Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2010

Ανατολική Οδός: ένα δρόμος που θα φέρει τα πάνω κάτω


Λόγω του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας αποφάσισα να το περάσω στην Πελοπόννησο. Ήταν επίσης και η πρώτη μου επίσκεψη μετά την εκκίνηση των έργων τόσο στην Ολύμπια Οδό όσο και στην Ανατολική Οδό. Φύγαμε λοιπόν Παρασκευή με τελικό προορισμό την Μονεμβασιά. Στο μυαλό μου είχα το προηγούμενο ταξίδι στη Δυτική Μακεδονία που η Εγνατία και οι κάθετοι της έκαναν το ταξίδι μας ξεκούραστο και ευχάριστο. Το πέρασμα από την Ολύμπια Οδό δεν είχε να παρουσιάσει κάτι ιδιαίτερο. Σε σύντομο χρονικό διάστημα φτάσαμε στον κόμβο έξω από την Κόρινθο και μπήκαμε στην Ανατολική Οδό.
Η κάθοδος προς τα νότια ήταν αρκετά προβληματική γιατί υπήρχαν εργοτάξια στο μεγαλύτερο μέρος μέχρι τη Σήραγγα Αρτεμισίου. Υπό κατασκευή και οι 3 σήραγγες που θα εξαλείψουν τις μεγάλες κλίσεις που παρουσιάζει αυτό το τμήμα σήμερα. Έχουν διανοιχθεί πλήρως και απομένουν οι εργασίες σύνδεσης με τον αυτοκινητόδρομο. Στην επιστροφή δεν υπήρχε ούτε ένα εργοτάξιο και το ταξίδι ήταν άνετο και ασφαλές. Η απόσταση Κόρινθος-Τρίπολη ήταν κάτι περισσότερο από 35 λεπτά και το δράμα ξεκίνησε με την χρήση του δρόμου από την Τρίπολη μέχρι τη Σπάρτη αρχικά που διήρκησε 1 ώρα και η απόσταση Σπάρτη-Μονεμβασιά περισσότερο από 1 ώρα και 30 λεπτά. Έτσι για μια απόσταση περίπου 130 χιλιομέτρων απαιτήθηκαν 2 ώρες και 30 λεπτά! Εδώ θα πρέπει να διευκρινίσω ότι ο συγκεκριμένος δρόμος θα παραμείνει ως έχει και ο κλάδος για Σπάρτη είναι αρκετά πιο κάτω από την Τρίπολη, μετά τον Κόμβο της Μεγαλόπολης στο ύψος του Λεύκτρου.
Στην Ανατολική Οδό που σύμφωνα με τις κατά καιρούς δηλώσεις είναι ο πιο προχωρημένος Αυτοκινητόδρομος σε παραχώρηση έχω να κάνω 2 παρατηρήσεις. Αρχικά είχα υποτιμήσει τη σημασία αυτού του δρόμου αλλά μετά το ταξίδι και την εικόνα που είδα των δρόμων πιστεύω πλέον ότι πρόκειται για έργο υψίστης σημασίας για την Πελοπόννησο.
1. Αυτός ο δρόμος είναι υπέρ-απαραίτητος για την Κεντρική, Ανατολική και Νότια Πελοπόννησο. Οι δρόμοι εκτός της Ανατολικής Οδού είναι επιεικώς αισχροί με μεγάλες στροφές χωρίς ορατότητα.
2. Με την ολοκλήρωση τω έργων πρέπει να ανοίξει άμεσα η κουβέντα για κάθετες οδούς σε Αργός, Ναύπλιο, Γύθειο και Μονεμβασιά καθώς και σύνδεση με την Ολυμπία για σύνδεση με τη Δυτική Πελοπόννησο.
Το μεγάλο πρόβλημα της Πελοποννήσου σε αυτό το γεωγραφικό πεδίο είναι η μορφολογία του εδάφους. Είναι γεμάτη από βουνά με λίγες πεδιάδες με αποτέλεσμα το οδικό δίκτυο της περιοχής να είναι πάρα πολύ άσχημο. Με την φιλοσοφία του Έλληνα οδηγού να είναι στην κατηγορία του ζαμανφουτισμού γίνεται πολύ επικίνδυνη η κάθε διέλευση από τους δρόμους της περιοχής.
Ο κλάδος Λεύκτρο- Σπάρτη ήταν πολύ σωστή επιλογή να γίνει έστω και ζημιογόνος εμπορικά διότι εξυπηρετεί ένα πολύ μεγάλο κομμάτι, αυτό της Νότιο-Ανατολικής Πελοποννήσου. Αυτό θα φέρει περισσότερους επισκέπτες και ίσως μελλοντικά το ισοζύγιο αυτού του κλάδου να είναι κερδοφόρο. Το γεγονός της επέκτασης του Αυτοκινητόδρομου μέχρι τη Σπάρτη θα μειώσει σημαντικά τη χρονοαπόσταση για τις περιοχές της Σπάρτης, Λεωνιδίου, Μονεμβασιάς, Νεάπολης και Μάνης.
Με την ολοκλήρωση του το 2012 θα βοηθήσει σημαντικά στην ανάπτυξη της περιοχής μόνο που χρειάζονται και άλλες οδικές παρεμβάσεις με δρόμους μικρότερους μεν ασφαλέστερους δε. Η Ανατολική Οδός θα λειτουργήσει καταλυτικά στην ανάπτυξη όπως γίνεται αυτή τη στιγμή στη Μακεδονία και τη Θράκη με την Εγνατία και θα φέρει μόνο θετικά αποτελέσματα. Ξέρω ότι πολλοί από εσάς δεν είστε φιλικά προσκείμενοι στην ιδέα των δρόμων αυτών και ειδικά με την επιβολή τσουχτερών διοδίων. Συμφωνώ πως τα διόδια είναι και θα γίνουν ακόμα πιο υπερβολικά. Όμως πρόκειται για πρωτογενείς τρόπους ανάπτυξης μιας χώρας και μετατροπής των περιοχών από καθαρά αγροτικές και υποτυπώδεις τουριστικές σε περιοχές ισχυρής ανάπτυξης. Τα νούμερα της ανάπτυξης της Εγνατίας που από δω και πέρα θα είναι σημείο αναφοράς πιστεύω ακράδαντα ότι θα αποδείξουν την αναγκαιότητα ενός πλήρους δικτύου Αυτοκινητόδρομων που πρώτα θα βοηθήσουν τους ίδιους τους κατοίκους των περιοχών και κατ` επέκταση την πολυπόθητη ανάπτυξη γενικότερα της χώρας μας.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Από Σπάρτη προς Μονεμβασιά, το πρώτο κομμάτι (μέχρι Σκάλα περίπου) είναι βελτιωμένο και νομίζω ότι τα έργα πρόκειται να συνεχιστούν και πιο κάτω

Ανώνυμος είπε...

Το σίγουρο είναι πως ο δρόμος αυτός μαζί με την Ολυμπία Οδό με την οποία θα συνδέονται στην Τσακώνα,θα δημιουργήσει ένα δακτύλιο με αυτοκινητοδρόμους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας στην Πελοπόννησο που θα βοηθήσει σημαντικά την ανάπτυξη των περιοχών που θα διασχίζουν.
Τώρα όσον αφορά τα διόδια που θα πληρώνουμε σε αυτούς τους δρόμους,πιστεύω ότι το κράτος ενόψει και της διοικητικής μεταρρύθμισης με τις αιρετές περιφέρειες,θα πρέπει να δίνει απευθείας σε αυτές το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων από τα διόδια που θα εισπράτει για την βελτίωση του επαρχιακού οδικού δικτύου των περιοχών αυτών,ώστε όσοι δεν θέλουν να χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους αυτούς λόγω υψηλών διοδίων να έχουν εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης είτε για τοπικές,είτε για υπερτοπικές διαδρομές.

Ανώνυμος είπε...

Γνωρίζουμε αν η Ανατολικη οδός θα φωτίζεται??? Αυτο που μου άρεσε στο υπάρχον κομμάτι, Κόρινθος-Τρίπολη ήταν ότι ο δρόμος στο μεγαλύτερο μέρος του είχε φωτισμό τη νύχτα.

Είναι απίστευτο αίσθημα ασφάλειας και ηρεμίας να φωτίζεται ο δρόμος μπροστά σου, ειδικά όταν είναι πίσσα σκοτάδι λόγω νύχτας.

τρενομανής είπε...

Τα αντίστοιχα σιδηροδρομικά όμως έργα από Κόριθο ως Τρίπολη και Καλαμάτα μπορούν να χαρακτηριστούν από αστεία έως και για κλάμματα. Πέντε χρόνια χρειάστηκαν ώστε να αντικαταστήσουν την επιδομή (στρωτήρες και σιδηροτροχιές) από την Κόρινθο ώς και την Τρίπολη, περισσότερος δηλαδή χρόνος από αυτόν που χρειάστηκε το 1890 - 1900 για να κατασκευαστεί εκ του μηδενός αυτή η σιδηροδρομική υποδομή που περιλάμβανε σημαντικά τεχνικά έργα (ορύγματα, γέφυρες, σταθμούς κ.λ.π. και όλα φτιαγμένα με φτυάρια και αξίνες!). Δεν άλλαξαν στο ελάχιστο την χάραξη, διατηρώντες τις πολύ μικρής ακτίνας καμπυλότητας καμπές και δεν ελάττωσαν στο ελάχιστο τις ισόπεδες διαβάσεις (για διαπλάτυνση της γραμμής στο διεθνές δίκτυο ή για νέες χαράξεις λ.χ. Τρίπολη - Σπάρτη ή Σπάρτη - Καλαμάτα ούτε καν λόγος να γίνεται). Τέλος το τμήμα Τρίπολη - Ζευγολατιό ακόμα αναμένουμε την παράδοσή του! Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι ο σιδηρόδρομος προηγήθηκε των οδικών δικτύων. Τα έργα που εκτεκλέστηκαν ή εκτελούνται αυτήν τη στιγμή στον άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα μοιάζουν σαν να ξαναστρώναμε με πολύ καλής ποιότητας ασφαλτοτάπητα την παλιά Ε.Ο. Κορίνθου - Τριπόλεως μέσω Αχλαδόκαμπου. Η κατασκευή (σίγουρα απαραίτητων) νέων Ε.Ο. δίχως την παράλληλη κατασκευή αντιστοίχων σιδηροδρομικών θα ωθήσει στην ακόμα μεγαλύτερη χρήση των ΙΧ οχημάτων, με όσες συνέπειες αυτή συνεπάγεται... Είστε τόσο βέβαιοι ότι η νέα Ε.Ο. Αθηνών - Κορίνθόυ δύναται να αντέξει περεταίρω φόρτιση, ειδικά τους θερινούς μήνες ή στις μεγάλες "εξόδους", ειδικά και μετά την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα;

Ανώνυμος είπε...

Φιλε τρενομανη εδω μπορουσε να αντεξει την κινηση το υπαρχον αισχρο οδικο δικτυο.

Ετσι και φτιαχτουν αυτοι οι αυτοκινητοδρομοι θα κανουμε παρτι.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα