Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 12 Μαρτίου 2012

Εγνατία Οδός: το ενδιαφέρον στρέφεται στους κάθετους άξονες, το 2015 η ολοκλήρωση τους

κείμενο από το ypodomes.com
Το μεγάλο έργο της κατασκευής των καθέτων της Εγνατίας Οδού συνεχίζεται παρά τα μεγάλα προβλήματα και τις καθυστερήσεις που προκαλεί η πρωτοφανής οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας. Τα έργα συνεχίζονται σε 5 διαφορετικούς κάθετους άξονες στις Περιφέρειες Δυτικής, Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη.

Οι στρατηγικοί αυτοί κάθετοι άξονες οδηγούν στα βόρεια σύνορα της χώρας διευκολύνοντας την μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών ενώ προσφέρουν άνετη σύνδεση της Ελλάδας με την υπόλοιπη Ευρώπη. Η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως τουλάχιστον στους 4 από τους 5 άξονες μέχρι το 2015 θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες και θα λειτουργούν στο σύνολο τους. Ας δούμε ποια είναι η κατάσταση που διαμορφώνεται σήμερα:

ΣΙΑΤΙΣΤΑ- ΚΑΣΤΟΡΙΑ- ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ (ΕΛΛΗΝΟΑΛΒΑΝΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ)
Είναι ένα έργο που κατά τα 4/5 του είναι ήδη σε κυκλοφορία ως κλειστός αυτοκινητόδρομος από την αρχή του κάθετου άξονα στην Σιάτιστα μέχρι την περιοχή της Κορομηλιάς. Σε κατασκευή εδώ και λίγο καιρό βρίσκεται το τελευταίο βόρειο τμήμα από την Κορομηλιά μέχρι τα Ελληνό-Αλβανικά Σύνορα στην περιοχή της Κρυσταλλοπηγής.

Πρόκειται για τμήμα 21χλμ ενώ η υπογραφή του έγινε στις 10 Φεβρουαρίου 2012. Ο χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωση των έργων είναι 36 μήνες και αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τα μέσα του 2015. Με την ολοκλήρωση του ολόκληρος ο κάθετος άξονας θα είναι κατασκευασμένος και σε λειτουργία.

ΚΟΖΑΝΗ-ΦΛΩΡΙΝΑ-ΝΙΚΗ (ΕΛΛΗΝΟ-ΣΚΟΠΙΑΝΑ ΣΥΝΟΡΑ)
Είναι ένας κάθετος άξονας παλιός-νέος. Ο χαρακτηρισμός παλιός οφείλεται στην κατασκευή του νότιου τμήματος από την Κοζάνη μέχρι την Πτολεμαΐδα εδώ και χρόνια. Ο χαρακτηρισμός νέος είναι γιατί το βόρειο τμήμα του αλλά και η γενική ύπαρξη του κάθετου άξονα βγήκε από τις «καλένδες» μόλις πέρυσι.

Το έργο Φλώρινα- Νίκη (Ελληνό-Σκοπιανά σύνορα) υπογράφηκε στις 19 Ιανουαρίου 2012 και πρόκειται να ολοκληρωθεί σε 2,5 χρόνια δηλαδή περίπου στα μέσα του 2014. Η κατασκευή περιλαμβάνει κλειστό αυτοκινητόδρομο σε μήκος 14,5χλμ. Αυτό που απομένει για την ολοκλήρωση του είναι το μεσαίο τμήμα μεταξύ Φλώρινας και Πτολεμαΐδας μήκους περίπου 50χλμ.


Σε αυτό το τμήμα στις «χρυσές» εποχές που διανύσαμε είχε προβλεφθεί κατασκευή σήραγγας πολλών χιλιομέτρων και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που λόγω της εποχής θα πρέπει να επανασχεδιαστεί.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ-ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ
Ο κάθετος άξονας που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Βουλγαρία μέσω Σερρών είναι αρκετά προχωρημένος. Δυστυχώς μία άτυχη εργολαβία καθυστέρησε την ταχύτερη πρόοδο του. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο εργολαβίες που πρόκειται να ολοκληρώσουν τον οδικό άξονα.

Η πρώτη είναι σε φάση ολοκλήρωσης και περιλαμβάνει το τμήμα από το Σιδηρόκαστρο μέχρι το Πετρίτσι μήκους 9 χιλιομέτρων που σύντομα θα δοθεί στην κυκλοφορία. Το δεύτερο τμήμα είναι η εργολαβία-σκούπα που διεξήχθη στις 20 Δεκεμβρίου 2011 και αφορά το τμήμα "Στρυμονικό - Α/Κ Χριστού", μήκους 22 χλμ., της κατασκευής των Ανισόπεδων Κόμβων Στρυμονικού, Λευκώνα, Προβατά και Χριστού. Στην εργολαβία περιλαμβάνονται και εργασίες βελτίωσης της λειτουργικότητας του Κάθετου Άξονα στο τμήμα Α/Κ Λαγκαδά - Α/Κ Λαχανά.

Ανάδοχος Κοινοπραξία είναι η ΤΕΡΝΑ-ΑΕΓΕΚ και σύντομα περιμένουμε την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 36 μήνες και μέχρι τα μέσα του 2015 θα δοθεί στην κυκλοφορία. Με το πέρας αυτής της εργολαβίας θα είναι ολοκληρωμένος όλος ο κάθετος άξονας.

ΚΟΜΟΤΗΝΗ- ΣΥΝΟΡΑ
Πρόκειται για ένα έργο που έχει συνολικό μήκος 23 χλμ. από τα οποία περίπου 19 χλμ. σε νέα χάραξη και 4 χλμ. αφορούν βελτίωση του υφιστάμενου άξονα. Η ολοκλήρωση του έχει συμπέσει με την κρίση και ενώ έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από πέρυσι εντούτοις δεν υπάρχει ακόμα σαφή εικόνα για την ολοκλήρωση του κάθετου άξονα.

Η πιθανότερη ολοκλήρωση του είναι στα τέλη του 2012 ενώ δεν προβλέπεται κλειστός αυτοκινητόδρομος αλλά δρόμος ταχείας κυκλοφορίας με όριο ταχύτητας τα 80χλμ/ώρα.

ΟΡΜΕΝΙΟ-ΑΡΔΑΝΙΟ
Ο στρατηγικός αυτός κάθετος άξονας είναι αρκετά προχωρημένος. Μόνο δύο εργολαβίες είναι σε κατασκευή για να ολοκληρωθεί στο σύνολο του. Η πρώτη αφορά το τμήμα Αρδάνιο-Μάνδρα, μήκους 38 χλμ, που βρίσκεται υπό κατασκευή με ανάδοχο εταιρεία την ΑΕΓΕΚ, με χρόνο ολοκλήρωσης το 2014.

Πριν από λίγες μέρες η ίδια εταιρεία ανέλαβε και το «παγωμένο» τμήμα Μάνδρα-Ψαθάδες μήκους 14χλμ με σκοπό να ολοκληρωθεί σε περίπου ένα χρόνο δηλαδή μέχρι το Πάσχα του 2013. Και αυτός ο δρόμος αφορά κατασκευή κλειστής οδού ταχείας κυκλοφορίας με μία λωρίδα κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα