Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2009

Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής: προς ακύρωση και πάμε ξανά...

Πυκνώνουν τα δημοσιεύματα τον τελευταίο καιρό για ενδεχόμενη ακύρωση του διαγωνισμού των Νέων Αυτοκινητόδρομων Αττικής. Πάμε για επαναχάραξη και νέο διαγωνισμό. Α και να μην το ξεχάσω: έχουμε και προσφυγή για αυτό το έργο και από κινήσεις πολιτών και εκπροσώπους φορέων και περιβαλλοντικών οργανώσεων. Είπατε κάτι;
Μάλλον πάμε για ένα έργο που θα πραγματοποιηθεί μελλοντικά. Και μην ρωτήσετε πόσο, κανένας δεν ξέρει...
Το σίγουρο είναι πως η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών επανεξετάζει το όλο έργο από τη χάραξη μέχρι τους κόμβους και την περιβαλλοντική διάσταση του. Όπως όλοι γνωρίζουμε είχαμε σφοδρές αντιδράσεις από όλους τους Δήμους που διέρχεται ο δρόμος σε αντίθεση με τους Δήμους στα Μεσόγεια που βλέπουν το έργο αυτό ως ένα τεράστιο αναπτυξιακό βήμα για τις περιοχές τους...
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
Ακόμα δεν τον είδαμε Γιάννη τον βαφτίσαμε και οι καθιερωμένες προσφυγές κατατέθηκαν και επίσημα από φορείς, οργανώσεις και πολίτες. Μιλάνε για μεγάλες περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον Υμηττό. Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω αν κάποιος από τους προσφεύγοντες χρησιμοποιεί την παρούσα Αττική Οδό για τις μετακινήσεις του γιατί και ο υπάρχων δρόμος αλλοίωσε και τον Υμηττό και τα Μεσόγεια και έθιξε περιβαλλοντικά την Αττική...
Ούτως η άλλως πρόκειται για ένα τελειωμένο διαγωνισμό πριν καν ξεκινήσει όποτε και η προσφυγή θα μπει στα συρτάρια των αρμόδιων φορέων.
ΝΕΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Μετά την αναμενόμενη ακύρωση του διαγωνισμού θα ακολουθήσει νέα διαβούλευση με στόχο την καλυτέρευση των όρων κυρίως περιβαλλοντικά προβλέπεται να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός το καλοκαίρι του 2010 και ο ανάδοχος θα πιάσει δουλειά ένα χρόνο αργότερα, δηλαδή στα μέσα του 2011. Αν δεν έχουμε προβλήματα με προσφυγές και ενστάσεις..
Δεν είμαι σε θέση φυσικά να πω αν η χάραξη του δρόμου είναι η καλύτερη δυνατή και αν είναι σωστή η απόφαση ή όχι. Είναι απλώς απογοητευτικό να βλέπεις να μην προχωράει τίποτα.

19 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Οι επεκτασεις της Αττικης Οδου θα κατατρυπησουν τον Υμηττο απο 2 πλευρες! Καμια σχεση δεν εχει η παρουσα περιφερειακη Αττικη Οδος με την ταφοπλακα του Υμηττου με αυτην την επεκταση!
Αρκετα τον πολιορκουν με τις μεζονετες τους μερικοι ανοητοι νεοπλουτοι, ας μην εχουμε και τον δρομο!

squirrel είπε...

Πρέπει με την νέα επέκταση των αυτοκινητοδρόμων να γίνουν και αντίστοιχα μέσα σταθερής τροχιάς, να καθοριστούν οι χρήσεις γης, να καταγραφούν οι δασικές εκτάσεις και να γίνουν νέα ρυθμιστικά σχέδια για την Ανατολική Αττική. Θα ήθελα να επιμείνω στα μέσα σταθερής τροχιάς, γιατί αν καυασκευαστεί η σήραγγα του Υμηττού χωρίς για παράδειγμα παράλληλο δίκτυο μετρό, δεν θα αποθαρρύνονται οι κάτοικοι να χρησιμοποιούν το αυτοκινητό τους, και σύντομα η σήραγγα θα κορεστεί και θα προκύψει πάλι η ανάγκη για νέους αυτοκινητοδρόμους.

Επιπλέον, αλήθεια, πόσο ανάγκη έχει η Αθήνα να επεκταθεί ανατολικά αφού ο πληθυσμός παραμένει ίδιος; Γιατί δεν βελτιώνουν την ποιότητα ζωής στις υποβαθμισμένες περιοχές και καταστρέφουμε τόσες αγροτικές εκτάσεις προς χάριν των εργολάβων; Το μοντέλο της οικιστικής ανάπτυξης με τις πολυκατοικίες, κατέστρεψε τις πόλεις και της γειτονιές για να υπάρχει ανάπτυξη, ιδιαίτερα επί Χούντας. Αυτό μου θυμίζει η όλη κατάσταση, δεν σκέφτονται ότι θα αλλάξει το κλίμα στα Μεσόγεια, θα υποβαθμίσει περισσότερο το Κέντρο και θα αυξήσει τον κίνδυνο πυρκαγιών με σκοπό την οικοπεδοποίηση.

Ανώνυμος είπε...

Οι δρόμοι πρέπει να γίνουν , οπωσδήποτε με διόδια , να αποτελέσουν τα όρια οικιστικής δόμησης , να δώσουν περιφερειακή λύση στην κυκλοφορία .
Ετσι κατόπιν και αφού θα υπάρχει περιφερειακή πρόσβαση , θα μπορέσουμε να κάνουμε εκτεταμένες παρεμβάσεις στο κέντρο της πόλης με πεζοδρομήσεις και απαγορεύσεις της χρήσης αυτοκινήτου σε αυτό .
Σε όλο τον κόσμο , πρώτα φτιάχνεις περιφερειακούς και ύστερα απαγορεύεις , ενώ ταυτόχρονα να προχωράνε οι νέες γραμμές μετρό και προαστιακού , ενώ μπορεί το τραμ να γίνει ελαφρό μετρό μετά την Βούλα φτάνοντας μέχρι το αεροδρόμιο .
Τώρα γιατί γίνεται η επαναπροκύρηξη , είναι προφανές , γιά το ξαναμοίρασμα της τράπουλας και των κολόκουρων .

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλά κάνει η ηγεσία του υπουργείου και ακυρώνει τους αυτοκινητόδρομους. Η Αττική δεν έχει ανάγκη από γιγαντιαίους αυτοκινητόδρομους που θα υποβαθμίσουν ποιοτικά την ζωή όλων δίνοντας ακόμα μεγαλύτερο κίνητρο σε περισσότερο κόσμο να μετακινείται με τ'αυτοκίνητά του. Είναι πολύ πιο καλή και πιο σύγχρονη ιδέα με τα ίδια λεφτά να δημιουργηθεί ένα εκτεταμένο δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς που θα εξυπηρετεί όλη την Αττική

Μετρόφιλος είπε...

Από τις συνεντεύξεις που έχουν δώσει κατά καιρούς διάφορα στελέχη της κυβέρνησης φαίνεται ότι η φιλοσοφία της είναι να μην επεκταθεί η Αθήνα στα Μεσόγεια. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρόκειται να κατασκευαστούν νέοι αυτοκινητόδρομοι προς αυτή την κατεύθυνση. Αντίθετα στόχος είναι να αναβαθμιστεί το λεκανοπέδιο και ειδικότερα το κέντρο της Αθήνας. Μάλιστα η Μπιρμπίλη ψάχνει να βρει ποιοι δρόμοι του κέντρου είναι κατάλληλοι για πεζοδρόμηση! Μην πει κανείς για τραμ πάνω στους πεζόδρομους! Για φανταστείτε να έβαζαν τραμ στην Ερμού. Πού θα περπάταγαν οι κυρίες με τις σακούλες; Πάνω στις ράγες;
Στο θέμα του ρυθμιστικού σχεδίου της Αθήνας συμφωνώ με τη νέα κυβέρνηση, αν και είμαι δεξιός! Οι αυτοκινητόδρομοι Σουφλιά στόχευαν στην αστικοποίηση των Μεσογείων και των παρυφών του Υμηττού, πράγμα που θα χειροτέρευε την ποιότητα ζωής του λεκανοπεδίου. Αντίθετα οι 8 γραμμές μετρό περιορίζονται μέσα στο λεκανοπέδιο, πράγμα που σημαίνει ότι είναι συμβατές με τους στόχους της νέας κυβέρνησης. Άρα αυτές θα παραμείνουν, άσχετα αν η χρηματοδότησή τους θα είναι δύσκολη!

Ανώνυμος είπε...

Κανείς δεν φαντάζεται τραμ στην Ερμού, κυρίως γιατί είναι πολύ στενός δρόμος.
Πολλοί όμως το φαντάζονται στην Πανεπιστημίου, την Πατησίων, την Αλεξάνδρας και όπου έχουν ήδη μελετηθεί γραμμές τραμ στο κέντρο.

lectoras είπε...

Οταν πρωτοείδα αυτο το έργο, σκεφτομουν, αν είναι να τρυπήσουμε τον Υμηττό, γιατί να μην το κάνουμε για αν περάσουμε μια γραμμή μετρό προς το αεροδρόμιο?

Μια επιπλέον γραμμή που εξυπηρετουσε το κέντρο μαζί με τα νότια προάστια, έως και Πειραιά, καθώς θα μείωνε το χρόνο μέχρι το αεροδρόμιο και θα περνούσε από το Κορωπί. Το αποτέλεσμα θα ήταν το άνοιγμα της Αθήνας προς την Ανατολική Αττική, αλλά με ένα μοντέλο ανάπτυξης που παραπέμπει σε μια συμπαγή πόλη.

Ανώνυμος είπε...

Ο Υμηττος ΔΕΝ πρεπει να τρυπηθει ουτε για αυτοκινητοδρομο, ουτε για μετρο, ουτε για προαστιακο, ουτε για ΤΙΠΟΤΑ!

Μετρόφιλος είπε...

Δεν κατάλαβα. Γιατί δεν πρέπει να τρυπηθεί ο Υμηττός;
Τι είναι; Παρθένα κορασίδα;
Το θέμα είναι οι τρύπες να μη φιλοξενούν αυτοκίνητα που βγάζουν καυσαέριο. Εμένα δεν θα με χάλαγε καθόλου μια γραμμή μετρό Αεροδρόμιο-Κορωπί-Τερψιθέα Γλυφάδας-Ελληνικό. Έχω την εντύπωση ότι αυτό το πέρασμα είναι υψομετρικά χαμηλότερο από το πέρασμα πάνω από το Στρατόπεδο Σακέτα. Κανονικά τέτοιες διαδρομές εξυπηρετούνται από προαστιακό σιδηρόδρομο. Όμως θα ήταν δύσκολο να φτάσει γραμμή προαστιακού μέσω των νότιων προαστίων στο υπόλοιπο δίκτυο του ΟΣΕ.

Ανώνυμος είπε...

KOIMAMAI... ΟΤΑΝ ΓΙΝΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΜΕ.

Ανώνυμος είπε...

Kαλά όλοι αυτοί που δεν θέλουν να γίνουν οι αυτοκινητόδρομοι , έχουν περάσει ποτέ την Αλίμου - Κατεχάκη ?
Εχουν δει πόσες χιλιάδες αυτοκίνητα μένουν ακίνητα εκεί κάθε μέρα ?
Πόσους τόννους ρύπων βγάζουν στην ατμόσφαιρα ?
Με την λογική τους ούτε η Αττική οδός θα έπρεπε να είχε γίνει .
Η Αθήνα είναι η μοναδική μεγαλούπολη της Ευρώπης που δεν έχει περιφεριακούς δρόμους και αναγκάζεσαι να περνάς από το κέντρο της πόλης .
Οι περιφερειακοί πρέπει να γίνουν και μαζί η επέκταση του μετρό και του προαστιακού .
Και όταν τελειώσουν αυτά τότε αποκλεισμός των αυτοκινήτων από το κέντρο μέσω διοδίων , πράσινου δακτυλίου και αριθμού επιβατών .
Το έκανε ήδη το Βερολίνο και ας μην είχε το πρόβλημα της Αθήνας .

Ανώνυμος είπε...

Δεν μπορουμε,ομως, να καταστρεψουμε τον τελευταιο πνευμονα της Αθηνας με αυτοκινητοδρομο ή μετρο ή ο,τι αλλο θελετε με τετοιες δικαιολογιες... Ο Υμηττος πρεπει να σωθει και πρεπει το νεο Υπ.Περιβαλλοντος να παει να γκρεμισει οποια μεζονετα εχει φυτρωσει μαζι με τα δεντρα!
Οσο για τα αυτοκινητα που ρυπαινουν επειδη κολλανε στην κινηση και αρα πρεπει να φτιαξουμε αυτον τον αυτοκινητοδρομο,οταν φτιαχτει σε μερικα χρονια δεν θα φρακαρει και αυτος? Μετα παλι θα πρεπει να ξαναφτιαξουμε αυτοκινητοδρομο, υπεργειο αυτην την φορα, να τον γκρεμισουμε ΤΕΛΕΙΩΣ τον Υμηττο! Η λυση στην κινηση δεν ερχεται με νεους δρομους γιατι οι νεοι δρομοι φερνουν νεα αυτοκινητα!

τρενομανής είπε...

Κάποιος πολύ καλός φίλος μας έδωσε αυτήν την ιστοσελίδα www.bueker.net/trainspotting/maps.php όπου εμφανίζονται τα δίκτυα σιδ/μων των ευρωπαϊκών και μεσογειακών χωρών και ως εκ τούτου τον ευχαριστώ άπειρα. Ανοίξτε φίλοι να δείτε και να θαυμάσετε! Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία, Μπενελούξ, Ιταλία, Ισπανία και γενικά η Δυτική Ευρώπη είναι 500 χρόνια μπροστά. Μετά πάμε σε πιο "οικεία" δεδομένα: Πολωνία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Κροατία και γενικά βοριοδυτικά Βαλκάνια 200 χρόνια μπροστά...Το σιδ/κο δίκτυό μας συγκρίνεται μόνο με αυτά της Αλβανίας, Σκοπίων, Συρίας, Τουρκμενιστάν κ.λ.π. όσον αφορά τη σχέση χιλιομέτρων σιδ/κου δικτύου/έκτασης χώρας. Καλά ρε καρααπατεώνες και καρακλεφταράδες πολιτικοί τι κάνατε τόσα χρόνια τα ρημαδιασμένα χρήματα του ταλαίπωρου (και μ...κα που σας ψηφίζει, αντί να σας εκτελέσει) ελληνικού λαού; Είκοσι χρόνια (από την κατάργηση του θηρίου) για να φτάσει ο ηλεκτρικός από την Ομόνοια στην Κηφισιά; 55 χρόνια (και αν) για να επαναλειτουργήσει η σιδ/κη γραμμή προς Λαύριο! 60 (και αν) χρόνια (από το 1959 που ξεκίνησε ο διπλασιασμός της γραμμής Οινόη-Αθήνα και Πλατέος-Θεσσαλονίκης) για να ολοκληρωθεί η διπλή σιδ/κη γραμμή Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη(;)! 80 χρόνια (από τη δεκαετία του 20 που σχεδιάζονταν) για να διαπλατυνθεί η μονή σιδ/κη γραμμή Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα (και όχι ακόμα το τμήμα Βελεστίνο-Φάρσαλα-Παλαιοφάρσαλος)! 80 χρόνια έχουν περάσει και ακόμα δεν έχει γίνει πραγματικότητα η μονή σιδ/κη σύνδεση Καλαμπάκας-Κοζάνης (και όχι Καλαμπάκας-Κοζάνης-Βέροιας που προέβλεπε η μελέτη) με τα έργα να παραμένουν ακόμα ημιτελή! 70 χρόνια από την έναρξη κατασκευής παράκαμψης του σιδ/κου "κύκλου" Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Σέρρες-Δράμα, σε μονή σιδ/κη γραμμή και τα έργα να περιμένουν την ολοκλήρωσή τους...6-7 χρόνια για την ολοκλήρωση της σιδ/κής σύνδεσης του λιμένα του Ικονίου με το Θριάσιο, 10 χρόνια για την ανακατασκευή της επιδομής Τρίπολη-Καλαμάτα, 100 χρόνια για την ολοκλήρωση του κάθετου σιδ/κου άξονα, 300 χρόνια για την ολοκλήρωση της σιδ/κης εγνατίας σε διπλή γραμμή και 500 χρόνια για την κατασκευή του δυτικού σιδ/κου άξονα. Έλεος!!!!Όλοι οι πολιτικοί στον κόσμο είναι ανεπαρκείς, αλλά οι δικοί μας έχουν υπερβεί κάθε όριο ανθρώπινης ανοχής. Και καλά εμείς είμαστε μ...κες και αυτόχειρες και τους βγάζουμε και τους ξαναβγάζουμε. Αυτοί οι δυτικοευρωπαίοι δεν τους σιχάθηκαν με τόσο ψέμα και απάτη που τους έχουν φλομώσει οι εντόπιοι...αντιπρόσωποι του έθνους; Να τους που άντε στον...έξω από 'δω που καθόμαστε και ασχολούμαστε με σας. Όχι για ενωμένη ευρώπη δεν κάνετε, αλλά ούτε για ενωμένες ανθρωποφάγες χώρες! Άντε χαθείτε από δω! Ούστ...

Ανώνυμος είπε...

Οι νέοι δρόμοι ΔΕΝ φέρνουν νέα αυτοκίνητα . Απλά μειώνουν τους 3000 νεκρούς που έχουμε κάθε χρόνο .
Οι δρόμοι πρέπει να γίνονται με ιδιωτικά κεφάλαια και οι χρήστες να πληρώνουν διόδια .
Τα ΜΜΜ μπορούν να είναι δημόσια έργα και να γίνονται παράλληλα με τους δρόμους .

Οσο γιά την σύγκριση με τους Βαλκάνιους είναι άδικη . Μπειτε στο db.de και δείτε τι χαω έχουν τα τρένα προς Βελιγράδι , Σόφια , Κωνσταντινούπολη , μέσα στο έδαφος τους και τι χαω μέσα στο δικό μας έδαφος .

τρενομανής είπε...

Για τον φίλο "19 Νοέμβριος 2009 8:34 μμ":Η αύξηση της ταχύτητας είναι κάτι εύκολο να επιτευχθεί. Άλλωστε η χάραξη στο τμήμα Ειδομένη - Γευγελή δεν βελτιώθηκε σημαντικά από τις αρχές του 20 αιώνα κατά την οποία στρώθηκε η γραμμή. Δυστυχώς το σιδ/κο δίκτυο των βαλκανικών χωρών είναι πολλαπλάσιο από το ελληνικό και εν πολλοίς (εδώ και πολλές δεκαετίες) ηλεκτροκίνητο. Είναι αλήθεια ότι δεν θα φτάσουμε το μήκος του δικτύου των βορείων γειτόνων μας ούτε σε 300 χρόνια (αν συνεχίσουν να μας διαφεντεύουν οι επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ πολιτικές καρικατούρες που μας κυβέρνησαν τουλάχιστον μεταπολεμικά). Και στις κομμουνιστικές χώρες του υπαρκτού σοσιαλισμού υπήρχαν μηχανισμοί, ίντριγκες, γκόμενες, βίλες και χλιδή, αλλά αφήσαν και κάτι για την ρημαδιασμένη την πατρίδα τους. Δεν κονόμησαν περιουσία για τις 150 επόμενες γενιές τους κηφήνων...

τρενομανής είπε...

Για τον φίλο "19 Νοέμβριος 2009 8:34 μμ":Η αύξηση της ταχύτητας είναι κάτι εύκολο να επιτευχθεί. Άλλωστε η χάραξη στο τμήμα Ειδομένη - Γευγελή δεν βελτιώθηκε σημαντικά από τις αρχές του 20 αιώνα κατά την οποία στρώθηκε η γραμμή. Δυστυχώς το σιδ/κο δίκτυο των βαλκανικών χωρών είναι πολλαπλάσιο από το ελληνικό και εν πολλοίς (εδώ και πολλές δεκαετίες) ηλεκτροκίνητο. Είναι αλήθεια ότι δεν θα φτάσουμε το μήκος του δικτύου των βορείων γειτόνων μας ούτε σε 300 χρόνια (αν συνεχίσουν να μας διαφεντεύουν οι επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ πολιτικές καρικατούρες που μας κυβέρνησαν τουλάχιστον μεταπολεμικά). Και στις κομμουνιστικές χώρες του υπαρκτού σοσιαλισμού υπήρχαν μηχανισμοί, ίντριγκες, γκόμενες, βίλες και χλιδή, αλλά αφήσαν και κάτι για την ρημαδιασμένη την πατρίδα τους. Δεν κονόμησαν περιουσία για τις 150 επόμενες γενιές τους κηφήνων...

Ανώνυμος είπε...

Οι Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής και συγκεκριμένα ο νότιος κλάδος της ΔΠΛΥ θα μειώσουν βραχυπρόθεσμα τα συμπτώματα, αλλά δεν θα λύσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Μεσοπρόθεσμα θα ανοίξουν κυριολεκτικά το δρόμο για την επέκτασή του.
Είναι γνωστό, και επιστημονικό δεδομένο ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα αντιμετωπίζεται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς (, δηλαδή τραμ, μετρό, προαστιακό, και υπεραστικό σιδηρόδρομο) στην πρωτοκαθεδρία. Όχι με το πελατειακό αβαντάρισμα των αυτοκινητιστών.
Ο Υμηττός αποτελεί ένα άγνωστο για τους περισσότερους και ανεκτίμητης περιβαλλοντικής αξίας καταφύγιο άγριας ζωής και μάλιστα αρκετών σπάνιων και ενδημικών ειδών. Δεν χρειάζεται να χτιστεί 100 m πριν την κορυφογραμμή για να πληγεί, έχει ήδη υποστεί την αδηφαγία μας, και προφανώς σαν οικοσύστημα δεν χρειάζεται καθόλου άλλες "ανθρώπινες" επιθέσεις.
Αυτή τη στιγμή κατά γενική ομολογία απουσιάζει από το λεκανοπέδιο ένα επαρκές σύστημα Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που να καλύπτει αποτελεσματικά την υπάρχουσα ζήτηση. Ταυτόχρονα, αντί να κατατίθενται προτάσεις ανάπτυξης και αναπροσαρμογής του υπάρχοντος συστήματος ώστε να αποσυμφορηθούν οι υπάρχοντες δρόμοι και αυτοκινητόδρομοι, τίθεται θέμα δημιουργίας υποδομών αυτοκινητοδρόμου στον Υμηττό.
Οι υποδομές είναι χρήσιμες και αναγκαίες, και πρωτεύουσα υποδομή είναι το φυσικό περιβάλλον.

ποδήλατος

Φώτης είπε...

Στο πακέτο με τους αυτοκινητόδρομους της Αττικής ηταν η βελτίωση της λεωφόρου Κηφισού και η επέκταση της λ. Κύμης προς Εθνική. Έχουμε καμιά ενημέρωση για αυτά? Παγώσαν μαζί με τα υπόλοιπα?

Νώντας Κ είπε...

Νέοι δρόμοι=νέα οχήματα. Το κύκλωμα υπέρ των ΙΧ μεθοδεύει την κατασκευή τους. Η λύση είναι να πάμε σε διαχείριση κυκλοφορίας, με ορθολογική χρήση ΙΧ (π.χ. carpooling, παρκόμετρα κλπ). Μην ξεχνάμε επίσης και την τσιγκουνιά του Έλληνα που ενώ αγοράζει αμάξι, θέλει δωρεάν πάρκινγκ και δρόμους.

Μαζί με την περαιτέρω βελτίωση των ΜΜΜ ας δούμε και την περίπτωση της σταδιακής αποκέντρωσης... Είμαστε ήδη παρα πολλοί σε αυτή την πόλη.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα