Να που κάτι αλλάζει σε αυτή τη χώρα. Για πρώτη φορά αρχίζω να αισθάνομαι ότι κάτι σωστό πάει να γίνει. Αρκεί βέβαια να μην μείνουμε στις εξαγγελίες γιατί έχουμε πήξει στην εξαγγελία και από έργα κινούμαστε σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Εχτές 15 Ιουνίου 2009 εξαγγέλθηκε (που είχε ξανά εξαγγελθεί πέρσι και από τον πρώην Υπουργό) η κατασκευή 26,5 χλμ ποδηλατοδρόμου που θα ενώνει τα Βόρεια Προάστια (Κηφισιά) με το κέντρο της Αθήνας και την παραλία του Φαλήρου.
Όταν ολοκληρωθεί ο ποδηλατόδρομος θα γίνει η ραχοκοκαλιά για ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων που σήμερα είναι εντελώς αποσπασματικά και ανάλογα με τις διαθέσεις των Δήμων της Αθήνας και του Πειραιά. Αυτό θα γίνει το κίνητρο για ευρεία χρήση του ποδηλάτου στην Αθήνα και του Πειραιά.
Δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στη μετεπιβίβαση από το ποδήλατο στα ΜΜΜ και κυρίως στο Μετρό καθιστώντας το έτσι οικονομικό και ελκυστικό καθώς ο επιβάτης θα αποφεύγει το κόστος της στάθμευσης του ιχ.
Προβλέπεται λοιπόν να αρθεί η απαγόρευση για τα ποδήλατα στις Γραμμές 2 και 3 και επιπλέον θα δημιουργηθούν και θέσεις στάθμευσης έξω ακριβώς απο τους Σταθμούς.
Η μελέτη του όλου εγχειρήματος θα γίνει από τον ΥΠΕΧΩΔΕ κ τη συμμετοχή του Ε.Μ. Πολυτεχνείου και την διάσπαση σε 2 τμήματα Βόρειο και Νότιο τμήμα. Η ολοκλήρωση της μελέτης θα πραγματοποιηθεί μετά από 8 μήνες οπότε τον Μάρτιο- Απρίλιο του 2010 θα δημοπρατηθεί σαν έργο κατασκευής.
Το κόστος προϋπολογίζεται περίπου σε 7 εκ€ και θα ενταχθεί στ ΕΣΠΑ 2007-2013.
Ο ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ
Πρόκειται για τη διαμόρφωση ενός υπερτοπικού άξονα ποδηλάτου μήκους 26,6 χλμ., με κατεύθυνση βορρά-νότου, που θα συνδέει την Κηφισιά (σταθμός ΗΣΑΠ) με τη θάλασσα (Φαληρικός όρμος) δια μέσου των Αρχαιολογικών Χώρων του κέντρου της Αθήνας. Στον άξονα αυτόν θα αρθρώνονται τα τοπικά δίκτυα ποδηλατοδρόμων αρμοδιότητας των Δήμων.
Όπως αναφέρει το σχετικό δελτίο τύπου "η επιλογή του άξονα έγινε μετά από την σχετική διερεύνηση των Υπηρεσιών του ΥΠΕΧΩΔΕ και του συλλόγου «ποδηλάτες της Αθήνας», διότι:
-Αποτελεί έργο υπερτοπικής κλίμακας, κατάλληλο για να αποτελέσει την ραχοκοκαλιά της πολιτικής για το ποδήλατο στην Αθήνα.
-Θα καλύψει ανάγκες καθημερινής μετακίνησης από και προς το κέντρο της Αθήνας και θα συνδέσει τους αρχαιολογικούς χώρους με το νέο κέντρο πολιτισμού στο Δέλτα Φαλήρου.
-Έχει αναγνωρίσιμη χάραξη, διότι ακολουθεί τη γραμμή του «ηλεκτρικού», την κοίτη του Ιλισού. Αυτή η γραμμή, με τις ήπιες κλίσεις της, ταυτόχρονα θα προφυλάσσει πλευρικά τον άξονα ποδηλατοδρόμων, το οποίο καθιστά τη διαδρομή υλοποιήσιμη και ασφαλή.
-Θα εξυπηρετεί ανάγκες μετεπιβίβασης σε 16 σταθμούς ΜΕΤΡΟ και «ηλεκτρικού".
Επιτέλους λοιπόν η Αθήνα ακολουθεί το σωστό δρόμο σχετικά με τους ποδηλατόδρομους και τα επόμενα χρόνια τόσο οι λάτρεις του ποδηλάτου όσο και οι λάτρεις της.... οικονομίας θα μπορούν να κινούνται άνετα σε πολλές περιοχές της Αθήνας που σήμερα είναι εντελώς απαγορευτικά για το δημοφιλές σε πολλές πόλεις του εξωτερικού..
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
5 σχόλια:
Έλεος πια με το δούλεμα. Αν αθροίσουμε όλους τους ποδηλατόδρομους που έχουν εξαγγείλει, δεν θα μιλάγαμε για την Αθήνα αλλά για την Κοπεγχάγη. Επί της υλοποίησης κάπου πάσχουμε.
Μακάρι αυτός να γίνει, αλλά αν περιμέναμε τους ποδηλατόδρομους για να βγούμε με το ποδήλατο, φέξε μου και γλίστρησα. Δεν είναι τόσο φτηνή η ψήφος μου κύριε Σουφλιά....
Είναι η τέταρτη εξαγγελία για ποδηλατόδρομους τα τελευταία χρόνια για το λεκανοπέδιο Αττικής. Αρχικά ανακοινώθηκε η κατασκευή παραλιακού ποδηλατόδρομου Φάληρο-Βάρκιζα. Έπειτα πέρσι, ανακοινώθηκαν 2 ξεχωριστοί ποδηλατόδρομοι από το Υπουργείο Μεταφορών. Ακολούθως ακούσαμε για δίκτυο ποδηλατοδρόμων στους Δήμους των βορρείων προαστείων. Η καινούρια εξαγγελία μας βρίσκει εξαιρετικά δύσπιστους, διότι κανένα κομμάτι των παραπάνω εξαγγελιών δεν έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Περιμένουμε επιτέλους πράξεις.
Μην ανησυχείτε Ανώνυμε και Φρύνη θα ακούσουμε και άλλες εξαγγελίες και άλλες και άλλες...αλλά μέχρι να γίνουν άνθρωποι και τίμιοι αυτοί που τους ανακοινώνουν γελοιοποιώντας μας καθημερινά, τα ποδήλατα μας θα έχουν εξαϋλωθεί από την αχρηστία και εμείς ακόμη θα περιμένουμε να δούμε την Αθήνα με έναν, έστω, ποδηλατόδρομο. Στα όνειρά μας θα μείνει η εικόνα ενός ποδηλατόδρομου...
Αλέξης Παπαζήσιμος
Κατοικώ στα Ιωάννινα - εδώ υπάρχουν κάποια χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων (γύρω στα 7-8 νομίζω) χάρι στα οποία έχει αυξηθεί ιδιαίτερα ο αριθμός των ποδηλατών στην πόλη. Όμως η διαδρομή που υπάρχει εξυπηρετεί περισσότερο την αναψυχή ή άθληση παρά τις μετακινήσεις για δουλειά κλπ. Το ζητούμενο στις ελληνικές πόλεις είναι να μπορούν τα ποδήλατα να αντικαθιστούν τα αυτοκίνητα σε όσο το δυνατό περισσότερες μετακινήσεις, όπως γίνεται λ.χ. στην Κοπεγχάγη. Για να γίνει αυτό όμως πρέπει να υπάρχει ένα εκτεταμένο δίκτυο που να περνάει από τα κεντρικά σημεία των πόλεων! Ελπίζω αν και δεν αισιοδοξώ, να γίνει πραγματικότητα αυτό το έργο στην Αθήνα...
Δεν είναι όλα ψέμα.Στα Βριλίσσια έχει ξεκινήσει η κατασκευή.
Τα προβλήματα αρχίζουν όταν ο κάθε δήμος αντιμετωπίζει το θέμα με πολιτική και όχι πολιτιστική χροιά.
ΕΤΣΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΑ ΜΕΛΙΣΣΙΑ.ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 2010 ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΤΗΚΕ Ο ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ.
Οι ισχυρισμοί της αντιπολίτευσης
1.Έχουν γενική διαφωνία με τον δήμαρχο.
2.Δεν έχει γίνει κυκλοφοριακή μελέτη [λές και έχει γίνει για οτιδήποτε στην Αθήνα]
3.Δεν έγινε δημοπρασία αλλά απευθείας ανάθεση[τι κρίμα που δεν θα περιμέναμε 15 χρόνια να τους αναλάβουν 500 ανάδοχοι!]
Το θέμα παίρνει διαστάσεις και οι ποδηλάτες δεν θα το αφήσουμε να μείνει έτσι αυτή τη φορά...
Σας περιμένουμε κοντά μας!Μήπως και δούμε άσπρη μέρα..
Καλό μήνα σε όλους!
Δημοσίευση σχολίου