Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 7 Μαρτίου 2012

Τραμ Αθήνας: έργο πρώτης προτεραιότητας η επέκταση για Κερατσίνι-Πέραμα

κείμενο από το ypodomes.com
Η σύνδεση Πειραιά- Κερατσινίου- Περάματος με ένα «ελαφρύ μετρό» ή τραμ μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. Αυτό αποτυπώθηκε σε επιστολή του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ) προς το υπουργείο Μεταφορών, την οποία γνωστοποίησε ο Δήμος Κερατσινίου- Δραπετσώνας κάνοντας αναφορά σε δικαίωση των προσπαθειών και των παρεμβάσεων της δημοτικής αρχής και προσωπικά του δημάρχου Λουκά Τζανή.

Συγκεκριμένα, όπως γνωστοποίησε ο Δήμος, ο ΟΡΣΑ σε επιστολή του προς το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων στις 7 Φεβρουαρίου του 2012 με αριθ πρωτ. 357, με την οποία κοινοποίησε το σχεδιασμό του για την επόμενη δεκαετία, αναφέρει μεταξύ άλλων, ως πρώτη προτεραιότητα γραμμή, τη νέα σύνδεση τύπου ελαφρού μετρό/τραμ μεταξύ Πειραιά-Κερατσινίου-Περάματος (σύνδεση δήμων Δυτικού Πειραιά και Σαλαμίνας με κέντρο Πειραιά).

«Ένα μεγάλο προσωπικό μου όραμα και των συνεργατών μου μπήκε σε πρώτη προτεραιότητα για την Αττικό Μετρό και τον ΟΡΣΑ», υπογράμμισε σε δηλώσεις του ο κ. Τζανής. Και πρόσθεσε: «Θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά, αλλά και εκ μέρους του συνόλου των δημοτών της πόλης μας τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό, κ. Χρήστο Τσίτουρα, καθώς και τον διευθυντή των τεχνικών υπηρεσιών κ. Παναγιώτη Κλήμη για την αμέριστη βοήθεια τους στη δίκαιη διεκδίκηση μας.

Στην αρχή «κάποιοι» μας έλεγαν ότι οι εξαγγελίες μας για έλευση Μετρό στο Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα ήταν επικοινωνιακό τρικ. Μόλις ο ΟΡΣΑ συμπεριέλαβε το έργο στο ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑΣ/ΑΤΤΙΚΗΣ 2011-2021, μας είπαν ότι το έργο θα ξεκινήσει σε 10 χρόνια. Τώρα που η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και ο ΟΡΣΑ βάζουν το έργο σε ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ με στόχο την έναρξη το 2014, κάτι πάλι θα βρουν να πουν. Εκείνοι ας λένε, Εμείς απαντάμε με πράξεις».

«Αποδείχτηκε περίτρανα πως ακόμα και σε τόσο δύσκολες οικονομικές συγκυρίες, όταν οραματίζεσαι, σχεδιάζεις οργανωμένα και συντεταγμένα, επιχειρηματολογείς στοιχειοθετημένα και διεκδικείς σθεναρά, είναι δυνατόν να πετύχεις και τον πλέον δύσκολο στόχο. Εμείς πολιτευόμαστε μ? αυτό τον τρόπο. Ο αγώνας για την οριστική διευθέτηση της έλευσης του ΜΕΤΡΟ συνεχίζεται. Δεν εφησυχάζουμε, ούτε λεπτό για να επισπεύσουμε χρονικά τις σχετικές διαδικασίες. Οι πολίτες του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας δεν μπορούν να περιμένουν», κατέληξε ο κ. Τζανής.

8 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Τα πράγματα πρέπει να ξεκαθαρίσουν. Η Δραπετσώνα, το Κερατσίνι και το Πέραμα (γιατί όχι και η Σαλαμίνα) για ποιο λόγο ΔΕΝ δικαιούνται σύνδεση με το "κανονικό" μετρό ή με τον ΗΣΑΠ; Είναι πολίτες β΄, γ΄ ή ω΄ κατηγορίας; Ποιο είναι το κριτήριο με το οποίο αποφασίζεται λ.χ. η περιοχή Γαλατσίου – κάτι στο το οποίο δεν είμαι σε καμιά περίπτωση αντίθετος – θα εξυπηρετηθεί από "κανονικό" μετρό, ενώ το Πέραμα από τραμ ή "ελαφρύ" μετρό; Ας πάψουν να κοροϊδεύουν τον λαό του Κερατσινίου και του Περάματος (ακόμα περισσότερο τον λαό της Σαλαμίνας) παίζοντας τον παπά "εδώ ελαφρύ μετρό, εκεί ελαφρύ μετρό, πάρτε τελικά το τραμ για να φτάνετε στον Πειραιά στον διπλάσιο χρόνο από ότι φτάνατε με το τρενάκι του Περάματος του 1935!" Ο εργατικός κόσμος του Πειραιά, του Περάματος και της Σαλαμίνας ΑΞΙΩΝΟΥΝ κανονικό μετρό και σύνδεση με Πειραιά σε 8 με 5 min ή με ανταπόκριση με την μελλοντική γραμμή 3 στο κέντρο των Αθηνών σε 15 - 20 min. Σοβαρευθείτε κύριοι της Αττικό Μετρό και όποιοι άλλοι αρμόδιοι και δώσετε στο Κερατσίνι, στο Πέραμα και στην Σαλαμίνα τουλάχιστον κάτι ισάξιο από αυτό που απρόκλητα και άδικα τους πήρατε πριν από 26 χρόνια...

Μετρόφιλος είπε...

Το τραμ προβλέπεται να ακολουθήσει υπόγεια διαδρομή μήκους 4 χιλ. από εκεί όπου θα στρίβει δεξιά από την παραλιακή του Πειραιά μέχρι το τέλος του Κερατσινίου όπου θα εξέρχεται και πάλι για να συνεχίσει προς Πέραμα. Ως γνωστό το υπόγειο τραμ ισοδυναμεί με μετρό (βλ. Γερμανία, Βέλγιο κ.λπ.), άρα εγώ ως μετρόφιλος δεν μπορώ παρά να το υποστηρίξω! Η διαδρομή από το κέντρο του Κερατσινίου μέχρι το σταθμό Πειραιάς των γραμμών 1 και 3 του μετρό δεν θα ξεπερνάει το πεντάλεπτο! Βεβαίως θα ήταν καλύτερα το Κερατσίνι να εξυπηρετηθεί με βαρύ μετρό, όμως πρέπει να υπολογίσουμε το κόστος. Η σήραγγα του τραμ θα κατασκευαστεί με cut+cover πάνω στη διαδρομή του ιστορικού τραμ, πράγμα που σημαίνει ελάχιστο κόστος σε σύγκριση με τη βαθιά σήραγγα που κατασκευάζεται με μετροπόντικα! Όσο για το Πέραμα, έχει μόλις 20.000 κατοίκους που δεν δικαιολογούν την κατασκευή 5 χιλ. υπόγειου μετρό για χάρη τους. Το τραμ φτάνει και περισσεύει. Αυτό που φοβάμαι είναι μήπως ξεσηκωθούν οι Περαμιώτες και ζητάνε υπογειοποίηση, πράγμα που θα ανεβάσει υπερβολικά το κόστος. Αν το κάνουν αυτό, προτείνω το τραμ να σταματήσει στο Σκλαβενίτη του Κερατσινίου. Όσο για τη Σαλαμίνα, είναι αστειότητες να μιλάμε για τραμ. Αν κατασκευαστεί σήραγγα θα είναι για αυτοκινητόδρομο.

τρενομανής είπε...

Δεν έχω σκοπό να έλθω σε αντιπαράθεση με τον αγαπητό μετρόφιλο. Cut & Cover στο κέντρο του Πειραιά; Δίπλα από την προκυμαία; Δεν πιστεύω να υπάρχει χειρότερος συνδυασμός μεγαλύτερης ταλαιπωρίας για την πόλη του Πειραιά και υψηλότερου κόστους! Για δε τόσο μεγάλη υπόγεια διαδρομή θα χρειαστούν και συστήματα εξαερισμού των σηράγγων και υπόγειες στάσεις ανά 500 μέτρα.. Μάλλον το βαρύ μετρό θα είναι φτηνότερο και με λιγότερες συνέπειες στο κυκλοφοριακό του Πειραιά κατά την κατασκευή του! Ο Άλιμος και το αραιοκατοικημένο Ελληνικό έχουν περισσότερους κατοίκους να εξυπηρετήσουν από το Πέραμα; Με το ίδιο σκεπτικό ας μη γίνει η γραμμή 4, ας γίνει στη θέση του γραμμή τραμ με cut & cover στην...Πατησίων! Ο στόχος της σύνδεσης της Σαλαμίνας με μετρό είναι ακριβώς να ΜΗΝ φέρνει αυτοκίνητα στο νησί, ο μόνιμος κάτοικος της Σαλαμίνας να μετακινείται με άνεση και ταχύτητα προς Πειραιά - Αθήνα και ο επισκέπτης να μπορεί να μεταβεί στην Σαλαμίνα, άνετα, γρήγορα ανεξαρτήτως των καιρικών συνθηκών. Το εργατικό δυναμικό της Δραπετσώνας, του Κερατσινίου και του Περάματος συμβάλει τα μέγιστα στην οικονομία του τόπου μας δεν σκεδάζουν αλλά παράγουν πλούτο και ΑΞΙΩΝΟΥΝ ίσης αν όχι καλύτερης αντιμετώπισης με άλλους κατοίκους "ευγενών" περιοχών που εξυπηρετούνται από το μετρό...Ας τους φτιάξουν τον ηλεκτροκίνητο προαστιακό σιδηρόδρομο που τους αφαίρεσαν με τη βία. Αν το 1935 οι συρμοί του τρένου Περάματος μπορούσαν να πιάσουν 50 km/h η αναγωγή στην σημερινή εποχή θα ήταν τουλάχιστον 200 km/h! Στο κάτω κάτω όταν σταμάτησαν το 1938 τον σιδηρόδρομο πλατείας Λαυρίου - Κηφισιά (γνωστό ως θηρίο) το έκαναν για όχι για να τον αντικαταστήσουν με τραμ, αλλά με ηλεκτροκίνητο μητροπολιτικό σιδηρόδρομο, παρότι τα τότε μετρικά τραμ θα ήταν λίγο πιο γρήγορα από τους ατμοκίνητους μετρικούς συρμούς του θηρίου και θα μπορούσαν να κινούνται ανέτως στο τότε υφιστάμενο μετρικό δίκτυο! Μετρό είναι η μόνη λύση για Κερατσίνι - Πέραμα. Οτιδήποτε άλλο αποτελεί κοροϊδία και εμπαιγμός για τον Πειραιώτικο λαό.

Ανώνυμος είπε...

τρενομανή με το σκεπτικό σου και οι κάτοικοι Γλυφάδας που εξυπηρετούνται από το τραμ είναι πολίτες β και γ' κατηγορίας.
Και πιο νότια προς βούλα και βουλιαγμένη εκεί είναι ω' κατηγορίας.
Πάντα γραφικός...

τρενομανής είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε "12 Μαρτίου 2012 5:10 μ.μ." Σε ευχαριστώ για τον "καλό" σου λόγο. Βέβαια αν μελετούσες παλαιότερα σχόλιά μου, αλλά και πρόσφατα ποτέ μου δεν επαίνεσα το μέσο σταθερής τροχιάς με το οποίο επέλεξαν να εξυπηρετήσουν τα νότια και νοτιοανατολικά προάστια του λεκανοπεδίου. Για αυτόν τον λόγο έκανα προτάσεις αφενός για αύξηση της ταχύτητας του τραμ με αντικατάσταση της επιδομής του με αμιγώς σιδηροδρομική, βελτίωση της χάραξης με εξάλειψη κλειστών καμπυλών, ελαχιστοποίηση ισόπεδων διαβάσεων και γενικότερη αλλαγή του χαρακτήρα του μέσου σταθερής τροχιάς από τραμ σε ελαφρύ προαστιακό, ώστε αφενός να μην αχρηστευθούν οι υποδομές ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης και τα εξαιρετικά ιταλικά οχήματα, αφετέρου να αυξηθεί σημαντικά η ταχύτητα προσεγγίζοντας τις ταχύτητες του ΗΣΑΠ ώστε αυτό το αναβαθμισμένο πλέον μέσο σταθερής τροχιάς να τροφοδοτεί στο ένα άκρο του το σταθμό Φαλήρου, στο άλλο άκρο του τον σταθμό Αλίμου ή Αργυρούπολης του μετρό. Ποτέ μου δεν έγραψα ότι το τραμ "πολύ τους είναι" τους χ ή ψ κατοίκους. Όταν όμως διαπιστώνεται μια λάθος υποδομή, όταν διαπιστώνεται το κενό των συρμών του παραλιακού τραμ τι να γράψουμε; Επεκτείνετε το τραμ ώστε το χρέος της εν λόγω επιχείρησης να εκατονταπλασιαστεί; Το γεγονός ότι κάποιοι εγκληματικά πέταξαν εκατομμύρια ευρώ σε μελέτες ενός μέσου που δεν το επιλέγει (όπως είναι) τελικά κανείς σημαίνει ότι πρέπει να προχωρήσουμε και στην υλοποίησή του ώστε το κακό να είναι πολύ μεγαλύτερο; Το Κερατσίνι και το Πέραμα ΕΙΧΑΝ μέσο σταθερής τροχιάς της τελευταίας λέξης τεχνολογίας για την εποχή του. Για να εκσυγχρονιστεί απαιτούσε τέσσερις σχετικά απλές κινήσεις: α. αντικατάσταση των συρμών με σύγχρονους (λ.χ. με τους διβάγονους προαστιακούς Μ.Α.Ν. αλλά ηλεκτροκίνητους), β. εγκατάσταση αυτόματου συστήματος σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, γ. εγκατάσταση συστημάτων αυτόματης φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων με περιορισμό αυτών στις απολύτως απαραίτητες και δ. αντικατάσταση επιδομής με άλλη "αθόρυβη" (συνεχής συγκόλληση, στρωτήρες με ελαστικά παρεμβύσματα κ.λπ.). Αντί αυτών προτιμήθηκε φασιστικά η κατάργηση του και τα πράσινα (άλογα) λεωφορεία και σήμερα ψάχνουμε τα πολλά εκατομμύρια ευρώ να τα πετάξουμε ώστε να κινούνται άδειοι συρμοί τραμ. Όχι αγαπητέ! Ας συνεχίσει το Πέραμα να εξυπηρετείται από το 843...

Mystic_Bard είπε...

Καταρχάς το θέμα της ταχύτητας:
Οι τωρινοί συρμοί του ΤΡΑΜ έχουν μέγιστη ταχύτητα 70km/h (ενώ μετρό - ησαπ 80km/h), ενώ υπάρχει η δυνατότητα οι συρμοί που θα αγοραστούν για αυτή την επέκταση να έχουν ακόμα καλύτερα χαρακτηριστικά και διαμόρφωση για τις ανάγκες της διαδρομής (μεγαλύτερη τελική, άλλη εσωτερική διαρρύθμιση για ποιο άνετο ταξίδι σε όσους θέλουνε να πάνε Σαλαμίνα), οπότε ο 1ο "μύθος" της ταχύτητας καταρρίπτεται.
Ακόμα το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του τραμ θα είναι οι πυκνότερες στάσεις ειδικά στα κεντρικά σημεία κάτι που ένα μετρό ΔΕΝ μπορεί να έχει. π.χ. στο Κερατσίνι θα μπορεί να έχει 4-5 στάσεις έναντι το πολύ 2 ενός μετρό πάει και ο 2ος “μύθος”...
Επίσης το cut and cover θα είναι απείρως φτηνότερο καθώς μια βαθιά υπόγεια σήραγγα θα είχε ακόμα μεγαλύτερο κόστος,η κατασκευή θα κρατούσε ακόμα περισσότερο, οι σταθμοί θα χρειάζονταν περισσότερο χώρο (που θα βρεθεί στο Πέραμα ??) και τέλος θα χρειαζόταν και αυτή εξαερισμό, ενώ το cut and cover στο μεγαλύτερο μήκος του θα ήταν κάτω από πεζόδρομο ... πάει και ο 3ος
Επίσης εφόσον η γραμμή θα έχει φτάσει πέραμα η σύριγγα προς Σαλαμίνα είναι ΕΠΙΒΛΕΒΛΗΜΕΝΗ και ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΓΚΛΗΜΑ να μην γίνει ...
Τέλος μια “επέκταση” της γραμμής 1 θα δημιουργούσε και το πρόβλημα του ότι θα ξεκίναγε από το Φάληρο (ώστε να φτάσει στο κατάλληλο βάθος) έτσι θα χρειαζόταν ο κόσμος να αλλάζει συρμό για να φτάσει στον Πειραιά (μιας και ο κύριος προορισμός θα ήταν ο Πειραιάς και όχι βορειότερα)
Όσο για το Γαλάτσι ναι χρειάζεται πυκνότερες στάσεις (πχ επιβάλλεται να γίνει ακόμα μια στάση του μετρό ανάμεσα “Κυψέλης” και “Γαλάτσι” , και η χάραξη στο Γαλάτσι να είναι νοτιότερα ώστε να εξυπηρετεί περισσότερο.
Και τρενομανή μην λαϊκίζεις .... δεν πετυχαίνεις κάτι.

τρενομανής είπε...

Αγαπητέ Mystic_Bard, δε συνηθίζω να χαρακτηρίζω τους συνομιλητές μου, αλλά τα 70 km/h το τραμ είναι πιθανό να πέτυχε σε σιδηροδρομική γραμμή της Ιταλίας στην περίοδο δοκιμών. Στις γραμμές της παραλιακής η ταχύτητά του είναι φαιδρή και για αυτόν τον λόγο δεν επιλέγεται από ΚΑΝΕΝΑΝ. Αν είναι να ταξιδεύει με παρόμοιες ταχύτητες προς Κερατσίνι - Πέραμα είναι εξ ορισμού ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟ, πεταμένα χρήματα που επιθυμούν κάποιοι να τα μασουλίσουν κατασκευαστικές εταιρίες. Και για να μην...λαϊκίζω περισσότερο αντικρούοντας παραμύθια της χαλιμάς περί cut & cover, περί σηράγγων 3 - 4 km δίχως εξαερισμό, περί cut & cover στην Μαρίας Κιουρί, περί τραμ των 80 km/h, περί πέντε min Πέραμα - Πειραιάς και άλλα τέτοια "σοβαρά" και μη λαϊκίζοντα το γράφω και δε θα κουραστώ να το γράφω όσες ύβρεις και να δέχομαι: η Δραπετσώνα, το Κερατσίνι και το Πέραμα διέθεταν ηλεκτροκίνητο ελαφρύ προαστιακό σιδηρόδρομο τελευταίας λέξεως της τεχνολογίας το 1935. Η Ηλεκτρική Εταιρία Σιδηροδρόμων ΕΗΣ πρόγονος του ΗΣΑΠ στην οποία ανήκε και ο σιδηρόδρομος Περάματος αφού απαξίωσε για πολλά χρόνια αυτό το πρωτοποριακό μέσο σταθερής τροχιάς αφήνοντάς το δίχως εκσυγχρονισμό στην τύχη του να καταρρεύσει και υποσκάπτοντάς το δρομολογώντας η ίδια η εταιρία εκμετάλλευσης ανταγωνιστική λεωφορειακή γραμμή (πράσινα λεωφορεία) με φασιστική απόφαση το κατάργησε και ξήλωσε την υποδομή ηλεκτροκίνησης, ενώ σιδ/κη υποδομή καταπατήθηκε και λεηλατήθηκε με αποτέλεσμα δισεκατομμύρια δραχμές ή εκατομμύρια σημερινά ευρώ να πεταχθούν. Παρόμοιοι εγκέφαλοι με τους τότε ανευθύνους πολιτικάντηδες και διορισμένους από αυτούς διοικητές της τότε ΕΗΣ επιθυμούν να στήσουν ένα μεταφορικό μέσο προς Κερατσίνι - Πέραμα το οποίο από την λειτουργία στην Παραλιακή ή και βορειότερα του νέου Κόσμου κινείται άδειο φορτώνοντας με χρέη τους δύσμοιρους Έλληνες του μνημονίου 2. Αν αγαπητοί αναγνώστες αυτού του φιλόξενου και πολύ ενημερωτικού ιστοτόπου πιστεύετε ότι περισσεύουν της πατρίδας μας Ελλάδας χρήματα για μελέτες κατασκευής πολυδάπανων τεχνικών έργων και για λειτουργικά έξοδα προκειμένου συρμοί να κινούνται άδειοι (όπως αυτοί λ.χ. της παραλιακής) τότε στηρίξτε την κατασκευή τραμ. Αν πάλι πιστεύετε ότι η μόνη καλύτερη από την υπάρχουσα λεωφορειακή γραμμή λύση που θα δώσει ταχύτητα, άνεση και ποιότητα στην αστική μετακίνηση των Περαμιωτών, των Σαλαμινιωτών, των Κερατσινιωτών και των Πειραιωτών δεν είναι άλλη από την κατασκευή μετρό επεκτείνοντας την γραμμή 1 προς Κερατσίνι - Πέραμα ή και Σαλαμίνα στηρίξτε μαζί με εμένα την κατασκευή μετρό.

Μετρόφιλος είπε...

Φίλε τρενομανή, είδες πώς αλλάζουν οι καιροί; Εσύ από τρενόφιλος έγινες μετρόφιλος και εγώ από μετρόφιλος έγινα τραμόφιλος! Βλέπεις, πριν κάνουμε προτάσεις για το πού πρέπει να κατασκευαστεί βαρύ μετρό, καλό θα είναι να συμβουλευτούμε τα αποτελέσματα της τελευταίας απογραφής. Σύμφωνα με αυτή το Πέραμα έχει 25.000 κατοίκους και η Σαλαμίνα 39.000. Για τη Σαλαμίνα η πρόταση για να γίνει σήραγγα μόνο για μέσο σταθερής τροχιάς είναι φαιδρή. Εγώ που είμαι Αθηναίος και θέλω να γυρίσω όλο το νησί, πώς θα το έκανα; Αν πήγαινα με τραμ ή μετρό, αναγκαστικά θα περιοριζόμουν στην πρωτεύουσα. Επίσης ο Σαλαμινιώτης που θα ήθελε να πάει εκδρομή με το ΙΧ του θα έπρεπε να το φορτώσει στο παλιοφέρυ! Έτσι μας μένει το Πέραμα που εξυπηρετείται μια χαρά με τραμ! Αν δεν τους αρέσει, ας συνεχίσουν να πηγαίνουν με τα λεωφορεία.
Ο Πειραιάς έχει την ιδιαιτερότητα ότι έχει πολλά σημεία ενδιαφέροντος κοντά-κοντά. Έτσι το βαρύ μετρό δεν θα μπορούσε να τα καλύψει. Στο σταθμό της γραμμής 1 και στο Δημοτικό Θέατρο το μετρό εξυπηρετεί μια χαρά. Όμως πώς θα πάει ο τουρίστας από το σταθμό της γραμμής 1 (και μελλοντικά 3) του μετρό μέχρι την προβλήτα που θέλει; Με τα πόδια κουβαλώντας τα μπαγκάζια ή με τους απατεώνες ταξιτζήδες; Γι’ αυτό προτάθηκε το monorail, το οποίο από μόνο του αποτελεί τουριστική ατραξιόν. Πολλοί τουρίστες, αλλά και ντόπιοι, θα το έπαιρναν μόνο και μόνο για βόλτα, για να δούνε το λιμάνι από ψηλά. Είναι ατυχής η στάση του δημάρχου που το απορρίπτει, αλλά νομίζω ότι δεν έχει δικαιοδοσία μέσα τις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ. Όσο για την επέκταση του τραμ προς Χατζηκυριάκειο, Τζάνειο κ.λπ. πρέπει να δω λεπτομέρειες για να τη σχολιάσω εκτενώς. Απ’ ότι έχω δει όμως χοντρικά, προτείνεται διακλάδωση προς τρεις κατευθύνσεις, πράγμα που δεν μου αρέσει. Θα προτιμούσα μία μονή κυκλική γραμμή.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα