Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2012

Επεκτάσεις Αττικής Οδού: τα μεγάλα πλεονεκτήματα της Σήραγγας Αργυρούπολης

Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού μας απασχολούν εδώ και 11 χρόνια όταν πρωτοβγήκαν στη δημοσιότητα οι διαγωνισμοί. Σήμερα και ενώ από τη θέση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ (τότε) και Υποδομών (τώρα) έχουν περάσει 7 διαφορετικοί Υπουργοί, δεν έχει δώσει κανείς την ώθηση με την οποία επιβάλλεται να έρθουν οι επεκτάσεις αυτές.

Μέσα στις τελευταίες διορθώσεις που έχουν γίνει από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Υποδομών είναι η κατασκευή (ή όχι) της σήραγγας Αργυρούπολης. Η σήραγγα αυτή έχει μερικά σημαντικά πλεονεκτήματα που θα καταστήσει την περιοχή ένα μεγάλο κόμβο συγκοινωνιών.

Όταν αποφασίστηκε να εξεταστεί η πιθανότητα να γίνει αυτό το μεγάλο έργο οι αντιδράσεις από τον τοπικό Δήμο ήταν μεγάλες. Το ζήτημα ήταν να μην «χαθεί» η ποιότητα ζωής η οποία υπάρχει στην περιοχή. Να διατηρηθεί η σημερινή κατάσταση που βολεύει, και φυσικά εδώ στην Ελλάδα ότι βολεύει δεν αλλάζει με τίποτα.

Ουσιαστικά όμως μία σήραγγα στην περιοχή της Αργυρούπολης είναι η πιο οικονομική και ουσιαστική λύση για την επικοινωνία περιοχών του κέντρου, των Νοτίων Προαστίων και της περιοχής του Πειραιά με τα Μεσόγεια, το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος και τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου.

Συγκεκριμένα: στο σημείο που έχει επιλεχθεί να γίνει η σήραγγα είναι το στενότερο σημείο του Υμηττού ενώ στην ακριβώς πίσω πλευρά του βουνού βρίσκεται το Κορωπί και η απόσταση από την Αττική Οδό είναι μόλις 7χλμ. Συνολικά η σήραγγα Αργυρούπολης μαζί με τις προσβάσεις προς την Λεωφόρο Βουλιαγμένης και την χάραξη προς Κορωπί-Αττική Οδό δεν ξεπερνά τα 10-12χλμ.

ΜΕΓΑΛΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Σίγουρα το να κατασκευαστεί μία σήραγγα σε μία κατοικημένη περιοχή δεν είναι ότι προτιμότερο. Όμως και το να κατασκευαστεί ένα Διεθνές Αεροδρόμιο σε περιοχές που γύρω- γύρω είναι κατοικημένες επίσης δεν είναι ότι καλύτερο. Και όμως ο Αεροδρόμιο έγινε και τα αποτελέσματα του ήταν το λιγότερο εντυπωσιακά.

Το μεγαλύτερο όφελος από τη σήραγγα Αργυρούπολης (εφόσον αποφασιστεί να κατασκευαστεί) είναι η απευθείας σύνδεση των Νοτίων Προαστίων και του Πειραιά με τα Μεσόγεια. Είναι η σμίκρυνση του απαιτούμενου χρόνου για να πάει κάποιος πχ στο Αεροδρόμιο. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι μία διαδρομή από τον Άλιμο στο Αεροδρόμιο σήμερα διαρκεί με κανονικές συνθήκες περίπου 45 λεπτά ενώ με κίνηση φτάνει και τα 90 λεπτά.

Δεύτερο μεγάλο όφελος είναι η αποσυμφόρηση άλλων βασικών αξόνων όπως η Αττική Οδός στο τμήμα Μεταμόρφωση-Κορωπί, ο Κηφισός, η Βάρης-Κορωπίου. Η λειτουργία μιας σήραγγας στην Αργυρούπολη θα δημιουργήσει ένα διαμπερές πέρασμα από τον πυκνό ιστό της πόλης στην μελλοντική της εξάπλωση, δηλαδή τα Μεσόγεια.

ΜΕΣΟ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ
Μία από τις καλύτερες προτάσεις που έπεσαν στο τραπέζι είναι και ο συνδυασμός ύπαρξης μέσου σταθερής τροχιάς. Η καλύτερη λύση είναι σαφώς μία ενδεχόμενη νέα γραμμή Προαστιακού Σιδηρόδρομου, που δεν υπάρχει καθόλου σαν μέσο στα Νότια Προάστια, με αφετηρία σε ανταπόκριση με τον σταθμό Μετρό του Ελληνικού, ενώ μέσω της σήραγγας Αργυρούπολης να κατευθύνεται προς Αεροδρόμιο και Λαύριο δίνοντας τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες στο μέσο αυτό σε μία περιοχή που δεν το έχει.

Η κατασκευή γραμμής του Προαστιακού Σιδηρόδρομου θα μπορούσε να γίνει στο ενδιάμεσο του νέου άξονα της Αττικής Οδού Ελληνικό-Κορωπί. Ουσιαστικά η θέση του σταθμού του Μετρό στο Ελληνικό δίνει την δυνατότητα η περιοχή να γίνει ένας μεγάλος συγκοινωνιακός κόμβος καθώς έχει όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά.

ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Μην ξεχνάμε άλλωστε πως η περιοχή του παλιού Αεροδρομίου στο Ελληνικό στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας θα είναι ένας νέος πόλος έλξης επενδύσεων, κατοικίας, αναψυχής για την πόλη της Αθήνας και ως εκ τούτου πρέπει να δημιουργηθούν και οι κατάλληλες συγκοινωνιακές υποδομές για να εξυπηρετούν ακριβώς τον σκοπό για τον οποίο πρόκειται να αναπτυχθεί.

Σε αυτή την νέα περιοχή της Αθήνας θα πρέπει να μπορούν να μετακινούνται οι χιλιάδες εργαζόμενοι, οι κάτοικοι και φυσικά οι τουρίστες που θα προσελκύονται από τις υποδομές της.

Ακόμα οι τελικές αποφάσεις για την τελική μορφή των επεκτάσεων της Αττικής Οδού δεν έχουν αποφασιστεί αλλά η ζυγαριά για τη δημιουργία μίας οδικής και σιδηροδρομικής ένωσης των Νοτίων Προαστίων με τα Μεσόγεια μέσω μίας σήραγγας στην περιοχή της Αργυρούπολης έχει συντριπτικά πλεονεκτήματα.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΒΑΡΗΣ-ΚΟΡΩΠΙΟΥ
Υπάρχουν σκέψεις αντί για την σήραγγα Αργυρούπολης να αναβαθμιστεί η Βάρης-Κορωπίου. Φυσικά κάτι τέτοιο για να γίνει θα απαιτηθούν πολύ μεγάλα κεφάλαια καθώς σήμερα είναι ένας δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, με πολλά φανάρια, με ελάχιστο διαθέσιμο χώρο.

Τα χρήματα που θα χρειαστούν για την ανισοπεδοποίηση όλων των κόμβων, η χρονοαπόσταση, και οι μεγάλες τροποποιήσεις που θα γίνουν θα φέρουν πολύ μεγαλύτερη αναστάτωση σε πολλές περιοχές που θα πρέπει να έχουν ένα επίγειο δρόμο με κίνηση 24 ώρες το 24ωρο χωρίς μάλιστα τη δυνατότητα μέσου σταθερής τροχιάς αντί για μία σήραγγα άμεσης πρόσβασης που θα μπορεί να φιλοξενεί στο ενδιάμεσο και σιδηροδρομική σύνδεση.

Πηγή:ypodomes.com

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις για την Αττική Οδό πατώντας εδώ.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το ξεχείλωμα της Αθήνας προς τα Μεσόγεια μόνο επιτυχημένο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Πρέπει να δώσουμε ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΑ και όχι κίνητρα για να περιοριστεί η μαζική φυγή από το λεκανοπέδιο και με αυτό το σκεπτικό είναι προτιμότερο να δωθούν χρήματα στο μετρό και στα λοιπά μέσα σταθερής τροχιάς και σίγουρα όχι σε άλλον έναν αυτοκινητόδρομο.

Το παλαιότερο σχέδιο Σουφλιά για σκακιέρα από αυτοκινητόδρομους στα Μεσόγεια ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ έλεγε ότι πρέπει να ρίξουμε λεφτά στο μετρό ήταν από τα μεγαλύτερα λάθη και ευτυχώς ξεμπερδέψαμε γρήγορα από τέτοια σενάρια.

Ίσως πρέπει να γράψεις και έναν αντίλογο με τα μεγάλα μειονεκτήματα, ε;

Μετρόφιλος είπε...

Αυτή η σήραγγα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί ταυτόχρονα με το αεροδρόμιο. Τώρα για να πάει ο τουρίστας από το Ελ. Βενιζέλος προς τα νότια προάστια και τον Πειραιά οδικώς περνάει από την απαράδεκτη Βάρης-Κορωπίου με ένα σωρό ατσούμπαλα εργοστάσια και αποθήκες! Σχεδόν τριτοκοσμική εικόνα. Να μη μιλήσω για τη σπατάλη καυσίμων που συνεπάγεται το να κάνουν τα οχήματα κύκλο γύρω από τον Υμηττό! Βεβαίως όταν ολοκληρωθεί αυτή η σήραγγα θα τη χρησιμοποιούν πολλοί και για να πάνε από τα Μεσόγεια προς το κέντρο της Αθήνας, πράγμα που θα επιβαρύνει τη λεωφόρο Βουλιαγμένης που καταλήγει στην απαίσια Όλγας με τις 2 λωρίδες! Γι’ αυτό ο διορατικός Σουφλιάς είχε προτείνει η σήραγγα να σημαδεύει προς το Βύρωνα και μετά να συνεχίζεται μέχρι πίσω από το Χίλτον! Εκείνη η πρόταση όμως θα προκαλούσε την κοπή αμέτρητων δέντρων. Επιπλέον η σήραγγα θα πέρναγε κάτω από το ψηλότερο σημείο του Υμηττού, ενώ η σήραγγα της Αργυρούπολης θα περάσει από σχετικά χαμηλό.
Για σιδηρόδρομο έχω επιφυλάξεις, αφού υπάρχουν σημαντικές υψομετρικές διαφορές. Ακόμα και από το σταθμό μετρό του Ελληνικού μέχρι τους πρόποδες του Υμηττού η ανηφόρα είναι μεγάλη για τρένο, εκτός αν έκανε ζιγκ-ζαγκ σε σήραγγα! Αν πρόκειται όμως να φτιάξουμε σήραγγα σε κατοικημένη περιοχή, προτιμώ να είναι μετρό με συχνές στάσεις για να εξυπηρετεί τους περιοίκους.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα