Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 2 Ιουνίου 2009

Ιόνια Οδός: Η παράκαμψη Αγρινίου παραδόθηκε

Ευτυχώς που έχουμε που και που εκλογές και τα έργα υποδομής παίρνουν φωτιά. Αυτή τη φορά αφορά το μεγαλύτερο οδικό έργο υποδομής της Δυτικής Ελλάδας. Η Ιόνια Οδός αυτοκινητόδρομος συνολικού μήκους 196χλμ μαστίζεται από καθυστερήσεις στην εξέλιξη του. Υπάρχουν όμως κάποια τμήματα που κατασκευάζονται από το Ελληνικό Δημόσιο ήδη από το 2005. Η παράκαμψη Αγρινίου, η παράκαμψη Φιλιππιάδας είναι αυτά.
Στις 28 Μαΐου 2009 λοιπόν το πρώτο τμήμα αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού είναι γεγονός!! Εγκαινιάζεται ο μελλοντικά σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα ενώσει το Αντίρριο με τα Ιωάννινα και κατ επέκταση μέχρι τα Ελληνοαλβανικά σύνορα στην Κακαβιά.
Η ευρεία παράκαμψη του Αγρινίου μήκους 34 χλμ. και συγκεκριμένα του τμήματος από τον κόμβο Κεφαλόβρυσου ως τον κόμβο Κουβαρά. Είναι ένα έργο που ξεκίνησε αρχές της δεκαετίας όπου κατασκευάστηκαν 17χλμ και με νέα σύμβαση το 2005 με χρόνο περάτωσης 4 χρόνια για τα υπόλοιπα χλμ. Έτσι λοιπόν παραδίδεται στους κατοίκους του Αγρινίου αλλά και τους χρήστες του μέχρι σήμερα δρόμου δολοφόνου Αντίρριο-Γιάννενα.
Το συγκεκριμένο έργο θα επιφέρει και την πρώτη μείωση χρόνου καθώς η διάνυση του μειώνεται κατά 30 λεπτά ενώ και η απόσταση μειώνεται κατά 11,5 χλμ. Είναι και τα πρώτα χιλιόμετρα που ο οδηγός θα αισθάνεται ασφαλής μέχρι να ξαναμπεί στο αίσχος της Εθνικής. Άλλη μια πρωτιά είναι πως είναι το πρώτο τμήμα αυτοκινητόδρομου στη Δυτική Στερεά...
Στην επίσκεψη του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ για την παράδοση του τμήματος αυτού σχολιάστηκε πως "Ίσως το πιο επικίνδυνο, το πιο φονικό τμήμα του παλαιού εθνικού δικτύου σήμερα γίνεται επιτέλους παρελθόν. Αρκεί να σας πω ότι σε αυτό το κομμάτι που αντικαθίσταται σήμερα, είχαμε κατά μέσο όρο τον τραγικό απολογισμό των 87 τραυματιών και 10 νεκρών ετησίως. Για να μην αναφερθώ στην αποφράδα χρονιά του 2005, όταν είχαμε 116 τραυματίες και 18 νεκρούς. Αριθμοί απίστευτοι, κόστος σε ανθρώπινες ζωές αβάστακτο, το οποίο ήταν ο σημαντικότερος λόγος, το ισχυρότερο κίνητρο για να πούμε «ως εδώ» και να εργαστούμε σκληρά για να κάνουμε πραγματικότητα αυτόν το νέο δρόμο".
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Η τυπική διατομή της παράκαμψης συνολικού πλάτους 24,50 μ. αποτελείται από 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα. Είναι ένας δρόμος στον οποίον τηρούνται πλήρως όλες οι διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας.
Είναι ένα τεχνικά εντυπωσιακό έργο. Το τμήμα αυτό περιλαμβάνει γέφυρα μήκους 690μ. στον Αχελώο, κοιλαδογέφυρα μήκους 140μ.στην περιοχή Αγγελοκάστρου και πλήθος μικρών και μεγάλων τεχνικών απαραίτητων για την αποκατάσταση του τοπικού δικτύου και την αποχέτευση της περιοχής, την κατασκευή των Ανισόπεδων Κόμβων Ρίγανης και Κουβαρά, καθώς και παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Η ιδιαιτερότητα του έργου ήταν η ακαταλληλότητα των εδαφών από τα οποία διέρχεται η χάραξη στο μεγαλύτερο μέρος της, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο των επιχωμάτων του δρόμου να κατασκευαστεί με οπλισμένο από γεωΰφασμα επίχωμα.
Επίσης, σημαντικό τμήμα της χάραξης διέρχεται στην περιοχή μεταξύ λίμνης Οζερού και ποταμού Αχελώου, η οποία σε περίπτωση έντονων βροχοπτώσεων κατακλύζεται με αποτέλεσμα να ληφθούν σημαντικά μέτρα για την προστασία του δρόμου.
Η παράκαμψη Αγρινίου συνδέεται με την Ιόνια Οδό νότια στον Ανισόπεδο Κόμβο Κεφαλόβρυσου, ο οποίος θα κατασκευαστεί από το έργο Παραχώρησης και βόρεια στον Ανισόπεδο Κόμβο Κουβαρά, ο οποίος κατασκευάστηκε από την εργολαβία.
ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ
Αυτή είναι η πρώτη παράδοση και εγκαινιάζει την Ιόνια Οδό. Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης μέσα σε 40 μήνες δηλαδή μέχρι 19.04.2011 προβλέπεται με αποκλειστική προθεσμία η ολοκλήρωση του τμήματος Αντιρρίου - Αγρινίου. Και μέχρι το τέλος του 2013, η ολοκλήρωση όλου του άξονα της Ιόνιας Οδού.
Σήμερα επίσης δημοπρατείται εκ νέου ο πρώτος παράπλευρος της Ιόνιας Οδού Ακτίο-Αμβρακία για τρίτη φορά.

9 σχόλια:

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Τον κ. Σουφλιά σε θέματα περιβάλλοντος τον έχω αντιπολιτευθεί έντονα. Σε θέματα οδοποιίας όμως, τον παραδέχομαι! Ειναι ο μόνος που ξέρει να φτιάχνει σωστούς δρόμους στην Ελλάδα.

Νώντας Κ είπε...

Έχω μια απορία! Γιατί εφόσον φτιάχνονται νέοι υπεραστικοί αυτοκινητόδρομοι, δεν καταργούμε - σταδιακά - τις παλιές εθνικές; Υπάρχει λόγος ύπαρξης;Ας τις αξιοποιήσουμε αλλιώς τις παλιές εθνικές, π.χ. με ποδηλατοδρόμους κλπ

Ανώνυμος είπε...

o K Nwdas einai poly swstos.oi podilatodromoi einai eidos pros elleipsi stin ellada.

Ανώνυμος είπε...

Shmantikotat ergo,
xarhka pou akousa ton ypourgo na leei oti ta erga einai apo olous gia olous,
xreiazomaste omadikothta, ayth einai h diafora mas me tous eurwpaious.

Gnwrizw oti polla exoun lexthei gia ton Ko Souflia (peribaloon, dhlwseis gia tram...), alla pisteyw - kai nomizw Ke Giakoumakh tha symfwnhsete mazi mou, einai o monos ypourgos (isws kai o Kos Xatzhdakhs) pou mas dinei logous na grafoume me arketa erga, oso gia tous allous ypourgous ths ND, kala krasa.

Opws exw ksanatonisei elpizw na mporesoun diafora alla shmantika erga na dromologhthoun prin allaksei h kybernhsh.

Ανώνυμος είπε...

Νώντα και Ανώνυμε 8.13, σύμφωνα με νομοθεσία για κάθε δρόμο που απαιτεί καταβολή διοδίων πρέπει να υπάρχει αντίστοιχη δωρεάν διαδρομή ώστε ο οδηγός να έχει επιλογή. Σίγουρα όμως με την σαφώς μειωμένη κίνηση που θα έχει πχ η παλιά εθνική στο τμήμα Κεφαλόβρυσο-Αγρίνιο-Κουβαράς υπάρχει η δυνατότητα να δεσμευτεί ένα τμήμα του πλάτους του δρόμου για ποδηλατόδρομους. Το βασικό ερώτημα είναι αν θα εξυπηρετούσε κάποιον όμως ένα τέτοιο έργο. Το παράδειγμα της Καρδίτσας δείχνει ότι για πόλεις τέτοιου μεγέθους είναι προτιμότερη η ανάπτυξη ποδηλατόδρομων ΜΕΣΑ στις πόλεις, σε συνδυασμό με χώρους P&R στα γεωγραφικά όρια τους / πύλες εισόδου στη πόλη.

Γεωργιος είπε...

Δε νομιζω οτι στη μεση του πουθενα (πλην των σημειων που βρισκονται σε κατοικημενες περιοχες)θα εξυπηρετουσε ενας ποδηλατοδομος. Ας μεινουν ως εχουν με αντιστοιχη συντηρηση ετσι ωστε να υποβοηθουν σε συνθηκες υψηλης κινησης.

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω ότι το πρώτο κομμάτι που παραδόθηκε ήταν η παράκαμψη Άρτας εδώ και κάποια χρόνια και όχι αυτή του Αγρινίου.

Ανώνυμος είπε...

ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΛΛΑ ΠΡΙΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΙΩΝΙΑΣ ΟΔΟΥ...

ΕΙΧΕ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΠΟΤΕ Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ...

Ανώνυμος είπε...

1) όπως σωστά είπατε το πρώτο ΚΟΜΜΑΤΙ αυτοκινητόδρομου στην δυτική στερεά Ελλάδα. Ευτυχώς που ο νομός αιτωλοακαρνανίας πεισματικά ψηφίζει ΠΑΣΟΚ έτσι ώστε να βλέπουμε πρόοδο και ανάπτυξη. (Δρ Βερελής 8 χρόνια υπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ)

2) Ηδη εδώ και 2 εβδομάδες είναι κλειστή!!!!!! οπότε έχουμε ξαναγυρίσει στην πρότερη κατάσταση ΚΑΡΑΜΑΝΙΟΛΑΣ. Προχτές (Παρασκευή) πήγα από Αγρίνιο Αντίρριο και νόμισα ότι οδηγώ στην Αθήνα.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα