Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 16 Απριλίου 2012

Επεκτάσεις Αττικής Οδού: η σήραγγα της Αργυρούπολης κερδίζει έδαφος στο Νέο Ρυθμιστικό

κείμενο από το ypodomes.com
Σήραγγα στον Υμηττό, νέους αυτοκινητοδρόμους, περιορισμό της εκτός σχεδίου δόμησης - και της εξάπλωσης της πόλης -, παραμονή και εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων βιομηχανικών εγκαταστάσεων και την ενίσχυση του πόλου Κέντρου - Ελληνικού και Φαλήρου προβλέπει το νέο Ρυθμιστικό της Αθήνας, που θα παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες από τον υπουργό Περιβάλλοντος Γιώργο Παπακωνσταντίνου.

Το νέο κείμενο έρχεται μετά το πάγωμα από τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου του οριστικού κειμένου για το Ρυθμιστικό της Αθήνας, το οποίο είχε παρουσιάσει στα μέσα του περασμένου Ιουλίου. «Τώρα δεν προλαβαίνουμε να ψηφιστεί από τη Βουλή», λένε από το ΥΠΕΚΑ. «Εμείς θα βγάλουμε το κείμενο για μια τελική συζήτηση. Από εκεί και πέρα, η επόμενη κυβέρνηση μπορεί να το πάρει και να το πάει κατευθείαν στο Υπουργικό Συμβούλιο». Πλέον, υπάρχουν σημαντικές διαφορές από το κείμενο του καλοκαιριού.

Τόσο για την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων - στο παλαιό προτεινόταν η αποφυγή της κατασκευής τους - όσο και για τη δημιουργία νέων υποδομών αναψυχής και νέων μορφών τουριστικών επενδύσεων αλλά και τη συνύπαρξη των βιομηχανικών εγκαταστάσεων με την κατοικία. «Το μεγάλο στοίχημα για όλους μας είναι η ενεργοποίηση των δυνάμεων γύρω από ένα αποδεκτό πλαίσιο στόχων για να αλλάξει ριζικά το αναπτυξιακό πρότυπο τόσο της Αθήνας όσο και της ευρύτερης περιοχής της Αττικής. Η δυναμική αυτής της περιφέρειας είναι ο μητροπολιτικός της χαρακτήρας», λέει στα «ΝΕΑ» ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου.

ΣΗΡΑΓΓΑ ΣΤΗΝ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ 
Στο νέο κείμενο του Ρυθμιστικού λαμβάνονται υπόψη τα έργα που προωθούνται από το υπουργείο Υποδομών. Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι θα κατασκευαστούν στο 40% του αρχικού σχεδιασμού (τα 62 χιλιόμετρα που ανακοινώθηκαν το 2009 θα μειωθούν σε περίπου 25 χλμ.). Ετσι, όπως λένε από το υπουργείο Περιβάλλοντος, σε αυτή τη φάση τα έργα αφορούν: την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού από τον κόμβο Κατεχάκη έως τον υφιστάμενο κόμβο Σακέτα και τη σύνδεση της περιοχής του Ελληνικού με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Στα νέα σχέδια δεν προβλέπονται η σήραγγα από το Σακέτα προς την Αττική Οδό (θα κατασκευαστεί καινούργια από την Πλατεία Κύπρου στην Αργυρούπολη προς την Αττική Οδό) ούτε η μεσόγεια χάραξη προς Ραφήνα. Προβλέπεται η κατασκευή του οδικού άξονα Μάνδρας - Θήβας και η ζεύξη του Περάματος με τη Σαλαμίνα.

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ
Το νέο Ρυθμιστικό περιλαμβάνει παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της γκετοποίησης του Κέντρου της πόλης. Σε αυτό το πλαίσιο κινούνται και οι επεμβάσεις στην Πανεπιστημίου. Ο κεντρικός άξονας της πρωτεύουσας θα διαμορφωθεί έτσι ώστε να γίνει φιλικός προς τους πεζούς, χωρίς όμως να είναι πεζόδρομος. Κατά μήκος της Πανεπιστημίου θα περνά η γραμμή του τραμ από τη Λ. Αμαλίας προς τα Πατήσια, ενώ τα αυτοκίνητα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα τη διασχίζουν κάθετα σε τέσσερα σημεία - θα επιτρέπεται η παρόδια εξυπηρέτηση.

Οπως είναι γνωστό, το Ιδρυμα Ωνάση αναλαμβάνει τις δαπάνες για τον διαγωνισμό και για όλες τις μελέτες που πρέπει να εκπονηθούν μέχρι τη δημοπράτηση του έργου.

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Σε ό,τι αφορά τη βιομηχανία, όπως εξηγούν από το ΥΠΕΚΑ δεν δίνεται η κατεύθυνση να φύγουν. Στόχος είναι η συνύπαρξη της βιομηχανίας στην πόλη με άλλες δραστηριότητες. Χαρακτηριστικές βιομηχανικές περιοχές στην Αττική είναι η Μάνδρα, η Ελευσίνα, ο Ασπρόπυργος και ο Ελαιώνας.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Σχετικα με τη βιομηχανια, ο Ελαιωνας πραγματι αποτελει βιομηχανικη γι'αυτο και θα επρεπε να χτιστει κι αλλος ενας σταθμος μετρο (Γραμμη 3) μεταξυ των σταθμων Κεραμεικο και Ελαιωνα. Για την ακριβεια, να μπει ακριβως στην μεση αυτων των 2 σταθμων, μιας και η αποσταση μεταξυ των σταθμων Κεραμεικο και Ελαιωνα ειναι 1,89 χιλιομετρα. Σχετικα μεγαλη.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα