Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 2 Ιουλίου 2008

Προαστιακός: Υπόσχεται νέα δρομολόγια, καλύτερη εξυπηρέτηση

Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος είναι σίγουρα ένα έργο σε εξέλιξη ακόμα. Οι απαιτήσεις από το επιβατικό κοινό μικρές καθώς τα δρομολόγια είναι πολύ αραιά και πολλές φορές με προβλήματα λόγω των συχνών έργων που πραγματοποιούνται στις γραμμές του Προαστιακού αλλά και στη βασική γραμμή που την μοιράζεται με τον ΟΣΕ. Οι Υπεύθυνοι του Προαστιακού τώρα προσπαθούν μέσω ενός επανασχεδιασμού των δρομολογίων του να το καταστήσουν περισσότερο ελκυστικό στο κοινό και να προσθέσουν φυσικά περισσότερους επιβάτες στα βαγόνια τους.
Συγκριτικά με άλλες πόλεις που διαθέτουν Προαστιακό Σιδηρόδρομο η Αθήνα μάλλον είναι η πόλη με τα πιο ισχνά αποτελέσματα σε επιβάτες, τρένα και δρομολόγια καθώς ουσιαστικά ο Προαστιακός ακόμη προσπαθεί να ολοκληρώσει τη βασική του γραμμή η οποία κατασκευάζεται τα τελευταία χρόνια. Οι γραμμές είναι ανολοκλήρωτες και μετά το 2011-2012 θα μιλάμε για πραγματικό δίκτυο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου. Αυτές τις μέρες ολοκληρώθηκε ένα από τα τμήματα που εκτελούνταν έργα και τα δρομολόγια τροποποιούνται με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών.
Συγκεκριμένα: Καθιερώνονται 3 συνδέσεις
-Πειραιάς - Κιάτο - Πειραιάς (όπου θα πραγματοποιείται ένα δρομολόγιο ανά ώρα και ανά κατεύθυνση). Το συγκεκριμένο δρομολόγιο θα είναι πλέον ταχύτερο κατά 21 λεπτά (περίπου 80 λεπτά από την Αθήνα μέχρι το Κιάτο)

-Άνω Λιόσια - Νερατζιώτισσα - Άνω Λιόσια (δύο δρομολόγια ανά ώρα και ανά κατεύθυνση).
-Νερατζιώτισσα - Αεροδρόμιο - Νερατζιώτισσα (τέσσερα δρομολόγια ανά ώρα και ανά κατεύθυνση).

Η ελπίδα των υπευθύνων με αυτά τα νέα δρομολόγια είναι να μειωθεί ο χρόνος αναμονής των επιβατών τουλάχιστον στο αστικό τμήμα αφού τα τακτικά δρομολόγια θα πλέον ανά 15 λεπτά.
Στο τμήμα Νερατζιότισσα -Αεροδρόμιο θα υπάρχουν μόνο ηλεκτροκίνητα τρένα τα οποία καλούνται εκτός από την εξυπηρέτηση αυτών που προτιμούν τον Προαστιακό στο συγκεκριμένο δρομολόγιο την πρόσθεση και αυτών που χρησιμοποιούσαν τη γραμμή Αεροδρομίου του Μετρό καθώς η γραμμή πρόκειται τις επόμενες μέρες να σταματήσει να λειτουργεί από την Εθνική Άμυνα λόγω κατασκευής του Σταθμού Αγία Παρασκευή..
Ο Προαστιακός θέλει ακόμα τον χρόνο του αν και δικαίως οι επιβάτες γκρινιάζουν καθώς ένα έργο όταν ξεκινά θα πρέπει να είναι εύρυθμη τόσο η λειτουργία του όσο και η αξιοπιστία του, καθώς όταν οι επιβάτες απογοητεύονται θα ερευνήσουν άλλους τρόπους μετακίνησης. Η σειρά προτεραιότητας είναι: αξιοπιστία στα δρομολόγια, εξυπηρέτηση στους σταθμούς , σύγχρονα τρένα, σωστή ενημέρωση για τις αλλαγές που γίνονται από καιρό σε καιρό.
Ο Προαστιακός είναι ένας οργανισμός σε εξέλιξη που πολλές φορές μας έχει απογοητεύσει και ελπίζουμε πως από δω και πέρα αυτό θα αντιστραφεί και η χρήση του θα γίνει καθημερινή συνήθεια σε πολλούς από μας.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Έχω μια απλή πρόταση για τον Προαστιακό, χωρίς μεγάλο κόστος. Δεν την έχω διαβάσει από άλλον, οπότε τη διατυπώνω εγώ.
Στο μεσοδιάστημα ανάμεσα στους σταθμούς Παιανία/Κάντζα και Κορωπί και συγκριμένα στον κόμβο 19 της Αττικής Οδού θα μπορούσε να γίνει νέος σταθός. Ο σταθμός θα εξυπηρετεί τα Σπάτα και την Παιανία. Ο τωρινός σταθμός Παιανία/Κάντζα μόνο στο όνομα έχει σχέση με Παιανία. Σε συνδυασμό με μια γραμμή διαδημοτικού λεωφορείου Σπάτα- Παιανία- Σπάτα οι δυο πόλεις θα εξυπηρετούνται θαυμάσια από τον Προαστιακό, που τώρα απλώς περνά μακριά τους. Απλή και φτηνή ιδέα, άμεσα εφαρμόσιμη.

Ανώνυμος είπε...

Μια διόρθωση στο προηγούμενο: Στον κόμβο 18 της Αττικής οδού.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα