Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 10 Ιουνίου 2011

Ελλάδα: τα έργα που δεν τελειώνουν ποτέ, δεν δημοπρατούνται ποτέ, αλλά εξαγγέλονται

κείμενο από το ypodomes.com
Η τέχνη του παγώματος των κατασκευών και των επενδύσεων σε έργα καλά κρατεί. Δυστυχώς η επιλογή που έχει γίνει και μάλιστα συνειδητά είναι να τρεναριστούν όσο γίνεται περισσότερα τα μεγάλα έργα παραπέμποντας τα για το μέλλον.

Αυτή τη στιγμή στη χώρα τα εν εξελίξει έργα είναι και πολύ λίγα και εκτελούνται με πολύ αργούς ρυθμούς. Ο απολογισμός των έργων που είτε έχουν παγώσει είτε κινούνται σε ρυθμούς ρελαντί πλέον είναι εντυπωσιακά μεγάλη:

Επέκταση Γραμμής 3 Μετρό από Αιγάλεω στο Χαϊδάρι
Επέκταση Γραμμής 2 Μετρό από Άγιο Δημήτριο στο Ελληνικό
Επέκταση Γραμμής 2 Μετρό από Άγιο Αντώνιο στην Ανθούπολη
Σιδηροδρομικό έργα στο τμήμα Τιθορέα- Λιανοκλάδι- Δομοκός
Έργα Μαλιακού κόλπου: παράκαμψη Λαμίας και τμήμα Αγία Μαρίνα- Ράχες
Ιόνια Οδός (οδικός άξονας Αντίρριο- Ιωάννινα)
Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα)
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Ράχες Φθιώτιδας- Κλειδί Ημαθίας)

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε καθεστώς ..μνημονίου. Το δυστύχημα είναι ότι και η παραγωγή μεγάλων έργων συνεχώς μετατίθεται στο μέλλον. Και εδώ έχουμε κατάλογο μεγάλο με εντυπωσιακά έργα. Ο δεύτερος κατάλογος είναι με έργα υπό δημοπράτηση που δεν έχουν ..τελειωμό.

Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά. Ο διαγωνισμός είναι στον αέρα εδώ και 2 χρόνια!
Επέκταση Μετρό Αθήνας προς Πειραιά: Ο δεύτερος διαγωνισμός είναι στον αέρα σχεδόν 2,5 χρόνια ενώ ο αρχικός ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2006! Υπολογίζεται πως αν είχε ξεκινήσει το 2007 τα έργα θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2012!
Επέκταση Τραμ στον Πειραιά. Ο διαγωνισμός σέρνεται 2 χρόνια!
Φωτοβολταϊκό Πάρκο Μεγαλόπολης: ο διαγωνισμός είναι στον αέρα σχεδόν 9 μήνες

Ένας άλλος τρίτος κατάλογος είναι με έργα που ΘΑ δημοπρατηθούν αλλά όλο κάτι γίνεται όλο κάτι συμβαίνει όλο κάποιο εμπόδιο υπάρχει. Δείτε τα χαρακτηριστικότερα έργα:

Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής. Από το 2009 που θα έβγαινε στον αέρα αν τελικά βγουν το 2012 θα ..είμαστε τυχεροί. Κομμένοι φυσικά και με άγνωστη τελική πορεία.
Νέα Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: επίσης από το 2009 και όλο πάει για ..τον επόμενο χρόνο. τώρα λέμε για 2012. Για το πρώτο τμήμα που όλο και μικραίνει.
Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Έχει αναβληθεί περίπου 5 φορές. Τώρα πάμε για Σεπτέμβρη και έχει ο θεός..
Εμπορευματικό κέντρο Θριάσιο Πεδίο (σιδηρόδρομος). Επίσης έχει αναβληθεί αρκετές φορές.
Ανάπλαση Φαλήρου και χώρος Tae Kwon Do. Αναβλήθηκε 2-3 φορές και κανείς δεν μπήκε στον κόπο να βγάλει μια επίσημη ανακοίνωση για ποιο λόγο..

Υπάρχει φυσικά ένα άλλο πεδίο που διαχρονικά στην Ελλάδα είμαστε πρωταθλητές. Φυσικά μιλάμε για τις εξαγγελίες. Είναι δωρεάν, είναι ανώδυνες και κυρίως είναι ..μελλοντικές. Άλλωστε το ΘΑ σε αυτή τη χώρα έχει πέραση.

Εδώ ο κατάλογος είναι ο πιο εντυπωσιακός:

ΘΑ γίνει διπλή ανάπλαση στην Αθήνα σε Λ. Αλεξάνδρας και Βοτανικό
ΘΑ γίνει ανάπλαση στο Ελληνικό
ΘΑ γίνει ανάπλαση στο Φάληρο
ΘΑ δημοπρατηθεί το μεγάλο Φ/Β πάρκο στην Κοζάνη
ΘΑ δημοπρατηθούν επεκτάσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης προς Ευκαρπία, Εύοσμο, Αεροδρόμιο
ΘΑ ολοκληρωθεί ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)
ΘΑ πάει το Τραμ στα Άνω Πατήσια
ΘΑ γίνει Τραμ και στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα, στα Ιωάννινα
ΘΑ επεκταθεί η Ιόνια Οδός από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά
ΘΑ φτάσει ο Σιδηρόδρομος στην Πάτρα
ΘΑ ηλεκτροκινηθεί το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας ΠΑΘΕΠ

Στην χρονική συγκυρία που είμαστε είναι δύσκολο να μπορέσεις να παράξεις ανάπτυξη. Έτσι με ευχολόγια και κούφια χρονοδιαγράμματα περνάν οι μήνες, τα υπό κατασκευή έργα παραμένουν ατελείωτα, οι διαγωνισμοί δεν τελειώνουν ποτέ, ακόμα και αυτοί που έχουν ολοκληρωθεί μπορεί να περάσουν αρκετοί μήνες μέχρι να μπει το πρώτο εργοτάξιο.

Όσον αφορά τις εξαγγελίες ..αυτές ξεστομίζονται κατά δεκάδες βομβαρδίζοντας μας με έργα που ΘΑ αλλάξουν την Ελλάδα. Που ΘΑ αλλάξουν την καθημερινότητα μας και ΘΑ την κάνουν καλύτερα.

Έως εκείνη τη μελλοντική, αγγελικά πλασμένη Ελλάδα, καλή υπομονή..

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Agaphte Ke Karagiannh,

Opws blepete kaneis pia den sxoliazei sto blog sas kai xanete ton xrono sas me anarthseis thewrhtikes.
Kanete kati pio paragwgiko kai ksexaste gia 10-15 xronia anaptyksh kai Ellada.

Filka

Ανώνυμος είπε...

κανεις δε σχολιάζει γιατί έγινε το υποδομες.com...
έπεσε το blog στο βωμό των χρημάτων..
κρίμα

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα