Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2007

Αφιέρωμα: Νέα Γραμμη 4 Γαλάτσι-Κέντρο Αθήνας-Μαρούσι

Η Αττικό Μετρό μετά τις ήδη προγραμματισμένες επεκτάσεις έχει σε φάση μελέτης μια νέα γραμμή Μετρό. Η Νέα Γραμμή 4 θα ξεκινάει από το Άλσος Βείκου σο Γαλάτσι θα περνάει από τις πυκνοκατοικημένες συνοικίες της Αθήνας, θα συναντάει τη Γραμμή 2 στο σταθμό Πανεπιστήμιο στην Ακαδημίας θα παίρνει από το Κολωνάκι θα συναντάει στο σταθμό Ευαγγελισμό τη Γραμμή 3 και περνώντας από τα Ανατολικά Προάστια - Παγκράτι, Ιλίσια Ζωγράφου- θα ξανασυναντάει τη Γραμμή 3 στην Κατεχάκη και διασχίζοντας τη Λεωφόρο Κηφισίας θα καταλήγει στο Μαρούσι συναντώντας τον Προαστιακό και στο τέρμα του τη Γραμμή 1 στο Σταθμό Μαρούσι.
Πρόκειται για μια αρκετά μεγάλη γραμμή μήκους 19,6χλμ με 20 σταθμούς που είναι σε σχήμα U. Το συνολικό κόστος είναι περίπου 2,1 δις Ευρώ.
Οι Σταθμοί που πρόκειται να λειτουργήσουν είναι οι εξής:
ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ( Ανταπόκριση με Γρ. 1), ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ (Ανταπόκριση με Γρ.2), ΠΑΓΚΡΑΤΙ,ΑΝΩ ΙΛΙΣΣΙΑ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ,ΓΟΥΔΙ, ΚΑΤΕΧΑΚΗ (Ανταπόκριση με Γρ.3), ΦΑΡΟΣ,ΦΙΛΟΘΕΗ, ΣΙΔΕΡΑ, ΟΑΚΑ, Λ.ΚΗΦΙΣΙΑΣ (Ανταπόκριση με Προαστιακό), ΜΑΡΟΥΣΙ(Ανταπόκριση με Γρ. 1).
Με τη λειτουργία αυτής της Γραμμής θα αποσυμφορηθούν τόσο αρκετές περιοχές του Δήμου Αθηναίων, του κέντρου, των ανατολικών προαστίων αλλά και της κορεσμένης κυκλοφοριακά Λεωφόρου Κηφισίας.
Προς το παρόν το όλο project βρίσκεται σε φάση μελέτης. Χρηματοδότηση δεν έχει βρεθεί ακόμα ενώ δεν έχει προγραμματιστεί να μπει στο Δ` ΚΠΣ. Καθώς το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας ολοένα και μεγαλώνει ίσως με κάποια αναθεώρηση του ΚΠΣ να ενταχτεί.
Μια άλλη πρόταση που έχει γίνει απο το ΥΠΕΧΩΔΕ είναι η τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων από τη χρήση της Αττικής Οδού χωρίς να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός.
Ένα είναι σίγουρο η Γραμμή αυτή πρέπει να ξεκινήσει να κατασκευάζεται καθώς θα λύσει πολλά προβλήματα της Αθήνας και θα προσθέσει περίπου 400.000 επιβάτες καθημερινά.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητό blog
Δυστυχώς ο σχεδιασμός του Μετρό στην Αθήνα έχει βραχυχρόνια προοπτική-και πάντως, αν υπάρχει μακροχρόνια, εμείς δεν τη μαθαίνουμε. Τελειώνουν μια μελέτη και δεν προβληματίζονται τι θα γίνει σε 20 χρόνια, και τότε πια τρέχουμε όλοι να το ξανασκεφτούμε. Νέες γραμμές και διακλαδώσεις υφισταμένων χρειάζονται έγκαιρο σχεδιασμό για να αποφεύγονται προβλήματα και καθυστερήσεις. Σχετικά με το blog της 25ης Σεπτεμβρίου για τη γραμμή 4 μπορώ να προσθέσω τις εξής σκέψεις:
1. Γραμμή από Ευαγγελισμό προς Παγκράτι (με σταθμό στη διασταύρωση Ευτυχίδου και Μερκούρη)-Βύρωνα (σταθμός ίσως Χρυσοστόμου Σμύρνης και Αγ. Σοφίας)-Υμηττό (πλατεία Υμηττού)-Αγ. Δημήτριος (Γραμμή 2)-Νέα Σμύρνη (ίσως Αιγαίου και Αρτάκης, τραμ)-Δέλτα (στο χώρο της νέας Βιβλιοθήκης του ιδρ. Στ. Νιάρχος)-Μοσχάτο (ΗΣΑΠ)-Ρέντη (ΟΣΕ)-Νοσοκομείο Νίκαιας-Νίκαια (Γραμμη 3)-Κερατσίνι (κάτω από την οδό Σαλαμίνος)-Πέραμα. Αυτή μπορεί να γίνει ως επέκταση της γραμμής 4, και άλλα τρένα να συνεχίζουν προς Καισαριανή, κι άλλα προς Βύρωνα κλπ. Θα καλύψει τεράστια έκταση και θα εξυπηρετήσει πολυπληθείς δήμους, το νοσοκομείο της Νίκαιας και το νέο πολιτιστικό κέντρο στο Δέλτα. Θα πρέπει, αν το λάβουν υπόψη, να σκάψουν μια σήραγγα από τον Ευαγγελισμό προς το νότο κάτω από την οδό Μερκούρη, ώστε, αν αργότερα το δουν θετικά, ως συνέχιση της γραμμής 4, να μην κόβουν τη σήραγγα και έχουμε τις προβλεπόμενες διακοπές της γραμμής 3 που θα δούμε για το χτίσιμο του σταθμού Αγ. Παρασκευή. Στις μεγαλύτερες αποστάσεις θα μπορούν να χτιστουν ακόμα κάποιοι σταθμοί. Η γραμμή αυτή θα μπορούσε να πάει με γέφυρα στην απομονωμένη Σαλαμίνα.
2. Γραμμή από ένα νέο σταθμό, στο μέσον Κυψέλης-Γαλατσίου, προς Άνω Πατήσια (ΗΣΑΠ)-Φιλαδέλφεια-Μεταμόρφωση (είτε, εναλλακτικά, πάνω στις παλιές γραμμές του ΟΣΕ Πελοποννήσου δίπλα στο πάρκο Α. Τρίτσης, στο Μενίδι). Η απόσταση Κυψέλη-Γαλάτσι είναι πολύ μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη μεταξύ δύο σταθμών (σε αστική περιοχή) και είναι άδικο να περνάει το μετρό κάτω από την Αγίας Γλυκερίας και οι κάτοικοι εκεί να μην εξυπηρετούνται. Το σχέδιο αυτό προβλέπει σύνδεση με τον προαστιακό και με την Εθνική οδό, όπου μπορούν να χτίσουν υπόγειο πάρκινγκ. Αυτές οι δύο επεκτάσεις μπορεί να ενοποιηθούν, ώστε στους ενδιάμεσους σταθμούς (Κυψέλη-Ευαγγελισμός) να σταματούν τα τρένα και των δύο (της 4 Βεΐκου-Μαρούσι και μιας καινούργιας Μεταμόρφωση-Κυψέλη-Ευαγγελισμός-Υμηττός-κλπ-Πέραμα).
3. Γραμμή από Μαρούσι προς Νέα Πεντέλη. Οι κάτοικοι στα Μελίσσια – Βριλήσια το ζητάνε από καιρό. Θα πρέπει μάλλον να αλλάξει η χάραξη από Παράδεισο προς Μαρούσι, ώστε, αν υπάρξει βούληση για να γίνει αυτή η επέκταση αργότερα, να είναι εφικτή η στροφή του τρένου από Μαρούσι προς τα βορειοανατολικά.
Χάραξα πάνω στο χάρτη της Αττικό Μετρό τις τρεις αυτές επεκτάσεις της γραμμής 4, για ενδεχόμενο προβληματισμό. Σε ποιο mail να στείλω το jpeg αν μπορεί να δημοσιευθεί;
Καλή δουλειά
Paian
paian@hotmail.com

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητό blog,
θα ήθελα να προσθέσω κι εγώ ένα σχόλιο για το σχεδιασμό αυτής της νέας γραμμής του μετρό της Αθήνας. Θεωρώ απαράδεκτο να μην έχει βρεθεί ακόμη η χρηματοδότηση και να μην έχει δρομολογηθεί η κατασκευή αυτής της γραμμής, τη στιγμή που εξυπηρετεί τα Δικαστήρια της Αθήνας(!), την Κυψέλη και τον άξονα της Κηφισίας και να προηγείται το μετρό στον Πειραιά τη στιγμή που υπάρχει ο ηλεκτρικός και λεωφορεία που συνδέουν τα συγγενή του Πειραιά δυτικά προάστεια με το λιμάνι. Αναρωτιέμαι αν έχει σκεφτεί κανείς να ενώσει το σταθμό της Βείκου με το σταθμό Ειρήνη κλείνοντας έτσι τη νέα γραμμή και αδυνατώ να πιστέψω το ενδεχόμενο να μην έχει σκεφτεί κανείς ότι για να πάει κάποιος από το Γαλάτσι στο Μαρούσι θα πρέπει να διανύσει ολόκληρη τη γραμμή 4. Προφανώς υπάρχει κάποιος άλλος λόγος για να μην επιδιώκεται αυτός ο σχεδιασμός, καθώς μέχρι σήμερα δεν υπάρχει έστω κι ΕΝΑ λεωφορείο που να διανύει τη Λ.Κύμης από το Γαλάτσι μέχρι το ΟΑΚΑ! Κατανοώ πως η κατασκευή του μετρό είναι σαφώς πιο χρονοβόρα και γι'αυτό θα ήθελα να ρωτήσω πότε ακριβώς αναδιοργανώνει το Συγκοινωνιακό Χάρτη της Αθήνας το ΥΜΕ ώστε να τροποποιήσει για παράδειγμα τη λεωφ. γραμμή 608 με τερματικό σταθμό την αποβάθρα του σταθμού Ειρήνη.
καλή δύναμη σε όλους
schvcz@hotmail.com

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα