Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2009

Tέμπη: σε 4 μήνες η αποκατάσταση


Καλό καλοκαίρι φαίνεται ότι θα πούμε θα έχουμε μέχρι να ξανανοίξει το πέρασμα των Τεμπών καθώς κάθε φορά οι νεότερες εκτιμήσεις μας πηγαίνουν όλο και πιο πίσω χρονικά. Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας προς τους εκπροσώπους των Οικολόγων Πρασίνων με τους οποίους συναντήθηκε, παρουσία του υφυπουργού κ. Ι. Μαγκριώτη και του γενικού γραμματέα Δημοσίων Έργων κ. Ι. Οικονομίδη επιβεβαίωσε ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον 4 μήνες για την αποκατάσταση από τις κατολισθήσεις που έγιναν στα μέσα Δεκεμβρίου με την τραγική κατάληξη από το θάνατο εργαζομένου στην Κ/Ξ Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.
Εν τω μεταξύ, σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε χθες στο ΤΕΕ οι εκπρόσωποι του Επιμελητηρίου έκαναν λόγο για πολύμηνες εργασίες που θα χρειαστεί να γίνουν στα Τέμπη προκειμένου να ανοίξει και πάλι η εθνική οδός στο σημείο αυτό.
Στη συνάντηση που είχαν με τον κ. Ρέππα, οι εκπρόσωποι των Οικολόγων Πρασίνων παρουσίασαν την πρότασή τους να λειτουργήσουν «κυλιόμενοι αυτοκινητόδρομοι» επάνω στις γραμμές του ΟΣΕ στα Τέμπη, προκειμένου να μεταφέρονται εκατέρωθεν λεωφορεία και φορτηγά. Ο κ. Ρέππας από την πλευρά του δήλωσε ότι έχει δώσει εντολή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διερευνήσει το θέμα και όσον αφορά τον χρόνο και όσον αφορά το κόστος της συγκεκριμένης λύσης, αλλά και των δυνατοτήτων που έχει το σιδηροδρομικό δίκτυο. Το κόστος, όπως είπε ο υπουργός, δεν θεωρείται ανυπέρβλητο. Οι κυλιόμενοι αυτοκινητόδρομοι είναι στην ουσία πλατφόρμες που θα κυλούν επάνω στο παλαιό δίκτυο του ΟΣΕ στην περιοχή των Τεμπών, που τώρα δεν χρησιμοποιείται, και οι οποίες θα μεταφέρουν λεωφορεία και φορτηγά για να αποσυμφορηθούν οι παρακαμπτήριοι.
Ο υπουργός Υποδομών είπε ότι η πρόταση αυτή είναι μία από όσες έχουν διατυπωθεί, όπως εκείνη των πλοιοκτητών για τη δρομολόγηση μεγάλων οχηματαγωγών.

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αν είχε κατασκευαστεί ο υπό προμελέτη συτοκινητόδρομος Χαλκίδας - Κύμης μήκους μόλις 60 χλμ , θα μπορούσαν με πλοία να υπάρχει μεταφορά των φορτηγών με ένα θαλάσσιο ταξίδι 4,5 - 5 ωρών μέχρι την Θεσσαλονίκη , η 6-7 ωρών μέχρι Καβάλα και Αλεξανδρούπολη .

Γενικά η Εύβοια είναι φοβερά υποβαθμισμένη όσο αφορά τις οδικές υποδομές , ελπίζουμε σε βελτίωση στο μέλλον .

Μετρόφιλος είπε...

Τώρα οι Σκοπιανοί έχουν ακόμα ένα λόγο να βγάζουν χάρτες που φτάνουν μέχρι την Πιερία!!!
Για να μιλήσουμε σοβαρά, δεν μπορεί κανείς να τα βάλει με τη φύση. Μέχρι να ολοκληρωθούν οι σήραγγες οι οδηγοί θα ταλαιπωρούνται, αφού οι εναλλακτικές διαδρομές είναι της κακιάς ώρας. Ίσως είναι ευκαιρία να εκτιμήσουμε περισσότερο το σιδηρόδρομο. Ο ΟΣΕ ήδη ενίσχυσε τα δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Μια καλή εναλλακτική πρόταση είναι η δρομολόγηση οχηματαγωγών ανάμεσα στο Βόλο και τη Θεσσαλονίκη.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλή ιδέα αυτή για τη μεταφορά φορτηγών με τρένο!

Ανώνυμος είπε...

ΤΕΛΕΙΩΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΤΙΣ ΣΗΡΑΓΓΕΣ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ!!! ΒΑΛΤΕ 1000 ΑΤΟΜΑ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΑΝΑ ΟΚΤΑΩΡΟ 24 ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ!!!

Ανώνυμος είπε...

Ο πρωτος που γραφει και εγκαινιαζει την νεα χρονια και δεκαετια!

Καλη χρονια και δεκαετια σε ολους!

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Ανώνυμος είπε...

ΟΚ, να επανελθουμε στο ψητο τωρα! Ο Ανωνυμος που γραφει ΤΕΛΕΙΩΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΤΙΣ ΣΗΡΑΓΓΕΣ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ εχει δικιο, ειναι η μοναδικη οριστικη λυση! Γνωριζει κανεις το πιθανο ετος ολοκληρωσης του εργου?

ΥΓ. Μετροφιλε το σχολιο σου για τους Σκοπιανους ηταν ολα τα λεφτα!!!! Αφου καταφεραμε και κοψαμε την Ελλαδα στα δυο εμεις οι ιδιοι...

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Ανώνυμος είπε...

Χρονια πολλα, καλη χρονια, με υγεια

Αναρωτηθειτε ποσα χρονια πηρε για να ολοκληρωθει, ποσες υπερτιμολογησεις και ποσοι ειχαν σκοτωθει στο σημειο στο μεσοδιαστημα, μεχρι να τελειωσουν ολα τα τουνελ στην Κακια Σκαλα και θα εχετε μια εικονα για το ποτε θα γινουν τα τουνελ στα Τεμπη. Μιλαμε για ενα δυσκολο τεχνικα εργο και με την χαλαροτητα που μας χαρακτηριζει ως λαο πιστευω οτι μπορει να παει και 1-2 χρονια πισω σε σχεση με το αρχικο χρονοδιαγραμμα.

Εδω για να δειτε ποσο χημεια ειμαστε ως κρατος και λαος, καναμε εργα στην ευρυτερη περιοχη και ολα αυτα τα χρονια κανεις δεν αναρωτηθηκε να κανει ετησιους δειγματοληπτικους ελεγχους των εδαφων, των πρανων, του βουνου με αποτελεσμα μια μοιραια κατολισθηση να κοστισει τη ζωη σε ενα ατομο και να κοψει την Ελλαδα στα 2. Εννοειται οτι ημασταν τυχεροι που ηταν Ιταλος, αλλιως οι τηλεδικαστες δημοσιογραφισκοι ακομα θα "δικαζανε".

Ανώνυμος είπε...

Και σε συνεχεια του προηγουμενου μηνυματος μου, αν υπηρχε υπευθυνοτητα και οχι σταρχιδισμος δεν θα ειχε γινει αυτο το ατυχημα, οπως δεν θα ειχε γινει η καταστροφη της Εθνικης Αθηνων Λαμιας, εκει που δεν εγιναν γεωλογικες μελέτες και ο δρομος σηκωθηκε και εσπασε στα 2 και εμεινε για μηνες ετσι ή για το χαλι του Κορινθος-Καλαματα που ουτε εκει εγιναν γεωλογικες μελετες για να προλαβει η Βασουλα του Πασοκ να εγκαινιασει τα εργα επι Σημιτη και ο δρομος πηγε περιπατο στο γκρεμο και ακομα το Τριπολη-Καλαματα περιμενει το δρομο τελειωμενο χρονια τωρα. Και φυσικα δεν τιμωρηθηκε ποτε κανεις ουτε υπουργος,υφυπουργος, γραμματεις,φαρισαιοι, εργολαβοι,μηχανικοι,κατασκευαστικες εταιρειες κτλ.

Αλλα ξεχασα ζουμε στη χωρα της φαιδρας πορτοκαλεας.

Καλη χρονια να εχουμε και παλι με περισσοτερη υπευθυνοτητα και λιγοτερα σταρχιδισμο.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Η σήραγγα των Τεμπών θα είναι έτοιμη το Φθινόπωρο του 2012. Εως τότε υπομονή

Ανώνυμος είπε...

Ευχομαι να γινουν γρηγορα τα τουνελ..και να μην περιμενουμε τα τελη της τετραετιας της κυβερνησης!!

Ανώνυμος είπε...

Εαν ισχυουν αυτα που ειπε ο κος Καραγιαννης (και δεν εχω κανενα λογο να τον αμφισβητησω), εαν παμε για το Σεπτεμβριο του 2012 (καντε το τελη 2012 αρχες 2013 για να ειστε μεσα) και με τις πιο αισιοδοξες προβλεψεις για την επανοδο των Τεμπων για μετα τον Ιουνιο (το 4μηνο που λενε ειναι απλα λιγο) => αστα να πανε

Ανώνυμος είπε...

Πραγματικά δεν μπορω να καταλάβω γιατι δεν προχωρούν άμεσα στην λύση της χρήση του σιδηρόδρομου για την μεταφορά των φορτηγών. Το υποχρεωτικό πλέον δρομολόγιο μέσω κοζάνης ειναι +3-4 ώρες.

Δεν χρειαζέται πιστεύω να χρησιμοποιηθούν οι παλιές γραμμες όπως προτάθηκε.

Στην αυστρία ειναι πάγια πρακτική να φορτώνονται τα φορτηγά στα τρένα όταν δεν υπάρχει άδεια διέλευσησ...

Θα μπορύσαν τα φορτηγά να φορτώνονται στο Λιτόχωρο, οπου υπάρχουν και οι ράμπες (τεθωρακισμένα) και να εκφορτώνονται στη Λάρισα...

Ανώνυμος είπε...

Από γνωστό μου, που πέρασε πρόσφατα από την περιοχή με τζιπ από Ραψάνη μέσω κακοτράχαλου χωματόδρομου απέναντι από το κλειστό τμήμα της κοιλάδας των Τεμπών, έμαθα ότι οι βράχοι από την κατολίσθηση παραμένουν ακόμη στη θέση τους και ότι συνεχώς γίνονται κατολισθήσεις από τα φουρνέλα μάλλον, που χρησιμοποιούνται για τη διάνοιξη των σηράγγων. Οτι τέλος ο δρόμος δεν πρόκειται ποτέ να ξαναδοθεί στην κυκλοφορία λόγω των παραπάνω και ότι θα περιμένουμε ως το 2013 να ολοκληρωθούν οι σήραγγες!!!
Αν τα παραπάνω είναι ακριβή δεν γνωρίζω, κρατάω μια επιφύλαξη, μια φορά ας το τσεκάρει και κάποιος άλλος.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα