρησε σε συμφωνίες για την απόκτηση σημαντικών ακινήτων στην Παιανία Αττικής και στις Γούρνες Ηρακλείου Κρήτης. Το ακίνητο των Γουρνών αποκτήθηκε στις 10.09.2025, ενώ η ολοκλήρωση για τα ακίνητα της Παιανίας αναμένεται εντός του έτους.

Ρευστότητα και μόχλευση

Τα ταμειακά διαθέσιμα στις 30.06.2025 ανήλθαν σε 19,5 εκατ. ευρώ, έναντι 38,3 εκατ. ευρώ στις 31.12.2024.

Ο καθαρός δανεισμός αυξήθηκε σε 54,7 εκατ. ευρώ, από 33,6 εκατ. ευρώ, με το Net LTV να διαμορφώνεται στο 32% (από 23%), σε συνάρτηση με την εντατικοποίηση της επενδυτικής δραστηριότητας.

Λειτουργική επίδοση

Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 23%, στα 14,4 εκατ. ευρώ, από 11,7 εκατ. ευρώ πέρυσι. Το EBITDA παρέμεινε σταθερό στα 17,2 εκατ. ευρώ (α΄ εξάμηνο 2024: 17,3 εκατ. ευρώ). Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα του 2024 περιλάμβαναν κέρδη από αποεπενδύσεις ύψους 5,2 εκατ. ευρώ, τα οποία δεν υπήρξαν το 2025.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα