Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 5 Ιουνίου 2011

Μετρό Αθήνας: εκτός διαγωνισμού για την επέκταση του Πειραιά ΑΕΓΕΚ -ΜΟΧΛΟΣ;

κείμενο από το ypodomes.com
Εκτός του διαγωνισμού για τη διεκδίκηση του έργου επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά μένουν οι δύο από τις πέντε κοινοπραξίες που κατέθεσαν οικονομικές προσφορές για τη σύμβαση των 515 εκατ. ευρώ, εξέλιξη που δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε νέα εμπλοκή και περαιτέρω καθυστερήσεις την όλη διαδικασία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τον έλεγχο που διενήργησε η Αττικό Μετρό Α.Ε. στους φακέλους των πέντε κοινοπραξιών προκειμένου να αναδείξει τον προσωρινό ανάδοχο του έργου, διαπιστώθηκε ότι σε δύο απ αυτούς -και συγκεκριμένα στους φακέλους των κοινοπραξιών όπου μετέχουν οι ελληνικές ΑΕΓΕΚ και Μοχλός- δεν υπήρχαν όλα τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα (σ.σ. η υπεύθυνη δήλωση σχετικά με την κατάσταση των ξένων εταιριών είχε ημερομηνία προγενέστερη της ημερομηνίας υποβολής της οικονομικής προσφοράς), με αποτέλεσμα η συμμετοχή των συγκεκριμένων κοινοπραξιών στον διαγωνισμό να θεωρείται άκυρη.

Έτσι, την περασμένη εβδομάδα ο κύριος του έργου έστειλε στις κοινοπραξίες των Impregilo - ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική - Seli - Ansaldo (η εν λόγω κοινοπραξία κατασκευάζει το μετρό της Θεσσαλονίκης) και Dragados - Μοχλός επιστολή με την οποία ουσιαστικά ανακοινώνει τον αποκλεισμό τους από τη διαδικασία, αν και ζητά από αυτές να δώσουν εξηγήσεις για τους ελλιπείς φακέλους που υπέβαλαν. Οι θιγόμενες κοινοπραξίες μπορούν να απαντήσουν εντός δεκαπενθημέρου, με ελάχιστες όμως ελπίδες να αποτρέψουν την ακύρωση της συμμετοχής τους.

Ωστόσο, έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν ένσταση κατά της απόφασης αποκλεισμού και να προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας αλλά και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Σε μια τέτοια περίπτωση -την οποία τα στελέχη της Αττικό Μετρό Α.Ε. απεύχονται μεν, δεν αποκλείουν δε- το έργο επέκτασης του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά θα μπλόκαρε εκ νέου.

Υπογραμμίζεται ότι το συγκεκριμένο έργο βρίσκεται σε εκκρεμότητα περισσότερο από τρία χρόνια, καθώς αλλεπάλληλες ενστάσεις από τους διαγωνιζομένους -οι οποίες μάλιστα οδήγησαν στην ακύρωση του αρχικού διαγωνισμού- δεν έχουν επιτρέψει μέχρι στιγμής την ανακήρυξη αναδόχου και την ανάθεσή του.

Στον επαναπροκηρυχθέντα διαγωνισμό εκδήλωσαν ενδιαφέρον έξι κοινοπραξίες, όμως τελικά κατατέθηκαν πέντε οικονομικές προσφορές, αφού η τεχνική εταιρία Μηχανική δεν κατάφερε λόγω των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει να ανανεώσει την εγγυητική της επιστολή.

Οι πέντε κοινοπραξίες που πριν από περίπου ενάμιση μήνα (Μεγάλη Δευτέρα 18 Απριλίου) κατέθεσαν προσφορές προκειμένου να αναλάβουν το έργο των 515 εκατ. ευρώ ήταν:

Impregilo - ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική - Seli - Ansaldo STS

Dragados - Μοχλός

FCC Construccion - Alpine Bau

Άκτωρ - Τέρνα

J&P Άβαξ - Ghella SPA - Alstom Transport


Με βάση τα σημερινά δεδομένα, οι δύο πρώτες κοινοπραξίες δεν θα συνεχίσουν στον διαγωνισμό, τον οποίο όμως έχουν τη δυνατότητα να μπλοκάρουν. Επισημαίνεται πως ο ανάδοχος του έργου θα αναδειχθεί μόνο εφόσον εξεταστούν τυχόν ενστάσεις και προσφυγές. Αν δεν γίνουν προσφυγές, τότε η Αττικό Μετρό ενδέχεται να ανακοινώσει τον ανάδοχο ακόμη και εντός του Ιουνίου.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο της επέκτασης της γραμμής 3 προς Πειραιά περιλαμβάνει την κατασκευή 7,6 χιλιομέτρων υπόγειας σήραγγας και έξι σταθμών στις περιοχές Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο. Όταν τεθεί σε λειτουργία θα εξυπηρετεί περισσότερους από 135.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Μπορει καποιος να μου απαντήσει γιατί ακόμη άλλο ένα μέσο πάει στον πειραιά κ δεν πάει απο Χαιδάρι στο περαμα που το εχει πιο πολυ ανάγκη μιας κ καμια περιοχή απο κερατσινι, δραπετσώνα, νικαια, περαμα δεν συνδέονται με μετρο?
Εχει νοημα απο την στιγμή που για αεροδρόμιο υπάρχει ήδη ο προαστιακός?

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα