Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 3 Μαρτίου 2012

Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΙΣ 19 ΜΑΡΤΙΟΥ

Έφτασε η ώρα! Ο ανανεωμένος ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ έρχεται και παλι στο ypodomes.com. Την Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012 η νέα έκδοση του κατάλογου θα βγει και πάλι στον αέρα! Μεγάλα έργα υποδομής, έργα ανάπτυξης που με την κατασκευή τους υποβοηθούν την ανάπτυξη.

Μετά από έξι καταιγιστικούς μήνες για την Ελλάδα ο κατάλογος με τα μεγάλα έργα που γίνονται στην Ελλάδα κάνει την Τέταρτη του εμφάνιση στην ιστοσελίδα. Να θυμίσουμε πως κάθε έξι μήνες, μέσα  Μαρτίου και μέσα Σεπτεμβρίου, παρατηρούμε τόσο την εξέλιξη των μεγάλων έργων όσο και τις προσθαφαιρέσεις που θα γίνονται κάθε φορά.

Ο κατάλογος αυτός είναι ένας «οδηγός» για την πρόοδο και την εξέλιξη πολύ γνωστών μεγάλων έργων υποδομής και υπενθυμίζει ότι ακόμα και σε εποχές κρίσεις υπάρχουν «οάσεις» ανάπτυξης ακόμα και αν τα εμπόδια είναι πολλές φορές ανυπέρβλητα. Έτσι μέσα στον κατάλογο θα δείτε πολύ γνωστά έργα στο κοινό, όπως τα έργα Μετρό και αυτοκινητόδρομων.

Θα δείτε όμως και έργα τα οποία είναι λιγότερο γνωστά αλλά είναι πολύ σημαντικά όπως το φωτοβολταϊκό πάρκο της Μεγαλόπολης και τα έργα αναβάθμισης στο Αεροδρόμιο της Πάρου και της Σκιάθου. Είναι απαραίτητο να πούμε ότι οι χρονολογίες που παρουσιάζονται στα έργα υπό κατασκευή είναι αυτές που έχουν ανακοινωθεί/τροποποιηθεί και δεν περιέχουν τυχόν άγνωστες καθυστερήσεις.

Ο κατάλογος του Μαρτίου είναι ένας «κομβικός» κατάλογος καθώς βρισκόμαστε ακόμα μέσα στην περιδίνηση της κρίσης, παρόλα αυτά διαφαίνονται αρκετά σημάδια επαναφοράς πολλών έργων που εδώ και 3 χρόνια έχουν παγώσει λόγω της έλλειψης χρήματος και σοβαρών πολιτικών προβλημάτων.

Ο τωρινός κατάλογος σε σχέση με τους 3 προηγούμενους έχει περισσότερα έργα καθώς η παραγωγή πολλών νέων έργων το τελευταίο εξάμηνο επιταχύνθηκε σημαντικά, ωστόσο το αντικείμενο παραμένει σε έργα που έχουν ξεκινήσει αλλά παρουσιάζουν καθυστερήσεις στην εξέλιξη τους. Σε αυτόν τον κατάλογο έχουμε 13 νέα μεγάλα έργα, αρκετά περισσότερα από τους τρεις προηγούμενους καταλόγους.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ
Τι έργα μπαίνουν στον κατάλογο; στη λίστα μπαίνουν τα έργα που: φυσικά είναι υπό κατασκευή, έχουν αποκτήσει προσωρινό ανάδοχο και δεν έχει δικαστικές διαμάχες, όταν έχει υπογραφεί η σύμβαση και είμαστε σε αναμονή εκκίνησης των έργων. Στη λίστα παραμένουν και τα έργα υπό κατασκευή που έχουν «παγώσει». Αντιθέτως τα έργα που έχουν προσωρινό ανάδοχο αλλά μπλέκονται σε δικαστικές διαμάχες διαγράφονται από τη λίστα.

Μέχρι πότε μένουν στον κατάλογο τα έργα; Στη λίστα παραμένουν τα έργα που είναι σε κατασκευή κα δεν έχουν ολοκληρωθεί. Το πιο σύνηθες φαινόμενο των τελευταίων ετών είναι η παραμονή των έργων για πολλά χρόνια καθώς υπάρχει συνεχής χρονική μεταφορά της παράδοσης τους. Τρανό παράδειγμα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης που είναι υπό κατασκευή από το 2006 και δεν προβλέπεται να βγει από τη λίστα πριν το 2015, αλλά και το οδικό τμήμα Μάνδρα-Ψάθες της Εγνατίας που ξεκίνησε το 2002, είχε προβλήματα, και φέτος ξεκινάει και πάλι για να ολοκληρωθεί το 2013!

Είναι όλα τα έργα που γίνονται στην Ελλάδα; Φυσικά αυτά δεν είναι ΟΛΑ τα έργα που αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται. Είναι τα πιο σημαντικά. Είναι αυτά που επηρεάζουν μεγάλο μέρος των Ελλήνων, άρα παρουσιάζουν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Από την λίστα διαγράφονται τα έργα που βρίσκονταν σε αυτή αλλά έχουν ολοκληρωθεί και παρουσιάζονται ξεχωριστά για την ενημέρωση σας.

Πως λειτουργεί ο κατάλογος; Ο κατάλογος είναι «ευέλικτος»! Με κάθε επίσημη ανακοίνωση ο πίνακας τροποποιείται ανάλογα. Π.χ το έργο της αναβάθμισης του διαδρόμου στο Αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης είχε αρχική χρονολογία παράδοσης το 2010 αλλά με συνεχείς μεταθέσεις έχει φτάσει το 2013 και βλέπουμε. Επομένως μεταφέρθηκε και στον κατάλογο στην αντίστοιχη χρονιά. Με την ίδια λογική είναι -αν και σπάνιο- και τα έργα που παρουσιάζουν παραδόσεις νωρίτερα από τη συμβατική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα