κείμενο από το ypodomes.com
Προς επαναπροκήρυξη οδηγείται ο διαγωνισμός για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου - Κω, καθώς στην προθεσμία υποβολής προσφορών δεν υπήρξαν συμμετοχές. Πλέον ο Φορέας Υλοποίησης που είναι ο ΑΔΜΗΕ. σκοπεύει να επαναλάβει την διαδικασία όπως φαίνεται με αναθεωρημένο κόστος μιας και δείχνει να είναι ο βασικός λόγος μη απόκρισης από εταιρείες του χώρου.
Πρόκειται για έργο που είναι κομβικό για την διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό δίκτυο. Σε εξέλιξη παραμένει ο έτερος διαγωνισμός των 789,1 εκατ. ευρώ για την κατασκευή των Σταθμών στις δύο περιοχές με καταληκτική ημερομηνία την 30η Σεπτεμβρίου.
Η συνολική διαγωνιστική διαδικασία αφορά στη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση καλωδιακών συστημάτων συνεχούς ρεύματος υψηλής τάσης (HVDC), καθώς και δύο Σταθμών Μετατροπής, που θα κατασκευαστούν στα δύο άκρα της διασύνδεσης.
Ο προϋπολογισμός για το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης ανέρχεται σε 630 εκατ. ευρώ, ενώ για τους Σταθμούς Μετατροπής σε 789,1 εκατ. ευρώ. Η ανάθεση του έργου θα γίνει με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα, από οικονομική άποψη, προσφορά. Η διάρκεια της κατασκευαστικής φάσης έχει οριστεί σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Το δεύτερο καλωδιακό σύστημα με τεχνολογία συνεχούς ρεύματος, που θα εγκατασταθεί στην Ελλάδα, μετά την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης - Αττικής, θα έχει μεταφορική ικανότητα 1.000 MW και θα είναι συνολικού μήκους 380 χλμ.
Μέσω της διασύνδεσης Κορίνθου - Κω πρόκειται να συνδεθούν, στη συνέχεια, έξι αυτόνομα ηλεκτρικά συστήματα των Δωδεκανήσων (Καρπάθου, Ρόδου, Σύμης, Καλύμνου, Πάτμου και Αρκιών), θωρακίζοντας την ασφαλή ηλεκτροδότηση δέκα ακόμη νησιών που τροφοδοτούνται εμμέσως από καλώδια μέσης τάσης.
Η ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων θα προσφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη, καθώς θα επιτρέψει τη σταδιακή απόσυρση των ρυπογόνων και κοστοβόρων πετρελαϊκών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής που λειτουργούν μέχρι σήμερα στα μη διασυνδεδεμένα νησιά.
Η μείωση του κόστους των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας για όλους τους καταναλωτές υπολογίζεται ότι θα ανέλθει σε έως και 3,6 δισ. ευρώ για την περίοδο 2029 - 2053. Το έργο έχει επιλεγεί για χρηματοδότηση από το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νησιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου