Ευτυχώς που έχουμε που και που εκλογές και τα έργα υποδομής παίρνουν φωτιά. Αυτή τη φορά αφορά το μεγαλύτερο οδικό έργο υποδομής της Δυτικής Ελλάδας. Η Ιόνια Οδός αυτοκινητόδρομος συνολικού μήκους 196χλμ μαστίζεται από καθυστερήσεις στην εξέλιξη του. Υπάρχουν όμως κάποια τμήματα που κατασκευάζονται από το Ελληνικό Δημόσιο ήδη από το 2005. Η παράκαμψη Αγρινίου, η παράκαμψη Φιλιππιάδας είναι αυτά.
Στις 28 Μαΐου 2009 λοιπόν το πρώτο τμήμα αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού είναι γεγονός!! Εγκαινιάζεται ο μελλοντικά σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα ενώσει το Αντίρριο με τα Ιωάννινα και κατ επέκταση μέχρι τα Ελληνοαλβανικά σύνορα στην Κακαβιά.
Η ευρεία παράκαμψη του Αγρινίου μήκους 34 χλμ. και συγκεκριμένα του τμήματος από τον κόμβο Κεφαλόβρυσου ως τον κόμβο Κουβαρά. Είναι ένα έργο που ξεκίνησε αρχές της δεκαετίας όπου κατασκευάστηκαν 17χλμ και με νέα σύμβαση το 2005 με χρόνο περάτωσης 4 χρόνια για τα υπόλοιπα χλμ. Έτσι λοιπόν παραδίδεται στους κατοίκους του Αγρινίου αλλά και τους χρήστες του μέχρι σήμερα δρόμου δολοφόνου Αντίρριο-Γιάννενα.
Το συγκεκριμένο έργο θα επιφέρει και την πρώτη μείωση χρόνου καθώς η διάνυση του μειώνεται κατά 30 λεπτά ενώ και η απόσταση μειώνεται κατά 11,5 χλμ. Είναι και τα πρώτα χιλιόμετρα που ο οδηγός θα αισθάνεται ασφαλής μέχρι να ξαναμπεί στο αίσχος της Εθνικής. Άλλη μια πρωτιά είναι πως είναι το πρώτο τμήμα αυτοκινητόδρομου στη Δυτική Στερεά...
Στην επίσκεψη του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ για την παράδοση του τμήματος αυτού σχολιάστηκε πως "Ίσως το πιο επικίνδυνο, το πιο φονικό τμήμα του παλαιού εθνικού δικτύου σήμερα γίνεται επιτέλους παρελθόν. Αρκεί να σας πω ότι σε αυτό το κομμάτι που αντικαθίσταται σήμερα, είχαμε κατά μέσο όρο τον τραγικό απολογισμό των 87 τραυματιών και 10 νεκρών ετησίως. Για να μην αναφερθώ στην αποφράδα χρονιά του 2005, όταν είχαμε 116 τραυματίες και 18 νεκρούς. Αριθμοί απίστευτοι, κόστος σε ανθρώπινες ζωές αβάστακτο, το οποίο ήταν ο σημαντικότερος λόγος, το ισχυρότερο κίνητρο για να πούμε «ως εδώ» και να εργαστούμε σκληρά για να κάνουμε πραγματικότητα αυτόν το νέο δρόμο".
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Η τυπική διατομή της παράκαμψης συνολικού πλάτους 24,50 μ. αποτελείται από 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα. Είναι ένας δρόμος στον οποίον τηρούνται πλήρως όλες οι διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας.
Είναι ένα τεχνικά εντυπωσιακό έργο. Το τμήμα αυτό περιλαμβάνει γέφυρα μήκους 690μ. στον Αχελώο, κοιλαδογέφυρα μήκους 140μ.στην περιοχή Αγγελοκάστρου και πλήθος μικρών και μεγάλων τεχνικών απαραίτητων για την αποκατάσταση του τοπικού δικτύου και την αποχέτευση της περιοχής, την κατασκευή των Ανισόπεδων Κόμβων Ρίγανης και Κουβαρά, καθώς και παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Η ιδιαιτερότητα του έργου ήταν η ακαταλληλότητα των εδαφών από τα οποία διέρχεται η χάραξη στο μεγαλύτερο μέρος της, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο των επιχωμάτων του δρόμου να κατασκευαστεί με οπλισμένο από γεωΰφασμα επίχωμα.
Επίσης, σημαντικό τμήμα της χάραξης διέρχεται στην περιοχή μεταξύ λίμνης Οζερού και ποταμού Αχελώου, η οποία σε περίπτωση έντονων βροχοπτώσεων κατακλύζεται με αποτέλεσμα να ληφθούν σημαντικά μέτρα για την προστασία του δρόμου.
Η παράκαμψη Αγρινίου συνδέεται με την Ιόνια Οδό νότια στον Ανισόπεδο Κόμβο Κεφαλόβρυσου, ο οποίος θα κατασκευαστεί από το έργο Παραχώρησης και βόρεια στον Ανισόπεδο Κόμβο Κουβαρά, ο οποίος κατασκευάστηκε από την εργολαβία.
ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ
Αυτή είναι η πρώτη παράδοση και εγκαινιάζει την Ιόνια Οδό. Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης μέσα σε 40 μήνες δηλαδή μέχρι 19.04.2011 προβλέπεται με αποκλειστική προθεσμία η ολοκλήρωση του τμήματος Αντιρρίου - Αγρινίου. Και μέχρι το τέλος του 2013, η ολοκλήρωση όλου του άξονα της Ιόνιας Οδού.
Σήμερα επίσης δημοπρατείται εκ νέου ο πρώτος παράπλευρος της Ιόνιας Οδού Ακτίο-Αμβρακία για τρίτη φορά.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
9 σχόλια:
Τον κ. Σουφλιά σε θέματα περιβάλλοντος τον έχω αντιπολιτευθεί έντονα. Σε θέματα οδοποιίας όμως, τον παραδέχομαι! Ειναι ο μόνος που ξέρει να φτιάχνει σωστούς δρόμους στην Ελλάδα.
Έχω μια απορία! Γιατί εφόσον φτιάχνονται νέοι υπεραστικοί αυτοκινητόδρομοι, δεν καταργούμε - σταδιακά - τις παλιές εθνικές; Υπάρχει λόγος ύπαρξης;Ας τις αξιοποιήσουμε αλλιώς τις παλιές εθνικές, π.χ. με ποδηλατοδρόμους κλπ
o K Nwdas einai poly swstos.oi podilatodromoi einai eidos pros elleipsi stin ellada.
Shmantikotat ergo,
xarhka pou akousa ton ypourgo na leei oti ta erga einai apo olous gia olous,
xreiazomaste omadikothta, ayth einai h diafora mas me tous eurwpaious.
Gnwrizw oti polla exoun lexthei gia ton Ko Souflia (peribaloon, dhlwseis gia tram...), alla pisteyw - kai nomizw Ke Giakoumakh tha symfwnhsete mazi mou, einai o monos ypourgos (isws kai o Kos Xatzhdakhs) pou mas dinei logous na grafoume me arketa erga, oso gia tous allous ypourgous ths ND, kala krasa.
Opws exw ksanatonisei elpizw na mporesoun diafora alla shmantika erga na dromologhthoun prin allaksei h kybernhsh.
Νώντα και Ανώνυμε 8.13, σύμφωνα με νομοθεσία για κάθε δρόμο που απαιτεί καταβολή διοδίων πρέπει να υπάρχει αντίστοιχη δωρεάν διαδρομή ώστε ο οδηγός να έχει επιλογή. Σίγουρα όμως με την σαφώς μειωμένη κίνηση που θα έχει πχ η παλιά εθνική στο τμήμα Κεφαλόβρυσο-Αγρίνιο-Κουβαράς υπάρχει η δυνατότητα να δεσμευτεί ένα τμήμα του πλάτους του δρόμου για ποδηλατόδρομους. Το βασικό ερώτημα είναι αν θα εξυπηρετούσε κάποιον όμως ένα τέτοιο έργο. Το παράδειγμα της Καρδίτσας δείχνει ότι για πόλεις τέτοιου μεγέθους είναι προτιμότερη η ανάπτυξη ποδηλατόδρομων ΜΕΣΑ στις πόλεις, σε συνδυασμό με χώρους P&R στα γεωγραφικά όρια τους / πύλες εισόδου στη πόλη.
Δε νομιζω οτι στη μεση του πουθενα (πλην των σημειων που βρισκονται σε κατοικημενες περιοχες)θα εξυπηρετουσε ενας ποδηλατοδομος. Ας μεινουν ως εχουν με αντιστοιχη συντηρηση ετσι ωστε να υποβοηθουν σε συνθηκες υψηλης κινησης.
Νομίζω ότι το πρώτο κομμάτι που παραδόθηκε ήταν η παράκαμψη Άρτας εδώ και κάποια χρόνια και όχι αυτή του Αγρινίου.
ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΛΛΑ ΠΡΙΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΙΩΝΙΑΣ ΟΔΟΥ...
ΕΙΧΕ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΠΟΤΕ Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ...
1) όπως σωστά είπατε το πρώτο ΚΟΜΜΑΤΙ αυτοκινητόδρομου στην δυτική στερεά Ελλάδα. Ευτυχώς που ο νομός αιτωλοακαρνανίας πεισματικά ψηφίζει ΠΑΣΟΚ έτσι ώστε να βλέπουμε πρόοδο και ανάπτυξη. (Δρ Βερελής 8 χρόνια υπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ)
2) Ηδη εδώ και 2 εβδομάδες είναι κλειστή!!!!!! οπότε έχουμε ξαναγυρίσει στην πρότερη κατάσταση ΚΑΡΑΜΑΝΙΟΛΑΣ. Προχτές (Παρασκευή) πήγα από Αγρίνιο Αντίρριο και νόμισα ότι οδηγώ στην Αθήνα.
Δημοσίευση σχολίου