Σήμερα θα κάνουμε μια μίνι-παρουσίαση της κατάστασης των Ελληνικών Σιδηροδρόμων στο παρόν, τα έργα που γίνονται και μελλοντικά σχέδια. Όλα αυτά φυσικά επιγραμματικά καθώς θα έπρεπε να αφιερώσω τόμους για μια πλήρη και αναλυτική περιγραφή. Δεν περιλαμβάνονται μελλοντικά έργα Προαστιακού.
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΗΜΕΡΑ
Τα τελευταία χρόνια γίνονται προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό του γερασμένου Ελληνικού Σιδηρόδρομου. Είναι η μοναδική ίσως περίπτωση στην Ευρώπη που η υποδομή που ο Χαρίλαος Τρικούπης δημιούργησε έμεινε αναλλοίωτη για 100! χρόνια. Το δίκτυο ήταν εξολοκλήρου μονής γραμμής και πετρελαιοκίνητο.
Εδώ και 20 χρόνια προσπαθούμε με πολύ αργούς ρυθμούς ομολογουμένως να κάνουμε τον Σιδηρόδρομο ελκυστικό. Σήμερα για να θεωρηθεί ένα δίκτυο πρωτεύων χρειάζεται να είναι διπλής κατεύθυνσης και ηλεκτροδοτούμενο προκειμένου να αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες. Τα τμήματα που είναι με διπλές ράγες για την απρόσκοπτη κίνηση των τρένων και στις 2 κατευθύνσεις είναι τα εξής:
ΚΙΑΤΟ-ΑΘΗΝΑ- ΤΙΘΟΡΕΑ και ΔΟΜΟΚΟΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΕΥΖΩΝΟΙ
Τα τμήματα δε που διαθέτουν ηλεκτροκίνηση ( για την κίνηση τρένων με ρεύμα και οχι πετρελαιοκίνητα) είναι:
ΕΥΖΩΝΟΙ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΔΟΜΟΚΟΣ, ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ- ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ (ΜΑΡΟΥΣΙ).
Τα τμήματα υπό κατασκευή διπλής γραμμής:
ΤΙΘΟΡΕΑ- ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ-ΔΟΜΟΚΟΣ και ΚΙΑΤΟ-ΑΙΓΙΟ (ένα τμήμα δεν έχει δημοπρατηθεί ακόμα).
Ηλεκτροκίνηση υπό κατασκευή έχουμε στα τμήματα:
ΑΘΗΝΑ-ΣΚΑ(Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών)-ΚΙΑΤΟ και ΣΚΑ- ΘΗΒΑ-ΤΙΘΟΡΕΑ και στο παρακλάδι προς ΧΑΛΚΙΔΑ.
Στην Αθήνα ηλεκτροκίνηση θα μπει σε όλο το μήκος της διαδρομής ΠΕΙΡΑΙΑΣ- ΑΘΗΝΑ-ΣΚΑ. Ειδικά στο τμήμα ΑΘΗΝΑ-ΣΚΑ οι ράγες από διπλές θα γίνουν τετραπλές λόγω του αναμενόμενου φόρτου.
Από κει και πέρα τα έργα δεν τελειώνουν εδώ. Αναμένουμε την δημοπράτηση για διπλή και ηλεκτροκινούμενη διαδρομή στο τμήμα ΑΙΓΙΟ-ΠΑΤΡΑ και την δημοπράτηση για
ηλεκτροκίνηση στο τμήμα ΚΙΑΤΟ-ΑΙΓΙΟ.
Το δευτερεύον δίκτυο είναι της Πελοποννήσου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και κλάδος προς Ναύπλιο. Επίσης το τμήμα Πάτρα-Πύργος- Καλαμάτα. Στη Θεσσαλία το τμήμα Δομοκός- Καλαμπάκα, και Λάρισα-Βολος και στη Βόρεια Ελλάδα τα τμήματα Θεσσαλονίκη-Φλώρινα-Κοζάνη και Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Είναι σημαντικό δίκτυο και παρότι αναβαθμίστηκε στο σύνολο του παραμένει με σημαντικά μικρό αριθμό επιβατών.
ΜΕΛΛΟΝ
Πολλά λέγονται λίγα γίνονται στη χώρα μας. Ωστόσο υπάρχουν πολλά σχέδια επί χάρτου τα οποία θα γίνουν τις επόμενες δεκαετίες. Το μεγάλο στοίχημα για τον ΟΣΕ λέγεται Σιδηροδρομική Εγνατία. Ένας σιδηρόδρομος που θα ενώνει την Ηγουμενίτσα με τον Έβρο. Γραμμές υπάρχουν από τον Έβρο μέχρι την Κοζάνη και υπολείπεται το τμήμα Κοζάνη-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα και η σύνδεση Κοζάνη-Καλαμπάκα. Επίσης όνειρο δεκαετιών για τη Δυτική Ελλάδα είναι και ο Δυτικός Άξονας. Ένας άξονας που ενώνει τα Ιωάννινα με το Αγρίνιο και το Αντίρριο και φτάνει Πάτρα και Καλαμάτα. Υπολείπεται το τμήμα απο το Αντίρριο και πάνω.
Οι 2 αυτοί άξονες θα είναι μελλοντικά και αυτοί που θα ολοκληρώσουν ένα πραγματικό δίκτυο σιδηρόδρομου στην Ελλάδα. Προς το παρόν το δίκτυο που υπάρχει εξυπηρετεί την μισή Ελλάδα.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
25 σχόλια:
file k,Karagianni se eyxaristo giati se ena apo ta sxolia mou pro 15 meron peripoy sou eixa zitisi na to kaneis ,an thes vale kai kapoious xartes gia na katalaboume kalitera ti ginete kai na kaneis kapoia point epi xarti gia na doume pou exoune kalo diktio pou oxi kai pou ginonte erga anavathmisis kai genika ti ginete me to thema mpas kai doume epitelous na exixronizete ayto to meso.alloste den apetoume na ginoume gallia h germania h iaponia as ginoyme esto agglia.
me ena metrio alla kalo kai filiko meso.
tha hthela edo na ekftaso tin apopsi mou epidi exo zisi stin agglia kapoia xronia prepi na exoume dio grammes mia na xekinai apo kalamata kai na kalipti tin ditiki ellada kai mia apo sparti mexri alexandroupoli kai oi dio kai isos na vriskonte se kapoia simeia gia antapokrisi opos athina h patra kai thessaloniki
epitelous treno stin omorfi kastoria kai genika stin ditiki ellada.
exoume kanena neo apo ton neo ypourgo kapoio ergo?
perimeno to neo sou.
eyxaristo
Μένει και ο βόρειος σιδηροδρομικός άξονας Κρήτης με σύνδεση με Νεάπολη Λακωνίας με rail-ferries.
Δυστυχώς όμως λείπει η πολιτική βούληση γιατί όλες οι κυβερνήσεις προσκυνούν τα ΚΤΕΛ που έχουν τους ανθρώπους τους στο πρώην ΥΜΕ και όχι μόνο. Λυπάμαι που το λέω, αλλά σιδηροδρομική Εγνατία και Δυτικός Άξονας, όπως και της Κρήτης, θα γίνουν μόνο στα όνειρά μας.
ΛΕΩ ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΩ ΓΙΑ ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΚΟΜΗ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ... ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΜΕ
Συμφωνώ με alexis32. Θέλει ακόμη πολλή δουλειά αλλά έστω κι έτσι κάτι μπορεί να γίνει. Το ζητούμενο είναι τα δρομολόγια (από Αθήνα για Θεσσαλονίκη και αντίστροφα θέλουμε τραίνα ανά ώρα όχι ανά δίωρο και!), σύγχρονο τροχαίο υλικό (τι έγινε με τους τροχούς, αλήθεια;), καθαριότητα (στυλ μετρό) και σύγχρονες μεθόδους προώθησης του σιδηροδρομικού προϊόντος: πληρωμή μέσω πιστοτικής κάρτας, εκπτώσεις, κάρτα μέλους, last minute, πώληση μέσω διαδικτύου κτλ. Και επίσης, θέλουμε ελκυστικούς σταθμούς: να παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, καθαρούς χώρους κτλ. Δεν είναι ανέφικτο, με το μετρό τα καταφέρνουν, γιατί όχι με τον ΟΣΕ;
Από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη χρειάζεται νέα γραμμή, έστω στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ξάνθη...
Ό,τι κι αν κάνει ο ΟΣΕ, εάν το απλό τρένο κάνει τη διαδρομή σε 4:30 ώρες (και το IC σε 3:40) και το ΚΤΕΛ σε 2:30, κανείς δεν πρόκειται να επιλέξει το πρώτο... Άλλωστε είναι και λίγο παράλογη η διαδρομή Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Προμαχώνας-Σέρρες-Δράμα-Παρανέστι-Ξάνθη..... Μεγαλύτερο κύκλο δε θα μπορούσε να κάνει το τρένο... Και με το Σ.σταθμό της Ξάνθης αρκετά μακριά από την πόλη...
Όσο για τον προαστΕιακό της Θράκης λένε ότι άδεια πηγαινοέρχονται τα τρένα... Με τρία από τα έξι δρομολόγια Ξάνθη-Αλεξ/πολη-Ξάνθη στη 01:00, 02:45 και 04:57, το βρίσκω λογικότατο! Ας καταργηθεί λοιπόν!
Επίσης, γνωρίζει κανείς να μας πει για ποιον λόγο χρησιμοποιεί ο ΟΣΕ όλα αυτά τα περίεργα ονόματα και τι σημαίνουν;;
TAXEIA ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ
ΚΟΙΝΗ
ΜΙΚΤΟ ΠΡΟΤ/ΤΟΣ
ΚΛΙΝΟΘΕΣΙΟ
ΔΙΕΘΝΗ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ
Προφανώς στα δύο πρώτα εννοείται "αμαξοστοιχία". Αλλά λογικά και τα 5 είναι "καρβουνιάρηδες"; Κάποιο πάει πιο γρήγορα; Κάποιο έχει προτεραιότητα;;
Ποιότητα πάντως έχουν μόνο το INTERCITY/EXPRESS, INTERCITY και τα ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ ΤΡΕΝΑ (όπως αποκαλούν τον προαστιακό)...
Να κάνω κάποιες διορθώσεις (δεν χρειάζεται να δημοσιευτεί το σχόλιο):
--Διπλή γραμμή υπάρχει στο Δομοκός - Θεσσαλονίκη. Πέραν Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει διπλή γραμμή
--Μετά η γραμμή για τα σύνορα είναι Θεσσαλονίκη - Ειδομένη και όχι Εύζωνοι αν και η απόσταση μεταξύ των 2 είμαι πολύ μικρή.
-- Στον προαστιακό το κομμάτι με Η/Κ είναι Αεροδρόμιο - Άνω Λιόσια και όχι Αεροδρόμιο - Νερατζιώτισσα
--Ο κλάδος είναι Παλαιοφάρσαλο - Καλαμπάκα και όχι Δομοκός - Καλαμπάκα
--Στην Βόρεια Ελλάδα δεν είναι Θεσσαλονίκη - Φλώρινα -Κοζάνη αλλά Θεσσαλονίκη - Έδεσσα - Κοζάνη με κλάδο μετά την Έδεσσα στο Αμύνταιο για Φλώρινα
--Στην γραμμή για Αλεξανδρούπολη υπάρχει κλάδος προς Προμαχώνα - Βουλγαρία
--Στην Πελοπόννησο λειτουργεί και ο κλάδος Κατάκωλο - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία, Καλαμάτα - Μεσσήνη ενώ υπολειτουργεί ( όπως και όλο το δίκτυο της Πελοππονήσου με τα νέα δρομολόγια) και ο κλάδος προς Κυπαρισσία
Και ένα σχόλιο για τις πληρότητες. Η κίνηση επιβατών στους περισσότερους περιφερειακούς κλάδους παρά το πετσόκομμα των δρομολογίων είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική. Ουσιαστικά μόνο ο κλάδος Αμύνταιο - Κοζάνη είναι χαμένος από χέρι!!
Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις του ανωνύμου 07:50μμ 10.11 αλλά διαφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με όσα αναφέρει για τον κλάδο Αμύνταιο - Κοζάνη. Επαναλαμβάνω για ακόμα μια φορά ότι για να αναφερόμαστε σε σιδ/κη Εγνατία θα πρέπει να τη λογαριάζουμε με νέα χάραξη (Θεσσαλονίκη - Τοξότες) και Βέροια - Κοζάνη - Καλαμπάκα (αντί για Βέροια - Έδεσσα - Αμύνταιο - Κοζάνη) διπλή γραμμή, ηλεκτροκίνηση - τηλεδιοίκηση. Αυτά για να υλοποιηθούν θέλουν 30 - 40 χρόνια. Αν όμως εκμεταλλευτούμε το γεγονός ότι στην υπάρχουσα χάραξη του άξονα Ορεστιάδα - Αλεξ/πολη - Θεσσαλονίκη - Βέροια - Έδεσσα - Αμύνταιο - Κοζάνη - Φλώρινα ΕΧΕΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ η επιδομή με σύγχρονη (στρωτήρες οπλισμένου σκυροδέματος, σιδηροτροχιά 60kg/m και συνεχή συγκόλληση) μπορούμε να προσθέσουμε τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση, επιλογές που θα επιτρέψουν τις υψηλότερες δυνατές ταχύτητες που μπορούν να αναπτυχθούν στο δίκτυο, και να καλυφθεί η συντομότερη χάραξη της Εγνατία. Κατά αυτόν τον τρόπο μπορούμε σε μια 5ετία από την εγκατάσταση των εργολαβιών να έχουμε μια κάποια σιδηροδρομική Εγνατία και έναν κάθετο διδ/κο άξονα ολοκληρωμένο. Καθώς θα λειτουργεί αυτή η Εγνατία (εμπορικά και επιβατηγά) θα είναι δυνατόν σταδιακά να υλοποιούνται και τα έργα νέων χαράξεων, διπλασιασμού της γραμμής κ.λ.π. Επομένως συνοψίζοντας τα έργα που πρέπει να γίνουν είναι Ειδομένη(Εύζωνοι) - Θεσ/κη - Αθήνα - Κόρινθος - Πάτρα(Διπλή, ηλεκ/νιτη, τηλεδιοικούμενη), κάθετος σιδ/κος άξονας Βόλου - Φαρσάλων - Παλαιοφαρσάλου - Καρδίτσας - Τρικάλων - Καλαμπάκας - Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας (μονή - ηλεκ/νιτη - τηλεδιοικούμενη), σιδ/κη Εγνατία Πήθειο - Αλεξ/πολη - Θεσ/κη - Αμύνταιο - Κοζάνη - Καλαμπάκα και σύνδεση με κάθετο άξονα (μονή - ηλεκ/νιτη - τηλεδιοικούμενη), Δυτικός άξονας Καλαμάτα - Πύργος - Ρίο - Αντίρριο - Μεσολόγγι - Αγρίνιο - Αμφιλοχία - Ιωάννινα (σύνδεση με κάθετο άξονα) (μονή - ηλεκ/νιτη - τηλεδιοικούμενη), βόρειος σιδ/κος άξονας Κρήτης Καστέλλι - Σητεία (μονή - ηλεκ/νιτη - τηλεδιοικούμενη), ανατολικός άξονας Πελοπονήσσου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα (μονή - ηλεκ/νιτη - τηλεδιοικούμενη). Εκτός αυτών πρέπει να γίνουν και μια σειρά μικρότερων έργων και διακλαδώσεων ώστε οι περισσότερες τουλάχιστον πρωτεύουσες νομών να συνδέονται σιδ/κα, αλλά και με την Αθήνα/Θεσσαλονίκη.
Για τον alexis32 και όποιον άλλο ενδιαφέρεται για τα σιδηροδρομικά, τρομερό site με χάρτες είναι το
http://www.bueker.net/trainspotting/maps.php
συγκεκριμένα για Ελλάδα, στα ελληνικά παρακαλώ, ο παρακάτω χάρτης (με μικρά λαθάκια, τα οποία ο συγγραφέας διορθώνει αν του τα επισημάνετε!):
http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/greece/greece_greek.gif
Το σχόλιο μου για το κλάδο Αμύνταιο-Κοζάνη έχει να κάνει με την κατάσταση σήμερα.
Σήμερα πάνω στην πρόσφατα ανακαινισμένη γραμμή το Θεσσαλονίκη -Κοζάνη γίνεται ακριβώς σε 3 ώρες με το τρένο (με 1 δρομολόγιο την ημέρα) να κινείται μάλιστα με αρκετά μεγάλες ταχύτητες. Ακόμα και με την τοποθέτηση Η/Κ το χρονικό κέρδος σε όλη τη διαδρομή δεν θα είναι πάνω από 20 λεπτά!!!
Την ίδια ώρα μέσω Εγνατίας η χρονική απόσταση είναι κοντά στη 1 ώρα.
Οπότε μέσω αυτής της χάραξης είναι αδύνατη η βιωσιμότητα της σιδηροδρομικής σύνδεσης Κοζάνης - Θεσσαλονίκης.
Από την άλλη ο υπόλοιπος άξονας Θεσσαλονίκη - Βέροια - Έδεσσα - Φλώρινα έχει μεγάλες δυνατότητες (όπως φαίνεται και από τις πληρότητες) με μία σωστή διαχείριση (και όχι δρομολόγια χαπάκια όπως σήμερα) ακόμα και αν το τρένο κάνει περισσότερο χρόνο από το ΚΤΕΛ καθώς η χρονική διαφορά δεν είναι τόσο μεγάλη και αντισταθμίζεται με την ποιότητα του ταξιδιού (ακόμα και αυτή την μειωμένη που προσφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σήμερα)
Να σημειώσω κάτι που όλοι παραβλέπουν ή δεν αναφέρουν. Τα ταξίδια με τρένα είναι ΠΑΝΤΑ πιο άνετα από τα αντίστοιχης διάρκειας ταξίδια με ΚΤΕΛ. Μπορείς να πας οποιαδήποτε στιγμή στην τουαλέτα, να περπατήσεις για να ξεμουδιάσεις, να κάτσεις στο, έστω υποτυπώδες, μπαρ. Όλα αυτά τα έχω ακούσει από όλους τους γνωστούς και συγγενείς και δεν είναι μόνο δική μου εκτίμηση. Σκεφτείτε να υπάρχουν ακόμη καλύτερες συνθήκες μέσα στα τρένα και να είναι ακόμη πιο γρήγορα. Έχει μέλλον ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα, αρκεί να γίνουν οι κατάλληλες κινήσεις και επιτέλους να αρθεί αυτή η δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία των εργαζομένων του.
idiotikopoihsh tou OSE h monh lysh, sto dhmosio oEllhnas den douleyi, sygkrinete OTE - DEH
Κατά την άποψη μου κακώς συγκρίνετε το τρένο με το ΚΤΕΛ .
Πιστεύω ότι έχουν άλλους πελάτες , αλλιώς στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη το ΚΤΕΛ δεν θα υπήρχε , μιά και αποκλείεται το να κάνει τη Θήβα 1 και κάτι ώρα , την Λειβαδιά 1 και μισή , την Λαμία 2 με 2,5 , την Λάρισα 3 με 3,5 και την Θεσσαλονίκη 4 και μιση με 5 και μισυ , συμπεριλαμβανομένων των στάσεων και μωτ 80 χαω .
Ετσι δεν μπορεί να λέτε ότι κάνει 1 ώρα την Κοζάνη που αν δεν κάνω λάθος είναι 120 χλμ από την θεσσαλονίκη , αλλά σίγουρα λιγότερο από 3 που κάνει το τρένο .
Βέβαια με τα διόδια που θα υπάρχουν και την μικρή χωρητικότητα του ΚΤΕΛ το τρένο θα έχει μέλλον .
Αρκεί να γίνουν οι σωστές μελέτες και ανάλογες με την αναμενόμενη κυκλοφορία και όχι με όνειρα και βερμπαλισμούς .
To SKA;
Από αυτά που γράφετε και από μερικές μου σκέψεις νομίζω ότι βρήκαμε τι λείπει από τον ΟΣΕ. Και αυτό είναι το ΣΧΕΔΙΟ!
Πιστεύω ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν καλύτερα αν οι άνθρωποι που ξέρουν προσπαθούσαν να βρουν μια βιώσιμη λύση. Θεωρώ ότι αυτή η λύση θα έπρεπε να κινείται σε τρεις κατευθύνσεις.
1/ Πώς θα διαμορφώσουμε το σιδηροδρομικό δίκτυο ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της χώρας για προσβασιμότητα. Ποιές θα είναι οι προτεραιότητές μας για δημιουργία και βελτίωση αξόνων ώστε να μπορεί να εξυπηρετηθεί μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού και εμπορευμάτων, αλλά και να μην ξοδέψουμε αναποτελεσματικά λεφτά που θα μπορούσαν να πάνε για άλλες ανάγκες (παιδεία, υγεία κλπ.)
2/ Σε αναμονή της ολοκλήρωσης του πρωτεύοντα σιδηροδρομικού άξονα, πώς θα πρέπει να μεταμορφωθεί ο ΟΣΕ ως εταιρικός σχηματισμός ώστε να μπορεί να είναι παραγωγικός και ανταγωνιστικός στο μέλλον? Αυτή τη στιγμή κουβαλάει το στίγμα της παλιάς Ολυμπιακής αφού έχει ένα χρέος που ξεπερνά τα 8 δις. και έχει κατα μέσο όρο ετήσια έσοδα 100 εκ αλλά έξοδα 400 εκ. που μας κάνει περίπου 300 εκ ζημιά το χρόνο.
3/ Η τελευταία κατεύθυνση είναι πώς θα καταφέρουμε να εγγυηθούμε ένα σιδηροδρομικό σύστημα που να είναι φιλικό προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και πώς θα πετύχουμε τη διατροπικότητα και διαλειτουργικότητα του σιδηροδρόμου, ίσως και το άνοιγμα της αγοράς.
Η ανάπτυξη της υποδομής είναι μόνο 1 από τις 3 κατευθύνσεις για τη ανάπτυξη του σιδηροδρόμου. Ενα σημαντικό πρόβλημα είναι ότι ο σιδηρόδρομος δεν έχει ένα ευρύ κοινό που να το στηρίζει. Για τους περισσότερους πιστεύω (και όχι για αυτούς που γράφουν εδώ) είναι κάτι θορυβώδες με γιδοβοσκούς που αργοσχολούν και μας κοροιδεύουν, που μας κάνει να χάνουμε σχεδόν 1 εκ. τη μέρα.
ΑΛΛΑ η σημαντικότερη πρόκληση του ΟΣΕ είναι να εξυγιανθεί, να μπορεί να γίνει παραγωγικός και να δείξει ότι ο σιδηρόδρομος είναι αυτό που μας συνδέει σαν κοινωνία, αλλά και βοηθάει τις επιχειρήσεις μας στις εξαγωγικές τους δραστηριότητες. Και πιστεύω ότι τότε θα έχει μια λαική και πολιτική στήριξη να εκμεταλευτεί στο έπακρο τις καινούργιες υποδομές που θα έχει, καινούργια τραίνα που μπορεί να παραγγείλει, αλλά και να σκέφτεται πως θα καταφέρει να συνδέσει ακόμα περισσότερες πόλεις της Ελλάδας.
Ως χρονοδιάγραμμα πιστέυω ότι είναι απαραίτητα μέχρι το 2014 να έχει αποφασιστεί και ολοκληρωθεί η διαδικασία εξυγίανσης, restructuring και αλλαγής της παραγωγικής του διαδικασίας, ώστε να μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά και ωφέλιμα για τον ίδιο και την κοινωνία. Γι αυτό το στόχο χρειάζεται βεβαίως και η στράτευση όλων μας, μέχρι τον υπουργό και τον πρωθυπουργό.
Σε εκείνη την περίπτωση, είμαι σίγουρος ότι η λειτουργία του θα κάνει και τους πολιτικούς να προσπαθούν να κλέψουν λίγο από τη δόξα του. Γιατί ας μην ξεχνάμε ότι και ο εκάστωτε υπουργός ή πρωθυπουργός όταν θέλει να δείξει ότι γίνεται έργο επισκέπτεται ένα εργοτάξιο του μετρό. Γιατί λοιπόν να μην είναι ένα εργοτάξιο του ΟΣΕ?
Πιστεύω λοιπόν ότι με σωστή δουλεία, και πέρα από τις πολιτικές και άλλες αγκυλώσεις του παρελθόντος, ο ΟΣΕ και ο σιδηρόδρομος έχουν όλα τα εχέγγυα για ένα βιώσιμο μέλλον στην χώρα μας.
Λυπάμαι που θα το πω αλλά όλα αυτά είναι όνειρα θερινής νυκτός.
Ο Έλληνας σε ποσοστό 90%+ λατρεύει το ΙΧ του. Προτιμά να έχει μεγάλους δρόμους για να πηγαίνει στον προορισμό του.
Το τρένο δεν τον εξυπηρετεί γιατί και να πάει πχ με το Τρένο στην Πάτρα, πως θα κινείται στην Πάτρα ή την γύρω περιοχή???Πώς θα κάνει τις βόλτες του???
Από την άλλη όσοι δεν έχουν αμάξι σαφώς προτιμάνε το ΚΤΕΛ για τις μετακινήσεις τους. Όπως και να το κάνουμε υπό τις δεδομένες συνθήκες το ΚΤΕΛ είναι πάντα πιο γρήγορο και νομίζω και πιο φθηνό από το τρένο.
Επιπλέον υπάρχει και το κύκλωμα των ΚΤΕΛατζήδων οι οποίοι σαφώς και δεν θέλουν ένα ανεπτυγμένο και υγιές, γρήγορο,σύγχρονο δίκτυο σιδηροδρόμων.
Τέλος επειδή έχει αναφερθεί και σε άλλα σχετικά θέματα στο παρελθόν και η λύση των εμπορευματικών μεταφορών με τρένο στην Ελλάδα είναι ανέφικτη, γιατί υπάρχει ένα άλλο κύκλωμα που ζεί από αυτό. Οι φορτηγατζήδες/νταλικέρηδες των διεθνών και εσωτερικών μεταφορών οι οποίοι δεν πρόκειται να αφήσουν το σιδηρόδρομο να τους πάρει τη δουλειά.
Όταν λοιπόν οι Κτελατζήδες και οι φορτηγατζήδες είναι ψήφοι και κουκιά και ο ΟΣΕ κρατικός άρα σίγουρα κουκιά, το κράτος ποιους θα κοιτάξει να ικανοποιήσει???
Φίλε Antonis αν οι εταιτερείς αντιληφθούν οτι με το τρενο εχουν μικροτερο κόστος μεταφορικών, τις νταλικες ουτε που θα θελουν να τις θυμουνται.
Δυστυχώς φίλε Γιώργο δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Το κύκλωμα είναι πολύ μεγάλο και δεκαετίες τώρα λειτουργεί με τα φορτηγά, που δεν πρόκειται να εκλείψουν από τη μία μέρα στην άλλη.
Άσε που για να γίνει σοβαρό δίκτυο σιδηροδρόμων στη χώρα, μιλάμε για πολλές δεκαετίες στο μέλλον.
Η χώρα πρέπει να αποκτήσει πρώτα σοβαρό οδικό δικτύο σε εθνικό επίπεδο (ας μη γελιόμαστε δεν υπάρχουν λεφτά για τα πάντα όλα και οι δρόμοι είναι ΑΑΑ προτεραιότητα), για λιμάνια (είμαστε νησιωτική χώρα και τα περισσότερα ιδίως του Αιγαίου είναι για τα πανηγύρια), αεροδρόμια (πχ Καστέλι Κρήτης) και μετά, όταν θα έχουμε αυτές τις βασικές και αναγκαίες υποδομές θα στραφούμε πιστεύω στο τρένο.
Ας είμαστε σοβαροί, όταν η ΠΑΘΕ είναι ακόμα μπ@ρντέλο, δεν μπορούμε να ζητάμε πχ σύγχρονο σιδηρόδρομο στην ίδια διαδρομή.
Και δυστυχώς ως χώρα δεν έχουμε κονδύλια για να κάνουμε τα πάντα τώρα.
Άσε που με τις επιτηρήσεις και την ΟΝΕ προβλέπω έργα τυπου ΟΣΕ να προχωράνε σε γενικευμένη πανελλαδική κλίμακα μετα το 2020 (όταν οι μεγαλύτεροι δρόμοι πχ Ιονία έχουν πρόβλεψη για το 2014-2015 που εγώ δίνω 2+ χρόνια ως Ελληνάρας).
Θα ήθελα να μου πείτε αν γνωρίζετε όταν θα γίνουν τα έργα του ΟΣΕ ποιά ταχύτητα θα είναι η μέγιστη για τα τρένα. Μήπως θα φτάνουν τα γιαπωνέζικα, τα γερμανικά κτλ (400 χιλιόμετρα την ώρα).
Εάν γνωρίζετε παρακαλώ πολύ να με διαφωτίσετε.
Το e-mail μου είναι kotelisdoc@yahoo.gr
Ευχαριστώ πολύ.
Παιδιά συγνώμη αλλά μωτ 130-180 χαω . είναι εξαιρετική ταχύτητα γιά την Ελλάδα , δηλαδή 1 1/2 η Πάτρα , και η Λαμία , 2 η Λάρισα και 3 1/2 η Θεσσαλονίκη !!!
Γιά μπείτε στο db.de και κοιτάξτε Αμβούργο-Μοναχο η άλλες διαδρομές , ανάλογες με τις σημερινές δικές μας είναι .
Ωραία θα ταν τα 400 (300 εννοείς φαντάζομαι), αλλά δεν είναι συμβατά με την ελληνική πραγματικότητα και με την τωρινή κατάσταση του σιδηροδρόμου.
Μετά το τέλος των έργων εκσυγχρονισμού η διαδρομή Αθήνα Θεσσαλονίκη θα είναι 3:50 (για 520χλμ) και Αθήνα - Πάτρα 1:55. Μεγάλη διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη κατάσταση, αλλά και πάλι είναι άποψή μου ότι δεν είναι αρκετά για να κυριαρχήσει ο σιδηρόδρομος.
Πριν από λίγο καιρό είχε βγει στην επιφάνεια κι ένα σχέδιο για τη 2η φάση βελτίωσης που σκοπό έχει τη μείωση του χρόνου Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3:20 που είναι αξιοπρεπές.
Τώρα προσωπικά δε πιστέυω ότι για τα επόμενα 30 χρόνια θα δούμε ταχύτητες παραπάνω από 200 km/h
Μια λύση για επιτάχυνση των έργων υποδομής του σιδηρόδρομου είναι η προσέλκυση και ταυτόχρονα εκμετάλευση νέων γραμμών από χώρες και εταιρείες με εμπειρία στο θέμα (Ιαπωνία,Γερμανία,Γαλλία). Ετσι γίνονται δημόσια έργα στην Τουρκία με προσέλκυση Γερμανικών κεφαλαίων. Παράδειγμα: Γραμμή TGV Αθήνα-Τρίπολη-Καλαμάτα με υπερσύγχρονους συρμούς (300-350χλμ)που θα ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί στα ΚΤΕΛ ακόμα και στο Ι.Χ. με χρηματοδότηση,κατασκευή και εκμετάλευση από π.χ.Ιάπωνες. Παλαιότερα είχαν κάνει αντίστοιχη πρόταση οι Ιάπωνες για την Κρήτη αλλά τα ΚΤΕΛ και οι γνωστές απόψεις των ξένων μονοπωλίων μπλοκάρησαν το έργο.
kirioi to treno prepi na einai to kiriarxo zitima simera gia olous mas,kai eytixos dixnoume oloi edo sto blog na simerizomaste autin tin apopsi.
tha elege kaneis oti tha mporouse na yparxei mia aisiodoxia gia tin anamoni opos gia tous olimpiakous h tous neous aytokinitodromous poy telionoun,omos gia to treno den yparxei anamoni ,giati?giati apla den yparxei sxedio ,den xeroume ti ginete ,ti sxediazei h kivernisi ti erga einai se exelixi poies kai ti grammes exoume,poio diktio exoume akouo onomata poleon xorion perioxon pou epitrepte mou kai isos einai ntropi mou alla den tis gnorizo.
exo zitisi apo ton niko edo kai kairo na kanei ena xarti na doume ti diktio exoume kai an kapoios einai eidikos an o nikos den xeri na mas pei se poia simeia to diktio mas einai kalo,ti diafora einai to hlektrokinito ,o proastiakos ti diafora kanei me to treno ennoies pou paidia den xeroume fantazome poloi apo emas,
Einai kalo na katathetoume apopsis gia tin anavanthmisi tou trenou.
1,treno xoris evritero diktio den einai antagonistiko.
2,to treno stin ellada einai arga kai ara mh antagonistiko.
3,exo pei edo kai kairo oti o ose einai dikaiologia oti ta xreh tou kai malakies den tou epitrepete na ependisi,
nai oloi simfonoume oti ta ZOA oi politikoi mas kai oi dio kivernisis ta exoune kanei skata ,
alla an yparxei h voulisi akoma yparxei lisi dioti opos xeroume o ose exei tin megaliteri akiniti periousia meta tin ekklisia stin ellada.
4,o ose prepi episis na arxisi na apoliei kanenan dimosio ypallilo pou apla kolovarai ekei ,kai na eksixronisi na service
e-ticket ,bar sta trena ,tileorasi ,ktl.
episis sta station kanei shopping center oste nikiazontas na exei esoda.
na kanei diagonismo gia ta catering mesa sta trena,
etsi kai na eskixronisi ta service kai tha meiosi tis dapanes tou meiononras prosopiko,kai na ependisi se nees grammes kai diktio.
den exo akousi tipota apo ton neo ypourgo gia to treno.
sas eyxaristo
Πρέπει κάποτε επιτέλους να σταματήσει αυτό το κωμικό φαινόμενο (δεν παρατηρείται σε καμμία άλλη χώρα).Είναι τόσο δύσκολο να βάλουν στο πληκτρολόγιό τους τα ελληνικά;Νομίζω θέμα πέντε δευτερολέπτων είναι...εκτός και αν δε γνωρίζουν ορθογραφία,το οποίο είναι και το πιθανότερο...Αν πάλι είναι παλιό το πληκτρολόγιο,αγοράζεις άλλο,10€ κάνει...(για να τα βλέπεις κιόλας).
Γιατί δηλαδή να βγάζουμε τα μάτια μας;
Και τέλος πάντων δεν είναι κακό που δεν μπόρεσαν 12 χρόνια στο σχολείο να μάθουν να γράφουν στη...μητρική τους γλώσσα,ας κάνουν μια προσπάθεια από δω και πέρα.
Ποτέ δεν είναι αργά,είναι ντροπή...οι Αλβανοί έμαθαν ελληνικά και αριστεύουν και κάποιοι δικοί μας τεμπέληδες προκαλούν παγκοσμίως θυμηδία...
Hi, constantly i used to check blog posts here early in the daylight, for the reason that i love to find out more and more.
Here is my homepage; internet marketing
Δημοσίευση σχολίου