Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009

Ολυμπία Οδός: Κακά μαντάτα για το τμήμα Πύργος-Τσακώνα


Τα προβλήματα στα τεχνικά έργα στην Ελλάδα στα έργα υπό μελέτη και δημοπράτηση είναι πολύ γνωστά και είναι "πονεμένη" ιστορία για εμάς που ασχολούμαστε με αυτά. Τώρα έχουμε και την πανευρωπαϊκή πρωτιά να έχουμε προβλήματα ακόμα και σε έργα που είναι υπό κατασκευή. Η αλήθεια είναι ότι η προχειρότητα τα τελευταία χρόνια μας οδήγησε στα σημερινά τραγικά προβλήματα. Η Ολύμπια Οδός γνωρίζαμε ότι ξεκίνησε έχοντας κατά νου ότι το τμήμα Πύργος -Τσακώνα είναι με ερωτηματικό. Με τις προσφυγές (φυσικά) των κατοίκων η Ευρωπαϊκή Ένωση απαιτεί πλέον την αλλαγή της διέλευσης που προβλέπεται να περάσει από τον υδροβιότοπο του Καϊάφα.
Βέβαια η όλη υπόθεση γίνεται για 500μ δρόμου που ο αυτοκινητόδρομος θα στενεύει και θα διέρχεται με σήραγγα στο σημείο που συναντά η λίμνη τη θάλασσα, λύση που θεωρείται ιδιαίτερα επιβαρυντική για το ευαίσθητο οικοσύστημα που έχει ενταχθεί το δίκτυο προστατευόμενων περιοχών NATURA.
Τώρα πλέον υπάρχουν τα παρακάτω ενδεχόμενα:
-Νέα χάραξη του δρόμου με νέα μελέτη και μεγαλύτερο κόστος.
-Να μειωθεί κατά 20χλμ το μήκος του δρόμου
Όλα αυτά τα προβλήματα με το συγκεκριμένο τμήμα είναι γνωστά πριν καν ξεκινήσει η κατασκευή αλλά όλοι πίστευαν ότι το πρόβλημα θα ξεπεραστεί και η χάραξη θα παραμείνει η ίδια. Πλέον με τα νέα δεδομένα το πιθανότερο είναι να έχουμε νέα χάραξη και έτσι το έργο να τερματίζει όπως πρέπει συνδεόμενος στην Τσακώνα με την Ανατολική Οδό για να δημιουργήσει το κατάλληλο μελλοντικό οδικό δίκτυο στην Πελοπόννησο.
Η πρόοδος εντωμεταξύ του έργου είναι εμφανής στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα καθώς τα εργοτάξια πληθαίνουν. Οι λωρίδες σε πολλά σημεία έχουν μειωθεί σε 1 ανά ρεύμα αλλά πλέον έχουμε μπει σε τροχιά υλοποίησης. Οι σήραγγες κατά μήκος αυτού του τμήματος επίσης είναι υπό κατασκευή και νομίζω ότι εκτός σοβαρού απροόπτου τα χρονοδιαγράμματα που αφορούν το δρόμο μέχρι τον Πύργο. Να θυμίσουμε ότι η σύμβαση παραχώρησης ενεργοποιήθηκε τον Αύγουστο 2008. Ολοκληρώθηκαν ήδη τα έργα οδικής ασφάλειας. Τον Απρίλη του 2011 θα παραδοθούν τα τμήματα Α/Κ Αρχ. Κόρινθος-Α/Κ Κιάτου, Α/Κ Αραχωβίτικα- Α/Κ Κ1 Περιφ. Πατρών και Α/Κ- Κ7 Περιφ. Πατρών-Α/Κ Κάτω Αχαΐας. Τον Ιούνιο του 2011 το τμήμα Α/Κ Κιάτου -Α/Κ Δυτικού Αιγίου. Τον Φλεβάρη του 2012 θα υπόλοιπα τμήματα από Κόρινθο έως Πύργο δηλαδή: Α/Κ Δυτικ. Αιγίου-Α/Κ Αραχωβίτικα και Α/Κ Κάτω Αχαΐας- Α/Κ Πύργου.
Με την ευκαιρία θα επαναλάβω την ανάγκη κάθετων αξόνων στα πρότυπα της Εγνατίας που εντάσσει στο δίκτυο τους άξονες Κόρινθος-Επίδαυρος-Πόρτο Χέλι Στέρνα-Αργος-Ναύπλιο και Σπάρτη-Νεάπολη.

8 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Ο αυτοκινητόδρομος αυτός έγινε με λάθος προγραμματισμό. Το κομμάτι Κόρινθος-Πάτρα έπρεπε να είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος ήδη από τη δεκαετία του 80 (με πανεύκολη διαπλάτυνση πάνω στην ίδια χάραξη, αφού οι άνω διαβάσεις είχαν ήδη προβλεφθεί για 4 λωρίδες), το κομμάτι Πάτρα-Πύργος από τη δεκαετία του 90 και το κομμάτι από τον Πύργο και κάτω ΠΟΤΕ. Επειδή γνωρίζω καλά την περιοχή, ξέρω ότι η κίνηση είναι γύρω στο 1 αυτοκίνητο ανά λεπτό και κατεύθυνση και είναι τεράστια σπατάλη πόρων να φτιάξεις αυτοκινητόδρομο 4 λωρίδων για να είναι άδειος, χώρια η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος. Τους δρόμους δεν τους φτιάχνουμε για να βρουν προσωρινά δουλειά οι εργάτες, αλλά για να εξυπηρετηθούν συγκοινωνιακές ανάγκες.

Ανώνυμος είπε...

γιατι δεν θα κατασκευασουν αυτοκινητοδρομο για 20km???αφου το περασμα του καιαφα ειναι το πολυ 3-4km..τεσπα,δεν αξιζει να φτιαχτει ολοκληρη παρακαμψη σε εναν δρομο που υπαρχει μειωμνος κυκλοφοριακος φορτος..ας βελτιωσουν απλα τον ταπητα και τη σημανση..παντως τα εργα συνεχιζονται με ταχεις ρυθμους στο τμημα κορινθος-πατρα-πυργος..οποτε ολα καλα!!

Ανώνυμος είπε...

Ο Μετροφιλος εχει δικιο!Και εγω γνωριζω εμπειρικα την κινηση των κυριοτερων οδικων αξονων της Πελοποννησου και συμφωνω οτι θα ηταν μια ασκοπη σπαταλη πορων.Ισως θα ηταν πιο επιτακτικο να γινει κατι για τον οδικο αξονα Τριπολη-Βυτινα-Αρχαια Ολυμπια,που εχω παρατηρησει τα τελευταια χρονια να πυκνωνει ανησυχητικα η διελευση οχηματων με αρκετα επικινδυνα προσπερασματα.Θα ηθελα να ρωτησω τον συντακτη της ιστοσελιδας (η και οποιον τυχον εχει ακουσει κατι) αν προβλεπεται στο ορατο μελλον μετατροπη του σε αυτοκινητοδρομο.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Tο έργο Τρίπολη- Βυτίνα -Αρχαία Ολυμπία είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ. Τώρα αν θα γίνει η αναβάθμιση του σε αυτοκινητόδρομο δεν ξέρω. Κοντοφτάσαμε στο 2010 και κανένας απο τους δρόμους που προβλέπονται στο ΕΣΠΑ δεν έχει δημοπρατηθεί ακόμα. Μακάρι στα υπόλοιπα 5 χρόνια να γίνουν όλοι. θα υπάρξει ανάρτηση με τους δρόμους που είναι ενταγμένοι στο ΕΣΠΑ.

Ανώνυμος είπε...

Καλύτερα νά μή γίνει τό συγκεκριμένο τμῆμα μέ ἀναπαρκή κυκλοφοριακό φόρτο καί προβλήματα μέ τό οἰκοσύστημα. Μέχρι Πατρα ὁ δρόμος ἀρκεῖ πρός τό παρόν. Ἐμπρός νά ξεκινήσει γρήγορα ἡ μετατροπή τοῦ ΒΟΑΚ σέ αὐτοκινητόδρομο.

Ανώνυμος είπε...

Το πρόβλημα στο τμήμα Πύργος-Τσακώνα δεν είναι μόνο στον Καιάφα όπως έχω πεί σε παλαιότερα σχόλια που έχω κάνει για το έργο αυτό,αλλά και στο Καλό Νερό Μεσσηνίας.
Πάντως όπως έχω πεί και παλιότερα εάν αυξηθεί το κόστος λόγω αλλαγής χάραξης κυρίως στον Καιάφα που επλήγη από τις πυρκαγιές του 2007,αυτό μπορεί να καλυφθεί από την Ευρωπαική Ένωση μιας και αυτό προβλέπεται από τον κανονισμό.

Ανώνυμος είπε...

Θα είναι έγκλημα να γίνει ο αυτοκινητοδρομος δίπλα στον Καιάφα!

Ανώνυμος είπε...

Το θεμα ειναι οτι οι ανθρωποι σκαψαν τη συραγγα γνωριζοντας μονο τα εσωτερικα σχεδια.τα εξωτερικα και τη βρισκετε στο χαραγμα της κανεις δεν το σκεφτηκε.ΛΟΥΣΤΗΤΕ ΤΑ ΤΩΡΑ.μωρε κατσε το 2020 να ανοιξουν οι γραμμες του οσε για πυργο και αν με δεις με λεωφοριο να με χεσεις.Ακομη και στη Πατρα ο δρομος σκατα ειναι....

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα