Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2010

Αστική Ανάπτυξη: Θα πεζοδρομηθεί η Βασ. Ολγας

Φιλοδοξίες να αλλάξει η Βασιλίσσης Ολγας και να αρχίσουν μέχρι τέλους του έτους οι εργασίες πεζοδρόμησης έχει ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας.
Η επιστροφή της κατοικίας στο κέντρο μέσω της οικιστικής αναβάθμισής του είναι σήμερα το νέο «δόγμα» του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας.
Τελικός στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2014 να έχουν ολοκληρωθεί συνολικά τα έργα ενοποιησης των αρχαιολογικών χώρων στο κέντρο της Αθήνας και να αλλάξει συνολικά η εικόνα της πόλης όπως συνέβει και στην περιοχή του Θησείου.
Εκτός από τις πεζοδρομήσεις και την ανάδειξη των μνημείων που είναι διάσπαρτα σε όλο το κέντρο της πόλης, τo σχέδιο περιλαμβάνει ακόμη την ανάδειξη του αρχαιολογικού άλσους της Ακαδημίας Πλάτωνος σε συνδυασμό με τη δημιουργία του Μουσείου Αθηνών, ανακαινίσεις στις όψεις των κτιρίων όπως το Δημοτικό Νοσοκομείο «Ελπίς» και οι προσφυγικές πολυκατοικίες, καθώς και την αφαίρεση των διαφημιστικών πινακίδων.
Την ανάγκη αναπλάσεων περιοχών του κέντρου την έχουν επισημάνει πολλοί και πλέον αρχίζει να γίνεται συνείδηση προκειμένου το κέντρο της πόλης να μην μετατραπεί σε γκέτο μεταναστών το οποίο δημιουργεί τεράστια προβλήματα τόστο στη λειτουργία της πόλης όσο και στη μεγάλη αύξηση της εγκληματικότητας που έχει παρατηρηθεί.
Πεζοδρομήσεις, αστυνομία σε ποδήλατα είναι μερικά απο τα μέτρα που θα ξεκινήσουν με στόχο την εξάλειψη του παραπάνω φαινομένου.
Η πλέον πετυχημένη πεζοδρόμηση στην ΑΘήνα (ίσως και σε ολόκληρη την Ελλάδα) ήταν αυτή της οδού Αποστόλου Παύλου στο Θησείο που έφερε τα πάνω κάτω σε όλη την περιοχή. Σε όποια περιόδο και να πας ο ήχος των αυτοκινήτων και της κόρνας (έστω και αν η παρουσία σταθμευμένων οχημάτων είναι έντονη)είναι μακρινή ανάμνηση, ο πεζόδρομος είναι πεντακάθαρος και το κυρίαρχο στοιχείο είναι η Ακρόπολη ενωμένη πλέον με τη γειτονιά του Θησείου.
Ας δουμε αντίστοιχα έργα να γίνονται παντού και τότε θα μπορούμε να μιλάμε για εξωραισμό των πόλεων μεγάλων και μικρών. Οι πεζοδρομήσεις είναι δύναμη για τον πεζό και το πολίτη και αποδυνάμωση της κυριαρχίας του αυτοκινήτου.

16 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ανυπομονώ πότε θα πεζοδρομηθεί η Πανεπιστημίου! Θα είναι ένα νέο θαύμα στην Αθήνα! Όσο για τ' αυτοκίνητα, αυτά θα μπορούν να χρησιμοποιούν την Ακαδημίας αντίστροφα (προς Κάνιγγος - Ομόνοια, μέσω Πατησίων)

Θ.Μ.

Μετρόφιλος είπε...

Πεζοδρόμηση έχει νόημα μόνο αν υπάρχουν μαγαζιά ή εστιατόρια για να έχει λόγο ο πεζός να πάει για βόλτα. Η Όλγας δεν έχει τίποτα από αυτά. Θα είναι λοιπόν τσάμπα κόπος. Αν θέλουν σώνει και καλά να κάνουν κάτι εκεί, καλύτερα είναι να ξηλωθούν η άσφαλτος και οι γραμμές του τραμ και να επεκταθεί ο κήπος του Ζαππείου!

Ανώνυμος είπε...

ωραιος εισαι συ Μετροφιλε φιλος των ΜΣΤ...γιατι να ξηλωθει το τραμ δεν καταλαβα...αντιθετως να μπει τραμ και στην Διονυσιου Αρεοπαγιτου οπως παλια και να συνδεθει το Συνταγμα με το Θησειο

Ανώνυμος είπε...

tetoies kiniseis prepei na ginoun k sti thessaloniki gia tin enopoihsh twn mnimiwn.

Ανώνυμος είπε...

Οι πεζοδρομοι στη μεση του πουθενα μας μαραναν

Πρωτα φτιαχνεις ενα πληρες συστημα συγκοινωνιων, που να καλυπτει τα παντα, με τακτικα και ανθρωπινα δρομολογια, πρωτα φτιαχνεις σοβαρα παρκινγκ στους σταθμους μετεπιβιβασης για να αφηνει ο αλλος με ασφαλεια το ΙΧ του και μετα σκεφτεσαι διαφορες μ@λακιες για να "αφησεις τα αυτοκινητα εκτος κεντρου".

Αλλα ποτε καναμε κατι με σκεψη και προγραμματισμο για να κανουμε και αυτο???

Πεταει ενας ενα πυροτεχνημα και οι αλλοι πανηγυριζουν.

Ανώνυμος είπε...

Μάλλον φίλε αναγνώστη καλύτερα να μην χρησιμοποιείς τέτοιου είδους λεξιλόγιο...
Τα πάρκινγκ είναι για αυτούς που θέλουν να μείνουν κολλημένοι στο ΙΧ.
Σύμφωνα δε με τα λεγόμενα σου, φάσκεις και αντιφάσκεις, ένα πλήρες σύστημα συγκοινωνιών που αναφέρεις σαν αναγκαίο, δεν περιλαμβάνει ΙΧ σε καμία χώρα του κόσμου.
Δεν υπάρχουν πεζόδρομοι μη αναγκαίοι και αναγκαίοι, ή κάποιοι "στη μέση του πουθενά" ειδικά ο προτεινόμενος μάλλον είναι..."στην μέση των πάντων". Θεωρείς δε λάθος την κίνηση, την σκέψη, να μείνουν τα αυτοκίνητα εκτός κέντρου.
Επιτέλους, ας αλλάξουμε νοοτροπία σε αυτή την χώρα. Ας αφήσουμε το εγώ του ΙΧ, και ας δούμε το σύνολο, το μέλλον, το υγιές. Σε όλες τις μητροπόλεις της Ευρώπης το ΙΧ είναι καρκίνωμα, ανθυγιεινή συνήθεια.
Όλοι τα αφήνουν, περπατούν, παίρνουν τις συγκοινωνίες, το ποδήλατο.
Έχουν όμοια συμπεριφορά, ζούνε!
Μπορούμε και εμείς.


Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

εμένα επιτρέψτε μου να συμφωνήσω με τον γράφοντα πριν του κυρίου παπαζήσιμου(χωρίς να ενστερνίζομαι το υβραιολόγιό του).είμαι υπέρ της πεζοδρόμησης του κέντρου των δύο μεγάλων πόλεων της χώρας μας,αλλά σαφώς αυτές οι πεζοδρομήσεις πρέπει να συνοδεύονται από ανάλογα έργα μετρό-τραμ,όπου δηλαδή θα δίνουμε εναλλακτική επιλογή μετακίνησης στους πολίτες, προς αποφυγήν της χρήσης του ι.χ.
peter

lectoras είπε...

Σίγουρα για να κάνουμε τέτοιου είδους μετατροπές στην πόλη, χρειάζεται ένα σημαντικό δίκτυο μέσων μαζικής μεταφοράς, κυρίως σταθερής τροχιάς.

Ταυτόχρονα οι πεζοδρομήσεις συμβάλλουν στο να γίνεται πιο ανθρώπινη η πόλη. Και αυτό δεν μπορεί να περιμένει τη δημιουργία 200 χλμ γραμμών μετρό.

Στην αστική ανάπτυξη, δε μπορούμε να τα κάνουμε όλα χωριστά μεταξύ τους, αλλά μπορούμε να τα κάνουμε συγχρόνως. Έτσι για να δίνουμε στον Αθηναίο/ Θεσσαλονικιό κλπ. την αίσθηση του τι θέλουμε να πραγματοποιήσουμε και να μπορέσει να εκμεταλευτεί κι εκείνος τα πλεονεκτήματα.
Η αστική αναβάθμιση μπορεί να γίνεται μόνο σε στάδια. Ενα σκαλοπάτι τη φορά.

Γι αυτό και με κάθε επέκταση πρέπει να εξορθολογούμε τα δρομολόγια των λεωφορείων, να δημιουργούμε υποδομές, park and ride, kiss and ride, ποδήλατόδρομους και παρκινγκ ποδηλάτων. Ταυτόχρονα έχουμε την ευκαιρία να αλλάζουμε τη φυσιογνωμία του κέντρου και όχι μόνο με πεζοδρομήσεις, παρκα κλπ που η πίεση του κυκλοφοριακού δε μας επέτρεπε.

Γιατί όταν η μόνη επιλογή είναι το αυτοκίνητο, δεν γίνεται να το διώξει κανείς από το κέντρο. Αντίθετα, όταν η πόλη διαθέτει ένα αξιόπιστο και γρήγορο δίκτυο ΜΜΜ, είναι δυνατόν να το εκμεταλευτεί κανείς για να εξανθρωπίσει μια πόλη που είχε καταληφθεί τόσα χρόνια από τα αυτοκίνητα.

Και δε μιλάω μόνο για την Αθήνα. Αυτό συμβαίνει και συνεχίζει να συμβαίνει και σε άλλες μεγάλες πόλεις της ευρώπης. Μόνο που εκείνες ξεκίνησαν λίγο νωρίτερα αυτό το έργο.

Και τέλος, η πεζοδρόμηση της Β.Ολγας δεν είναι δα και κάτι τρομακτικό από άποψη κυκλοφορίας. Είναι πάντα άδεια και το μόνο που προσφέρει είναι παρκινγκ για τα τουριστικά λεωφορεία. Ευκαιρία για να εννοποιηθεί όλη η περιοχή και να γίνει ένας χώρος περιπάτου στο κέντρο.

MetroTramfan είπε...

Πεζοδρόμηση της Ολγας και της Πανεπιστημίου, επέκταση τραμ έως Πατήσια. Απόδοση προτεραιότητας στο τραμ παντού. Απολύσεις υπεράριθμου προσωπικού από την Τραμ ΑΕ και συγχώνευσή της με την μητρική της Αττικό Μετρό. Μόνο επί Στυλιανίδη προσελήφθησαν επί ΝΔ το πρώτο εννεάμηνο του 2009 154 άτομα σε μια καταχρεωμένη, λόγω πολιτικής Σουφλιά, εταιρεία. Βαθμιαία κατάργηση δικτύου τρόλεϋ εντός μικρού δακτυλίου και απομάκρυνση όλων των λεωφορειακών γραμμών με τερματικούς, κομβικές στάσεις του Μετρό, όπως π.χ. το Νομισματοκοπείο ή ο Αγιος Αντώνιος.
Ακόμη, ανάθεση κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό με σύμβαση παραχώρησης, όπως συμβαίνει και στους αυτοκινητόδρομους, κατά προτίμηση σε ξένη κοινοπραξία για να τελειώσει σε 6 με 7 χρόνια. Παράλληλη κατασκευή της επέκτασης τραμ έως Ζωγράφου από Κατεχάκη με τερματικό Πολυτεχνούπολη-Πανεπιστημιούπολη. Πεζοδρόμηση Κατεχάκη μεταξύ Μεσογείων και Κηφισίας.

Μετρόφιλος είπε...

Ενώ τώρα που έφυγε ο Σουφλιάς, το τραμ ζει περίοδο άνθησης!

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε
η ζημιά στο τραμ έγινε δολίως επί 5.5 χρόνια. Τι θες να πρωτοφτιάξουν σε 4 μήνες;
Να εύχεσαι μόνο το κόμμα σου να μην ξανάρθει ποτέ πια στα πράγματα. Η Ελλάδα έγινε ήδη μπανανία. Το 2004 επί Σημίτη είχαμε τουλάχιστον κάποια εκτίμηση έξω.

Ανώνυμος είπε...

Ναι...Και αν πεζοδρομηθει η Βασ.Ολγας, θα γυρισει ο νορμαλ κατοικος της Αθηνας να παει να μεινει στο κεντρο επειδη του εφτιαξαν πεζοδρομο και θα εχει και διλα του το μετρο...ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΚΑΛΑ!

Σιγα μην παει να μεινει στο κεντρο της Αθηνας που ειναι η πιο ταχυτερα υποβαθμισμενη και γετοποιουμενη ευρωπαϊκη πρωτευουσα με τις ληστειες,κλοπες,μαχαιριες,εκρηξεις και συνεχεις υποβαθμισεις και γκετοποιησεις να ειναι πλεον καθημερινο φαινομενο...

Το κεντρο της Αθηνας θελει γκρεμισμα και φτιαξιμο απο την αρχη!...

Προσφατα ο δημαρχος Αθηναιων παραχωρησε ημεριδα ενημερωσης για την πλεον εκρυθμη κατασταση του ιστορικου κεντρου, οπου η πορνεια, η μαφια, οι λαθρομεταναστες, το παραεμποριο και η διακινηση ναρκωτικων εχουν βρει τον παραδεισο τους και ζηταει βοηθεια απο υπουργεια ΠΡΟΠΟ και Εσωτερικων χωρις να λαμβανει καμια βοηθεια!

Ανώνυμος είπε...

Μη μιλάτε καλύτερα μερικοί για την κατάντια της Αθήνας. Κάποτε ήταν πόλη κι ο νυν δήμαρχος ανήκει στην παράταξη που την κατέστρεψε. ΕΡΕ και χούντα έκαναν την κυρίως δουλειά ή "λάτζα". Το ΠΑΣΟΚ μπήκε κι αυτό στη λούμπα τους από το 81 και μετά. Ο Τρίτσης μόνο πήγε να ξεφύγει και τον "ψέκασαν".
Τραμ και πάλι τραμ να φύγουν τα ΙΧ από το ιστορικό κέντρο. Τώρα με τη νέα διοίκηση να επεκταθεί Ζωγράφου, Πατήσια και σε κάθε στάση μια φωτό του "εθνάρχη" να της πετάμε βελάκια...

Ανώνυμος είπε...

Διαβάζω συνεχώς άρθρα επί αρθρων, αναρτήσεις επί αναρτήσεων για την εγκληματικότητα του κέντρου των Αθηνών. Στην τηλεόραση αγανακτισμένοι πολίτες "όμηροι" της κατάστασης να προσπαθούν να πείσουν τους πολιτικούς άρχοντες γιά το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν του να είναι "φυλακισμένοι" μέσα στην ίδια τους την πόλη. Ανθρωποι που δεν τολμούν να βγούν ούτε μία βόλτα στα πάρκα της περιοχής τους. Ανθρωποι που βγαίνοντας δεν ξέρουν αν θα επιστρέψουν σπίτι τους όπως έφυγαν.Ολους αυτούς δε τους έχουν ονοματίσει "ρατσιστές" και τους έχουν ρίξει βορά σε κάθε "προοδευτικό μα*άκα" ό οποίος τους στιγματίζει τους λοιδωρεί και προσπαθεί να τους κάνει να αισθανθούν ενοχές επειδή το μόνο που ζητάνε είναι να ζήσουν σαν άνθρωποι στην ίδια τους την πόλη, στην ίδια τους την γειτονία που μεγάλωσαν, στο ίδιο τους το σπίτι.
Και κάθεσαι και αναρωτιέσαι "μα είναι δυνατόν να μην καταλαβαίνουν...είναι δυνατόν οι "αρχοντες" της συμφοράς μας για μιά ακόμα φορά να μην μπορούν να αντιληφθούν το μέγεθος του προβλήματος των ανθρώπων αυτών"??
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
Μόνο που ΕΣΥ πρέπει να καταλάβεις ότι και καταλαβαίνουν και κάνουν πολύ καλά αυτό που ξέρουν καλύτερα από τον καθένα μας να κάνουν..Μετά την ληστεία του Χρηματιστηρίου, μετά την καταλήστευση του Δημοσίου χρήματος και τέλος μετά την μεγάλη κλοπή των Ασφαλιστικών ταμείων πρέπει να αντιληθφείς ότι το μόνο που έχει μείνει για να σου πάρουν είναι η ακίνητη περιουσία σου!!Δεν σου έχουν αφήσει και τίποτα άλλο..
Οπως καλά γνωρίζεις σε όλες τις μεγάλες πρωτεύουσες την μεγαλύτερη αξία στην ακίνητη περιουσία την έχει το παραδοσιακό κέντρο της κάθε πρωτεύουσας. Και στην Αθήνα ανέκαθεν το κέντρο ηταν το φιλέτο της ακίνητης περιουσίας.
Μετά όμως από όλες τις ληστείες που διέπραξαν έφθασε και η ώρα του να σου πάρουν για μιά "μπουκία" και το σπίτι που έχεις στο κέντρο και φυσικά και το μαγαζί που είχες χρόνια ολόκληρα από πάππου προς πάππου. Να στα αγόραζαν πριν δεν συνέφερε...πολύ υψηλή η τιμή. Πως θα πέσει η αξία τους για να μπορεσουν να στα πάρουν?? Με τον πιό απλό τρόπο.
ΑΠΑΞΙΩΝΟΝΤΑΣ τις περιοχές με την εγκληματικότητα, με τους μετανάστες που τους αφήνουν να έχουν κάνει το κέντρο γκέτο, και έχοντας κάνει εσένα να παρακαλάς να βρείς αγοραστή για να φύγεις από εκεί έτσι ώστε να μπορέσεις να ζήσεις μια φυσιολογική καθημερινότητα. Και πουλάς το σπιτάκι σου πλέον κοψωχρονία, πουλάς το μαγαζί που είχες και ζούσες γιατί πιά δεν έχει δουλειά (ποιός να έρθει να ψωνίσεις εκεί μέσα) και όταν θα έχουν πάρει στα χέρια τους το μεγαλύτερο κομμάτι του "φιλέτου" τότε θα δείς πως θα λυθεί το πρόβλημα του κέντρου ως δια μαγείας. Τότε θα δείς γιά πότε θα διαλυθεί το γκέτο, τότε θα δείς αναπλάσεις επί αναπλάσεων τότε θα δείς υπερλούξ πεζόδρομους και ΕΣΥ τότε θα λές...Τελικά το λύσανε το πρόβλημα και θα τους υμνείς και θα τρέχεις να τους ψηφίζεις γιατί έκαναν τελικά "καλή δουλειά". ΜΟΝΟ που ξεχνάς ότι εσύ δεν θα έχεις τίποτα πλέον σαν περιουσία εκεί. Αυτοί θα δεκαπλασιάσουν τα λεφτά τους μιάς και η αξίες θα επανέλθουν στα υψηλά των παλαι ποτέ εποχών και θα σε έχουν καταληστεύσει γιά μιά ακομά φορα.
Για αυτό...ΜΗΝ ΠΟΥΛΑΣ..ΜΗΝ ΦΕΥΓΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΣΟΥ..ΒΓΕΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΤΩΡΑ..ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΕΙΣ ΣΕ ΗΣΥΧΙΑ...ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΣΕ ΚΛΕΨΟΥΝ !!
Υ.Γ. Το παρόν κείμενο δεν είναι πολιτικη τοποθετηση.Μην το ταυτίζεις με πολιτικές και πολιτικούς.Το μόνο που θέλει είναι να δώσει μιά άλλη διάσταση στο θέμα που κανένας δεν την βγάζει προς τα έξω. Σε όποια πολιτική παράταξη και αν ανήκεις προστάτεψε την περιουσία σου που γιά μιά ακόμα φορά θέλουν να στην λεηλατήσουν.

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε υπάρχουν κάνα δυο Ρώσοι ακκορνεονίστες που μπαίνουν σε οχήματα τραμ και κάνουν το ταξίδι μαγευτικό με κύματα Δουνάβεως κλπ
Στο Μετρό πλανόδιοι μουσικοί δεν μπορούν να σταθούν, ούτε οι όρθιοι επιβάτες του καν, λόγω του ότι τρέχει πολύ να ξεφύγει από τα ποντίκια που το κυνηγάνε.
Λοιπόν έλεγα, τους ακκορνεονίστες να τους προσλάβει η ΤΡΑΜ αφού πρώτα τους ελληνοποιήσει και διώξει με τις κλωτσιές όλους τους παρανόμως προσληφθέντες επί ΝΔ να εξοικονομηθούν χρήματα μισθοδοσίας. Ετσι κι αλλιώς δεν κάνουν τίποτα πέρα από την επιδείνωση των οικονομικών της εταιρείας! Δηλαδή η ΤΡΑΜ θα γυρίσει ξανά στα 200 άτομα προσωπικό που είχε το 2004 όταν ανέλαβαν οι τρισκατάρατοι, αντί για 700 που έχει τώρα! 200 με τους ακκορντεονίστες μαζί! Οταν με το καλό πάει το τραμάκι Πατήσια και Ζωγράφου να προσληφθούν κι άλλοι ακκορντεονίστες, καλοί μετανάστες, Ελληνες πολίτες πια.

Unknown είπε...

Δεν κατανοώ τι θέση έχουν οι απόψεις μας περί του μεταναστευτικού και της επανάστασης στο θέμα περί πεζοδρόμησης της Βασ. Όλγας πάντως.... Επιτέλους να ξεκινήσει κι αυτό το έργο επιτέλους! Απλούστατο (τα ΙΧ που περνάνε από εκεί είναι ελάχιστα και αυτά τα άθλια πούλμαν ας ξεκουμπιστούν απο κει πέρα να ησυχάσουμε! Στο κάτω κάτω οι Γερμανοί και οι Σουηδοί δεν έχουν τη γελοιοδέστατη απαίτηση να κατέβουν από το αυτοκίνητο 40 εκατοστά πριν τον προορισμό τους), φθηνό (σε σχέση με άλλες πεζοδρομήσεις), σημαντικό (κλείνει έναν περίπατο και ενώνει δύο βίαια κομμένα "πάρκα") και τόσο προφανές που δεν πάει παραπέρα! Well done!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα