Τελειωμό δεν έχουν οι διαπραγματεύσεις εδώ και πολλούς μήνες μεταξύ της Κ/Ξ Ολύμπια οδός(Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος -Καλαμάτα)και του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Το μεγάλο θέμα που έχει προκύψει είναι το τελικό πλάτος του αυτοκινητόδρομου καθώς ειδικά στο τμήμα Κιάτο-Ρίο αναμένεται να δημιουργηθεί όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Αιτία ουσιαστικά είναι το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του δρόμου θα κατασκευαστεί στον ήδη υπάρχοντα οδικό άξονα και φυσικά αν δεν υπάρξει και τρίτη λωρίδα τότε ο δρόμος θα κορεστεί σχεδόν από την αρχή της λειτουργίας του καθώς από την Αθήνα ακολουθεί δύο μεγάλους προορισμούς προς Δυτική Στερεά και Ήπειρο μέσω της γέφυρας του Ρίο και προς Πάτρα που είναι και η μεγαλύτερη θαλάσσια πύλη από και προς την υπόλοιπη Ευρώπη.
Το πρόβλημα γίνεται ακόμα πιο δύσκολο καθώς με την έλευση της τρίτης λωρίδας ακολουθούν και οι απαλλοτριώσεις που θα ανεβάσουν κατά πολύ το κόστος κατασκευής του πολύ σημαντικού αυτού αυτοκινητόδρομου.
Για ένα μεγάλο τμήμα του έργου μήκους 90χλμ το Πύργος-Τσακώνα ήδη τα έργα πάγωσαν πριν αρχίσουν λόγω απόφασης του ΣτΕ. Αν και η σύμβαση υπεγράφη πέρυσι τα έργα ακόμα καλά - καλά δεν έχουν αρχίσει.
Το σίγουρο είναι ότι είναι προτιμότερο να καθυστερήσει η κατασκευή και να υπάρξει ένας καλύτερος και πλατύτερος αυτοκινητόδρομος με διάρκεια ζωής που να ξεπερνάει τα 30 χρόνια. Η αρχική σύμβαση προέβλεπε 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση στο τμήμα από το Κιάτο έως το Ρίο.
Έτσι όμως προκύπτουν 2 σημαντικά προβλήματα:
-Περιορισμός σε μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση καθ` όλη τη διάρκεια κατασκευής με αποτέλεσμα ακόμα πιο δυσχερή κίνηση στο δρόμο αυτό.
-Αν δεν γίνει πρόβλεψη για τρίτη λωρίδα έτσι ώστε να τροποποιηθεί η κατασκευή και να μην χρειάζονται εκ νέου έργα σε σύντομο μάλιστα χρονικό διάστημα.
Αυτό που εντέλει διαπιστώνουμε είναι η ανάγκη ύπαρξης δρόμων που να εγγυώνται την ασφάλεια και την ταχύτητα των ταξιδιών μας ακόμα και μετά από 30 χρόνια.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
Το πρόβλημα που δημιουργήθηκε στον άξονα Βορειοδυτικής Πελοπονήσσου και είναι αντικείμενο των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στην κοινοπραξία Ολυμπία Οδός και στο ΥΠΕΧΩΔΕ αφορά στην κατασκευή του τμήματος Κορίνθου-Πατρών με 3λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση από την αρχή και όχι μελλοντικά,οφείλεται καθαρά στην αβλεψία της μελέτης του ΥΠΕΧΩΔΕ που ενώ ειδικά για το κομμάτι αυτό μιλούσε για πλάτος οδού 26,5 μέτρα,στο τμήμα από το Κιάτο έως τα Αραχωβίτικα ο δρόμος σχεδιάστηκε μόνο με 3 λωρίδες χωρίς ΛΕΑ και η τρίτη λωρίδα θα ήταν η διευρυμένη ΛΕΑ πλάτους 3 μέτρων,ενώ με το πλάτος αυτό όπως είχα πεί και σε προηγούμενα σχόλια που είχα κάνει για το έργο αυτό μπορεί άνετα να γίνει όλος ο δρόμος από Κόρινθο έως Πάτρα με 3 λωρίδες+ΛΕΑ και όχι μόνο μέχρι το Κιάτο δηλαδή 2 λωρίδες πλάτους 3,5 μέτρα,1 λωρίδα πλάτους 3,30 μέτρων και ΛΕΑ πλάτους 2,20 μέτρων συνολικά 12,5 μέτρα πλάτος ανά κατεύθυνση σύν νησίδα πλάτους 1,50 μέτρα φθάνουμε τα 26,5 μέτρα πλάτος οδού συνολικά,οπότε μπορεί άνετα να γίνει δρόμος 3 λωρίδες+ΛΕΑ εξαρχής.
Το πρόβλημα είναι ότι θα χρειαστούν επιπλέον απαλλοτροιώσεις,πράγμα που θα αυξήσει το κόστος του έργου που εύχομαι να μην είναι πάρα πολύ,αν και κατά την γνώμη μου το όποιο επιπλέον κόστος προκύψει θα πρέπει να το πληρώσει το δημόσιο αφού πρόκειται καθαρά για δική του αβλεψία.
Υ.Γ Εύχομαι τελικά οι διαπραγματεύσεις να καταλήξουν σύντομα και να έχουν θετική κατάληξη γιατί δεν έχουμε την πολυτέλεια να θρηνήσουμε και άλλους νεκρούς σε αυτό τον επικίνδυνο δρόμο.
Μόλις πρίν από λίγο πληροφορήθηκα ότι τελείωσαν οι διαπραγρατεύσεις ανάμεσα στο ΥΠΕΧΩΔΕ και την κοινοπραξία και από σήμερα τίθεται σε ισχύ η σύμβαση παραχώρησης και αρχίζουν οι προθεσμίες για την υλοποίηση του έργου.
Δυστυχώς από την ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ κατάλαβα ότι τελικά το έργο θα υλοποιηθεί όπως το είχε σχεδιάσει με κάποιες ίσως μικρές αλλαγές που όμως δεν θα αλλοιώνουν την μορφή του έργου.
Δημοσίευση σχολίου