Ο Προαστιακός Αθηνών ξεκίνησε τη λειτουργία του λίγες μέρες πριν ξεκινήσουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004. Το δίκτυο του περιλάμβανε τη διαδρομή Αθήνα-Αεροδρόμιο και 10 Σταθμούς (Αθήνα, Ηράκλειο, Νερατζιότισσα, Κηφισίας, Δ. Πλακεντίας, Παλλήνη, Παιανία, Κορωπί, Αεροδρόμιο). Σήμερα και μετά από 3 χρόνια ο Προαστιακός μεγάλωσε ωρίμασε και μεταφέρει πολύ περισσότερους από τους 5.000 ημερησίως του 2004 (δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία).
Συγκεκριμένα το δίκτυο έφτασε στον Πειραιά με 4 ακόμα σταθμούς (Ρουφ, Ρέντης, Λεύκα, Πειραιάς). Στο Κιάτο με 9 Σταθμούς (Κιάτο, Κόρινθος, Άγιοι Θεόδωροι, Κινέττα, Μέγαρα, Νέα Πέραμος, Μαγούλα, Ασπρόπυργος, Λιόσια) και πρόσθεσε και τον ενδιάμεσο Σταθμό Πεντέλη.
Μέλλον
Σε πολλά μέτωπα εκτείνεται η επέκταση του Προαστιακού σε δύση , ανατολή , βορρά και νότο. Αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται ο ενδιάμεσος Σταθμός Μεταμόρφωση(2008) στη διαδρομή προς Αεροδρόμιο. Επίσης διαπλατύνεται ο βασικός διάδρομος ΣΚΑ (Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών)- Αθήνα και από 2 διαδρόμους θα φτάσει τους 4. Οι ενδιάμεσοι Σταθμοί που θα λειτουργήσουν θα είναι οι (Θυμαράκια, Άγιοι Ανάργυροι, Πύργος Βασιλίσσης, Λυκότρυπα-2011).
Η γραμμή προς Κόρινθο επεκτείνεται προς Ξυλόκαστρο (2010) και Πάτρα (2013). Αναβαθμίζονται οι γραμμές προς Χαλκίδα και Θήβα σε γραμμές Προαστιακού. Σε στάδιο μελετών βρίσκεται η επέκταση από Κορωπί προς Λαύριο (2014). Μελλοντικά προβλέπεται και η επέκταση από Παλλήνη προς Ραφήνα.
Η εικόνα του Προαστιακού με όλες τις επεκτάσεις θα περιλαμβάνει τις γραμμές:
• Πειραιάς- Αθήνα- Ξυλόκαστρο,
• Πειραιάς- Αθήνα- Αεροδρόμιο,
• Πειραιάς- Αθήνα- Χαλκίδα,
• Πειραιάς- Αθήνα- Θήβα,
• Πειραιάς- Αθήνα- Λαύριο,
• Πειραιάς- Αθήνα- Ραφήνα.
Τα βασικά προβλήματα του Προαστιακού είναι τα πολύ αραιά δρομολόγια (από 30` - 60`) οι άβολες τοποθεσίες των Σταθμών κυρίως στην Αττική Οδό και η έλλειψη πάρκινγκ. Για να μπορέσει να συγκριθεί με ανάλογα συστήματα του Εξωτερικού πρέπει τα δρομολόγια στον αστικό κορμό να γίνονται ανά 10λεπτο. Επίσης πολλά τμήματα του αστικού κορμού πρέπει να υπογειοποιηθούν (Ρουφ-Αθήνα-Άγιοι Ανάργυροι) και (Ταύρος-Πειραιάς).
Ο Προαστιακός όμως έχει πολλές δυνατότητες και όταν θα βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες κυρίως στον αστικό κορμό τότε θα μπορέσει να βοηθήσει καταλυτικά στα τεράστια προβλήματα της Αθήνας.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
7 σχόλια:
Εχτές το μεσημέρι μπήκα στον προαστιακό από το Σταθμό Λαρίσης προς Πειραιά. Σε ολόκληρο το τρένο ήμασταν τρεις επιβάτες! Τόσο ντίζελ καταναλώνεται για μεταφορικό έργο που μπορεί να καλυφθεί με ένα ΙΧ!
Τελικά αυτή η επέκταση προς Πειραιά δεν εξυπηρετεί. Π.χ. από Πειραιά ως Νερατζιώτισσα κάνει 40 λεπτά, σχεδόν όση ώρα και ο ΗΣΑΠ και δεδομένου ότι τα δρομολόγια του Προαστιακού είναι ανά μισή ώρα, ο επιβάτης δεν έχει κίνητρο να τον προτιμήσει. Όσο για τους ενδιάμεσους σταθμούς, είναι στο μέσο του πουθενά.
Το μόνο κομμάτι που φχαριστιέται κανείς είναι το Νερατζιώτισσα-Αεροδρόμιο. Τα τρένα είναι ηλεκτροκίνητα και χτυπάνε 160, εκεί όπου τους το επιτρέπει βέβαια η απόσταση μεταξύ των σταθμών.
Η έννοια του προαστιακού στην Ελλάδα έχει παρεξηγηθεί. Όταν μιλάμε για Κόρινθο και Χαλκίδα, δεν πρόκειται για προαστιακό. Στη Γερμανία όπου γεννήθηκε αυτός ο όρος (S-Bahn) ο προαστιακός καλύπτει απόσταση σε ακτίνα έως 40 περίπου χιλιομέτρων από το κέντρο της εκάστοτε πόλης.
Για το μέλλον του προαστιακού δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος. Η προτίμηση του επιβατικού κοινού δείχνει μετρό και εκεί πρέπει να δοθεί το βάρος της ανάπτυξης.
Σχόλιο από: Τάσος
Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΑΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΚΙΑΤΟ. ΒΕΒΑΙΑ ΑΥΤΟ ΔΕ ΛΕΓΕΤΑΙ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΜΩΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΥΘΟΥΝ Π.Χ. Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΜΕ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΕΦΟΣΟΝ ΛΟΓΩ ΚΑΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ.ΕΠΙΣΗΣ Η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΑΘΜΩΝ ΚΑΙ ΒΑΓΟΝΙΩΝ(GRAFITY),Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ(ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ)ΚΛΠ.
O "Proastiakos" pros to paron "koimatai", afou ta en exelixei erga se SKA kai notios aftou den afinoun perithorio megaliteris sihnotitas dromologion oute fisika mporoun na ginontai ta opoia dromologia me ilektrokinitous sirmous. Episis oi katoikoi kata mikos tou sid/kou diadromou antidroun sta erga kai zitoun ipogeiopoiisi ton grammon, kati pou omos de mporei na ginei se logika kosti. To mellon tou "Proastiakou" einai foteino (me tin proipothesi oti tha ton afisoun na oloklirothei simfona me tis meletes kai shetika sintoma, peripou to 2012) kai malista to pithanotero einai na hreiastei na paraggeltoun neoi sirmoi.
Κανενα χρονοδιάγραμμα των έργων του προαστιακού δεν έχει τηρηθεί μέχρι σήμερα.Το 2004 έπρεπε να δουλεύει με ηλεκτροκίνηση μεχρι Κορινθο και Λουτρακι.Για Λουτράκι ουτε λόγος γίνεται,μονό στα διαγραματα φαίνεται στους σταθμούς σαν μελλοντικός.
Για Κορινθο ειναι μια ταλαιπωρία και μισή με ορθοστασία,καθυστερήσεις...
Εχω φτιαξει blog περι προαστιακου..
blog
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ..ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟΥ ΟΣΕ..ΠΡΟΑΣΤΙΚΟΣ ΑΘΗΝΑΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΜΕΝΙΔΙ ΑΝΤΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΤΕΦΑΝΟ!!! ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΟΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ!!
Είμαι κάτοικος Κορωπίου και στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της πόλης εμφανίζονται μαζί με τις γραμμές του Προαστιακού σιδηρόδρομου και οι παλιές γραμμές του ΟΣΕ από το Ηράκλειο Αττικής μέχρι και το Λαύριο. Μάλιστα εμφανίζεται σύνδεση των παλιών με των νέων γραμμών στον κόμβο Αεροδρομίου (είναι η έξοδος 20 της Αττικής Οδού) εκεί δλδ που στίβει ο προαστιακός για το Αεροδρόμιο. Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει περίπτωση να γίνει επαναλειτουργία της γραμμής. Είχα διαβάσει κάτι σχετικό και στην wikipedia. Ευχαριστώ.
προς το παρον δεν υπάρχει πρόβλεψη για τετοια συνδεση. Με τη νεα ΜΑΜ ίσως συμβεί. προς το παρον το μόνο που προβλεπεται ειναι η επεκταση για Λαυριο και ο ΣΚΑ.
Δημοσίευση σχολίου