Λόγω του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας αποφάσισα να το περάσω στην Πελοπόννησο. Ήταν επίσης και η πρώτη μου επίσκεψη μετά την εκκίνηση των έργων τόσο στην Ολύμπια Οδό όσο και στην Ανατολική Οδό. Φύγαμε λοιπόν Παρασκευή με τελικό προορισμό την Μονεμβασιά. Στο μυαλό μου είχα το προηγούμενο ταξίδι στη Δυτική Μακεδονία που η Εγνατία και οι κάθετοι της έκαναν το ταξίδι μας ξεκούραστο και ευχάριστο. Το πέρασμα από την Ολύμπια Οδό δεν είχε να παρουσιάσει κάτι ιδιαίτερο. Σε σύντομο χρονικό διάστημα φτάσαμε στον κόμβο έξω από την Κόρινθο και μπήκαμε στην Ανατολική Οδό.
Η κάθοδος προς τα νότια ήταν αρκετά προβληματική γιατί υπήρχαν εργοτάξια στο μεγαλύτερο μέρος μέχρι τη Σήραγγα Αρτεμισίου. Υπό κατασκευή και οι 3 σήραγγες που θα εξαλείψουν τις μεγάλες κλίσεις που παρουσιάζει αυτό το τμήμα σήμερα. Έχουν διανοιχθεί πλήρως και απομένουν οι εργασίες σύνδεσης με τον αυτοκινητόδρομο. Στην επιστροφή δεν υπήρχε ούτε ένα εργοτάξιο και το ταξίδι ήταν άνετο και ασφαλές. Η απόσταση Κόρινθος-Τρίπολη ήταν κάτι περισσότερο από 35 λεπτά και το δράμα ξεκίνησε με την χρήση του δρόμου από την Τρίπολη μέχρι τη Σπάρτη αρχικά που διήρκησε 1 ώρα και η απόσταση Σπάρτη-Μονεμβασιά περισσότερο από 1 ώρα και 30 λεπτά. Έτσι για μια απόσταση περίπου 130 χιλιομέτρων απαιτήθηκαν 2 ώρες και 30 λεπτά! Εδώ θα πρέπει να διευκρινίσω ότι ο συγκεκριμένος δρόμος θα παραμείνει ως έχει και ο κλάδος για Σπάρτη είναι αρκετά πιο κάτω από την Τρίπολη, μετά τον Κόμβο της Μεγαλόπολης στο ύψος του Λεύκτρου.
Στην Ανατολική Οδό που σύμφωνα με τις κατά καιρούς δηλώσεις είναι ο πιο προχωρημένος Αυτοκινητόδρομος σε παραχώρηση έχω να κάνω 2 παρατηρήσεις. Αρχικά είχα υποτιμήσει τη σημασία αυτού του δρόμου αλλά μετά το ταξίδι και την εικόνα που είδα των δρόμων πιστεύω πλέον ότι πρόκειται για έργο υψίστης σημασίας για την Πελοπόννησο.
1. Αυτός ο δρόμος είναι υπέρ-απαραίτητος για την Κεντρική, Ανατολική και Νότια Πελοπόννησο. Οι δρόμοι εκτός της Ανατολικής Οδού είναι επιεικώς αισχροί με μεγάλες στροφές χωρίς ορατότητα.
2. Με την ολοκλήρωση τω έργων πρέπει να ανοίξει άμεσα η κουβέντα για κάθετες οδούς σε Αργός, Ναύπλιο, Γύθειο και Μονεμβασιά καθώς και σύνδεση με την Ολυμπία για σύνδεση με τη Δυτική Πελοπόννησο.
Το μεγάλο πρόβλημα της Πελοποννήσου σε αυτό το γεωγραφικό πεδίο είναι η μορφολογία του εδάφους. Είναι γεμάτη από βουνά με λίγες πεδιάδες με αποτέλεσμα το οδικό δίκτυο της περιοχής να είναι πάρα πολύ άσχημο. Με την φιλοσοφία του Έλληνα οδηγού να είναι στην κατηγορία του ζαμανφουτισμού γίνεται πολύ επικίνδυνη η κάθε διέλευση από τους δρόμους της περιοχής.
Ο κλάδος Λεύκτρο- Σπάρτη ήταν πολύ σωστή επιλογή να γίνει έστω και ζημιογόνος εμπορικά διότι εξυπηρετεί ένα πολύ μεγάλο κομμάτι, αυτό της Νότιο-Ανατολικής Πελοποννήσου. Αυτό θα φέρει περισσότερους επισκέπτες και ίσως μελλοντικά το ισοζύγιο αυτού του κλάδου να είναι κερδοφόρο. Το γεγονός της επέκτασης του Αυτοκινητόδρομου μέχρι τη Σπάρτη θα μειώσει σημαντικά τη χρονοαπόσταση για τις περιοχές της Σπάρτης, Λεωνιδίου, Μονεμβασιάς, Νεάπολης και Μάνης.
Με την ολοκλήρωση του το 2012 θα βοηθήσει σημαντικά στην ανάπτυξη της περιοχής μόνο που χρειάζονται και άλλες οδικές παρεμβάσεις με δρόμους μικρότερους μεν ασφαλέστερους δε. Η Ανατολική Οδός θα λειτουργήσει καταλυτικά στην ανάπτυξη όπως γίνεται αυτή τη στιγμή στη Μακεδονία και τη Θράκη με την Εγνατία και θα φέρει μόνο θετικά αποτελέσματα. Ξέρω ότι πολλοί από εσάς δεν είστε φιλικά προσκείμενοι στην ιδέα των δρόμων αυτών και ειδικά με την επιβολή τσουχτερών διοδίων. Συμφωνώ πως τα διόδια είναι και θα γίνουν ακόμα πιο υπερβολικά. Όμως πρόκειται για πρωτογενείς τρόπους ανάπτυξης μιας χώρας και μετατροπής των περιοχών από καθαρά αγροτικές και υποτυπώδεις τουριστικές σε περιοχές ισχυρής ανάπτυξης. Τα νούμερα της ανάπτυξης της Εγνατίας που από δω και πέρα θα είναι σημείο αναφοράς πιστεύω ακράδαντα ότι θα αποδείξουν την αναγκαιότητα ενός πλήρους δικτύου Αυτοκινητόδρομων που πρώτα θα βοηθήσουν τους ίδιους τους κατοίκους των περιοχών και κατ` επέκταση την πολυπόθητη ανάπτυξη γενικότερα της χώρας μας.
5 σχόλια:
Από Σπάρτη προς Μονεμβασιά, το πρώτο κομμάτι (μέχρι Σκάλα περίπου) είναι βελτιωμένο και νομίζω ότι τα έργα πρόκειται να συνεχιστούν και πιο κάτω
Το σίγουρο είναι πως ο δρόμος αυτός μαζί με την Ολυμπία Οδό με την οποία θα συνδέονται στην Τσακώνα,θα δημιουργήσει ένα δακτύλιο με αυτοκινητοδρόμους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας στην Πελοπόννησο που θα βοηθήσει σημαντικά την ανάπτυξη των περιοχών που θα διασχίζουν.
Τώρα όσον αφορά τα διόδια που θα πληρώνουμε σε αυτούς τους δρόμους,πιστεύω ότι το κράτος ενόψει και της διοικητικής μεταρρύθμισης με τις αιρετές περιφέρειες,θα πρέπει να δίνει απευθείας σε αυτές το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων από τα διόδια που θα εισπράτει για την βελτίωση του επαρχιακού οδικού δικτύου των περιοχών αυτών,ώστε όσοι δεν θέλουν να χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους αυτούς λόγω υψηλών διοδίων να έχουν εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης είτε για τοπικές,είτε για υπερτοπικές διαδρομές.
Γνωρίζουμε αν η Ανατολικη οδός θα φωτίζεται??? Αυτο που μου άρεσε στο υπάρχον κομμάτι, Κόρινθος-Τρίπολη ήταν ότι ο δρόμος στο μεγαλύτερο μέρος του είχε φωτισμό τη νύχτα.
Είναι απίστευτο αίσθημα ασφάλειας και ηρεμίας να φωτίζεται ο δρόμος μπροστά σου, ειδικά όταν είναι πίσσα σκοτάδι λόγω νύχτας.
Τα αντίστοιχα σιδηροδρομικά όμως έργα από Κόριθο ως Τρίπολη και Καλαμάτα μπορούν να χαρακτηριστούν από αστεία έως και για κλάμματα. Πέντε χρόνια χρειάστηκαν ώστε να αντικαταστήσουν την επιδομή (στρωτήρες και σιδηροτροχιές) από την Κόρινθο ώς και την Τρίπολη, περισσότερος δηλαδή χρόνος από αυτόν που χρειάστηκε το 1890 - 1900 για να κατασκευαστεί εκ του μηδενός αυτή η σιδηροδρομική υποδομή που περιλάμβανε σημαντικά τεχνικά έργα (ορύγματα, γέφυρες, σταθμούς κ.λ.π. και όλα φτιαγμένα με φτυάρια και αξίνες!). Δεν άλλαξαν στο ελάχιστο την χάραξη, διατηρώντες τις πολύ μικρής ακτίνας καμπυλότητας καμπές και δεν ελάττωσαν στο ελάχιστο τις ισόπεδες διαβάσεις (για διαπλάτυνση της γραμμής στο διεθνές δίκτυο ή για νέες χαράξεις λ.χ. Τρίπολη - Σπάρτη ή Σπάρτη - Καλαμάτα ούτε καν λόγος να γίνεται). Τέλος το τμήμα Τρίπολη - Ζευγολατιό ακόμα αναμένουμε την παράδοσή του! Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι ο σιδηρόδρομος προηγήθηκε των οδικών δικτύων. Τα έργα που εκτεκλέστηκαν ή εκτελούνται αυτήν τη στιγμή στον άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα μοιάζουν σαν να ξαναστρώναμε με πολύ καλής ποιότητας ασφαλτοτάπητα την παλιά Ε.Ο. Κορίνθου - Τριπόλεως μέσω Αχλαδόκαμπου. Η κατασκευή (σίγουρα απαραίτητων) νέων Ε.Ο. δίχως την παράλληλη κατασκευή αντιστοίχων σιδηροδρομικών θα ωθήσει στην ακόμα μεγαλύτερη χρήση των ΙΧ οχημάτων, με όσες συνέπειες αυτή συνεπάγεται... Είστε τόσο βέβαιοι ότι η νέα Ε.Ο. Αθηνών - Κορίνθόυ δύναται να αντέξει περεταίρω φόρτιση, ειδικά τους θερινούς μήνες ή στις μεγάλες "εξόδους", ειδικά και μετά την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα;
Φιλε τρενομανη εδω μπορουσε να αντεξει την κινηση το υπαρχον αισχρο οδικο δικτυο.
Ετσι και φτιαχτουν αυτοι οι αυτοκινητοδρομοι θα κανουμε παρτι.
Δημοσίευση σχολίου