Έως και τέσσερα εκατομμύρια επιβάτες θα μετακινούνται κάθε χρόνο με τη θαλάσσια συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης όπως προκύπτει από τις σχετικές προμελέτες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
Εκπόνηση των οριστικών μελετών και απόφαση για επιδότηση του εισιτηρίου είναι τα απαραίτητα επόμενα βήματα, ώστε να αρχίσει η υλοποίηση της θαλάσσιας συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, που έχει μείνει στα χαρτιά εδώ και είκοσι τέσσερα χρόνια.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ένας εκ των φορέων που επαναφέρουν το ζήτημα, και ο γενικός της γραμματέας, καθηγητής Γιώργος Τσιότρας, έχουν καταθέσει σχετικό υπόμνημα στον υπουργό Μεταφορών, στο οποίο περιγράφουν τα στοιχεία που προέκυψαν από τέσσερις προμελέτες (λιμενικών έργων, περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κυκλοφοριακή, σκοπιμότητας) και ζητούν να προχωρήσει ο σχεδιασμός.
Όπως προέκυψε από τις προμελέτες, οι συνολικές ετήσιες μετακινήσεις με τη θαλάσσια συγκοινωνία υπολογίζονται σε 4.000.000 επιβάτες, ενώ το κόμιστρο προεκτιμήθηκε σε 1,5 ευρώ έναντι του ενιαίου εισιτηρίου του ΟΑΣΘ, που είναι 0,50 ευρώ.
Η Περιφέρεια έχει διερευνήσει τη δυνατότητα λειτουργίας θαλάσσιας συγκοινωνίας αστικής ή περιαστικής, η οποία θα ξεκινά από την πρώτη προβλήτα στο ύψος της πλατείας Ελευθερίας, θα κινείται κατά μήκος του παραλιακού μετώπου και θα καταλήγει στη Νέα Μηχανιώνα μετά από ενδιάμεσες στάσεις. “Βασικός στόχος της πρότασης είναι η εξυπηρέτηση των μετακινήσεων των κατοίκων της Θεσσαλονίκης και των παράκτιων περιοχών της, ώστε αφενός να μειωθεί η χρήση του Ι.Χ. αυτοκινήτου και αφετέρου να δοθεί η δυνατότητα μιας εναλλακτικής δημόσιας συγκοινωνίας, που δεν θα επιβαρύνει το ήδη φορτισμένο οδικό δίκτυο (λόγω και των έργων του μετρό)”, σημειώνεται στο υπόμνημα.
ΤΙ ΕΔΕΙΞΑΝ ΟΙ ΠΡΟΜΕΛΕΤΕΣ
Σύμφωνα με τις προμελέτες που έχουν γίνει:
1. Απαιτείται όσο το δυνατόν περιορισμός του αριθμού των ενδιάμεσων στάσεων με στόχο τη μείωση του χρόνου των δρομολογίων.
2. Το κράτος ή η τοπική αυτοδιοίκηση θα πρέπει να αναλάβουν την κατασκευή των απαιτούμενων μικρών λιμενικών έργων παρεμβάσεων στις στάσεις (προβλήτες, στέγαστρα αναμονής κτλ.).
3. Ο εκάστοτε ανάδοχος (ιδιώτης - επενδυτής) θα αναλάβει μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης εκμετάλλευσης της γραμμής την προμήθεια των νεότευκτων (κατά προτίμηση) πλοίων και την εκτέλεση των δρομολογίων με δικά του μέσα, εξοπλισμό και προσωπικό.
4. Οι μελέτες θα πρέπει να οριστικοποιηθούν, ώστε να μπορούν να εφαρμοστούν και να καταστεί σαφές το αντικείμενο αφενός του κράτους και αφετέρου του εκάστοτε επενδυτή.
Ο κ. Τσιότρας έθεσε στον αρμόδιο υπουργό Ευριπίδη Στυλιανίδη δύο ερωτήματα:
Α) Μπορεί να χρηματοδοτήσει την εκπόνηση - οριστικοποίηση των προμελετών που έχουν γίνει, το συνολικό κόστος των οποίων ανέρχεται σε 200.000 ευρώ;
Β) Μπορεί να επιδοτήσει το εισιτήριο με τη μορφή αντισταθμιστικής καταβολής;
Προσπάθειες για την ανάπτυξη θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας κάνει και ο δήμος Θερμαϊκού, ο οποίος πέρυσι έφτασε πολύ κοντά στην υλοποίηση του έργου. Τις επόμενες μέρες μάλιστα ο δήμαρχος Γιάννης Αλεξανδρής, συνοδεία επιχειρηματιών - πλοιοκτητών, θα έχει συνάντηση με τον υπουργό Μακεδονίας-Θράκης, προκειμένου να του παρουσιάσει τα σχέδιά του.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
Το εργο περαν απο την καθιερωμενη ελληνικη γραφιοκρατια δεν εχει αλλες τεχνικες δυσκολιες υλοποιησης περαν απο τις mini-προβλητες και τα μεταφορικα σκαφη που πρεπει να αγοραστουν! Με το καλο τετοια εργα!!
Δεν πιστευω οτι ο ΟΑΣΘ θα αφήσει να υλοποιηθεί αυτο το έργο, γιατί όλο ακούγεται η θαλασσια αστική συγκοινωνία και όλο ως δια μαγείας χάνεται.Αλήθεια τι έγινε με τα πλωτα πάρκινγ στο λιμάνι και την εξ.περιφερειακή?
Δημοσίευση σχολίου