Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 1 Ιουλίου 2007

Άποψη: Το Τραμ πρέπει να παέι Βάρκιζα;

Το Αττικο Τραμ έχει ίσως το μικρότερο δίκτυο τραμ σε όλη την Ευρώπη. Είναι περίπου 24 χιλιόμετρα και ενώνει το κέντρο της Αθήνας (Σύνταγμα) με την παραλιακή λεωφόρο στο ύψος του Παλαιού Φαλήρου και το Νέο Φάληρο με το Κολυμβητήριο στη Γλυφάδα. Λίγο πριν τις εκλογές του 2004 ο τότε υπουργος Μεταφορών εξήγγειλε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα επεκτάσεων του Τραμ με χρονικό ορίζοντα το 2008 και το 2012. Με την ανάληψη του νέου Υπουργού Μεταφορών φάνηκε απο την αρχή ότι το Τραμ στην ΑΘήνα ναι μεν ήρθε αλλά δεν ξέρουμε ούτε το μέλλον του στην πόλη αυτή αφου η βιωσιμότητα του ήταν και παραμένει αμφίβολη. Δύο απο τις μεγαλύτερες επεκτάσεις ήταν προς Πατήσια και προς Πειραιά. Η πρώτη μάλλον έχει μπει στο συρτάρι και η δεύτερη καρκινοβατεί καθώς συνάντησε πολλά προβλήματα και διαφωνίες. Πρόσφατα ανακοινώθηκε άλλο ένα πρόγραμμα επεκτάσεων προς τον Πειραιά μέσω μιας κυκλικής μονής γραμμής, και μελλοντικά την επέκταση προς τα Καμίνια και προς Πέραμα. Φυσικά ούτε λόγος να γίνεται για τις υπόλοιπες επεκτάσεις που μελετούνταν. Έμειναν στα χαρτια αφήνοντας το τραμ ουραγό των μέσων σταθερής τροχιάς. Η μοναδική επέκταση που τελικά δημοπρατήθηκε και κατασκευάζεται είναι μήκους 700 (!!!) μέτρων απο τη Γλυφάδα προς τη Βούλα. Και αυτό μάλλον δεν είναι τυχαίο μιας και το καλοκαίρι παρουσιάζεται μια μεγάλη αύξηση στην χρήση του Τραμ εξαιτίας της πορείας του απο το Κέντρο της Αθήνας στην παραλιακή ζώνη και σε μεγάλες πλαζ (Εδεμ , Άλιμος, Γλυφάδα). Τα 700 αυτά μέτρα ουσιαστικά θα φέρουν το Τραμ στις 2 πλαζ της Βούλας προσελκύοντας ακόμα περισσότερο κόσμο. Μήπως λοιπόν θα έπρεπε το Τραμ να επέκταθει και άλλο νοτιότερα; Μια επέκταση προς Βουλιαγμένη και άλλη μια προς Βάρκιζα θα έστρεφε τον κόσμο απο τα αυτοκίνητα του προς το Τραμ αφού είναι πολύ φθηνότερο απο τη χρήση ενος ι.χ (μόλισ 0,70€ το εισητήριο) και επι το πλείστον θα ξεμπλοκάριζε τις ατελείωτες ουρές των αυτοκινήτων που παρατηρείται όλο το καλοκαίρι με αποκορύφωμα τα Σαββατοκύριακα στην παραλιακή λεωφόρο της Αθήνας. Η επέκταση προς Βουλιαγμένη πρέπει να είναι γύρω στα 3χλμ και με άλλα 3-4 χλμ η επέκταση προς Βάρκιζα. Με ελάχιστες στάσεις (6-7) που σημαίνει γρηγορότερη πρόσβαση που είναι και το προσδοκούμενο.
Για σκεφτείτε το λίγο...

2 σχόλια:

Tram blog είπε...

Οντως μια επεκταση προς Βάρκιζα εκτος το οτι φαντάζει εύκολη θα προσέλκυε πολυ κοσμο ειδικα τους καλοκαιρινους μηνες.
Αλλα νομιζω πως σε πρωτη φαση εχουν προτεραιότητα οι (δύσκολες) επεκτασεις στο αστικό κομμάτι.

Ανώνυμος είπε...

ΣΩΣΤΟ ΜΕΓΑΛΕ
ΕΓΩ ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΗ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΠΕΡΑΜΑ

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα