Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2007

Εξελίξεις για επέκταση Πειραιά, το 2009 ο διαγωνισμός για τη Γραμμή 4

Εξελίξεις φαίνετε να έχουμε τις επερχόμενες επεκτάσεις της Αττικό Μετρό. Αναμένουμε τον ανάδοχο για την επέκταση από Χαιδάρι για Πειραιά μήκους 8,1 χλμ με 7 Σταθμούς. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν (;) τους πρώτους μήνες του 2008 και θα ολοκληρωθούν εντός του 2013.
Διερευνητικές τομές στο υπέδαφος για την Νέα Γραμμή 4 Άλσος Βείκου- Κέντρο Αθήνας - Μαρούσι. Υπολογίζονται σε περισσότερα από 400 τα σημεία που θα ελεγχθούν προκειμένου να αποφευχθούν αστοχίες κατά τη διάρκεια κατασκευής της νέας αυτής γραμμής.
Τώρα όσον αφορά το πρακτικό μέρος οι μελέτες αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του 2009 οπότε θα πραγματοποιηθεί και ο διαγωνισμός για την ανάθεση κατασκευής της γραμμής.
Χρονοδιαγράμματα προς το παρόν δεν υπάρχουν οπότε ασφαλής πληροφορίες αναμένονται (ελπίζω) στο σύντομο μέλλον.
***Με αφορμή σχόλιο σας ενημερώνω ότι κάθε ανάρτηση που δημοσιεύεται είναι βάσει σοβαρών δημοσιευμάτων ή επίσημων δελτίων τύπου και ανακοινώσεων. Σε καμία περίπτωση αυτή η σελίδα δεν δημοσιεύει αστήρικτα δημοσιεύματα.

5 σχόλια:

ovehys είπε...

θα ηταν καλο κατα την γνωμη μου να περιοριστουμε σε οτι επισημο προς το παρον υπαρχει και εχει ανακοινωθει απο την πλευρα της πολιτειας.
αυτοι εχουν μελετησει και ξερουν καλα τι κανουν.
ας αφησουμε λοιπον τις
φαντασιωσεις που μονο συγχηση μπορουν να προκαλεσουν και τιποτα αλλο.

Ανώνυμος είπε...

Όσον αφορά τη γραμμή Χαϊδάρι-Πειραιάς, αισιόδοξος είμαι για το κομμάτι Χαϊδάρι-Ταμπούρια. Μετά αρχίζουν τα δύσκολα. Για να περάσει η γραμμή κάτω από το σταθμό του ΗΣΑΠ στον Πειραιά, θα πρέπει να βρεθεί κάτω από τη στάθμη της θάλασσας, με αποτέλεσμα να μπάζει νερά. Δεν είμαι μηχανικός, δε γνωρίζω τι λύσεις μπορούν να εφαρμοστούν, όμως οι πιθανότητες διαρροών είναι μεγάλες. Εδώ το συντριβάνι της Ομόνοιας έσταζε μια ζωή στο σταθμό του ΗΣΑΠ μέχρι που καταργήθηκε! Στη συνέχεια η γραμμή θα πρέπει να συνεχίσει στο Δημοτικό Θέατρο και μετά στην Ευαγγελίστρια περνώντας κάτω από πολυκατοικίες. Και εκεί θα υπάρχουν δυσκολίες. Αν δει γραμμή 3 του μετρό το κέντρο του Πειραιά πριν από το 2020 να με φτύσετε.
Αν χάραζα εγώ τη γραμμή θα την πήγαινα από τα Ταμπούρια στη Λεύκα για ανταπόκριση με τον Προαστιακό, μετά στον Κεράνη για ανταπόκριση με τον ΗΣΑΠ και μετά Δημοτικό Θέατρο, Βρυώνη και Χατζηκυριάκειο κάτω από τη φαρδιά οδό Ηρώων Πολυτεχνείου.
Και από τα Ταμπούρια θα έκανα μια διακλάδωση προς Κερατσίνι και στη συνέχεια επιφανειακά μέχρι το Πέραμα.

Σχόλιο από: Τάσος

Ανώνυμος είπε...

Τώρα για τη γραμμή 4. Κατ’ αρχή με χαλάει το σχήμα U. Προτιμώ τις ευθείες γραμμές. Εγώ θα την έσπαγα σε δύο γραμμές: Η μία από Γαλάτσι μέχρι Παγκράτι όπως η προγραμματισμένη γραμμή 4 αλλά μετά θα συνέχιζα προς Βύρωνα, Υμηττό, Δάφνη, κέντρο του Αγίου Δημητρίου και Καλαμάκι. Η άλλη από Μαρούσι έως Παγκράτι όπως η προγραμματισμένη γραμμή 4 αλλά μετά θα συνέχιζε κάτω από την Υμηττού μέχρι Νέο Κόσμο, μετά Πλατεία Νέας Σμύρνης και μετά κέντρο Καλλιθέας και σταθμός ΗΣΑΠ Καλλιθέας.
Έτσι θα υπήρχε ισορροπία στην εξυπηρέτηση βόρειων και νότιων προαστίων.

Το μεγάλο πρόβλημα της κατασκευής της γραμμής 4, πέρα από εκείνο της χρηματοδότησης που ελπίζω να επιλυθεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, θα είναι το πέρασμα κάτω από πολυκατοικίες. Αν εξαιρέσουμε το τμήμα που περνάει κάτω από την Κηφησίας, όλη η υπόλοιπη περνάει κάτω από θεμέλια εννιαόροφων πολυκατοικιών. Πολύ φοβάμαι ότι το θέαμα του περιπτέρου της Πανεπιστημίου θα επαληφθεί!

Σχόλιο από: Τάσος

Ανώνυμος είπε...

Εγώ πάντως θα πρότεινα στους υπεύθυνους της Αττικό Μετρό και του ΥΠΕΧΩΔΕ να ξεκινήσουν το συντομότερο τον διαγωνισμό για την Γραμμή 4, αλλά παράλληλα να δημιουργηθεί ένα γενικότερο πλάνο ανάπτυξης γραμμών μετρό (οι 4 δεν είναι αρκετές) .

Εαν θεωρήσουμε ότι η γραμμή 4 θα κατασκευαστεί όπως φαίνεται στο χάρτη, προτείνω τη δημιουργία μίας ακόμα γραμμής (5) που θα συνδέει τους εξής σταθμούς ΕΛΑΙΩΝΑΣ(3), ΛΕΩΦ.ΑΘΗΝΩΝ (ΝΕΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΠΙ ΤΗΣ Λ.ΑΘΗΝΩΝ), ΣΤ.ΛΑΡΙΣΗΣ (2), ΒΙΚΤΩΡΙΑ (1), ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ (4), ΠΛ.ΓΚΥΖΗ (ΝΕΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ), ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ (3), ΓΟΥΔΗ (4) και ενδεχόμενη επέκταση προς ΠΑΠΑΓΟΥ. Η Λεωφ. Αλεξάνδρας θα αποσυμφορηθεί κυκλοφοριακά,όπως και το Σύνταγμα αλλά και οι γραμμές 1 και 2 γενικότερα.

Τέλος η γραμμή 4 θα μπορούσε να γίνει κυκλική και να συνδέεται με τον ΗΣΑΠ στο ΗΡΑΚΛΕΙΟ, με τον Προαστιακό στο σταθμό ΗΡΑΚΛΕΙΟ και έπειτα να συνδέεται με το ΜΑΡΟΥΣΙ μέσω Λυκόβρυσης και Πεύκης.

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΛΥ ΑΡΓΕΙ Η ΓΡΑΜΜΗ 4. ΕΠΙ ΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΗΣ ΧΑΡΑΞΗΣ, ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΠΑΡΝΗΘΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΑΣ ΓΛΥΚΕΡΙΑΣ, Ή ΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗΣ(ΤΕΡΜΑ ΤΡΟΛΕΥ 4 ΚΑΙ 9)

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα