Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2009

Μέτρο: Μελλοντική Γραμμή 8, μια πρώτη ματιά


Πρόκειται για μια καινούργια Γραμμή Μετρό σε κυκλική μορφή που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις στα προάστια αποσυμφορίζοντας τις διελεύσεις μέσω κέντρου σύμφωνα με τη νέα ΜΑΜ. Θα ξεκινά (ή θα τελειώνει) από το Ψυχικό και θα ακολουθεί κυκλική περιαστική πορεία προς Γκύζη, Κυψέλη, Περιστέρι, Ταύρο, Καλλιθέα, Νέα Σμύρνη, Δάφνη, Υμηττό και θα καταλήγει στο Βύρωνα. Παρόμοιες κυκλικές Γραμμές υπάρχουν μόνο σε εξελιγμένα δίκτυα Μετρό σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης.
Πολλοί από εσάς πιστεύετε ότι θα πρέπει να δωθεί προτεραιότητα στην κατασκευή αυτής της Γραμμής μετά τη Γραμμή 4 καθώς ο τρόπος λειτουργίας της θα δώσει μεγάλες λύσεις στη μετακίνηση στην Αθήνα. Δεν διαφωνώ με την προοπτική αυτή αρκεί ο σχεδιασμός να είναι τέτοιος που να επιτρέπει την κατασκευή των σταθμών απο άλλες μελλοντικές Γραμμές. Αυτό είναι και το δύσκολο σημείο σε αυτή τη Γραμμή καθώς ο σχεδιασμός της να συναντά συνεχώς άλλους σταθμούς του δικτύου θα αυξήσει το κόστος κατασκευής λόγω της αναγκαστικής πρόβλεψης υπαρξης σταθμών στη διαδρομή του. Εδώ λοιπόν θα παιχτεί και το αν η Γραμμή αυτή θα προηγηθεί άλλων ή θα είναι η τελευταία Γραμμή που θα συμπληρώσει το δίκτυο.
Η Γραμμή αυτή έχει ανταποκρίσεις με όλες τις Γραμμές του δικτύου (υπάρχουσες και μελλοντικές) καθώς και με το δίκτυο του Προαστιακού και του Τραμ. Σύμφωνα με μια πρώτη ματιά οι απαραίτητοι σταθμοί ανέρχονται σε 22. Μικρή αλλαγή στη χάραξη έγινε στην Ανατολική πλευρά και σταδύο άκρα προκειμένου να συναντηθεί με τη Γραμμή 4 στο σταθμό Κατεχάκη και στο σταθμό Καισαριανή, καθώς με τη σημερινή της μορφή φαίνεται σαν να μην τελειώνει πουθενά. Κατά τα άλλα είναι ίσως η πιο σωστά σχεδιασμένη γραμμή ειδικά σε σχέση με τις υπόλοιπες. Οι πιθανότερες τοποθεσίες και ονομασίες των σταθμών είναι οι παρακάτω:
1.ΚΑΤΕΧΑΚΗ (ανταπόκριση με τις Γραμμές 3,4), 2.ΨΥΧΙΚΟ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 6), 3.ΤΟΥΡΚΟΒΟΥΝΙΑ, 4.ΚΥΨΕΛΗ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 4), 5.ΑΓΙΟΥ ΜΕΛΕΤΙΟΥ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 5), 6.ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 1), 7.ΣΕΠΟΛΙΑ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 2), 8.ΛΕΝΟΡΜΑΝ, 9.ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 7), 10.ΕΛΑΙΩΝΑΣ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 3 και τα ΚΤΕΛ), 11.ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΗΣ, 12.ΠΕΤΡΟΥ ΡΑΛΛΗ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 6), 13.ΤΑΥΡΟΣ (ανταπόκριση με τον Προαστιακό), 14.ΚΑΛΛΙΘΕΑ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 1), 15.ΔΑΒΑΚΗ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 6Α), 16.ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΣΜΥΡΝΗΣ, 17.ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 7, Τραμ), 18.ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, 19.ΔΑΦΝΗ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 2), 20.ΥΜΗΤΤΟΣ, 21.ΒΥΡΩΝΑΣ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 5), 22.ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 4).
Προτεινόμενη σειρά κατασκευής:
Πρώτο τμήμα: Κατεχάκη-Ακαδημία Πλάτωνος 9 σταθμοί
Δεύτερο τμήμα: Ακαδημία Πλάτωνος- Δαβάκη 6 σταθμοί
Τρίτο τμήμα: Δαβάκη-Καισαριανή 7 σταθμοί
Οι παραπάνω ονομασίες είναι υποθετικές και προέρχονται απο τη δική μου οπτική ματιά. Επίσης το ίδιο συμβαίνει με τις προτεινόμενες σειρές κατασκευής της Γραμμής 8.
*Η επεξεργασμένη φώτο είναι απο τον φίλο Κώστα Γεροντή. Η φωτό παρουσιάζει τη Γραμμή 8 όπως προτείνεται απο τη ΜΑΜ κ οχι απο την πρόταση του ιστολογίου.

22 σχόλια:

Λάζαρος Κ. είπε...

Σημαντικότατη γραμμή πραγματικά. Απλά στο σχέδιο φαίνεται σαν να ξεκινάει από Κατεχάκη μεν, αλλά όχι από τον ήδη υπάρχων σταθμό δε. Και στην απόληξή της φαίνεται να σταματάει στο Βύρωνα και όχι στην Καισαριανή. Κάνω εγώ λάθος ή απλά το σχέδιο θέλει διόρθωση;

Ανώνυμος είπε...

Περιμενω να παρακολουθησω παλι την αιωνια κοντρα μεταξυ Μετροφιλου και Τραμολυσσαλεου!!!!

ΟΚ, να σοβαρευτουμε τωρα! Η Γραμμη αυτη θα επρεπε να ειχε προβλεφθει να συμπληρωνε ολοκληρο κυκλο ως γραμμη δαχτυλιδι-ring, οπως σε ΟΛΑ τα σοβαρα Μετρο του εξωτερικου και οχι μισοφεγγαρο! Και ειναι επιτακτικη αναγκη να γινει ΑΜΕΣΩΣ μετα την Γραμμη 4 (για την οποια κυριε Καραγιαννη τι λεει η νεα κυβερνηση? Απο οσο ξερω οι μελετες εχουν πια ΠΑΡΑ-γινει τοσον καιρο. Τι θα κανει, θα την ξεκινησει η θα την ακυρωσει????)

Μετα, οπως εχω ξαναπροτεινει, πανω σε αυτο το δαχτυλιδι μπορουμε να "κρεμασουμε" μικρες συμπληρωματικες Γραμμες Τραμ και ειδικες "τροφοδοτικες" γραμμες λεωφορειων, ωστε να υπαρχει για ΟΛΕΣ τις συνοικιες τις Αθηνας η δυνατοτητα προσβασης στο δικτυο του Μετρο ΚΑΙ ταυτοχρονα και στο κεντρο της Αθηνας. Ειναι ο ενας και μοναδικος τροπος που καθιστα ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΕΡΙΤΤΗ την χρηση του ΙΧ για εισοδο στο κεντρο.

Επισης, μετα απο αυτο θα μπορεσουμε πλεον να αντικαταστησουμε τους λεωφορειοδρομους της Πανεπιστημιου, Σταδιου και Πατησιων με Τραμ και να προβουμε σε πεζοδρομησεις στο Κεντρο,αναβαθμιζοντας το και εκτοπιζοντας τα ΙΧ.

Κατι τελευταιο, εχω ξαναπροτεινει να παρουν μερος ενεργα στη χρηματοδοτηση των επεκτασεων ΚΑΙ οι δημοι που ασφαλως και το θελουν, στο προτυπο του Μετρο της Μαδριτης. ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕ 100% Η ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΗΣ ΜΑΔΡΙΤΗΣ και οχι η κυβερνηση τους. Μετα την ΜΠΑΜΙΑ με τον σταθμο Αγια Παρασκευη πριν 10 ετη, δεν νομιζω να υπαρξει παλι δημαρχος που να μην το θελει, τωρα ολοι το επιζητουν εναγωνιως!

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Ανώνυμος είπε...

Σαν γραμμή είναι όντως καλά σχεδιασμένη. Θα πρέπει όμως να κλείσει ως "κύκλος" στους σταθμούς Παγκράτι/Καισαριανή και Κατεχάκη ή ακόμη και να ακολουθήσει πορεία εξωτερικά της Γραμμής 4 περνώντας από την Άνω Καισαριανή, την Πανεπιστημιούπολη και του Παπάγου και να βρεί τον σταθμό Κατεχάκη.

Αλέξης Παπαζήσιμος

Μπάϊρον είπε...

Λυπάμαι που θα διαφωνήσω για το Μετρό αλλά η Αθήνα δεν μπορεί να περιμένει δεκαετίες. Η Αθήνα είναι μακράν η χειρότερη πόλη της Ευρώπης και από τις πλέον απάνθρωπες παγκοσμίως. Η λέξη που τη χαρακτηρίζει πιο πολύ είναι ασχήμια. Η κατάσταση είναι πια αβίωτη. Καλό θα ήταν να είχε γίνει περισσότερο Μετρό ήδη από τη δεκαετία του '50. Και σε άλλες χώρες, με αυτοκινητοβιομηχανίες κυρίως, αντιακαταστάθηκαν δίκτυα τραμ με Μετρό, εδώ αυτό δεν έγινε. Οπότε πρέπει να αντικατασταθούν τώρα τα ΙΧ με τραμ ώστε η πόλη να αναπνεύσει όχι το 2100 αλλά το πολύ ως το 2015!
Αυτό λέει η λογική. Μετά, γιατί τόσο Μετρό; Για να κυκλοφορούν τα ΙΧ; Μα δεν υπάρχουν δρόμοι έτσι κι αλλιώς. Του χρόνου, κατά τους συγκοινωνιολόγους επέρχεται η απόλυτη ακινησία. Αυτό οι πάντες το ξεχνούν. Αρα γιατί να μην αντικαταστήσουμε τη μετακίνηση με ΙΧ με τραμ και ποδήλατο κυρίως; Να φύγουν λεωφορεία, πούλμαν και νταλίκες από το κέντρο τουλάχιστον. Παράλληλα, ας ξεκινήσουν όσες γραμμές Μετρό τραβάει η ψυχή σας. Με τι κεφάλαια όμως; Πού θα βρεθούν αυτά τα χρήματα; Μιλάμε για υπερδεκαπλάσιο κόστος σε σχέση με το τραμ. Το ΕΣΠΑ σταματάει το 2013. Από την άλλη, ας πάψουν ορισμένοι τις συγκρίσεις με Ιπσανία κλπ. Η Ισπανία έχει υποδομές σοβαρές, βαριά βιομηχανία κλπ εμείς μείναμε με τις υποδομές των Ο.Α. Τα τελευταία 6 χρόνια πόσο αναπτύχθηκε το δίκτυο Μετρό; Ακούγαμε εξαγγελίες για γραμμή 4 κλπ. Η γραμμή αυτή έπρεπε να υπάρχει ήδη. Αν ξεκινήσει τώρα θα φάει μια εικοσαετία. Ποιός περιμένει τόσο; Ρε βάλτε σε όλους τους δρόμους ράγες τραμ και γκαζόν να βρούμε την υγειά μας κι αφήστε τα λούσα. Ετσι κι αλλιώς λεφτά για ΙΧ δεν υπάρχουν πλέον. Καλύτερα να μην κυκλοφορούν λοιπόν, παρά μόνο για εκδρομούλες.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα σε ολους.Παρακολουθω το blog αρκετο καιρο και θα ηθελα να συγχαρω τον κυριο Καραγιαννη για την πολυ καλη δουλεια που εχει κανει.Πιστευω πως το δικτυο του μετρο με τις γραμμες 1,2,3(με κλαδο προς Μελισσια),4,8(κυκλικη) και θα ηταν αρκετο για την Αθηνα μαζι με ενα συμπληρωματικο δικτυο τραμ γυρω στα 150 χλμ το οποιο θα περνα απο περιοχες οπου δεν υπαρχει μετρο καθως και να λειτουργει τροφοδοτικα προς αυτο και τον προαστιακο.Δυστυχως ομως κατι τετοιο απαιτει τουλαχιστον εικοσι χρονια για να υλοποιηθει.Ομως θα ηθελα να κανω μια παρατηρηση αν και δεν εχει καμια σχεση με το θεμα της γραμμης 8.Ασχολουμαστε τοσο καιρο με εργα που γινονται η προκειται να γινουν ομως δεν εχουμε αναφερει κατι για το παρον.Στην παρουσα φαση το μονο μεσο που φτανει πραγματικα παντου ειναι το λεωφορειο.Προσωπικα μου αρεσε πολυ η ιδεα της συγχωνευσης λεωφορειακων γραμμων(π.χ 608+222).Δεν θα μπορουσε να αποτελεσει μια λυση,μεχρι την στιγμη που θα δημιουργηθει ενα σωστο δικτυο ΜΣΤ,η επεκταση ολων των λεωφορειολωριδων και η συγχωνευση γραμμων ωστε και οχηματα να εξοικονωμηθουν και να μην παρατηρειται το φαινομενο πολλες γραμμες να καλυπτονται απο αλλες;Δεν μπορω να καταλαβω γιατι τα λεωφορεια πρεπει να εχουν αφετηρια στο κεντρο.Ευχαριστω,Γιωργος Βουδαλας

Μετρόφιλος είπε...

Η γραμμή 8 εκ πρώτης όψεως φαίνεται απαραίτητη για την ολοκλήρωση του δικτύου. Αν όμως το ψάξουμε το θέμα θα δούμε ότι δεν θα έχει και τόσο πολλή κίνηση. Όπως ξέρουμε από τις λεωφορειακές γραμμές, οι πιο πετυχημένες είναι εκείνες που συνδέουν το κέντρο με τα προάστια και όχι οι διαδημοτικές. Έτσι λοιπόν μια γραμμή μετρό που παρακάμπτει το κέντρο είναι καταδικασμένη να παίζει δευτερεύοντα ρόλο. Πρώτα απ’ όλα ένα μεγάλο μέρος της (μεταξύ Σεπολίων και Καλλιθέας) περνάει από σχεδόν ακατοίκητη (προς το παρόν) περιοχή. Έπειτα, ακόμα και εκεί όπου περνάει από πυκνοκατοικημένες περιοχές (π.χ. κοντά στη Λεωφ. Συγγρού), η χρήση της για μετάβαση στο κέντρο της Αθήνας προϋποθέτει μετεπιβίβαση σε άλλη γραμμή, πράγμα που αυξάνει το χρόνο του ταξιδιού. Έτσι ο επιβάτης θα προτιμήσει άλλο μέσο που σημαδεύει κατευθείαν προς το κέντρο (π.χ. λεωφορείο μέσω της Λεωφ. Συγγρού μέχρι το σταθμό του Φιξ της γραμμής 2).
Γίνεται λόγος για αποσυμφόρηση των γραμμών του μετρό στο κέντρο. Οι επιβάτες του μετρό όμως δεν σκέπτονται σαν τους οδηγούς, που χρησιμοποιούν ευχαρίστως παρακαμπτήριους δρόμους για να μη μπούνε στο κέντρο της Αθήνας. Αν χρειάζεται ο άλλος να κάνει 2 μετεπιβιβάσεις για να μην περάσει από το κέντρο, θα προτιμήσει να κάνει 1 μετεπιβίβαση κι ας στριμωχτεί λίγο. Π.χ. για να πάει κάποιος από τον Πειραιά στο Ελληνικό (όταν φτάσει εκεί η γραμμή 2) θα χρειάζεται 1 μετεπιβίβαση στην Ομόνοια. Αν κατασκευαστεί η γραμμή 8 θα έχει τη δυνατότητα να μπει σε αυτήν στην Καλλιθέα και να κατεβεί στη Δάφνη για να συνεχίσει στη γραμμή 2. Πόσοι όμως θα το έκαναν αυτό, ιδίως αν είχαν εξασφαλίσει κάθισμα;
Παρόλα αυτά θεωρώ τη γραμμή 8 την πιθανότερη γραμμή που θα κατασκευαστεί μετά τη γραμμή 4, αφού δεν προβλέπεται να περάσει από το πολύπαθο κέντρο της Αθήνας, όπως οι επιστημονικής φαντασίας γραμμές 5, 6 και 7. Έπειτα η μειωμένη κίνηση μπορεί να δικαιολογήσει την κατασκευή σταθμών για τρένα των 4 βαγονιών, πράγμα που θα κατεβάσει το κόστος.

Ανώνυμος είπε...

Κάποιος το είχε αναφέρει στο προηγούμενο σχετικό post, αλλά με 100+ σχόλια ποιός να το παρατήρησε;

Η νέα κυβέρνηση έχει ήδη πει ότι ΘΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΤΕΙ ολο το ρυθμιστικό σχέδιο για την Αθήνα, μέρος του οποίου ήταν και οι εξαγγελίες για το σύστημα μετρό των 200 σταθμών και των 8 γραμμών. Φαντάζομαι το νέο σχέδιο θα βασιστεί σε επιστημονικά και όχι σαρακατσάνικα δεδομένα και θα είναι, όσον αφορά το κόστος και το χρόνο υλοποίησης, ρεαλιστικότερο. Θα έχει λιγότερες γραμμές μετρό και σίγουρα αρκετές γραμμές τραμ (και ας μην αρέσουν σε κάποιους). Μία από τις προτεινόμενες παλαιότερα γραμμές τραμ διασχίζει όλη την Αλεξάνδρας συνδέοντας Στ. Λαρίσης με Πανεπιστημιούπολη/Πολυτεχνειούπολη και χρησιμεύει ουσιαστικά ως βόρειος κλάδος της νοητής περιφερειακής σύνδεσης. Τα νότια τμήματα της "τωρινής" Γ8 θα έχουν σίγουρα ελάχιστο κόσμο, αν λάβουμε υπ'οψιν ότι ήδη υπάρχει Τραμ που να καλύπτει τη σύνδεση των παραλιακών δήμων, οπότε μάλλον δεν θα την δούμε ποτέ την 8 σε αυτή τη μορφή...

ΘΚ

τρενομανής είπε...

Πολύ χρήσιμα όλα τα σχέδια και οι προτάσεις. Εδώ όμως εκκρεμούν έργα και δεν υπάρχει καμιά ενημέρωση και από πουθενά για την εξέλιξή τους:
1.Προαστιακός και ηλεκτροκίνηση προς Χαλκίδα: Πότε ολοκληρώνεται;
2.Σ.Κ.Α. και Σ.Σ. Λαρίσης: Πότε παραδίδονται; Τί προβλέπεται με αυτό καθ' αυτό κτήριο του Σ.Σ. Λαρίσης; Η πρωτεύουσα της Ελλάδας, η αρχαιότερη πρωτεύουσα της Ευρώπης, πόλη των 5 εκατομμυρίων
και διαθέτει για κτήριο του κεντρικού της Σ. Σταθμού την...παράγκα του Καραγκιόζη; Εκατοντάδες κτήρια επισκευάστηκαν στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις και ξαναβρήκαν την παλιά αρχιτεκτονική τους αίγλη, μόνο στο κτήριο του Σ.Σ. Λαρίσης μας έπιασαν οι...τσιγγουνιές; Είναι δυνατόν ο απέναντι εγκαταλελειμμένος πια Σταθμός Πελοποννήσου να λάμπει από αρχοντιά και ο εν λειτουργία Σ.Σ. Λαρίσης να αποτελεί ένα αισθητικό αίσχος;
3.Τμήμα Σ.Σ. Λαρίσης - Σ.Σ. Πειραιά (Άγιος Διονύσιος): Πότε ολοκληρώνονται έργα υπογειοποίησης, ηλεκτροκίνησης; Επιτρέπεται ο Πειραιάς και ειδικά το καλοκαίρι να μην εξυπηρετείται σιδηροδρομικά, με εκατομμύρια τουριστών;
4.Προαστιακός προς Λαύριο:Πότε θα προκηρυχθεί διαγωνισμός;
5.Ηλεκτροκίνηση και τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη (και γιατί όχι Πάτρα) ποιές είναι οι εξελίξεις και τα χρονοδιαγράμματα;
6.Επέκταση γραμμής 3 προς Πειραιά: Τί σταματά τη δημοπράτηση,
7.Επέκταση της γραμμής τραμ από ΣΕΦ προς Πειραιά/υπογειοποίηση γραμμής ΗΣΑΠ Ν.Φάληρο - Καμίνια - Πειραιάς:πότε θα τελειώσει δικαστικά το ζήτημα και πότε θα εγκατασταθεί εργολάβος;
8.Σταθμοί ΗΣΑΠ Ψαλίδι και Κηφισός/ανακατασκευή υποδομής:οι εργολαβίες είναι πολύ μακριά από τους υπολογιζόμενους χρόνους παράδοσης. Ας μας δώσουν ένα ρεαλιστικό πλάνο ολοκλήρωσης των έργων. Κι επειδή γράφτηκε ότι η στήριξη της σήραγγας Μοναστηράκι - Αττική ολοκληρώθηκε, το ερώτημα είναι πώς; Με τους...μένταλιστ του Γκέλερ, διότι εργολάβος δεν εγκαταστάθηκε στο εν λόγω τμήμα.
9.Επεκτάσεις προαστιακού από Δουκίσσης Πλακεντίας προς Ραφήνα και Ισθμός - Λουτράκι: Έως πότε θα διαφωνούν ΟΣΕ - Δήμος Λουτρακίου; (Στην προκείμενη περίπτωση τάσσομαι υπέρ ΟΣΕ).
Πότε εγκαθίσταται εργολάβος; Και μια απάντηση της κυβέρνησης και της Διοίκησης του Προαστιακού Α.Ε. για τον αν εκατέλειψαν οριστικά ή όχι την προγραμματιζόμενη επέκταση προς Ραφήνα. 10.Τι προβλέπεται για την επέκταση προαστιακού στο τμήμα Άγιοι Ανάργυροι - Ελευσίνα ή Μέγαρα μέσω του ήδη υπάρχοντος σιδ/κου διαδρόμου; Η Ελευσίνα και η Δυτική Αττική δεν αποτελούν προάστια; Με έτοιμο διάδρομο, δίχως απαλλοτριώσεις, παρόλα αυτά το θέμα το παραχώνουμε όλο και πιο βαθιά για να μην το σκεφτόμαστε.
11.Τι γίνεται με την σιδ/κη σύνδεση εμπορικού λιμένα Ικονίου - Σιδ/κο Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου; Θα ολοκληρωθεί ποτέ; Προβλέπεται και η αξιοποίηση αυτού του σιδ/κου διαδρόμου και για την χρήση από συρμούς του Προαστιακού; Αν όχι για ποιο λόγο;
12.Τι γίνεται με προαστιακό προς Θήβα - Λιβαδειά; Υπάρχει καμιά εξέλιξη;
Και κάτι τελευταίο: Θεωρώ πολύ αξιόλογες τις παρουσιάσεις για τις υποθετικές επεκτάσεις του Μετρό εκ μέρους του ιστολογίου. Θα ήθελα όμως τη γνώμη του κ. Καραγιάννη, δε θα έπρεπε να προβλεφθεί και μια επέκταση ή της γραμμής 1 ή 3 του Μετρό από Πειραιά προς Δραπετσώνα - Ταμπούρια - Κερατσίνι - Πέραμα - (Σαλαμίνα) - (Ελευσίνα παραλιακά); Μπορούμε να αρκούμαστε στην εξυπηρέτηση των κατοίκαν από τα λεωφορεία και τρόλεϋς Ή αρκούμαστε με μια πιθανή επέκταση του τραμ προς το Πέραμα και λύθηκε το πρόβλημα των κατοίκων;

Παπακωνσταντινου είπε...

Μην κανετε ονειρα αγαπητοι συμπολιτες, δεν υπαρχουν χρηματα ουτε για 100 μετρα τραμ.
Ξεχαστε επεκτασεις τραμ και μετρο.
Οσεις ειδατε-ειδατε. Παρτε 6 νεους σταθμους στη γραμμη 2, 3 νεους σταθμους στη Γραμμη 3 και αυτο ηταν. Πολυ συντομα ακυρωνεται η επεκταση του μετρο και του τραμ στον Πειραια και η υπογειοποιηση του ηλεκτρικου Φαληρο-Πειραιας ως συνεπεια της ακυρωσης των παραπανω. Ξεχαστε, επισης, τους νεους σταθμους του ηλεκτρικου και την επεκταση του εις βορραν-αλλωστε δεν υπηρχε προθεση να γινει αυτη η επεκταση και αυτο φανηκε απο την αλλαγη των γραμμων στο τμημα ΚΑΤ-Κηφισια που θα πρεπει να υπογειοποιηθει για να καταστει δυνατη αυτη η επεκταση.
Οσον αφορα τον προαστιακο, ξεχαστε επεκτασεις Λαυριο,Ραφηνα ακομη και Λουτρακι! Για υπογειοποιηση αλλη ΔΕΝ υπαρχει περιπτωση να γινει, επομενως ξεχαστε και την ηλεκτροκινηση.
Τωρα, οσον αφορα τα οδικα δικτυα, ο γλυκος και υπεροχος κ.Ρεππας σας ετοιμαζει 1.255 χιλιομετρα νεου οδικου δικτυου και μειωση των διοδιων, προϋπολογισμου ανω των 7 ΔΙΣεκατομμυριων ευρω...
Ειναι κριμα, αλλα την πλειοψηφια (ΙΧ) θα κοιταξουμε να εξυπηρετησουμε και ΟΧΙ μερικους που νομιζουν οτι επειδη ειμαστε μελος (και περιγελοι) της Ευρωπαϊκης Ενωσης θα μπορεσουμε ποτε να μοιασουμε πραγματικα στην υπολοιπη Ευρωπη!...

ΥΓ.Φροντιστε μεχρι τα μεσα 2010 να αγορασετε ειδικες μασκες οξυγονου για να κυκλοφορειτε ωστε να προφυλαχτειτε ΟΧΙ ΜΟΝΟ απο το ιο της νεας γριπης αλλα και απο την ανεξελεγχτη ρυπανση των ΙΧ...

Φιλια πολλα!

τρενομανής είπε...

Με συγχωρείτε, ποιος "Παπακωνσταντίνου" είσθε, ο...Υπ. Οικονομικών?

Τραμβαγιέρης είπε...

Το δίκτυο του τραμ πρέπει να επεκταθεί προς Πειραιά άμεσα (ο διαφωνισμός είναι σε εξέλιξη) και κατά τη γνώμη μου προς Πατήσια και Ζωγράφου (όπου πρέπει να γίνουν Οριστικές Μελέτες). Το τραμ είναι μακράν το πιο φθηνό σε κατασκευή και χρήση ΜΣΤ και επομένως, ακόμη και ο...Παπακωνσταντίνου δεν θάχε αντίρρηση.

Ανώνυμος είπε...

Πες τα Τρενομανή!!!!!!!
κ.Παπακωσταντίνου ποιος σας είπε ότι αλλάζουν τις γραμμές στο τμήμα ΚΑΤ-ΚΗΦΙΣΙΑ???
Ας μην τα βγάζουμε απο το μυαλό μας..........

lectoras είπε...

Ως προς την αναγκαιότητα της Γ8 θα συμφωνήσω με το Μετρόφιλο. Αν και φαίνεται χρήσιμη για τη σωστή λειτουργία του δικτύου, οι επιβάτες σίγουρα θα προτιμούν να ελαχιστοποιούν τις μετεπιβιβάσεις περνώντας από το κέντρο.

Πιστέυω, όμως οτι θα μπορούσε να φανεί χρήσιμη γραμμή. Κατ αρχήν θα επέτρεπε την ευκολότερη σύνδεση γραμμών που δε συνδέονται μεταξύ τους. Οπως φαίνεται και από το σχέδιο, δεν είναι δυνατή η μετεπιβίβαση απ οποιαδήποτε γραμμή σε όποια άλλη, ακόμη και περνώντας από το κέντρο. Επομένως έχει μερικά κομμάτια που θα βελτίωναν τη προσβασιμότητα όπως Σεπόλια - Κατεχάκη (Γ7) και Βύρωνας - Νέα Σμύρνη.

Επιπλέον αναρωτιέμαι γιατί σταμάτησαν τη χάραξη σ΄εκείνα τα σημεία, χωρίς να την επεκτείνουν ελάχιστα για να συνδέεται με τη Κατεχάκη (Γ4,Γ3 για σύνδεση με τα Ανατολικά Προάστεια - Μεσογείων) ή με Καισαριαννή (Γ4 για διέξοδο προς το Νότο αλλά και της Γ4 - Κηφισίας με τα νότια προάστεια).

θεωρώ ότι η Γ8 τοποθετείται χρονικά στο τέλος γιατί αναμένεται ότι η κατασκευή του υπόλοιπου δικτύου θα οδηγήσει σύντομα στη συμφόρηση και η Γ8 θα λειτουργήσει όπως ένας οδικός περιφερειακός. Αλλά στα ΜΜΜ δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Τέλος, θα πρέπει να επισημάνω οτι δε θα πρέπει να ξεχνάμε το δομικό ρόλο των δικτύων μεταφορών στην πόλη. Το γεγονός τώρα ότι μόνο τα ακτινικά δρομολόγια είναι γεμάτα, οφείλεται στη βαρύτητα που έχει το κέντρο της Αθήνας, αλλά και στη δυσκολία για μετακίνηση σε ολόκληρη την πόλη (που σημαίνει ότι κάποιος αναγκάζεται να διαλέξει την κατοικία του με βάση το που εργάζεται).
Η κατασκευή του μετρό μπορεί να ακολουθήσει το υπάρχον δίκτυο και να ενισχύσει τις σχέσεις μεταξύ διαφορετικών περιοχών, αλλά και να δημιουργήσει καινουργιες εξαρτήσεις. Η κατασκευή πχ του τμήματος Γ8 - Σεπόλια Κηφισίας, θα μπορούσε να οδηγήσει πολλούς που δουλεύουν στην Κηφισίας να επιλέξουν την κατοικία τους προς Σεπόλια, Αγ. Νικόλαο έως και Κυψέλη που θα βρίσκονται κοντά (20λεπτά) και θα είναι πιο συμφέρουσες οικονομικά, αλλάζοντας τη φυσιογνωμία των περιοχών (όπως οι αλλαγές στο Γκάζι και το Μεταξουργείο).

lectoras είπε...

Νομίζω ότι θέλοντας και μη, έχουμε μιλήσει αρκετά για την Αθήνα. Θα ήθελα να ζητήσω από το κ. Καραγιάννη, να κάναμε και ένα focus στην ενσωμάτωση του Πειραιά και των προαστείων του στο σύστημα μεταφορών του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Νομίζω ότι η περίπτωση του Πειραιά ως σύνολο είναι λίγο παραμελημένη, και θα ήταν ενδιαφέρον να συζητουσαμε ποια χάραξη θα μπορούσε να είναι η πιο χρήσιμη, που είναι απαραίτητο το τραμ, ποια η σύνδεση με την Αθήνα και τους υπόλοιπους Δήμους.

Ευχαριστώ

Παπακωνσταντινου είπε...

Φιλοι αγαπητοι, οχι βεβαια ΔΕΝ ειμαι ο Υπ.Οικονομικων, μονο αυτος εχει αυτο το επωνυμο? Απλα δεν μ αρεσει να γραφω ανωνυμος...
Οσο για τον ηλεκτρικο, η αναλυτικη εργολαβια αναφερει ΡΗΤΑ αντικατασταση της υποδομης/επιδομης στο τμημα ΦΑΛΗΡΟ-ΚΗΦΙΣΙΑ, ασχετα αν η αντικατασταση ΔΕΝ εχει αρχισει ακομη στο τμημα ΚΑΤ-ΚΗΦΙΣΙΑ...
Επισης, ειμαι ασφαλως υπερ της κατασκευης ΟΛΩΝ των ΜΣΤ αλλα δεν προκειται να διατεθουν χρηματα για να γινει κατι σιδηροδρομικο απο εδω και περα. ΜΟΝΟ ΔΡΟΜΟΥΣ,ΔΡΟΜΟΥΣ,ΔΡΟΜΟΥΣ,ΔΡΟΜΟΥΣ...Οντως το τραμ ειναι πολυ πιο φθηνο
απο το μετρο, αλλα να δειτε που θα παει ο κ.Ρεππας αν υπογραψει την επεκταση του, καθως ειναι πολλοι οι εχθροι του. Ατομα απολιτιστα, αντι-ευρωπαϊκης αντιληψης που το ΙΧ τους ειναι η ιδια τους η ζωη και ξερετε ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΠΟΣΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΕΙΝΑΙ...
Το μετρο βοηθα στην αποσυμφορηση των οδων και λεωφορων και ειναι ιδιαιτερα θεμιτο η υπαρξη του και απο τον πιο καφριλα οδηγο, γιατι ξερει πως αυτο θα του μειωσει την κινηση στους δρομους και θα το πατησει το ρημαδι του λιγο παραπανω...

Ας αποδεχτουμε πως ειμαστε κατα πλειοψηφια μια φυλη απολιτιστων βαρβαρων...

Ανώνυμος είπε...

Θα επαναλάβω για άλλη μία φορά ότι δεν πρέπει να μπερδεύουμε αυτές τις μουτζούρες στο χάρτη της Αττικής με την νέα ΜΑΜ (Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό) που ο Σουφλιάς καταχώνιασε σε κάποιο συρτάρι γιατί δεν συμφωνούσε μαζί της.
Είχα γράψει σχετικά σε προηγούμενο άρθρο:
----------------------------------
Χωρίς να θέλω να πικράνω κανέναν μιλάτε όλοι στον αέρα.

Δυστυχώς για τον Σουφλιά και ευτυχώς για το μέλλον της Αττικής (και όχι της Αθήνας) το τερατούργημα (και δεν αναφέρομαι τόσο στα σχέδια για μετρό) που ονομαζόταν Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής δεν πρόλαβε να ψηφιστεί στη Βουλή λόγω πρόωρων εκλογών οπότε πετάχτηκε στον κάλαθο των αχρήστων!!!

Πάντως σχετικά με το σχέδιο για το μετρό πράγματι είναι σαν να τράβηξε κάποιος γραμμές σε ένα χάρτη. Η μόνη γραμμή που πραγματικά αξίζει σχολιασμού για λόγους που αναφέρθηκαν παραπάνω είναι η κυκλική γραμμή 8 με τη διαφορά ότι θα πρέπει να "κουμπώνει" σε σταθμούς της γραμμής 4 στο Φάρο και το παγκράτι αντίστοιχα και ίσως ο κύκλος να είναι πιο διευρυμένος - αποκεντρωμένος!!!
Φυσικά θεωρώ πρώτης προτεραιότητας την κατασκευή της απαραίτητης γραμμής 4 αλλά και των γνωστών επεκτάσεων των γραμμών 2 κ΄ 3 και την ολοκλήρωση του διαδρόμου Πειραιά- ΣΚΑ του Προαστιακού που θ προσφέρει από το πουθενά μία νέα γραμμή ΜΣΤ στον πυκνό πολεοδομικό ιστό της Αθήνας

Από την άλλη περιμένω επιτέλους να ανακοινωθεί η νέα Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό του ΟΑΣΑ, που εγίνε από σοβαρούς επιστήμονες, τα αποτελέσματα τις οποίας έθαψε ο Σουφλιάς και δεν τα δημοσίευσε ποτέ μάλλον επειδή δεν ήταν αρεστά. Μην σας ξεγελά το όνομα, αν κρίνω από την αντίστοιχη του 1996 θα είναι μια μελέτη για ένα ολοκληρωμένο συγκοινωνιακό σύστημα στην Αθήνα που περιλαμβάνει όλα τα μέσα μεταφοράς (και εκτεταμένο τραμ). Ήδη στη καταπληκτική μελέτη του 1996 προβλεπόταν μεγάλο δίκτυο τραμ σε όλη την Αθήνα (Πατησίων, Θηβών, Ζωγράφου, Αλεξάνδρας κτλ) συμπληρωματικό του μετρό που πάντα θα είναι ο βασικός πυλώνας μεταφορών της πόλης.

4 Νοέμβριος 2009 12:49 πμ

-----------------------------------

Για την γραμμή 8 ξαναλέω ότι είναι η μόνη που αξίζει σχολιασμού.

Όσο για τον αν θα αποσυμφορήσει την κεντρικές γραμμές αυτό θα πρέπει να θεωρείται σίγουρο. Μπορεί από τη μία να υπάρχουν οι μετεπιβιβάσεις αλλά από την άλλη υπάρχουν οι λιγότερες στάσεις( δηλ.χρόνος). Συγκεκριμένα για το παράδειγμα Πειραιά - Ελληνικό το τμήμα καλλιθέα - Δάφνη με 1 μετεπιβίβαση είναι 11 ενδιάμεσοι σταθμοί ενώ μέσω της 8 θα είναι 3 ή 4 στάσεις!!

Επίσης μακάρι να μπορούσε να έκλεινε τελείως ο κύκλος αλλά αυτό είναι τεχνικά πολύ δύσκολο. Στο ενδιάμεσο τμήμα (Παγκράτι - Φάρος) υπάρχει η χάραξη της γραμμής 4 ενώ πιο ανατολικά αν και υπάρχουν πυκνοκατοικημένες περιοχές η υψομετρική διαφορά λόγω Υμηττού καθιστά απαγορευτική την κατασκευή μετρό. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που δεν μπορεί να χαραχθεί πιο ανοιχτή και η καμπύλη της γραμμής 4 στην περιοχή και ουσιαστικά φτάνει μέχρι το ύψος της Υμηττού - Ούλωφ Πάλμε (και ελάχιστα πιο πάνω). Το πιο "ορεινό" τμήμα της γραμμής θα είναι η πλατεία Γαρδένιας στου Ζωγράφου

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητοί φίλοι - γιατί άνθρωποι σαν εσας που παθιάζονται για δημόσια έργα που θα εξυπηρετούν συνανθρώπους τους, μόνο ΦΙΛΟΙ θα μπορούν να είναι - μόλις χτες επέστρεψα από Βιέννη, μιά λατρεμένη πόλη που γνωρίζω από το 1983 ...φυσικά ΚΑΙ αυτή τη φορά γύρισα ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΕΝΟΣ από τις υποδομές της και από την περιβαλλοντολογική ευαισθησία των κατοίκων της.
Το δίκτυο του U-hahn του μετρό επεκτάθηκε πολύ έξυπνα όλα αυτά τα χρόνια λόγω και του μαλακού εδάφους (καλός και κακός παράγων αυτό!) και συνδυάστηκε τόσο σωστά με τον προαστιακό S-bahn και τα γραφικά τραμ της πόλης.
Ολα συνλειτουργούν σε αγαστή συνεργασία με εισητήριο 1.8 ευρώ "συνεχούς κατεύθυνσης". Τι να λέμε...για τους ποδηλατόδρομους παράλληλα με τα ατελείωτα πάρκα, για τα ενοικιαζόμενα ποδήλατα σε κάθε σχεδόν σταθμό του μετρό, για την ύπαρξη συνεχών ανακατασκευών (τώρα ξαναφτιάχνεται εκ θεμελίων ο κεντρικός σταθμός WIEN-MITTE για τα τρένα του αεροδρομίου - κρατικά και ιδιωτικό)και φυσικά με ένα σιδηροδρομικό δίκτυο κρατικών σιδηροδρόμων όπου επίσης ανακατασκευάζονται οι 2 κεντρικοί σ.σταθμοί της πόλης!!
Ταξίδεψα μέχρι Σάλτσμπουργκ με το νεότευκτο RAILJET των 200χλμ/ώρα - μικρής σχετικά ταχύτητας - αλλά με ανέσεις, service και καθαριότητα επιπέδου τουλάχιστον...TGV! Και χωρίς επιπλέον "συμπλήρωμα" τύπου IC!! Τρία άτομα με κλεισμένες θέσεις οικονομικής 246 ευρώ aller-retour.
Τα σχόλια απλά περιττεύουν...και σαν Ελληνας θλίβομαι για τη μιζέρια μας...αν και σαν εικόνα το περιορισμένο μετρό μας αλλά και το ελάχιστο τραμ μας είναι ίσως σε...υψηλότερο επίπεδο, είμαστε ακόμα πολύ πίσω σε όλα αυτά, ενώ θα μπορούσαμε να τα έχουμε υποστηρίξει από χρόνια!
Δεν ξέρω αν ποτέ τα καταφέρουμε να φτάσουμε εκεί...σίγουρα όμως ΑΞΙΖΕΙ κάποιοι να είμαστε ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ και να παρακινούμε κι άλλους προς ένα τέτοιο υψηλό στόχο! Μπράβο κ. Καραγιάννη για το blog σας και μακάρι ΚΑΠΟΙΟΙ ιθύνοντες νόες να το διαβάζουν...
Γεράσιμος Βιτσεντζάτος

Ανώνυμος είπε...

η διαδρομη οπως την βλεπω στον χαρτη βγαινει: Γηροκομειο-Ν.Φιλοθεη-Πολυγωνο-Ν.Κυψελη-Κυψέλη-Λυσιατρειο-Αγιος Νικολαος-Σεπόλια-Κολοκυνθου-Ελαιωνας-Καλλιθεα-Δαβακη-Ν Σμυρνη-Α Ν Σμυρνη-Δάφνη-Υμηττος-Βυρων

Μετρόφιλος είπε...

Απ' ότι φαίνεται το ρόλο της κυκλικής γραμμής θα τον παίξει η γραμμή 4!
"Το υπουργείο μελετά τον επανασχεδιασμό της γραμμής 4 της πρωτεύουσας κατά τρόπο ώστε αντί για V να γίνει κυκλική, περίπου στα όρια του υφισταμένου εσωτερικού Δακτυλίου, να συνδέσει τις υπάρχουσες γραμμές 1, 2 και 3 και να εξυπηρετήσει περισσότερες πυκνοκατοικημένες συνοικίες της Αθήνας, όπως ο Βύρωνας και η Καισαριανή. Το συνολικό μήκος της γραμμής 4 (περίπου 22 χιλιόμετρα) δεν μειώνεται, αλλά θα επιδιωχθεί καλύτερη εξυπηρέτηση των περιοχών που αντιμετωπίζουν οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα."
Μπράβο. Κι εγώ είχα επιφυλάξεις για τη σκοπιμότητα του μετρό κάτω από την Κηφισίας. Μόνο μην κόψουν το Γαλάτσι, γιατί κι αυτό είναι πυκνοκατοικημένο!

Ανώνυμος είπε...

pragmatika apistefta xrisimi grammi. Kai elpizw na doulepsoume oloi pyretwdws gia na ginei dioti tha einai swtiria gia tin perimetriki kinisi. Se kapoio bathmo isws ksefrakarei kai tin Attiki-Odo se wres aixmis. Bebaia to erwtima einai an tha einai etoimi prin to 2020...

Ανώνυμος είπε...

Ούτε το 2120 δεν θα είναι έτοιμη!
Δεν υπάρχει φράγκο! Εκτός κι αν την αναλάβει καμμιά διεθνής κοινοπραξία σαν κι αυτή που κατασκεύασε το τούνελ της Μάγχης και την εκμεταλλεύεται για 1 αιώνα τουλάχιστον.
Όσο για τραμ, δεν ακούω τίποτα ούτε από τη νέα κυβέρνηση. Προσεχώς κυβέρνηση Οικολόγων. Αρκετά μετους νουδουπασόκους. Δεν πα να λέω 'γώ...

Ανώνυμος είπε...

Dear Author ypodomes.blogspot.com !
In it something is. Now all is clear, thanks for an explanation.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα