Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 16 Ιουνίου 2009

Ποδηλατόδρομοι: Ενεργοποιείται η μελέτη για 26,5 χλμ στην Αθήνα

Να που κάτι αλλάζει σε αυτή τη χώρα. Για πρώτη φορά αρχίζω να αισθάνομαι ότι κάτι σωστό πάει να γίνει. Αρκεί βέβαια να μην μείνουμε στις εξαγγελίες γιατί έχουμε πήξει στην εξαγγελία και από έργα κινούμαστε σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Εχτές 15 Ιουνίου 2009 εξαγγέλθηκε (που είχε ξανά εξαγγελθεί πέρσι και από τον πρώην Υπουργό) η κατασκευή 26,5 χλμ ποδηλατοδρόμου που θα ενώνει τα Βόρεια Προάστια (Κηφισιά) με το κέντρο της Αθήνας και την παραλία του Φαλήρου.
Όταν ολοκληρωθεί ο ποδηλατόδρομος θα γίνει η ραχοκοκαλιά για ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων που σήμερα είναι εντελώς αποσπασματικά και ανάλογα με τις διαθέσεις των Δήμων της Αθήνας και του Πειραιά. Αυτό θα γίνει το κίνητρο για ευρεία χρήση του ποδηλάτου στην Αθήνα και του Πειραιά.
Δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στη μετεπιβίβαση από το ποδήλατο στα ΜΜΜ και κυρίως στο Μετρό καθιστώντας το έτσι οικονομικό και ελκυστικό καθώς ο επιβάτης θα αποφεύγει το κόστος της στάθμευσης του ιχ.
Προβλέπεται λοιπόν να αρθεί η απαγόρευση για τα ποδήλατα στις Γραμμές 2 και 3 και επιπλέον θα δημιουργηθούν και θέσεις στάθμευσης έξω ακριβώς απο τους Σταθμούς.
Η μελέτη του όλου εγχειρήματος θα γίνει από τον ΥΠΕΧΩΔΕ κ τη συμμετοχή του Ε.Μ. Πολυτεχνείου και την διάσπαση σε 2 τμήματα Βόρειο και Νότιο τμήμα. Η ολοκλήρωση της μελέτης θα πραγματοποιηθεί μετά από 8 μήνες οπότε τον Μάρτιο- Απρίλιο του 2010 θα δημοπρατηθεί σαν έργο κατασκευής.
Το κόστος προϋπολογίζεται περίπου σε 7 εκ€ και θα ενταχθεί στ ΕΣΠΑ 2007-2013.
Ο ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ
Πρόκειται για τη διαμόρφωση ενός υπερτοπικού άξονα ποδηλάτου μήκους 26,6 χλμ., με κατεύθυνση βορρά-νότου, που θα συνδέει την Κηφισιά (σταθμός ΗΣΑΠ) με τη θάλασσα (Φαληρικός όρμος) δια μέσου των Αρχαιολογικών Χώρων του κέντρου της Αθήνας. Στον άξονα αυτόν θα αρθρώνονται τα τοπικά δίκτυα ποδηλατοδρόμων αρμοδιότητας των Δήμων.
Όπως αναφέρει το σχετικό δελτίο τύπου "η επιλογή του άξονα έγινε μετά από την σχετική διερεύνηση των Υπηρεσιών του ΥΠΕΧΩΔΕ και του συλλόγου «ποδηλάτες της Αθήνας», διότι:
-Αποτελεί έργο υπερτοπικής κλίμακας, κατάλληλο για να αποτελέσει την ραχοκοκαλιά της πολιτικής για το ποδήλατο στην Αθήνα.
-Θα καλύψει ανάγκες καθημερινής μετακίνησης από και προς το κέντρο της Αθήνας και θα συνδέσει τους αρχαιολογικούς χώρους με το νέο κέντρο πολιτισμού στο Δέλτα Φαλήρου.
-Έχει αναγνωρίσιμη χάραξη, διότι ακολουθεί τη γραμμή του «ηλεκτρικού», την κοίτη του Ιλισού. Αυτή η γραμμή, με τις ήπιες κλίσεις της, ταυτόχρονα θα προφυλάσσει πλευρικά τον άξονα ποδηλατοδρόμων, το οποίο καθιστά τη διαδρομή υλοποιήσιμη και ασφαλή.
-Θα εξυπηρετεί ανάγκες μετεπιβίβασης σε 16 σταθμούς ΜΕΤΡΟ και «ηλεκτρικού".
Επιτέλους λοιπόν η Αθήνα ακολουθεί το σωστό δρόμο σχετικά με τους ποδηλατόδρομους και τα επόμενα χρόνια τόσο οι λάτρεις του ποδηλάτου όσο και οι λάτρεις της.... οικονομίας θα μπορούν να κινούνται άνετα σε πολλές περιοχές της Αθήνας που σήμερα είναι εντελώς απαγορευτικά για το δημοφιλές σε πολλές πόλεις του εξωτερικού..

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Έλεος πια με το δούλεμα. Αν αθροίσουμε όλους τους ποδηλατόδρομους που έχουν εξαγγείλει, δεν θα μιλάγαμε για την Αθήνα αλλά για την Κοπεγχάγη. Επί της υλοποίησης κάπου πάσχουμε.
Μακάρι αυτός να γίνει, αλλά αν περιμέναμε τους ποδηλατόδρομους για να βγούμε με το ποδήλατο, φέξε μου και γλίστρησα. Δεν είναι τόσο φτηνή η ψήφος μου κύριε Σουφλιά....

Φρύνη είπε...

Είναι η τέταρτη εξαγγελία για ποδηλατόδρομους τα τελευταία χρόνια για το λεκανοπέδιο Αττικής. Αρχικά ανακοινώθηκε η κατασκευή παραλιακού ποδηλατόδρομου Φάληρο-Βάρκιζα. Έπειτα πέρσι, ανακοινώθηκαν 2 ξεχωριστοί ποδηλατόδρομοι από το Υπουργείο Μεταφορών. Ακολούθως ακούσαμε για δίκτυο ποδηλατοδρόμων στους Δήμους των βορρείων προαστείων. Η καινούρια εξαγγελία μας βρίσκει εξαιρετικά δύσπιστους, διότι κανένα κομμάτι των παραπάνω εξαγγελιών δεν έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Περιμένουμε επιτέλους πράξεις.

Ανώνυμος είπε...

Μην ανησυχείτε Ανώνυμε και Φρύνη θα ακούσουμε και άλλες εξαγγελίες και άλλες και άλλες...αλλά μέχρι να γίνουν άνθρωποι και τίμιοι αυτοί που τους ανακοινώνουν γελοιοποιώντας μας καθημερινά, τα ποδήλατα μας θα έχουν εξαϋλωθεί από την αχρηστία και εμείς ακόμη θα περιμένουμε να δούμε την Αθήνα με έναν, έστω, ποδηλατόδρομο. Στα όνειρά μας θα μείνει η εικόνα ενός ποδηλατόδρομου...

Αλέξης Παπαζήσιμος

Jorgos είπε...

Κατοικώ στα Ιωάννινα - εδώ υπάρχουν κάποια χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων (γύρω στα 7-8 νομίζω) χάρι στα οποία έχει αυξηθεί ιδιαίτερα ο αριθμός των ποδηλατών στην πόλη. Όμως η διαδρομή που υπάρχει εξυπηρετεί περισσότερο την αναψυχή ή άθληση παρά τις μετακινήσεις για δουλειά κλπ. Το ζητούμενο στις ελληνικές πόλεις είναι να μπορούν τα ποδήλατα να αντικαθιστούν τα αυτοκίνητα σε όσο το δυνατό περισσότερες μετακινήσεις, όπως γίνεται λ.χ. στην Κοπεγχάγη. Για να γίνει αυτό όμως πρέπει να υπάρχει ένα εκτεταμένο δίκτυο που να περνάει από τα κεντρικά σημεία των πόλεων! Ελπίζω αν και δεν αισιοδοξώ, να γίνει πραγματικότητα αυτό το έργο στην Αθήνα...

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι όλα ψέμα.Στα Βριλίσσια έχει ξεκινήσει η κατασκευή.
Τα προβλήματα αρχίζουν όταν ο κάθε δήμος αντιμετωπίζει το θέμα με πολιτική και όχι πολιτιστική χροιά.
ΕΤΣΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΑ ΜΕΛΙΣΣΙΑ.ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 2010 ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΤΗΚΕ Ο ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ.
Οι ισχυρισμοί της αντιπολίτευσης
1.Έχουν γενική διαφωνία με τον δήμαρχο.
2.Δεν έχει γίνει κυκλοφοριακή μελέτη [λές και έχει γίνει για οτιδήποτε στην Αθήνα]
3.Δεν έγινε δημοπρασία αλλά απευθείας ανάθεση[τι κρίμα που δεν θα περιμέναμε 15 χρόνια να τους αναλάβουν 500 ανάδοχοι!]
Το θέμα παίρνει διαστάσεις και οι ποδηλάτες δεν θα το αφήσουμε να μείνει έτσι αυτή τη φορά...
Σας περιμένουμε κοντά μας!Μήπως και δούμε άσπρη μέρα..

Καλό μήνα σε όλους!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα