Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 3 Ιουλίου 2008

Αυτ/μος Β.Δ Πελοπονήσσου: Μπλόκο στο τμήμα Πυργος-Τσακώνα

Όχι ένα, δύο άλλα τρία συνεχόμενα μπλόκα είχαμε σε μερικές μέρες για τον νέο Αυτοκινητόδρομο Βορειοδυτικής Πελοπονήσσου ή αλλιώς Ολυμπία Οδός. Το μπλόκο έρχεται για το τμήμα Πύργος -Τσάκωνα και δεν αφόρα το υπόλοιπο έργο δηλαδή το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος.
Τις προηγούμενες ημέρες το ΣτΕ με δύο απανωτές αποφάσεις μπλόκαρε τα έργα στο τμήμα Πύργος-Τσακώνα, ενώ ψυχρολουσία ακολούθησε και από την ΕΕ όπου σε μια 15σέλιδη επιστολή αμφισβητεί την ΜΠΕ (μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων) κυρίως στη διέλευση της λίμνης Καιαφα.
Φυσικά όλα τα κ οι μελέτες του έργου έγιναν προ των μεγάλων πυρκαγιών του προηγούμενου καλοκαιριού πράγμα που περιπλέκει ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Η Ελλάδα καλείται εντός 15 ημερών να αιτιολογήσει όλες αυτές τις μελέτες.
Τα έργα που προβλέπονται στην περιοχή είναι έκτασης 1.650 στρεμμάτων. Κατά πάσα πιθανότητα το έργο που θα κατασκευαστεί θα είναι αυτό μέχρι τον Πύργο και το υπόλοιπο τμήμα μέχρι την Τσακώνα ή θα παραπεμφθεί στις καλένδες ή θα αργήσει κατά 2-3 χρόνια τουλάχιστον αφού θα πρέπει να γίνουν νέες μελέτες ή ακόμα κ νέα χάραξη.
Το ευτύχημα είναι ότι δεν επηρεάζεται ΟΛΟ το έργο καθώς αυτό θα ήταν καταστροφικό γιατί το τμήμα Κόρινθος -Πάτρα μετά την διόρθωση του Μαλλιακού ανέρχεται στον Νο1 φονικό δρόμο της χώρας μας.
Τις επόμενες ημέρες θα περιμένουμε την αντίδραση του ΥΠΕΧΩΔΕ καθώς είναι πλέον το τελευταίο τμήμα από όλους του αυτοκινητοδρόμους που μένει σε εκκρεμότητα.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ήταν σίγουρα κάτι το αναπάντεχο το μπλοκάρισμα των έργων από Πύργο μέχρι Τσακώνα στον άξονα της Βορειοδυτικής Πελοπονήσσου,αλλά κατά την γνώμη μου αναμενόμενο μιας και οι δικαστές του ΣΤΕ είναι πολύ ευαίσθητοι σε θέματα περιβάλλοντος ειδικά μετά τις περσινές πυρκαγιές που κατέστρεψαν μεγάλο μέρος του δάσους του Καιάφα,για αυτό και το ΥΠΕΧΩΔΕ θα πρέπει να επανεξετάσει την χάραξη στο σημείο αυτό,αν και ο Σουφλιάς όταν ψηφίζονταν η σύμβαση από τη Βουλή είχε πεί ότι η χάραξη αυτή επιλέγει για να μην πληγούν οι πηγές των ιαματικών νερών του Καιάφα.
Υ.Γ Εκτός από τον Καιάφα αντιδράσεις για την χάραξη υπάρχουν και από τους κατοίκους και από τους υπόλοιπους φορείς στο Καλό Νερό Μεσσηνίας.

Ανώνυμος είπε...

Σε συνέχεια του προηγουμένου μου σχολίου θα ήθελα να πω ότι μετά από αυτή την εξέλιξη και αφού η ανάδοχος κοινοπραξία όπως έμαθα σήμερα εξετάζει το τμήμα από Κόρινθο έως Πάτρα να γίνει από την αρχή με 3 λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και μάλιστα ζητάει τροποποίηση του οικονομικού αντικειμένου του έργου γιατί είχε υπολογίσει το κόστος του έργου με 2 λωρίδες+ΛΕΑ,αυτό μπορεί να σημάνει την κατασκευή του έργου μόνο στο κομμάτι Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος που θα υπάρχει μεγάλο οικονομικό όφελος και την εγκατάλειψη του τμήματος Πύργος-Τσακώνα ή την κατασκευή του σε μεταγενέστερο χρόνο.
Υ.Γ Πάντως το χρονοδιάγραμμα παράδοσης του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος παραμένει ως έχει ανεξάρτητα από την αλλαγή του οικονομικού αντικειμένου,δηλαδή 3,5 χρόνια από την έναρξη ισχύος της σύμβασης παραχώρησης.

Ανώνυμος είπε...

Σίγουρα η καθυστέρηση δεν είναι ευχάριστη, αλλά και τα κωλύματα που παρουσιάζει η κασκευαστική που έχει αναλάβει το έργο να κατασκευάσει 3-4 χλμ. υπόγειο δρόμο σε μία εντελώς επίπεδη περιοχή είναι επιεικώς απαράδεκτα. Δεν φτάνει που παίρνουν τα έργα με αδιαφανείς διαδικασίες, δεν φτάνει που τα υπερτιμολογούν, ζητούν και τα ρέστα στο τέλος οι εθνικοί "νταβατζήδες" μας!

Ανώνυμος είπε...

Έμαθα σήμερα στο www.gowest.gr ότι η έναρξη της παραχώρησης για την Βορειοδυτική Οδό Πελοπονήσσου θα ξεκινήσει το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου οπότε τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν από Σεπτέμβριο και μετά.
Τώρα όσον αφορά τα προβλήματα που ανέκυψαν πέρα από την χάραξη στον Καιάφα,υπάρχει και το θέμα της επιπλέον λωρίδας από Κόρινθο έως Πάτρα αφού κακώς το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν έκανε από την αρχή τη διαδρομή με 3 λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση παρόλο που έλεγε ότι το πλάτος της οδού από Κόρινθο έως Πάτρα θα είναι 26,5 μέτρα,άρα κατά την γνώμη μου τεχνικά χωρίς να είμαι μηχανικός μπορούσε εξαρχής ο δρόμος Κορίνθου-Πατρών να γίνει 3+ΛΕΑ(δύο λωρίδες με πλάτος 3,50 μέτρα,μία με πλάτος 3,30 μέτρα,ΛΕΑ με πλάτος 2,20 ανά κατεύθυνση μας κάνουν 25 μέτρα πλάτος και 1,50 μέτρα πλάτος διαζώματος συνολικά 26,5 μέτρα)και όχι 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση που έλεγε το ΥΠΕΧΩΔΕ όπου η τρίτη ήταν η διευρυμένη ΛΕΑ με πλάτος 3 μέτρα αντί πλάτους 2,20 μέτρων.
Όταν το ΥΠΕΧΩΔΕ κατάλαβε την βλακεία που έκανε παραδεχόμενο ήδη από τον Μάιο ότι βασίστηκε σε λάθος κυκλοφοριακά δεδομένα,ξεκίνησε συζήτηση για να γίνει ο δρόμος Κορίνθου-Πατρών με 3+ΛΕΑ και η κοινοπραξία ζητάει τροποποίηση του οικονομικού αντικειμένου και κυρίως οι επιπλέον απαλλοτροιώσεις να πληρωθούν από το δημόσιο,αλλά και να επιμηκυνθεί ο χρόνος της παραχώρησης.
Υ.Γ Ελπίζω να καταλήξουν γρήγορα σε λύση γιατί δεν χωράει άλλη καθυστέρηση γιατί ο δρόμος αυτός είναι από τους πλέον επικίνδυνους όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη και ελπίζω να μην εισπράτονται διόδια μέχρι την ολοκλήρωση των έργων.

Ανώνυμος είπε...

Διάβασα στην Ελευθεροτυπία στο φύλλο της 20/7/2008,ότι οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στο ΥΠΕΧΩΔΕ και την κοινοπραξία Ολυμπία Οδός ΑΕ σχετικά με την τροποποίηση του οικονομικού αντικειμένου του έργου της Βορειοδυτικής Οδού Πελοπονήσσου,σχετίζονται με τις εξελίξεις στο έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας της Θεσσαλονίκης στο οποίο είναι επικεφαλής ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ πρώην ΑΚΤΩΡ-ΕΛΤΕΒ-ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ.
θεωρώ αδιανόητο αυτό το πράγμα την στιγμή που ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ έχει ποσοστό 18% στην κοινοπραξία Ολυμπία Οδός ΑΕ και επικεφαλής της κοινοπραξίας είναι η γαλλική Vinci και η γερμανική Hochtief,την στιγμή μάλιστα που αυτός ο άξονας είναι πλέον ο πιο επικίνδυνος στην Ελλάδα και μάλιστα αποκαλείται Μαλλιακός της Νοτίου Ελλάδας.
Είναι λοιπόν κατά την γνώμη μου ανήθικο να μπαίνουν αυτά τα δύο έργα στην ίδια ζυγαριά όταν το ένα έργο αφορά ολόκληρη την Βορειοδυτική Πελοπόνησσο και το άλλο αφορά μόνο τόν αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης,χωρίς να έχουν το ίδιο βάρος από την άποψη της ασφάλειας των μεταφορών,εκτός και εάν στο ΥΠΕΧΩΔΕ θεωρούν ότι ένας δρόμος που προορίζεται για αστική χρήση είναι το ίδιο με έναν που θα έχει υπεραστική χρήση.
Τελειώνοντας θα ευχηθώ αυτό που είχα πεί σε προηγούμενο σχολιό μου,δηλαδή το ΥΠΕΧΩΔΕ και η κοινοπραξία να βρούν γρήγορα την λύση,γιατί δεν αντέχουμε να θρηνήσουμε και άλλους νεκρούς στον άξονα Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα