Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 13 Αυγούστου 2008

ΟΣΕ: Με νέα ρότα για το μέλλον

Τα δημοσιεύματα για την κακή οικονομική κατάσταση του ΟΣΕ δίνουν και παίρνουν τον τελευταίο καιρό. Τα έσοδα του Οργανισμού είναι μόλις το 25% της μισθοδοσίας των υπαλλήλων, χωρίς να συνυπολογίζονται τα δάνεια οι τόκοι και οι άλλες υποχρεώσεις που φτάνουν ετησίως το 1,1 δις ευρώ. Τα έσοδα καλύπτουν δηλαδή μόλις το 10% των συνολικών υποχρεώσεων.
Με αυτά τα δεδομένα ξεκινάει μια προσπάθεια ορθολογισμού των εξόδων, του προσωπικού (προβλέπεται εθελουσία έξοδος 3.000 υπαλλήλων) και πολλές κινήσεις που θα αναβαθμίσουν και θα αυξήσουν τα έσοδα.
Η είσοδος ιδιωτών στον Προαστιακό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης προβάλλει σαν ισχυρή πιθανότητα όπου προβλέπεται να συμμετάσχουν στην ανάπτυξη νέων γραμμών (πχ προς Λαύριο). Επίσης με την ίδια μέθοδο να κατασκευαστούν και οι νέοι Υπέρ-Σταθμοί Αθήνας και Πειραιά.
Επίσης θα διατηρηθούν γραμμές με κερδοφορία (όπως αυτή του βασικού άξονα ΠΑΘΕ) όπου η αναβάθμιση σε διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή θα ολοκληρωθεί το 2013-2014. Με την ολοκλήρωση θα χρειάζονται πολύ λιγότεροι υπάλληλοι απ` ότι στο παρελθόν και με την αναμενόμενη αύξηση της κίνησης και των δρομολογίων θα ανεβάσει τα έσοδα του Οργανισμού.
Οι περιφερειακές γραμμές είναι αυτές που είναι αρκετά ζημιογόνες και θα υπάρξει σημαντική περικοπή αφού υπάρχουν δρομολόγια που μεταφέρουν 2(!!!) επιβάτες. Χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει την κατάργηση των γραμμών αφού θα υπάρξει και αντίστοιχη επιδότηση αντίστοιχη με αυτή που υπάρχει στις θαλάσσιες μεταφορές σε άγονες γραμμές.
Επίσης θα "ξεπαγώσουν" οι τιμές και θα υπάρξουν αυξήσεις που θα σε τελικό στάδιο (σε ορίζοντα διετίας) θα είναι ελαφρώς πιο χαμηλές από αυτές των ΚΤΕΛ.
Τα άσχημα νέα είναι αυτά που αφορούν νέες γραμμές (όπως αυτή του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα) που προς το παρόν θα παγώσουν, μέχρι τουλάχιστον να ολοκληρωθεί το σχέδιο εξυγίανσης.
Εγώ εύχομαι να επιτύχει το σχέδιο και παράλληλα να μπορέσει να υπάρξει επέκταση ενός Δικτύου Σιδηροδρόμου που να εξυπηρετεί όλες τις περιοχές Ελλάδας έστω και σε ορίζοντα δεκαετίας.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ηδη η εργοσε εχει προκυρηξει
μελετη για την κανονικοποιηση
των παρακατω γραμμων

1)πατρα-πυργος

2)πυργος-καλαματα

3)κορινθος-ναυπλιο

και την μελετη κατασκευης
της γραμμης τοξοτες-νεα καρβαλη
οπου θα βρισκεται το νεο λιμανι της καβαλας

Ανώνυμος είπε...

παιδιά είστε σίγουροι για όλα αυτά τα σχέδια;έχω τη άισθηση ότι δεν κινείται τίποτα σον οσε εδώ και χρόνια επι σκοπού!συγγνώμη!4 ωρες και 15' το express αθήνα-θεσσαλονίκη το σωτήριον έτος 2008;;;υπάρχει τέτοια απαξίωση που ωθεί τον κόσμο προς τα λεωφορεία και τα ι.χ. γι'άυτο κανεις δεν πάιρνει το τρένο και ειναι άδεια τα τρένα πέρα απο τη γραμμή αθήνας-θασσαλονίκης

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΑΛΛΟ ΤΗΝ ΥΠΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.ΔΙΧΩΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΣΥΓΚΡΑΤΗΘΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΥΤΗ ΟΥΤΕ ΝΑ ΑΝΕΒΕΙ ΤΟ ΒΙΟΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥΣ.ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΝΕΝΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.ΠΡΟΤΑΣΕΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΟΥΣ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΓΕΝΝΙΕΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα