Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 2 Μαρτίου 2012

Μετρό Αθήνας: υπογράφηκε η σύμβαση για την επέκταση Χαϊδάρι - Πειραιάς, το 2017 σε λειτουργία

κείμενο από το ypodomes.com
Ξεκινούν άμεσα τα έργα για την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό, από το Χαϊδάρι μέχρι το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, συνολικού μήκους 7,6 χιλιομέτρων με έξι σταθμούς, σύμφωνα με τη σύμβαση που υπεγράφη σήμερα μεταξύ της Αττικό Μετρό και της κατασκευάστριας κοινοπραξίας.

Το έργο, προϋπολογισμού 660 εκατ. ευρώ, θα υλοποιηθεί σε 5,5 χρόνια και θα παραδοθεί το 2017. Η γραμμή θα διέρχεται από τους δήμους Αγίας Βαρβάρας, Κορυδαλλού και Νίκαιας και θα καταλήγει στον Πειραιά, ενώ αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά 115.000 κατοίκους και συνολικά 132.000 επιβάτες.

Οι έξι σταθμοί που θα δημιουργηθούν είναι στην Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια, τα Μανιάτικα, το λιμάνι του Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο. Κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου θα απασχοληθούν 2.000 εργαζόμενοι. «Προσπαθούμε να επιταχύνουμε όλα τα μεγάλα έργα που θα συμβάλουν αποφασιστικά στην ανάπτυξη που έχει ανάγκη η χώρα», τόνισε στην ομιλία του ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης και ανακοίνωσε ότι μέσα στις επόμενες 15 ημέρες θα υπογραφεί η σύμβαση με τη Siemens για την κατασκευή της σηματοδότησης στους επτά σταθμούς των επεκτάσεων του δικτύου που είχαν «κολλήσει» τα τελευταία χρόνια ώστε να παραδοθούν σε περίπου 12 μήνες. Πρόκειται για τις επεκτάσεις προς Ελληνικό, Χαϊδάρι και Ανθούπολη.

Ο κ. Βορίδης δήλωσε επίσης ότι σύντομα αναμένει πως θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις και στο «ξεπάγωμα» των πέντε μεγάλων αυτοκινητοδρόμων. Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης υπογράμμισε ότι το σημαντικό αυτό έργο πριν από μερικούς μήνες «θεωρείτο νεκρό», αλλά όταν «δουλεύουμε όλοι μαζί και διαχρονικά όλα επιτυγχάνονται».

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Χρ. Τσίτουρας, ανακοίνωσε ότι προχωρούν οι μελέτες για την κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό από Γαλάτσι μέχρι Καισαριανή που θα καταλήγει στη Λυκόβρυση και σχεδιάζεται να δοθεί προτεραιότητα στο τμήμα της από Άλσος Βεΐκου μέχρι Ευαγγελισμό. Επίσης μέσα στο 2012 θα προχωρήσει η επέκταση του Τραμ από το Νέο Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ενώ σύντομα ολοκληρώνονται οι μελέτες για την υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ στο Νέο Φάληρο, με την προσθήκη ενός νέου σταθμού στην περιοχή του Κεράνη. Επίσης σχεδιάζονται επεκτάσεις του Τραμ προς το Κερατσίνι. Τέλος, στη Θεσσαλονίκη, προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά.

3 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Η Αττικό Μετρό έχει ανεβάσει στο σάιτ της ένα αρχείο pdf με λεπτομέρειες για τις θέσεις των σταθμών. Έχω να σχολιάσω τα εξής:
Οι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια είναι σε κεντρικά σημεία των αντίστοιχων δήμων και προβλέπω να έχουν επιτυχία (=πολλούς επιβάτες). Βεβαίως θα ήταν καλύτερα αν ήταν πιο κοντά στις λεωφόρους Λαμπράκη (ο Κορυδαλλός) και Πέτρου Ράλλη (η Νίκαια) για να έχουν καλύτερη ανταπόκριση με τις λεωφορειακές γραμμές. Θα πει κανείς ότι τα λεωφορεία θεωρητικά μπορούν να κάνουν μια παράκαμψη για να περνάνε από το σταθμό μετρό. Θα την κάνουν όμως;
Ο σταθμός Μανιάτικα βρίσκεται σε άκυρη θέση, θα εξυπηρετεί λίγο κόσμο.
Εκεί που έχω πολλές επιφυλάξεις είναι ο σταθμός Πειραιάς. Βρίσκεται ακριβώς κάτω από την παραλιακή, σε επικίνδυνη απόσταση από την προκυμαία. Για να κατασκευαστεί με cut+cover θα πρέπει να μετατοπιστεί ο δρόμος για κάμποσα χρόνια! Το χάος θα είναι απερίγραπτο.
Όσο για το σταθμό Δημοτικό Θέατρο, θα είναι ο πιο χρήσιμος απ’ όόόλους τους άλλους σταθμούς.
Αν έφτιαχνα εγώ αυτή τη γραμμή, θα ακολουθούσα διαφορετική χάραξη από τη Νίκαια και μετά. Θα σημάδευα το μελλοντικό σταθμό Καμίνια της γραμμής 1, ώστε να υπάρχει ανταπόκριση μεταξύ των γραμμών 1 και 3 και μετά Δημοτικό Θέατρο και ακόμα πιο πέρα προς τη χερσόνησο. Έτσι θα γλίτωνα το πέρασμα δίπλα στη θάλασσα. Όμως οι ιθύνοντες θεώρησαν καλό να περάσουν το μετρό από την προκυμαία για να κάνει μπάνιο!!!
Όσον αφορά το χρονικό προγραμματισμό των 3 έργων του Πειραιά, θα ήταν μεγάλη βλακεία να γίνουν όλα μαζί. Αν ξεκινήσουν μαζί γραμμή 3 του μετρό, υπογειοποίηση γραμμής 1 και τραμ, ο Πειραιάς θα παραλύσει! Γι’ αυτό προτείνω να μην ξεκινήσει η υπογειοποίηση της γραμμής 1 πριν ολοκληρωθεί η γραμμή 3. Ο Πειραιάς δεν πρέπει να μείνει ούτε μέρα χωρίς αξιόπιστο μέσο σταθερής τροχιάς. Ο προαστιακός δεν μετράει, αφού έχει διακόψει τα δρομολόγιά του, αλλά και όταν είχε δρομολόγια, ήταν ανά 1 ώρα.
Αν το τραμ μπορεί να κατασκευαστεί ανεξάρτητα από την υπογειοποίηση της γραμμής 1 του μετρό, τότε ας ξεκινήσει άμεσα. Ειδάλλως πρέπει να περιμένει! Εγώ είμαι εκ πεποιθήσεως κατά του τραμ, αλλά μια ψυχή που είναι να βγει, ας βγει μια ώρα αρχύτερα!

Ανώνυμος είπε...

Εχει ακουστει οτι θα υπογειοποιηθει και ο σταθμος της Γραμμης 1 του Πειραια στο παρελθον. Η υπογειοποιηση θα μπορουσε να γινει παραλληλα με την κατασκευη του σταθμου της Γραμμης 3του Πειραια. Και 1 αλλαγη. Οι συρμοι της Γραμμης 1 να μην κοιταζουν προς την Ακτη Καλλιμασιωτη, αλλα λιγο πιο δεξια προς Ακτη Κονδυλη & Αγιου Διονυσιου ωστε να υπαρχει το προαπαιτουμενο κενο μπροστα απ'τον συρμο στον τερματικο σταθμο, δηλαδη, οπως γινεται στους τερματικους σταθμους των Γραμμων 2 και 3 του Μετρο, αλλα και θα υπαρχει πλεον και η μελλοντικη δυνατοτητα υπογειας επεκτασης του Ησαπ.

Ανώνυμος είπε...

Η υπογειοποίηση της γραμμής 1 θα γίνει παράλληλα με την επέκταση του τραμ μιας και το τραμ θα χρησιμοποιήσει τμήμα των επίγειων γραμμών της γραμμής 1 μέχρι τον Πειραιά. Ο σταθμός του Πειραιά δεν προβλέπεται να υπογειοποιηθεί.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....
...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι η Ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να αποκτήσει την πρώτη Μαρίνα που θα βρίσκεται στην πρώτη προβλήτα του λιμανιού;
...η Αθήνα ετοιμάζει 5 μεγάλες αναπλάσεις στην πόλη ; (Ελληνικό, Φάληρο, Πανεπιστημίου, Αλεξάνδρας, Βοτανικός)
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες