Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2007

Αφιέρωμα Προαστιακός:Ποιό είναι το μέλλον του;

Ο Προαστιακός Αθηνών ξεκίνησε τη λειτουργία του λίγες μέρες πριν ξεκινήσουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004. Το δίκτυο του περιλάμβανε τη διαδρομή Αθήνα-Αεροδρόμιο και 10 Σταθμούς (Αθήνα, Ηράκλειο, Νερατζιότισσα, Κηφισίας, Δ. Πλακεντίας, Παλλήνη, Παιανία, Κορωπί, Αεροδρόμιο). Σήμερα και μετά από 3 χρόνια ο Προαστιακός μεγάλωσε ωρίμασε και μεταφέρει πολύ περισσότερους από τους 5.000 ημερησίως του 2004 (δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία).
Συγκεκριμένα το δίκτυο έφτασε στον Πειραιά με 4 ακόμα σταθμούς (Ρουφ, Ρέντης, Λεύκα, Πειραιάς). Στο Κιάτο με 9 Σταθμούς (Κιάτο, Κόρινθος, Άγιοι Θεόδωροι, Κινέττα, Μέγαρα, Νέα Πέραμος, Μαγούλα, Ασπρόπυργος, Λιόσια) και πρόσθεσε και τον ενδιάμεσο Σταθμό Πεντέλη.
Μέλλον
Σε πολλά μέτωπα εκτείνεται η επέκταση του Προαστιακού σε δύση , ανατολή , βορρά και νότο. Αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται ο ενδιάμεσος Σταθμός Μεταμόρφωση(2008) στη διαδρομή προς Αεροδρόμιο. Επίσης διαπλατύνεται ο βασικός διάδρομος ΣΚΑ (Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών)- Αθήνα και από 2 διαδρόμους θα φτάσει τους 4. Οι ενδιάμεσοι Σταθμοί που θα λειτουργήσουν θα είναι οι (Θυμαράκια, Άγιοι Ανάργυροι, Πύργος Βασιλίσσης, Λυκότρυπα-2011).
Η γραμμή προς Κόρινθο επεκτείνεται προς Ξυλόκαστρο (2010) και Πάτρα (2013). Αναβαθμίζονται οι γραμμές προς Χαλκίδα και Θήβα σε γραμμές Προαστιακού. Σε στάδιο μελετών βρίσκεται η επέκταση από Κορωπί προς Λαύριο (2014). Μελλοντικά προβλέπεται και η επέκταση από Παλλήνη προς Ραφήνα.
Η εικόνα του Προαστιακού με όλες τις επεκτάσεις θα περιλαμβάνει τις γραμμές:
• Πειραιάς- Αθήνα- Ξυλόκαστρο,
• Πειραιάς- Αθήνα- Αεροδρόμιο,
• Πειραιάς- Αθήνα- Χαλκίδα,
• Πειραιάς- Αθήνα- Θήβα,
• Πειραιάς- Αθήνα- Λαύριο,
• Πειραιάς- Αθήνα- Ραφήνα.
Τα βασικά προβλήματα του Προαστιακού είναι τα πολύ αραιά δρομολόγια (από 30` - 60`) οι άβολες τοποθεσίες των Σταθμών κυρίως στην Αττική Οδό και η έλλειψη πάρκινγκ. Για να μπορέσει να συγκριθεί με ανάλογα συστήματα του Εξωτερικού πρέπει τα δρομολόγια στον αστικό κορμό να γίνονται ανά 10λεπτο. Επίσης πολλά τμήματα του αστικού κορμού πρέπει να υπογειοποιηθούν (Ρουφ-Αθήνα-Άγιοι Ανάργυροι) και (Ταύρος-Πειραιάς).
Ο Προαστιακός όμως έχει πολλές δυνατότητες και όταν θα βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες κυρίως στον αστικό κορμό τότε θα μπορέσει να βοηθήσει καταλυτικά στα τεράστια προβλήματα της Αθήνας.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εχτές το μεσημέρι μπήκα στον προαστιακό από το Σταθμό Λαρίσης προς Πειραιά. Σε ολόκληρο το τρένο ήμασταν τρεις επιβάτες! Τόσο ντίζελ καταναλώνεται για μεταφορικό έργο που μπορεί να καλυφθεί με ένα ΙΧ!
Τελικά αυτή η επέκταση προς Πειραιά δεν εξυπηρετεί. Π.χ. από Πειραιά ως Νερατζιώτισσα κάνει 40 λεπτά, σχεδόν όση ώρα και ο ΗΣΑΠ και δεδομένου ότι τα δρομολόγια του Προαστιακού είναι ανά μισή ώρα, ο επιβάτης δεν έχει κίνητρο να τον προτιμήσει. Όσο για τους ενδιάμεσους σταθμούς, είναι στο μέσο του πουθενά.
Το μόνο κομμάτι που φχαριστιέται κανείς είναι το Νερατζιώτισσα-Αεροδρόμιο. Τα τρένα είναι ηλεκτροκίνητα και χτυπάνε 160, εκεί όπου τους το επιτρέπει βέβαια η απόσταση μεταξύ των σταθμών.
Η έννοια του προαστιακού στην Ελλάδα έχει παρεξηγηθεί. Όταν μιλάμε για Κόρινθο και Χαλκίδα, δεν πρόκειται για προαστιακό. Στη Γερμανία όπου γεννήθηκε αυτός ο όρος (S-Bahn) ο προαστιακός καλύπτει απόσταση σε ακτίνα έως 40 περίπου χιλιομέτρων από το κέντρο της εκάστοτε πόλης.
Για το μέλλον του προαστιακού δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος. Η προτίμηση του επιβατικού κοινού δείχνει μετρό και εκεί πρέπει να δοθεί το βάρος της ανάπτυξης.

Σχόλιο από: Τάσος

Ανώνυμος είπε...

Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΑΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΚΙΑΤΟ. ΒΕΒΑΙΑ ΑΥΤΟ ΔΕ ΛΕΓΕΤΑΙ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΜΩΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΥΘΟΥΝ Π.Χ. Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΜΕ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΕΦΟΣΟΝ ΛΟΓΩ ΚΑΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ.ΕΠΙΣΗΣ Η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΑΘΜΩΝ ΚΑΙ ΒΑΓΟΝΙΩΝ(GRAFITY),Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ(ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ)ΚΛΠ.

Ανώνυμος είπε...

O "Proastiakos" pros to paron "koimatai", afou ta en exelixei erga se SKA kai notios aftou den afinoun perithorio megaliteris sihnotitas dromologion oute fisika mporoun na ginontai ta opoia dromologia me ilektrokinitous sirmous. Episis oi katoikoi kata mikos tou sid/kou diadromou antidroun sta erga kai zitoun ipogeiopoiisi ton grammon, kati pou omos de mporei na ginei se logika kosti. To mellon tou "Proastiakou" einai foteino (me tin proipothesi oti tha ton afisoun na oloklirothei simfona me tis meletes kai shetika sintoma, peripou to 2012) kai malista to pithanotero einai na hreiastei na paraggeltoun neoi sirmoi.

acaliptos είπε...

Κανενα χρονοδιάγραμμα των έργων του προαστιακού δεν έχει τηρηθεί μέχρι σήμερα.Το 2004 έπρεπε να δουλεύει με ηλεκτροκίνηση μεχρι Κορινθο και Λουτρακι.Για Λουτράκι ουτε λόγος γίνεται,μονό στα διαγραματα φαίνεται στους σταθμούς σαν μελλοντικός.
Για Κορινθο ειναι μια ταλαιπωρία και μισή με ορθοστασία,καθυστερήσεις...
Εχω φτιαξει blog περι προαστιακου..
blog

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ..ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟΥ ΟΣΕ..ΠΡΟΑΣΤΙΚΟΣ ΑΘΗΝΑΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΜΕΝΙΔΙ ΑΝΤΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΤΕΦΑΝΟ!!! ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΟΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ!!

Ανώνυμος είπε...

Είμαι κάτοικος Κορωπίου και στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της πόλης εμφανίζονται μαζί με τις γραμμές του Προαστιακού σιδηρόδρομου και οι παλιές γραμμές του ΟΣΕ από το Ηράκλειο Αττικής μέχρι και το Λαύριο. Μάλιστα εμφανίζεται σύνδεση των παλιών με των νέων γραμμών στον κόμβο Αεροδρομίου (είναι η έξοδος 20 της Αττικής Οδού) εκεί δλδ που στίβει ο προαστιακός για το Αεροδρόμιο. Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει περίπτωση να γίνει επαναλειτουργία της γραμμής. Είχα διαβάσει κάτι σχετικό και στην wikipedia. Ευχαριστώ.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

προς το παρον δεν υπάρχει πρόβλεψη για τετοια συνδεση. Με τη νεα ΜΑΜ ίσως συμβεί. προς το παρον το μόνο που προβλεπεται ειναι η επεκταση για Λαυριο και ο ΣΚΑ.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα