Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011

Μετρό Αθήνας: η επέκταση για Πειραιά αργεί, σε αναμονή για την απόφαση για τις ενστάσεις

κείμενο από το ypodomes.com
Φόβους για νέες, πολύμηνες καθυστερήσεις στην κατασκευή της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά προκαλεί η κατάθεση ακόμα τριών ενστάσεων. Ενα βήμα πριν από την επιλογή του αναδόχου, ο πόλεμος ανάμεσα στις κοινοπραξίες καλά κρατεί, με θύμα βέβαια το έργο, το οποίο αν είχε προχωρήσει σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, θα ήταν σήμερα στα τελικά στάδια κατασκευής του...

Πριν από λίγες ημέρες, η «Αττικό Μετρό» προχώρησε στην οριστικοποίηση της λίστας των κοινοπραξιών, οι οποίες θα προχωρήσουν στην τελική φάση του διαγωνισμού για την επέκταση του μετρό προς Πειραιά (6 σταθμοί, 7,5 χιλιόμετρα).

Δύο από τις κοινοπραξίες που «κόπηκαν», αλλά και μία από τις τρεις που «πέρασαν» στην τελική φάση του διαγωνισμού, κατέθεσαν ενστάσεις, η εξέταση των οποίων θα σημάνει σε αυτή τη φάση μια μικρή καθυστέρηση (1-2 μήνες) στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, το οποίο και θα αναδείξει τον τελικό ανάδοχο του έργου.

Ωστόσο, εκφράζονται φόβοι ότι, εφόσον οι ενστάσεις απορριφθούν, οι κοινοπραξίες θα προσφύγουν στα ελληνικά δικαστήρια ή εκ νέου στην Κομισιόν, εξέλιξη που θα οδηγήσει το λιγότερο σε 1 - 1,5 χρόνο καθυστέρηση.

«Είναι απίθανο. Αν είχαν δρομολογηθεί σωστά οι διαδικασίες, χωρίς καθυστερήσεις λόγω προσφυγών, σήμερα θα παραδιδόταν το έργο. Αντ` αυτού δεν έχει ακόμα υπογραφεί η σύμβαση για την κατασκευή του. Με τέτοιες πρακτικές, πώς θα υπάρξει η πολυπόθητη ανάπτυξη;», λέει στην «Κ» ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» κ. Χρήστος Τσίτουρας.

Η «στοιχεωμένη» επέκταση του μετρό προς Πειραιά (προϋπολογισμού περίπου 590 εκατ. ευρώ) προκηρύχθηκε για πρώτη φορά το 2007. Κατόπιν, έπειτα από πιέσεις της μητρόπολης Πειραιά(!) αφαιρέθηκε ο τελευταίος σταθμός της γραμμής και το 2009 ο διαγωνισμός ακυρώθηκε και επαναπροκηρύχθηκε.

Μετά την κατάθεση προσφορών από έξι κοινοπραξίες, ακολούθησε ένα μπαράζ προσφυγών στην Ε.Ε. (για τη συμμετοχή της Siemens σε μία από τις κοινοπραξίες ως υπεργολάβος), που καθυστέρησε ακόμα 1,5 έτος το έργο. Με άλλα λόγια, έχουν ήδη περάσει 4 χρόνια, όταν ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου ήταν 5 - 5,5 χρόνια...

Πόρισμα επιτροπής

Καλύτερα τα νέα από το «μέτωπο» των τριών σχεδόν ολοκληρωμένων επεκτάσεων (Ελληνικό, Ανθούπολη, Χαϊδάρι). Το τριτοβάθμιο επταμελές όργανο που όρισε το Ελεγκτικό Συνέδριο για να αποφανθεί επί της νομιμότητας της υπογραφής σύμβασης με τη Siemens (για το σύστημα ηλεκτροδότησης των σταθμών, ύψους 41 εκατ. ευρώ) εκτίμησε την προηγούμενη εβδομάδα ότι δεν υπάρχει νομικό κώλυμα.

Το πόρισμα αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες να παραδοθεί στο υπουργείο Υποδομών. Κατόπιν θα παρουσιαστεί στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής και θα οδεύσει προς υπογραφή. Από την ημέρα εκείνη εκτιμάται ότι θα χρειαστούν ακόμα 6-10 μήνες μέχρι οι σταθμοί να ανοίξουν για το επιβατικό κοινό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα