Με ανυπομονησία οι κάτοικοι της Δυτικής Ελλάδας και Ηπείρου περιμένουν να ξεκινήσει ο αυτοκινητόδρομος της Ιόνιας Οδού. Μέχρι όμως να ξεκινήσουν τα έργα οι οδηγοί θα συνεχίζουν να χρησιμοποιούν την Εθνική Οδό Αντίρριο- Ιωάννινα όπου σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ευρώπης. Πρόκειται για εθνικό οδικό δίκτυο με μεγάλη κυκλοφορία και ιδιαίτερα επικίνδυνο. Την επικινδυνότητα συνθέτουν, μεταξύ άλλων, η έλλειψη ολοκληρωμένων κόμβων, σωστού φωτισμού, κατάλληλης οδοσήμανσης και καθαρισμού των πρανών, καθώς και φθαρμένου και με πολλές λακκούβες ασφαλτοτάπητα.
Βασική απόδειξη για την ακαταλληλότητα του δρόμου αυτού αποτελεί ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Βάσει της έρευνας του Ινστιτούτου «Πάνος Μυλωνάς» στον δρόμο από τα Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα και την Κακαβιά χάνουν την ζωή τους 1746 άνθρωποι ανά 2 εκατομμύρια οχήματα τον χρόνο! Ακόμη η Ήπειρος είναι στον κατάλογο των πιο επικίνδυνων ευρωπαϊκών Περιφερειών σε τροχαία δυστυχήματα. Μάλιστα Ευρωπαίοι μελετητές επισημαίνουν ότι η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου που θεωρείται «θαύμα» της σύγχρονης τεχνολογίας, συνδέει δύο από τις χειρότερες οδούς, την Κορίνθου - Πατρών και την Αντιρρίου – Ιωαννίνων – Κακαβιά.
Η απαράδεκτη κατάσταση του δρόμου Αντίρριο - Ιωάννινα - Κακαβιά είναι λίγο – πολύ γνωστή στους οδηγούς, καθώς την βιώνουν στο «πετσί» τους. Από τον δρόμο αυτό, μήκους πολλών χιλιομέτρων, διέρχονται καθημερινά χιλιάδες αυτοκίνητα, αφού αποτελεί κομβικό σημείο για την πρόσβαση στην Ήπειρο, στα Ιόνια Νησιά και στην Αλβανία.
Σε αυτόν τον δρόμο κινούνται σε καθημερινή βάση πάνω από 1.000 βαρέα οχήματα που επιδεινώνουν το πρόβλημα, δυσχεραίνοντας ακόμη περισσότερο την κυκλοφορία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελωνεία της Κακαβιάς και του Μαυροματίου, τα αεροδρόμια των Ιωαννίνων και του Ακτίου, η ζεύξη Ακτίου - Πρέβεζας και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας συνδέονται με ένα απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο. Η Ιόνια Οδός θα λύσει πολλά προβλήματα, αλλά μέχρις ότου παραδοθεί στην κυκλοφορία είναι επείγουσα ανάγκη να επισκευαστεί ο δρόμος από το Αντίρριο μέχρι τα Ελληνοαλβανικά σύνορα.
Ο Νομάρχης Πρέβεζας Βασίλης Ιωάννου χαρακτήρισε τριτοκοσμική την κατάσταση του δρόμου Αντίρριο – Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα – Τελωνείο Μαυροματίου, μιλώντας για μελανά σημεία, όπως η γέφυρα της Δέσπως (στο 30ο χιλιόμετρο Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας). Η διέλευση στην γέφυρα αυτή τα τελευταία τέσσερα χρόνια γίνεται με αποκλειστική ευθύνη των οδηγών.
Παρά τα μέτρα – «φρένο» στα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα που παίρνει η Τροχαία από το Αντίρριο έως τα Ελληνοαλβανικά σύνορα, η συχνότητά τους όχι μόνο δεν μειώνεται, αλλά αυξάνεται. Ιδιαίτερα μάλιστα το διάστημα του καλοκαιριού, όταν η κίνηση μεγαλώνει, τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα είναι στην ημερήσια διάταξη.
Συγκεκριμένα αποφασίστηκε μεταξύ άλλων η πραγματοποίηση επιθεωρήσεων ασφάλειας στους δρόμους και ετήσιων αξιολογήσεων του δικτύου. Επίσης η χρήση «έξυπνων πινακίδων» και υπηρεσιών τηλεματικής, οι οποίες θα συντελούν στην αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων και στην πιο έγκαιρη άφιξη οδικής και ιατρικής βοήθειας σε σημεία συγκρούσεων.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου