Όχι ένα, δύο άλλα τρία συνεχόμενα μπλόκα είχαμε σε μερικές μέρες για τον νέο Αυτοκινητόδρομο Βορειοδυτικής Πελοπονήσσου ή αλλιώς Ολυμπία Οδός. Το μπλόκο έρχεται για το τμήμα Πύργος -Τσάκωνα και δεν αφόρα το υπόλοιπο έργο δηλαδή το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος.
Τις προηγούμενες ημέρες το ΣτΕ με δύο απανωτές αποφάσεις μπλόκαρε τα έργα στο τμήμα Πύργος-Τσακώνα, ενώ ψυχρολουσία ακολούθησε και από την ΕΕ όπου σε μια 15σέλιδη επιστολή αμφισβητεί την ΜΠΕ (μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων) κυρίως στη διέλευση της λίμνης Καιαφα.
Φυσικά όλα τα κ οι μελέτες του έργου έγιναν προ των μεγάλων πυρκαγιών του προηγούμενου καλοκαιριού πράγμα που περιπλέκει ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Η Ελλάδα καλείται εντός 15 ημερών να αιτιολογήσει όλες αυτές τις μελέτες.
Τα έργα που προβλέπονται στην περιοχή είναι έκτασης 1.650 στρεμμάτων. Κατά πάσα πιθανότητα το έργο που θα κατασκευαστεί θα είναι αυτό μέχρι τον Πύργο και το υπόλοιπο τμήμα μέχρι την Τσακώνα ή θα παραπεμφθεί στις καλένδες ή θα αργήσει κατά 2-3 χρόνια τουλάχιστον αφού θα πρέπει να γίνουν νέες μελέτες ή ακόμα κ νέα χάραξη.
Το ευτύχημα είναι ότι δεν επηρεάζεται ΟΛΟ το έργο καθώς αυτό θα ήταν καταστροφικό γιατί το τμήμα Κόρινθος -Πάτρα μετά την διόρθωση του Μαλλιακού ανέρχεται στον Νο1 φονικό δρόμο της χώρας μας.
Τις επόμενες ημέρες θα περιμένουμε την αντίδραση του ΥΠΕΧΩΔΕ καθώς είναι πλέον το τελευταίο τμήμα από όλους του αυτοκινητοδρόμους που μένει σε εκκρεμότητα.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
5 σχόλια:
Ήταν σίγουρα κάτι το αναπάντεχο το μπλοκάρισμα των έργων από Πύργο μέχρι Τσακώνα στον άξονα της Βορειοδυτικής Πελοπονήσσου,αλλά κατά την γνώμη μου αναμενόμενο μιας και οι δικαστές του ΣΤΕ είναι πολύ ευαίσθητοι σε θέματα περιβάλλοντος ειδικά μετά τις περσινές πυρκαγιές που κατέστρεψαν μεγάλο μέρος του δάσους του Καιάφα,για αυτό και το ΥΠΕΧΩΔΕ θα πρέπει να επανεξετάσει την χάραξη στο σημείο αυτό,αν και ο Σουφλιάς όταν ψηφίζονταν η σύμβαση από τη Βουλή είχε πεί ότι η χάραξη αυτή επιλέγει για να μην πληγούν οι πηγές των ιαματικών νερών του Καιάφα.
Υ.Γ Εκτός από τον Καιάφα αντιδράσεις για την χάραξη υπάρχουν και από τους κατοίκους και από τους υπόλοιπους φορείς στο Καλό Νερό Μεσσηνίας.
Σε συνέχεια του προηγουμένου μου σχολίου θα ήθελα να πω ότι μετά από αυτή την εξέλιξη και αφού η ανάδοχος κοινοπραξία όπως έμαθα σήμερα εξετάζει το τμήμα από Κόρινθο έως Πάτρα να γίνει από την αρχή με 3 λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και μάλιστα ζητάει τροποποίηση του οικονομικού αντικειμένου του έργου γιατί είχε υπολογίσει το κόστος του έργου με 2 λωρίδες+ΛΕΑ,αυτό μπορεί να σημάνει την κατασκευή του έργου μόνο στο κομμάτι Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος που θα υπάρχει μεγάλο οικονομικό όφελος και την εγκατάλειψη του τμήματος Πύργος-Τσακώνα ή την κατασκευή του σε μεταγενέστερο χρόνο.
Υ.Γ Πάντως το χρονοδιάγραμμα παράδοσης του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος παραμένει ως έχει ανεξάρτητα από την αλλαγή του οικονομικού αντικειμένου,δηλαδή 3,5 χρόνια από την έναρξη ισχύος της σύμβασης παραχώρησης.
Σίγουρα η καθυστέρηση δεν είναι ευχάριστη, αλλά και τα κωλύματα που παρουσιάζει η κασκευαστική που έχει αναλάβει το έργο να κατασκευάσει 3-4 χλμ. υπόγειο δρόμο σε μία εντελώς επίπεδη περιοχή είναι επιεικώς απαράδεκτα. Δεν φτάνει που παίρνουν τα έργα με αδιαφανείς διαδικασίες, δεν φτάνει που τα υπερτιμολογούν, ζητούν και τα ρέστα στο τέλος οι εθνικοί "νταβατζήδες" μας!
Έμαθα σήμερα στο www.gowest.gr ότι η έναρξη της παραχώρησης για την Βορειοδυτική Οδό Πελοπονήσσου θα ξεκινήσει το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου οπότε τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν από Σεπτέμβριο και μετά.
Τώρα όσον αφορά τα προβλήματα που ανέκυψαν πέρα από την χάραξη στον Καιάφα,υπάρχει και το θέμα της επιπλέον λωρίδας από Κόρινθο έως Πάτρα αφού κακώς το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν έκανε από την αρχή τη διαδρομή με 3 λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση παρόλο που έλεγε ότι το πλάτος της οδού από Κόρινθο έως Πάτρα θα είναι 26,5 μέτρα,άρα κατά την γνώμη μου τεχνικά χωρίς να είμαι μηχανικός μπορούσε εξαρχής ο δρόμος Κορίνθου-Πατρών να γίνει 3+ΛΕΑ(δύο λωρίδες με πλάτος 3,50 μέτρα,μία με πλάτος 3,30 μέτρα,ΛΕΑ με πλάτος 2,20 ανά κατεύθυνση μας κάνουν 25 μέτρα πλάτος και 1,50 μέτρα πλάτος διαζώματος συνολικά 26,5 μέτρα)και όχι 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση που έλεγε το ΥΠΕΧΩΔΕ όπου η τρίτη ήταν η διευρυμένη ΛΕΑ με πλάτος 3 μέτρα αντί πλάτους 2,20 μέτρων.
Όταν το ΥΠΕΧΩΔΕ κατάλαβε την βλακεία που έκανε παραδεχόμενο ήδη από τον Μάιο ότι βασίστηκε σε λάθος κυκλοφοριακά δεδομένα,ξεκίνησε συζήτηση για να γίνει ο δρόμος Κορίνθου-Πατρών με 3+ΛΕΑ και η κοινοπραξία ζητάει τροποποίηση του οικονομικού αντικειμένου και κυρίως οι επιπλέον απαλλοτροιώσεις να πληρωθούν από το δημόσιο,αλλά και να επιμηκυνθεί ο χρόνος της παραχώρησης.
Υ.Γ Ελπίζω να καταλήξουν γρήγορα σε λύση γιατί δεν χωράει άλλη καθυστέρηση γιατί ο δρόμος αυτός είναι από τους πλέον επικίνδυνους όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη και ελπίζω να μην εισπράτονται διόδια μέχρι την ολοκλήρωση των έργων.
Διάβασα στην Ελευθεροτυπία στο φύλλο της 20/7/2008,ότι οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στο ΥΠΕΧΩΔΕ και την κοινοπραξία Ολυμπία Οδός ΑΕ σχετικά με την τροποποίηση του οικονομικού αντικειμένου του έργου της Βορειοδυτικής Οδού Πελοπονήσσου,σχετίζονται με τις εξελίξεις στο έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας της Θεσσαλονίκης στο οποίο είναι επικεφαλής ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ πρώην ΑΚΤΩΡ-ΕΛΤΕΒ-ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ.
θεωρώ αδιανόητο αυτό το πράγμα την στιγμή που ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ έχει ποσοστό 18% στην κοινοπραξία Ολυμπία Οδός ΑΕ και επικεφαλής της κοινοπραξίας είναι η γαλλική Vinci και η γερμανική Hochtief,την στιγμή μάλιστα που αυτός ο άξονας είναι πλέον ο πιο επικίνδυνος στην Ελλάδα και μάλιστα αποκαλείται Μαλλιακός της Νοτίου Ελλάδας.
Είναι λοιπόν κατά την γνώμη μου ανήθικο να μπαίνουν αυτά τα δύο έργα στην ίδια ζυγαριά όταν το ένα έργο αφορά ολόκληρη την Βορειοδυτική Πελοπόνησσο και το άλλο αφορά μόνο τόν αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης,χωρίς να έχουν το ίδιο βάρος από την άποψη της ασφάλειας των μεταφορών,εκτός και εάν στο ΥΠΕΧΩΔΕ θεωρούν ότι ένας δρόμος που προορίζεται για αστική χρήση είναι το ίδιο με έναν που θα έχει υπεραστική χρήση.
Τελειώνοντας θα ευχηθώ αυτό που είχα πεί σε προηγούμενο σχολιό μου,δηλαδή το ΥΠΕΧΩΔΕ και η κοινοπραξία να βρούν γρήγορα την λύση,γιατί δεν αντέχουμε να θρηνήσουμε και άλλους νεκρούς στον άξονα Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος.
Δημοσίευση σχολίου