Η Αττικό Μετρό μετά τις ήδη προγραμματισμένες επεκτάσεις έχει σε φάση μελέτης μια νέα γραμμή Μετρό. Η Νέα Γραμμή 4 θα ξεκινάει από το Άλσος Βείκου σο Γαλάτσι θα περνάει από τις πυκνοκατοικημένες συνοικίες της Αθήνας, θα συναντάει τη Γραμμή 2 στο σταθμό Πανεπιστήμιο στην Ακαδημίας θα παίρνει από το Κολωνάκι θα συναντάει στο σταθμό Ευαγγελισμό τη Γραμμή 3 και περνώντας από τα Ανατολικά Προάστια - Παγκράτι, Ιλίσια Ζωγράφου- θα ξανασυναντάει τη Γραμμή 3 στην Κατεχάκη και διασχίζοντας τη Λεωφόρο Κηφισίας θα καταλήγει στο Μαρούσι συναντώντας τον Προαστιακό και στο τέρμα του τη Γραμμή 1 στο Σταθμό Μαρούσι.
Πρόκειται για μια αρκετά μεγάλη γραμμή μήκους 19,6χλμ με 20 σταθμούς που είναι σε σχήμα U. Το συνολικό κόστος είναι περίπου 2,1 δις Ευρώ.
Οι Σταθμοί που πρόκειται να λειτουργήσουν είναι οι εξής:
ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ( Ανταπόκριση με Γρ. 1), ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ (Ανταπόκριση με Γρ.2), ΠΑΓΚΡΑΤΙ,ΑΝΩ ΙΛΙΣΣΙΑ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ,ΓΟΥΔΙ, ΚΑΤΕΧΑΚΗ (Ανταπόκριση με Γρ.3), ΦΑΡΟΣ,ΦΙΛΟΘΕΗ, ΣΙΔΕΡΑ, ΟΑΚΑ, Λ.ΚΗΦΙΣΙΑΣ (Ανταπόκριση με Προαστιακό), ΜΑΡΟΥΣΙ(Ανταπόκριση με Γρ. 1).
Με τη λειτουργία αυτής της Γραμμής θα αποσυμφορηθούν τόσο αρκετές περιοχές του Δήμου Αθηναίων, του κέντρου, των ανατολικών προαστίων αλλά και της κορεσμένης κυκλοφοριακά Λεωφόρου Κηφισίας.
Προς το παρόν το όλο project βρίσκεται σε φάση μελέτης. Χρηματοδότηση δεν έχει βρεθεί ακόμα ενώ δεν έχει προγραμματιστεί να μπει στο Δ` ΚΠΣ. Καθώς το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας ολοένα και μεγαλώνει ίσως με κάποια αναθεώρηση του ΚΠΣ να ενταχτεί.
Μια άλλη πρόταση που έχει γίνει απο το ΥΠΕΧΩΔΕ είναι η τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων από τη χρήση της Αττικής Οδού χωρίς να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός.
Ένα είναι σίγουρο η Γραμμή αυτή πρέπει να ξεκινήσει να κατασκευάζεται καθώς θα λύσει πολλά προβλήματα της Αθήνας και θα προσθέσει περίπου 400.000 επιβάτες καθημερινά.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
Αγαπητό blog
Δυστυχώς ο σχεδιασμός του Μετρό στην Αθήνα έχει βραχυχρόνια προοπτική-και πάντως, αν υπάρχει μακροχρόνια, εμείς δεν τη μαθαίνουμε. Τελειώνουν μια μελέτη και δεν προβληματίζονται τι θα γίνει σε 20 χρόνια, και τότε πια τρέχουμε όλοι να το ξανασκεφτούμε. Νέες γραμμές και διακλαδώσεις υφισταμένων χρειάζονται έγκαιρο σχεδιασμό για να αποφεύγονται προβλήματα και καθυστερήσεις. Σχετικά με το blog της 25ης Σεπτεμβρίου για τη γραμμή 4 μπορώ να προσθέσω τις εξής σκέψεις:
1. Γραμμή από Ευαγγελισμό προς Παγκράτι (με σταθμό στη διασταύρωση Ευτυχίδου και Μερκούρη)-Βύρωνα (σταθμός ίσως Χρυσοστόμου Σμύρνης και Αγ. Σοφίας)-Υμηττό (πλατεία Υμηττού)-Αγ. Δημήτριος (Γραμμή 2)-Νέα Σμύρνη (ίσως Αιγαίου και Αρτάκης, τραμ)-Δέλτα (στο χώρο της νέας Βιβλιοθήκης του ιδρ. Στ. Νιάρχος)-Μοσχάτο (ΗΣΑΠ)-Ρέντη (ΟΣΕ)-Νοσοκομείο Νίκαιας-Νίκαια (Γραμμη 3)-Κερατσίνι (κάτω από την οδό Σαλαμίνος)-Πέραμα. Αυτή μπορεί να γίνει ως επέκταση της γραμμής 4, και άλλα τρένα να συνεχίζουν προς Καισαριανή, κι άλλα προς Βύρωνα κλπ. Θα καλύψει τεράστια έκταση και θα εξυπηρετήσει πολυπληθείς δήμους, το νοσοκομείο της Νίκαιας και το νέο πολιτιστικό κέντρο στο Δέλτα. Θα πρέπει, αν το λάβουν υπόψη, να σκάψουν μια σήραγγα από τον Ευαγγελισμό προς το νότο κάτω από την οδό Μερκούρη, ώστε, αν αργότερα το δουν θετικά, ως συνέχιση της γραμμής 4, να μην κόβουν τη σήραγγα και έχουμε τις προβλεπόμενες διακοπές της γραμμής 3 που θα δούμε για το χτίσιμο του σταθμού Αγ. Παρασκευή. Στις μεγαλύτερες αποστάσεις θα μπορούν να χτιστουν ακόμα κάποιοι σταθμοί. Η γραμμή αυτή θα μπορούσε να πάει με γέφυρα στην απομονωμένη Σαλαμίνα.
2. Γραμμή από ένα νέο σταθμό, στο μέσον Κυψέλης-Γαλατσίου, προς Άνω Πατήσια (ΗΣΑΠ)-Φιλαδέλφεια-Μεταμόρφωση (είτε, εναλλακτικά, πάνω στις παλιές γραμμές του ΟΣΕ Πελοποννήσου δίπλα στο πάρκο Α. Τρίτσης, στο Μενίδι). Η απόσταση Κυψέλη-Γαλάτσι είναι πολύ μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη μεταξύ δύο σταθμών (σε αστική περιοχή) και είναι άδικο να περνάει το μετρό κάτω από την Αγίας Γλυκερίας και οι κάτοικοι εκεί να μην εξυπηρετούνται. Το σχέδιο αυτό προβλέπει σύνδεση με τον προαστιακό και με την Εθνική οδό, όπου μπορούν να χτίσουν υπόγειο πάρκινγκ. Αυτές οι δύο επεκτάσεις μπορεί να ενοποιηθούν, ώστε στους ενδιάμεσους σταθμούς (Κυψέλη-Ευαγγελισμός) να σταματούν τα τρένα και των δύο (της 4 Βεΐκου-Μαρούσι και μιας καινούργιας Μεταμόρφωση-Κυψέλη-Ευαγγελισμός-Υμηττός-κλπ-Πέραμα).
3. Γραμμή από Μαρούσι προς Νέα Πεντέλη. Οι κάτοικοι στα Μελίσσια – Βριλήσια το ζητάνε από καιρό. Θα πρέπει μάλλον να αλλάξει η χάραξη από Παράδεισο προς Μαρούσι, ώστε, αν υπάρξει βούληση για να γίνει αυτή η επέκταση αργότερα, να είναι εφικτή η στροφή του τρένου από Μαρούσι προς τα βορειοανατολικά.
Χάραξα πάνω στο χάρτη της Αττικό Μετρό τις τρεις αυτές επεκτάσεις της γραμμής 4, για ενδεχόμενο προβληματισμό. Σε ποιο mail να στείλω το jpeg αν μπορεί να δημοσιευθεί;
Καλή δουλειά
Paian
paian@hotmail.com
Αγαπητό blog,
θα ήθελα να προσθέσω κι εγώ ένα σχόλιο για το σχεδιασμό αυτής της νέας γραμμής του μετρό της Αθήνας. Θεωρώ απαράδεκτο να μην έχει βρεθεί ακόμη η χρηματοδότηση και να μην έχει δρομολογηθεί η κατασκευή αυτής της γραμμής, τη στιγμή που εξυπηρετεί τα Δικαστήρια της Αθήνας(!), την Κυψέλη και τον άξονα της Κηφισίας και να προηγείται το μετρό στον Πειραιά τη στιγμή που υπάρχει ο ηλεκτρικός και λεωφορεία που συνδέουν τα συγγενή του Πειραιά δυτικά προάστεια με το λιμάνι. Αναρωτιέμαι αν έχει σκεφτεί κανείς να ενώσει το σταθμό της Βείκου με το σταθμό Ειρήνη κλείνοντας έτσι τη νέα γραμμή και αδυνατώ να πιστέψω το ενδεχόμενο να μην έχει σκεφτεί κανείς ότι για να πάει κάποιος από το Γαλάτσι στο Μαρούσι θα πρέπει να διανύσει ολόκληρη τη γραμμή 4. Προφανώς υπάρχει κάποιος άλλος λόγος για να μην επιδιώκεται αυτός ο σχεδιασμός, καθώς μέχρι σήμερα δεν υπάρχει έστω κι ΕΝΑ λεωφορείο που να διανύει τη Λ.Κύμης από το Γαλάτσι μέχρι το ΟΑΚΑ! Κατανοώ πως η κατασκευή του μετρό είναι σαφώς πιο χρονοβόρα και γι'αυτό θα ήθελα να ρωτήσω πότε ακριβώς αναδιοργανώνει το Συγκοινωνιακό Χάρτη της Αθήνας το ΥΜΕ ώστε να τροποποιήσει για παράδειγμα τη λεωφ. γραμμή 608 με τερματικό σταθμό την αποβάθρα του σταθμού Ειρήνη.
καλή δύναμη σε όλους
schvcz@hotmail.com
Δημοσίευση σχολίου