Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 19 Αυγούστου 2008

Πράσινη Ενέργεια: Αιολικά Πάρκα

Στη χώρα μας έχει ξεκινήσει για τα καλά η συζήτηση για εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Η ενέργεια που μπορεί να παραχθεί από την ίδια τη φύση (από τον ήλιο, τον άνεμο, τα κύματα κλπ) είναι πλέον το ζητούμενο για την σταδιακή απεξάρτηση από τις τιμολογιακές διακυμάνσεις του πετρελαίου και βέβαια με στόχο τη μείωση των εισαγωγών του. Επίσης θα κάλυπτε και τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες για ηλεκτρισμό στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια.
Στην Ελλάδα η ανάπτυξη αιολικής ενέργειας μέσω αιολικών πάρκων έχει ιστορία 15 ετών.
Η φιλοσοφία ήταν αρχικά με την ύπαρξη τέτοιων πάρκων να ανεξαρτητοποιηθούν τα νησιά των Κυκλάδων και μετά να υπάρξει σταδιακή επέκταση αιολικών πάρκων σε περιοχές που προσφέρονται από πλευράς ανέμου για την συμπλήρωση του ηλεκτρισμού που παράγεται στη χώρα μας.
Δυστυχώς δεν έχουν πάει όλα σωστά αν και γίνονται φιλότιμες προσπάθειες. Η αρχική προσέγγιση, δηλαδή διασυνδέσεις νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα και αιολικά πάρκα στα νησιά, δεν προχώρησε. Η διασύνδεση Άνδρου, Τήνου, Σύρου, Μυκόνου κόλλησε στην Τήνο. Η ΔΕΗ σχεδίασε να περάσει από το έδαφος της Τήνου πυλώνες υψηλής τάσης. Οι κάτοικοι προσέφυγαν στο ΣτΕ που αποφάσισε ότι από τις Κυκλάδες δεν πρέπει να περάσει δίκτυο υψηλής τάσης, το οποίο θα συνευθύνεται για την... αλλαγή του χαρακτήρα των νησιών.
Αποτέλεσμα, τα νησιά δεν συνδέθηκαν χάνοντας μια μοναδική ευκαιρία να " πρασινίσουν" την ενέργεια στα νησιά μας τα οποία θα μπορούσαν ακόμα (εκτός φυσικά από την πρακτική του πλευρά) να το χρησιμοποιήσουν και σαν διαφημιστική καμπάνια εισροής οικολογικού τουρισμού...
Όσο για τις ανανεώσιμες πηγές, το ισχύον πλαίσιο για τα νησιά επιτρέπει τη δημιουργία τους. Η ισχύς τους όμως πρέπει να περιορίζεται στο 30% της μεγαλύτερης ζήτησης ηλεκτρικού που καταγράφεται κάθε χρόνο. Έτσι, με εξαίρεση την Κρήτη, τη Ρόδο, τη Λέσβο, τη Χίο και τη Σάμο, που έχουν μεγάλα ηλεκτρικά συστήματα, σε κανένα άλλο νησί δεν μπόρεσαν να εγκατασταθούν αξιόλογες μονάδες αιολικής ενέργειας.
Το κλίμα άλλαξε πέρυσι, από τη στιγμή που το νέο θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει σε ιδιώτες επενδυτές να εντάξουν στα σχέδια ανάπτυξης μονάδων ΑΠΕ και τα σχέδια διασύνδεσης με το δίκτυο.
Ανακοινώθηκαν από όλους τους μεγάλους ενεργειακούς ομίλους σχέδια για μεγάλα αιολικά πάρκα στις Κυκλάδες και σε νησιά του Ανατολικού Αιγαίου πολλών εκατοντάδων μεγαβάτ.
Ακολούθησε πολύ πρόσφατη πρόταση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, που προβλέπει ότι, σε κάθε νησί που θα συνδεθεί με το ηπειρωτικό σύστημα, η ισχύς των μονάδων από ΑΠΕ δεν θα μπορεί να είναι μεγαλύτερη της ζήτησης ηλεκτρικού που καταγράφεται.

Ποιο είναι το μέλλον
Σε πρώτη φάση η προεργασία γίνεται για τις Κεντρικές Κυκλάδες πάλι. Αυτή προβλέπει τη διασύνδεση των Σύρου, Μυκόνου, Πάρου και Νάξου με το ηπειρωτικό σύστημα μέσω Λαυρίου. Όσο για την απόφαση του ΣτΕ, αυτή ισχύει μεν, αλλά δεν εμποδίζει τη διασύνδεση των νησιών, αφού στο έδαφός τους δεν πρόκειται να εγκατασταθούν γραμμές υψηλής τάσης. Όλες οι διασυνδέσεις θα γίνουν με υποβρύχια καλώδια και το δίκτυο στα νησιά θα παραμείνει στη μέση τάση.
Η χώρα μας διαθέτει και τον ήλιο και τον αέρα και τη θάλασσα και θα μπορούσε να προσφέρει όχι μόνο ξένοιαστες διακοπές σε ημεδαπούς και αλλοδαπούς τουρίστες αλλά και να τους προσφέρει μια καθ` όλα οικολογική ενέργεια κάνοντας ένα τεράστιο βήμα στην γιγάντωση και άλλων μορφών πράσινης ενέργειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα