Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010

Μετρό Θεσσαλονίκης: προσπάθεια για λύσεις στα προβλήματα, θα προχωρήσουν οι επεκτάσεις

Στη διάρκεια της επίσκεψης στο Μετρό Θεσσαλονίκης ο Υπουργός Υποδομών Κος Ρέππας έκανε σημαντικές δηλώσεις για το άμεσο μέλλον του έργου της βασικής γραμμής από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τη Νέα Ελβετία. Οι δηλώσεις που έκανε είναι οι παρακάτω:
«Θέλω να κάνω σαφές εκ μέρους του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης για μια ακόμα φορά, ότι το έργο είναι για μας ίσως το πιο σημαντικό, μεταξύ όλων των έργων που εποπτεύουμε. Είναι έργο ζωής για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή. Γνωρίζουμε τα προβλήματα, τα οποία έχουν μέχρι τώρα παρουσιαστεί. Είμαστε αποφασισμένοι να ρίξουμε όλο το βάρος προκειμένου να απεμπλέξουμε το έργο από αυτά τα προβλήματα, για να προχωρήσει απρόσκοπτα. Ήδη τα πρώτα βήματα τα έχουμε κάνει.
Έχουμε καταλήξει στην απόφαση για τις δέουσες οργανωτικές και διοικητικές αλλαγές που είναι απαραίτητες προκειμένου η οργανωτική δομή που θα καθοδηγεί το έργο του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, με έδρα τη Θεσσαλονίκη πλέον, να μπορεί να παίρνει γρήγορα αποφάσεις και να μπορεί να δίνει λύσεις στα προβλήματα την ώρα που παρουσιάζονται.
Επίσης έχουμε μια πολύ καλή, στενότατη και αποδοτική συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, προκειμένου τα προβλήματα που σχετίζονται με τα ευρήματα των αρχαιολογικών ανασκαφών να αντιμετωπίζονται και να λύνονται αμέσως. Η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού κα. Μενδώνη θα είναι τακτική επισκέπτρια της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να έχει η ίδια γνώμη για τα θέματα αυτά. Έχουμε δεσμευτεί, ότι θα είμαστε κάθε μήνα εδώ στη Θεσσαλονίκη, για το σύνολο των θεμάτων που απασχολούν την πόλη και την περιοχή, αλλά και για το συγκεκριμένο έργο.
Εντοπίσαμε τα προβλήματα τα οποία έχουν ιδιαίτερη αξία και πρέπει να αντιμετωπιστούν μέσα σε αυτήν την περίοδο. Είναι αυτά που αφορούν την απελευθέρωση του χώρου στο Πανεπιστήμιο, την ανάληψη των πρωτοβουλιών από την πλευρά μας για να απελευθερωθεί ο χώρος στου Παπάφη, τα προβλήματα στο Σταθμό Πατρικίου και στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Είναι τέσσερα σημεία πάνω στα οποία θα ρίξουμε το βάρος μας από την Δευτέρα κιόλας, προκειμένου να έχουμε απαντήσεις κι έτσι να βοηθήσουμε ώστε το έργο να εξελιχθεί όσο γίνεται ταχύτερα.
Προβλήματα χρηματοδότησης δεν θα αντιμετωπίσουμε, έχουμε κάνει τον σχεδιασμό μας. Πιστεύουμε ότι ο Ανάδοχος θα κάνει κι εκείνος από την δική του πλευρά, όχι απλώς ό,τι προβλέπεται από τις συμβατικές υποχρεώσεις του, αλλά και κάτι παραπάνω, προκειμένου το έργο αυτό να ανακτήσει τον χρόνο που μέχρι τώρα έχει χαθεί λόγω των πολλών προβλημάτων κι έτσι να παραδοθεί σε χρήση χωρίς μεγάλη καθυστέρηση".
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις επεκτάσεις προς Καλαμαριά κυρίως και κατά δεύτερο λόγο προς Σταυρούπολη. Χωρίς να γίνεται σαφές κάποιο χρονοδιάγραμμα μίλησε για καμία από τις 2 επεκτάσεις είπε:
"Το σχέδιο για την επέκταση των γραμμών του ΜΕΤΡΟ προς την Καλαμαριά και στη Δυτική περιοχή, παραμένει. Η επέκταση προς την Καλαμαριά είναι ένα έργο, το οποίο είναι υπαρκτό, θα πρέπει όμως να ολοκληρωθούν οι μελέτες, να ξεπεράσουμε κάποια προβλήματα με το Συμβούλιο της Επικρατείας και να προχωρήσουμε άμεσα στην ουσιαστική δημοπράτηση. Θα χρηματοδοτήσουμε άμεσα τις μελέτες για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς τα Δυτικά, για να είμαστε σε θέση σύντομα να δημοπρατήσουμε το έργο".
Όπως φαίνεται από τη συχνότητα των επισκέψεων των πολιτικών πρόκειται για τη σημαντικότερη προτεραιότητα του Υπουργείου. Το γεγονός ότι υπάρχει πρόθεση να λυθούν είναι πιο σημαντικό για αυτή την εποχή. Σίγουρα το Μετρό δεν πρόκειται να λειτουργήσει στα τέλη του 2012 αλλά 2 χρόνια αργότερα, εφόσον δεν προκύψουν έξτρα προβλήματα. Πλέον αυτό που προέχει είναι η λύση των προβλημάτων και η συγκράτηση του επιβαρυμένου χρονοδιαγράμματος. Μακάρι να ξεπεραστούν γρήγορα και οι εργασίες να εντατικοποιηθούν...

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Το καλυτερο το αφησες για το τέλος: "μακαρι..."

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα