Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010

Eξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης: Δέσμευση για δημοπράτηση εντός του 2010

Σημαντική δέσμευση για την προώθηση του έργου της Εξωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης έδωσε ο Υπουργός Υποδομών Κος Ρέππας. Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τον τέως Πρόεδρο της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» Απόστολο Γούλα και τον νέο Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Τάσο Μουρατίδη, συζητήθηκε η εξέλιξη των έργων της Εγνατίας Οδού και της Εξωτερικής Περιφερειακής.
Συγκεκριμένα ο Υπουργός δήλωσε: «Ενημερωθήκαμε για τις δραστηριότητες που αναπτύσσει η Εγνατία Α.Ε., η οποία αποτελεί ένα πετυχημένο πρότυπο οργάνωσης της κατασκευής μεγάλων έργων στην Ελλάδα.
Η ολοκλήρωση του οριζόντιου άξονα και στο τελευταίο μικρό τμήμα που απομένει, στην περιοχή του Περιστερίου της Ηπείρου, δίνει την οριστική μορφή του σε ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα, που έχουν γίνει στην Ελλάδα εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες.
Αναλαμβάνει τις επόμενες ημέρες η νέα Διοίκηση με επικεφαλής τον Καθηγητή τον κ. Μουρατίδη. Είχαμε την δυνατότητα σήμερα να ενημερωθούμε από τον κ. Γούλα και τον ευχαριστούμε για την πολύ σημαντική προσφορά του αυτά τα χρόνια στην υπηρεσία αυτή, για τα προγράμματα τα οποία αναλαμβάνει η Εγνατία, με πρώτο στόχο να δώσουμε ώθηση μέσα στο 2010 στην έναρξη κατασκευής της εξωτερικής περιφερειακής της Θεσσαλονίκης.
Φιλοδοξία μας είναι η κατασκευή του έργου να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατό. Στόχος μας είναι η δημοπράτηση του δυτικού τμήματος του έργου από τον κόμβο Τιτάν μέχρι τα Κωνσταντινοπολίτικα, μήκους περίπου 9 χιλιομέτρων, να γίνει εντός του 2010.
Έχει γίνει με επιτυχία πλήρης διαβούλευση για το σύνολο της Εξωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Τα όποια προβλήματα και ενστάσεις που εκδηλώθηκαν θα αντιμετωπιστούν με πνεύμα καλής συνεννόησης, γιατί το έργο αυτό είναι αναγκαίο για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή.
Είμαι αισιόδοξος, γιατί η τεχνογνωσία και η πολύ καλή στελέχωση που έχει η Εγνατία αποτελούν τα εχέγγυα πως θα επιτύχει και τους επόμενους στόχους, όπως και μέχρι τώρα στο όποιο έργο έχει αναλάβει».
Πρόκειται για την σημαντικότερη εξέλιξη απεμπλοκής έργου μέχρι σήμερα. Φυσικά το έργο δεν θα είναι ολοκληρωμένο στο σύνολο του αλλά ακόμα και αυτό το τμήμα των 9χλμ με την κατασκευή του θα δώσει σημαντικές ανάσες στο μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
Ούτως ή άλλως γνωρίζαμε ότι υπήρχε σημαντική πιθανότητα το έργο να γίνει σε 2 φάσεις. Πλέον έχουμε τη επιβεβαίωση αλλά το σημαντικότερο, τη βούληση για την κατασκευή της πρώτης φάσης. Οι επόμενοι μήνες εφόσον ωριμάσει το έργο μελετητικά θα είναι οι πιο σημαντικοί για την οριστική δημοπράτηση της Εξωτερική Περιφερειακής που είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα πνοής για τη Θεσσαλονίκη.

6 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Είναι μοναδική ευκαιρία για την εξωτερική περιφερειακή της Συμπρωτεύουσας να γίνουν συμπληρωματικές μελέτες και έργα ώστε να αναπτυχθεί στο μέσον της σιδηροδρομικός διάδρομος διπλής ηλεκτροκίνητης γραμμής με αφετηρία τη Διαλογή (Διαβατά) Θεσ/κης και τερματικό το αεροδρόμιο Μακεδονία (κάτι αντίστοιχο με την Αττική οδό) πετυχαίνοντας τρεις στόχους:
1. Δημιουργείται δίκτυο προαστιακών μετακινήσεων περιμετρικά της πόλης,
2. Ενώνεται σιδηροδρομικά η Δυτική Θεσσαλονίκη με το Ανατολικό της τμήμα και δημιουργείται έδαφος για μελλοντική επέκταση προς Χαλκιδική και Σιδηροδρομική Εγνατία,
3. Δε θα χρειαστούν επιπλέον τεχνικά έργα, απαλλοτριώσεις κ.λ.π. για τη σιδ/κη σύνδεση της Ανατολική Θεσσαλονίκης με το σιδ/κο δίκτυο. Η ευκαιρία είναι μοναδική και δεν θα πρέπει να αφεθεί ανεκμετάλλευτη...

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΟ ΕΡΓΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞ.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ, ΑΛΛΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ, ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΕΝ ΛΥΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΕΡΓΑ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ, ΑΛΛΑ ΕΝΤΟΣ! ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ, ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ, ΚΛΠ...

Νώντας Κ είπε...

Δρόμοι,τσιμέντο και κατά γενική ομολογία η ίδια αδιέξοδη πολιτική στο κυκλοφοριακό. Αυτό που δεν καταλαβαίνουν όλοι και πρωτίστως οι αρμόδιοι, είναι ότι πρέπει να εξορθολογιστεί η χρήση του ΙΧ

Ανώνυμος είπε...

Εξορθολογισμος δεν γινεται με υποχρεωτικα μετρα "εγκαταλειψης" του ΙΧ.

Γινεται μεσω της παιδειας και μεσω της παροχης συγχρονων και ανθρωπινων υποδομων.

Ως χωρα στερουμαστε και τα δυο. Οταν λοιπον δοκιμαζεις φασιστικα να αποκλεισεις τα ΙΧ απο τα κεντρα των πολεων ειναι αυτονοητο οτι θα αντιμετωπισεις το πεισμα και την αντιδραση των πολιτων.

Πρεπει να τους μαθεις απο το σχολιο ακομα να αγαπανε τα ΜΜΜ και οχι να κοιτανε στα 14 να παρουν παπι και στα 18 αυτοκινητο.

Πρεπει να τους δωσεις συγχρονα ΜΜΜ που θα ερχονται στην ωρα τους και θα τους ταξιδευουν ανετα και με ασφαλεια και οχι σαν σαρδελες.

Οσο δεν κανεις τιποτα απο αυτα αλλα αντιθετα πεζοδρομεις δρομους χωρις σχεδιο, απαγορευεις την κινηση των ΙΧ χωρις εναλλακτικο σχεδιο, χωρις περιφερειακους δρομους, χωρις παρκινγκ, τοτε θα εξακολουθεις να εχεις στρατιες απο ΙΧ και αντιδραστικους οδηγους.

Μην ζηταμε να αλλαξει ο ΙΧς και το ΙΧ να εξαφανιστει, οταν το κρατος δεν κανει αυτα που πρεπει στον τομεα της εκπαιδευσης και των υποδομων. Διαφορετικα ειμαστε φαρισαιοι και αφοριζουμε ευκολα το "κακο" ΙΧ.

Ανώνυμος είπε...

Πέστα..... Χρυσόστομε!!!!

πικος απίκος είπε...

Ας υπάρξει και καμιά απαγόρευση... Μια καλή αρχή θα ήταν η απαγόρευση του παρκαρίσματος στο κέντρο, με παράλληλες πεζοδρομήσεις μικρών δρόμων και επεκτάσεις πεζοδρομίων σε κεντρικές λεωφόρους (με παράλληλο στένεμα του δρόμου). Έτσι αποθαρρύνεις την χρήση ΙΧ, ευνοείς το περπάτημα (κάνει και καλό) και ομορφαίνεις το κέντρο που το απαλλάσεις από τα πολλά ΙΧ.

Μόνο αν απαγορευτεί το παρκάρισμα και γίνει ακριβό και δύσκολο, θα μπορέσεις να αποθαρρύνεις την χρήση ΙΧ.

Όλα αυτά με ανάπτυξη των ΜΜΜ (αφού η Θεσσαλονίκη δεν έχει κάτι άλλο, τα λεωφορεία) και κατασκευή πάρκινγκ στο κέντρο, περιμετρικά του κεντρου (όπως είναι το πάρκινγκ στο Βελλίδιο) και φυσικά στις γειτονιές που ασφυκτιούν.

Οι γειτονιές θα πρέπει να γίνουν χώροι ελεγχόμενης στάθμευσης με τους μόνομους κατοίκους να έχουν τις περισσότερες θέσεις.

Όλα αυτά ίσως φαίνονται εκτός θέματος, αλλά όπως είπε πιο πριν κάποιος αναγνώστης, το κυκλοφοριακό πρέπει να λυθεί με έργα μέσα στην πόλη.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα