Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 14 Ιουνίου 2009

Στα τέλη του 2009 ο διαγωνισμός για την Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης


Ξυπνάει και ο διαγωνισμός για την κατασκευή της Εξωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Ένα από τα πλέον απαραίτητα οδικά έργα για την αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης σε μητροπολιτικό πόλο πρόκειται να δημοπρατηθεί στα τέλη του φετινού έτους.
Η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης είναι ένας οδικός άξονας που έχει κορεστεί προ πολλού και η ανάγκη ενός μεγαλύτερου εξωτερικού άξονα είναι απόλυτα επιβεβλημένη. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων εστάλη απο την Εγνατία Οδός ΑΕ στο ΥΠΕΧΩΔΕ κι αναμένεται πλέον να διαβιβαστεί στους εμπλεκόμενους φορείς, για τη διενέργεια της απαραίτητης διαβούλευσης, κατόπιν, και αφού δοθεί το πράσινο φως στη ΜΠΕ, θα ακολουθήσει η υπογραφή της απαιτούμενης ΚΥΑ ώστε αμέσως μετά να οριστικοποιηθούν οι μελέτες για τη χάραξη και την κατασκευή του έργου. Εμένα μου φαίνεται κάπως λίγο το διάστημα για το βραδυπορών δημόσιο που πρέπει σε λιγότερο από 5,5 μήνες να έχει ολοκληρώσει όλα τα παραπάνω..
Η Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης θα έχει συνολικό μήκος 34,5 χιλ., ξεκινώντας από τον κόμβο του Τιτάν (Κ4) στα βορειοδυτικά της πόλης μέχρι και τον κόμβο που θα δημιουργηθεί στο Πλαγιάρι, συνδέοντάς την με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών. Το ζήτημα είναι αν θα προσχωρήσει ο διαγωνισμός για το σύνολο του έργου..
Έτσι η Θεσσαλονίκη θα μετατραπεί σε ένα τεράστιο εργοτάξιο πραγματικά καθώς τα μεγάλα έργα όσο πάνε μεγαλώνουν.. Μετρό Βασική Γραμμή, Μετρό επέκταση προς Καλαμαριά, Επέκταση Αεροδιαδρόμου, Υποθαλάσσια Αρτηρία (;), επέκταση Μετρό προς Σταυρούπολη, είναι τα υπόλοιπα μεγάλα έργα που γίνονται η θα γίνουν στην πόλη.

ΤΣΑΝΤΙΛΕΣ ΚΑΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ...
Αποκλείστηκε η λύση της υπογειοποίησης της Εξωτερικής Περιφερειακής, που απλώς πρόκειται να γίνουν ενέργειες και μέτρα ώστε "να ελαχιστοποιηθεί όλη αυτή η όχληση". Παράλληλα ξεκίνησαν τα όργανα καθώς η χάραξη της εξωτερικής περιφερειακής διχοτομεί τον Δήμο Θέρμης, και δη πυκνοκατοικημένες περιοχές του.
Εξοργισμένοι είναι οι κάτοικοι στο Τριάδι (πληθ. 3.500) και στη Νέα Ραιδεστό καθώς η μή υπογειοποίηση θα ισοπεδώσει εκατοντάδες σπίτια, τα μπαλκόνια των οποίων θα καταστούν… προέκταση του δρόμου. Είναι γεγονός ότι ο υφιστάμενος σχεδιασμός δεν είναι και ο καλύτερος καθώς ο αυτοκινητόδρομος θα διέρχεται σε απόσταση περίπου 50μ αναγκάζοντας τους να ζουν παρέα με τον ..θόρυβο.
Η καλύτερη λύση σύμφωνα με τους κατοίκους είναι η μετατόπιση της χάραξης σε απόσταση 350 μέτρων βόρεια από το Τριάδι.
Το σίγουρο είναι ότι θα ζήσουμε ημέρες ροκ καθώς είναι γνώριμες πλέον οι διαμαρτυρίες σε όλους τους νέους άξονες αφού πολλές φορές ο βιαστικός σχεδιασμός και η αδιαφορία για την διαβίωση των κατοίκων που βρίσκονται πάνω στην χάραξη των δρόμων οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις και κουτσούρεμα των αξόνων..

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

tha mporouses na grafeis kai tin pigi, apo pou vrikes tis plirofories aftes? apla gia epipleon enimerosi...

Ανώνυμος είπε...

Για άλλη μια φορά οι αστικές συγκοινωνίες παραμελημένες ελεώ αυτοκινήτου...
Καλά κάνουν οι κάτοικοι και διαμαρτύρονται. Σήμερα οι περιοχές τους είναι προάστια, πως να δεχτούν λοιπόν τον θόρυβο, τη μόλυνση από τα καυσαέρια και την υποβάθμιση; Σε αυτούς που κάνουν σχέδια επί χάρτου, εκτός πραγματικότητας και χωρίς όραμα, θα άρεσε να περάσει ένας αυτοκινητόδρομος μπροστά από το σπίτι τους; Θα άρεσε από αυλή και γειτονιά να γίνουν παράδρομος κάποιου αυτοκινητόδρομου; Θα άρεσε η γειτονιά τους να κοπεί στη μέση; Γιατί σε αυτήν την χώρα σκεφτόμαστε πάντα λάθος; Δεν μάθαμε από τα λάθη μας; Ξεχνάμε ότι νέοι αυτοκινητόδρομοι θα φέρουν και περισσότερα αυτοκίνητα; Αφού την έχουμε πάθει, γιατί κοιμόμαστε όρθιοι; Επιτέλους πια!

Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Shmantikotato ergo kai elpizw na dromologhthei prin apo ton Martio 2010, krima pou mono eperxomenes ekloges dhmiourgoun dynamikh megamlh sta erga.
Opws kai h attikh odos htan aparaithth etsi kai h Thessalonikhs, oso gia arnhtika sxolia prowthhssh tou aytokinhtou einai glafyres alla anypostates, prwta dhmiourgountai oi ypodomes kai meta eperxetai h ekseliktikh kai syneth tous xrhsh.

Adynaton Ke Papazhsime na petaksoume ekselikthka sta epipeda Germanwn kai Filandwn, prin 1-2 genees hmastan tsopanhdes panw sta gaidouria. Twra briskomaste sto mode twn tzip kai twn daneiwn. H epomenh genea einai kai tha einai kalyterh, prospathoume alla mhn apaitoume na phdhskoume ekseliktika skales oloklhres, den ginetai.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

για τον φίλο που ανώνυμα ζητάει να αναγράφω τις πηγές ενημέρωσης θα πω το εξής: Εμείς που blogαρουμε είμαστε στην πλειοψηφία ερασιτέχνες. Αυτό σημαίνει ότι οι πηγές τουλάχιστον οι δικές μου είναι ο ημερήσιος τύπος, τα portals, κ τα επίσημα sites τόσο εταιρειών (όπως η Αττικό Μετρό) αλλά και Υπουργείων.
Τα οποία εμπλουτίζονται με δικες μου σημειώσεις και επισημάνσεις και άλλα πολλά.
Ελπίζω λοιπόν και ο ανώνυμος φίλος μας που υποδεικνύει τον τρόπο ενήμέρωσης να βρει το θάρρος και να γίνει επώνυμος όπως κάνουμε και εμείς οι bloggers.
Ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

Επειδή γνωρίζω πως η Εγνατία Οδός ΑΕ δημοπράτησε τις οριστικές μελέτες του έργου πρίν λίγο καιρό,άρα είναι αδύνατο στα τέλη του 2009 να αρχίσει η δημοπράτηση του έργου έστω και στο ένα τμήμα του,αφού σύμφωνα με τη προκύρηξη ο χρόνος ολοκλήρωσης των μελετών είναι 12 μήνες,οπότε σίγουρα οι οριστικές μελέτες του έργου θα είναι έτοιμες στα τέλη του 2010 οπότε το έργο θα δημοπρατηθεί και θα αρχίσει η κατασκευή του το 2011.
Όμως βέβαια μετά από τις αντιδράσεις των κατοίκων σε Θέρμη,Τριάδι και Νέα Ραιδεστό είναι πάρα πολύ πιθανό να καθυστερήσει και άλλο το έργο,παρότι ότι είναι βέβαιο ότι και αυτοί που αντιδρούν αναγνωρίζουν την σημασία και την σπουδαιοτητά του,αλλά πρέπει και είναι απαραίτητο το έργο να μην πρακαλεί μεγάλη ηχορύπανση απ΄όπου διέρχεται και για αυτό στο επίμαχο σημείο πρέπει να εξεταστεί η εναλλακτική λύση που προτείνουν οι κάτοικοι και ο δήμος Θέρμης.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα